Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 41

    Onderwerp: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

    1. #1
      Banned
      Ingeschreven
      Sep 2017
      Berichten
      489
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Marokko in top 10 van meest klimaatbewuste landen



      De 'Climate Change Performance Index 2017' zette Marokko in de top tien van de meest klimaatbewuste landen.

      De 'Climate Change Performance Index 2017', die jaarlijks wordt gepubliceerd door 'Germanwatch' en 'Climate Action Network Europe', evalueert en vergelijkt 58 landen op basis van criteria waaronder CO2-uitstoot, duurzame energieontwikkeling, efficiëntie en klimaatbeleid.

      Marokko is het enige MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika) en Afrikaanse land dat in de top tien van klimaatbewuste landen wordt opgenomen. Marokko staat daar samen met onder andere Frankrijk, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en Cyprus.

      Marokko heeft de afgelopen decennia prioriteit gegeven aan het milieu en duurzame ontwikkeling en heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt ten behoeve van het milieu.

      Na de inhuldiging in 2016 van het zonne-energie complex NOOR 1, de grootste ter wereld, heeft Marokko zich ertoe verbonden 42 procent van de energiebehoeften van het land uit hernieuwbare bronnen te verwerven in 2020 en 52 procent in 2030.


      Marokko in top 10 van meest klimaatbewuste landen | Marokko Nieuws

    2. #2
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Ik zit 6000 acre (NOOR I) om te rekenen naar km2 en kom dan uit op 24 km2. Klopt dat?

      NOOR-1 voorziet 1 miljoen huishoudens van energie in Marokko. Met 35 miljoen inwoners ga ik gemakshalve uit van 8 miljoen huishoudens. Dan zijn er slechts 8 van dit soort velden nodig in Marokko om alle huishoudens van energie te voorzien? Of reken ik nu verkeerd.

    3. #3
      Banned
      Ingeschreven
      Sep 2017
      Berichten
      489
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Wooow. Ik heb er geen ballen verstand van maar vind het tegelijkertijd verrassend en leuk dat Marokko in de top-10 zit. Met landen als het VK,Frankrijk,Zweden en Cyprus.

      Had ik helemaal niet verwacht.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ik zit 6000 acre (NOOR I) om te rekenen naar km2 en kom dan uit op 24 km2. Klopt dat?

      NOOR-1 voorziet 1 miljoen huishoudens van energie in Marokko. Met 35 miljoen inwoners ga ik gemakshalve uit van 8 miljoen huishoudens. Dan zijn er slechts 8 van dit soort velden nodig in Marokko om alle huishoudens van energie te voorzien? Of reken ik nu verkeerd.

    4. #4
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Marokko is in ontwikkeling. Veel zaken met Afrikaanse landen. Is alleen maar welkom. En op de televisie is men ook een beroep gaan doen om al dat plastic te laten verdwijnen en in plaats van plastic een papieren zak mee te gaan geven.

      Dus milieu bewust is Marokko dus wel en is ook modern,daar kunnen al die Marokkanen die hier nog in de middeleeuwen leven nog wel iets van leren...


      fijne dag iedereen.....

    5. #5
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Sep 2017
      Locatie
      Zuid-Holland
      Leeftijd
      28
      Berichten
      39
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      goed nieuws!
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #6
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liberate Bekijk Berichten
      Wooow. Ik heb er geen ballen verstand van maar vind het tegelijkertijd verrassend en leuk dat Marokko in de top-10 zit. Met landen als het VK,Frankrijk,Zweden en Cyprus.

      Had ik helemaal niet verwacht.
      Laten we daar wat vaker aandacht aan geven : is inspirerend Marokko zit in de TOP 10 van de wereld wat betreft klimaatbewustzijn. Ik zou willen dat wij in Nederland wat beter werden daarbij. Het gaat hier zo traag*

      Er zijn trouwens wel wat grote projecten op Maroc.nl voorbij gekomen. Schitterend om te lezen hoe ze dat doen....Denk aan de zonne-energie projecten die een internationale allure krijgen. Is beter dan olie (dat stinkt) en aardgas (dat beeft)


      Nog even over ons kikkerland ..Neem nou die SUVS. Die zijn jaren geleden als PC.Hooft-tractoren populair geworden en nu heeft zowat ieder automerk 'zo'n grote CO 2-vervuiler in haar assortiment zitten. En het erge is dat je ongemerkt eraan gewend raakt en denkt : o, das wel handig zo'n lekkere ruime auto...en je kunt goed alles zien in het verkeer..
      Wakker worden : ze zijn vervuilend en slurpen benzine !!! (dit moest ik dus tegen mezelf zeggen
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    7. #7
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Wat een onzin. Het land kampt met ernstige vervuiling, erosie van grond, vervuiling en verspilling van drinkwater. Wil Marokko echt iets aan vervuiling doen? Dan moeten ze dringend, waterzuiveringsinstallaties bouwen en bezit van vervuilende dieselvoertuigen ontmoedigen.

      Het bouwen van een park als Noor 1 is niets meer dan een valse cosmetisch opmaak. Het geld kon beter worden ingezet voor nucleaire energie.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."

    8. #8
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Wat een onzin. (...)

      Het bouwen van een park als Noor 1 is niets meer dan een valse cosmetisch opmaak. Het geld kon beter worden ingezet voor nucleaire energie.
      Ja, wat een onzin. Kernenergie is veel beter voor de planeet dan zonne-energie.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    9. #9
      Very Important Prikker Umarvlie's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Locatie
      Is hier iemand?
      Berichten
      5.178
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      490017

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Ja, wat een onzin. Kernenergie is veel beter voor de planeet dan zonne-energie.
      Voor de planeet wel, uitroeien het menselijke ras (NUKE'M)en je bent als planeet van je grootste zorg af....
      'Als je het begrijpt, hoef je het niet te vragen, als je het moet vragen zul je het nooit begrijpen.'

    10. #10
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.924
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko in top-10 van meest klimaatbewuste landen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Ja, wat een onzin. Kernenergie is veel beter voor de planeet dan zonne-energie.
      Met kernfusie zou dat wel eens waar kunnen zijn.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •