Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/7 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 62

    Onderwerp: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

    1. #21
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Gedelte?

      Die neem je terug.
      Ja pa. Okay pa.

      (krijg je ervan als je te snel op maroc.nl struint tijdens het grading van saaie, handgeschreven examens )

    2. #22
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik laat me geen woorden in de mond leggen, ja.
      Ik vrees dat mijn ontzettend subtiele grap aan je voorbij is gegaan. Bestudeer mijn vorige reactie op jouw quote.

      Nou ja, zo ontzettend grappig is het nou ook weer niet.

    3. #23
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      TGW, wat jij doet lijkt me niet zinnig want ik voel duidelijk het verschil tussen geloven in een niet te definiëren God en een wetenschappelijk artikel bestuderen.
      Dat verschil zie ik ook wel. Maar daar gaat het hier niet over. Het is m.i. een zeer nuttig onderscheid wat ik aanbreng, nl. dat tussen religieuze verklaringsgronden en religie als verschijnsel.

      Naar de praktijk in de school : tuurlijk wil je de leerlingen voorbereiden op de maatschappij. Daar hoort bij dat er veel mensen zijn die vermoeden dat er meer is dan dat wij kunnen verklaren met onze dappere maar armzalige natuurwetenschappelijke pogingen. Nou ja, armzalig ? Alle respekt voor de gedreven onderzoeker . Dat is ook schitterend , maar de grote vragen waar wij mensen mee te maken kunnen krijgen worden niet beantwoord.(zingeving.leven voor en na de dood, vragen rondom het heelal, enz)

      Daar zul je OOK aandacht aan moeten geven.

      Ik spreek dan ook nadrukkelijk over 'natuurlijke' fenomen. Zingeving of leven voor of na de dood (definitoir een heikele kwestie, want als leven na de dood 'leven' is, wat bedoel je dan met 'dood') zijn geen natuurlijke fenomenen. Wij komen in de natuur geen levende doden tegen en zingeving is iets waarover ieder mens zijn eigen ideeen heeft. Zingeving en religie zijn als verschijnselen wel onderwerp van zinvol onderzoek. Zingeving kan zelfs als verklaringsgrond voor maatschappelijke verschijnselen dienen, zij het dan toch vooral binnen kwalitatief onderzoek.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    4. #24
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      In godsdienst lessen, niet tijdens biologie, scheikunde en natuurkunde.
      Middelbare school, okay. Dat onderwijs is duidelijk in vakken opgedeeld.

      Op de basisschool, met name in de lagere klassen, ben je als leerkracht de hele schooldag in interactie met de kinderen. Er wordt ingegaan (bij voorkeur direct en anders later op de dag) op de opmerkingen en vragen van de kinderen in de klas.

      De een komt uit een gelovig gezin, de ander uit een seculiere omgeving. Er is plaats voor alle kinderen in de groep.

    5. #25
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Ja pa. Okay pa.

      (krijg je ervan als je te snel op maroc.nl struint tijdens het grading van saaie, handgeschreven examens )
      Tis al goed. Als je maar niet meer doet alsof ik zo'n verschrikkelijke patat-man ben.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #26
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      En vrouwen (bijvoorbeeld !) nog steeds op de achterbank

      Als vrouwen op de voorste bank willen, dan moeten ze maar eens een tandje bijsteken om hun ambities te realiseren. Het gaat niet op om altijd mannen de schuld te geven van de eigen achterstelling. Vrouwenemancipatie kan enkel door vrouwen worden gerealiseerd, maar dan moeten ze wel hun eeuwig gekoesterde slachtofferpositie verlaten. Als vrouwen zeuren dat het mannen zijn die hun emancipatie tegen houden dan zeggen vrouwen eigenlijk dat ze zich willen onderwerpen.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    7. #27
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Als vrouwen op de voorste bank willen, dan moeten ze maar eens een tandje bijsteken om hun ambities te realiseren. Het gaat niet op om altijd mannen de schuld te geven van de eigen achterstelling. Vrouwenemancipatie kan enkel door vrouwen worden gerealiseerd, maar dan moeten ze wel hun eeuwig gekoesterde slachtofferpositie verlaten. Als vrouwen zeuren dat het mannen zijn die hun emancipatie tegen houden dan zeggen vrouwen eigenlijk dat ze zich willen onderwerpen.
      Dus als vrouwen echt willen dan kunnen ze ook paus worden?

      Ik betwijfel sterk of ik het in dat geval echt emancipatie voor hen zou vinden in plaats van je reinste collaboratie met de vijand, maar toch.
      Laatst gewijzigd door knuppeltje; 11-10-17 om 08:27.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #28
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dus als vrouwen echt willen dan kunnen ze ook paus worden?
      Elke vrouw kan op elk moment zichzelf uitroepen tot enig legitieme leider van de katholieke kerk. Het komt er dan enkel nog op aan om een draagvlak te creëren onder het kerkvolk voor deze claim. Als alle mannen tegen zijn en alle vrouwen voor zijn, dan is er mathematisch één kans op twee dat het lukt.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    9. #29
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Elke vrouw kan op elk moment zichzelf uitroepen tot enig legitieme leider van de katholieke kerk. Het komt er dan enkel nog op aan om een draagvlak te creëren onder het kerkvolk voor deze claim. Als alle mannen tegen zijn en alle vrouwen voor zijn, dan is er mathematisch één kans op twee dat het lukt.
      Zich zelf tot enige legitieme leider van de katholieke kerk?

      Je msibruikt het begrip 'legitiem'.
      En je duikt.

    10. #30
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Belgische vrijzinnigen weigeren religieuze dialoog

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Elke vrouw kan op elk moment zichzelf uitroepen tot enig legitieme leider van de katholieke kerk. Het komt er dan enkel nog op aan om een draagvlak te creëren onder het kerkvolk voor deze claim. Als alle mannen tegen zijn en alle vrouwen voor zijn, dan is er mathematisch één kans op twee dat het lukt.
      Maar ze kan roepen wat ze wil maar paus worden kan ze nooit. Die corpsballen heffen nog liever hun club op dan dat toe te staan, lelijke jokkebrok!
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •