Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee! - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/2 EersteEerste 12
    Resultaten 11 tot 17 van de 17

    Onderwerp: Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee!

    1. #11
      Would B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2017
      Berichten
      8
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Allereerst, mijn excuses dat ik er met gestrekte been in ga. Het is geen verwijt richting jou. Eigenlijk wilde ik je duidelijk maken dat Universiteit Leiden een belangrijke oorzaak is van polarisering. We kunnen de gevolgen ervan wel bestuderen maar ik hou me meer bezig met één van de oorzaken er van te bestuderen.

      In mijn ogen is Univeristeit Leiden één van de belangrijkste oorzaken/broeinest van waaruit de intellectuele argumentatie van wat we nu beleven verspreidt wordt.
      Ik ga de stukken die stuurt lezen. Zal even duren, want vrij veel
      Het enige wat ik kan zeggen is dat ik binnen mijn opleiding nooit iets heb gemerkt of gezien dat aanstuurt op polarisering. Alle personen die je noemt zitten in de rechten faculteit. Iedere faculteit bepaald zijn eigen aanstellingen en kan me ook indenken dat de mensen daar wat radicaler denken over dit soort onderwerpen.

      Tegelijkertijd zou een universiteit die alleen eenzijdig de zelfde soort mensen zijn niet goed zijn voor de discussie. Allemaal ja knikkers komen immers nooit tot iets nieuws. Discussie met anders denkenden wel.

      Eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik van iedereen die les heeft gehad van Baudet nog heb gehoord dat een prettige ervaring te vinden. Dus de stem van 1 docent staat niet garant voor het blind overnemen van zijn visie.

      Groetjes

    2. #12
      Would B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2017
      Berichten
      8
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Antidemocratische ideeën horen inderdaad niet thuis in een democratie. Daarin heeft hij gelijk. Er is zeker geen plaats voor de politieke islam binnen een democratie. De geloofswetten staan haaks op democratie.

      Hebben we direct een zwak punt van democratie, het kan democratisch opgeheven worden.
      Als we filosofisch kijken dan kan een democratie zich wel democratisch opheffen, het is immers democratisch besloten. Ook in onze democratie zou het kunnen. Dat volgt het de weg van een grondwetswijzing. Dit is echter wel lastig.

    3. #13
      Would B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2017
      Berichten
      8
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee!

      Hoi! Ik heb het allemaal gelezen. Erg interessant en goed om te weten.
      Ikzelf heb van hen alleen geen les gehad en de mensen die ik ken die dat wel hebben gehad hadden een bloedhekel aan deze personen. Als de echt een activistisch beleid aan het voeren zijn voor conservatisme dan vind ik dit zeer fout.

      Qua individualisme. Helemaal mee eens. Te veel mensen schreeuwen zonder na te denken aan de maatschappij. Dit is iets wat door is geschoten. Het recht op een eigen mening (en elk recht) heeft zijn beperkingen. Zo mag je niet recht in iemands gezicht uitschelden.

      Overigens maken veel mensen zich schuldig aan schreeuwen en niet luisteren. Door overal radicale standpunten in te nemen luistert niemand meer en zorgen die mensen voor verdere polarisatie.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #14
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LenLeidenUniv Bekijk Berichten
      Als we filosofisch kijken dan kan een democratie zich wel democratisch opheffen, het is immers democratisch besloten. Ook in onze democratie zou het kunnen. Dat volgt het de weg van een grondwetswijzing. Dit is echter wel lastig.
      Feit is dat het opheffen van democratie altijd gebeurt door een systeem dat de scheiding van de macht niet respecteert, doet aan clientèle, schijt heeft aan mensenrechten en gelijke rechten voor iedereen, etc.
      Het wordt er nooit beter op. Vandaar mijn opmerking dat antidemocratische ideeën niet thuishoren in een democratie. Juist in een democratie worden de rechten van minderheden, door de meerderheid, gewaarborgd.

      Het is niet perfect maar tot nu toe wel het minst slecht.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #15
      Would B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2017
      Berichten
      8
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Feit is dat het opheffen van democratie altijd gebeurt door een systeem dat de scheiding van de macht niet respecteert, doet aan clientèle, schijt heeft aan mensenrechten en gelijke rechten voor iedereen, etc.
      Het wordt er nooit beter op. Vandaar mijn opmerking dat antidemocratische ideeën niet thuishoren in een democratie. Juist in een democratie worden de rechten van minderheden, door de meerderheid, gewaarborgd.

      Het is niet perfect maar tot nu toe wel het minst slecht.
      Zeker waar!
      Het boek 'tegen verkiezingen' David van Reybrouck is heel interessant. Een super voorstel om democratie naar de burgers te trekken en hoe dit in te richten.

      Hieronder een samenvatting:
      https://decorrespondent.nl/538/Het-kan-een-totaal-andere-inrichting-van-onze-democratie/27577880-da44e7db

    6. #16
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee!

      Iedereen moet een keer het islam geloof te kakken gaan zetten. Maar dit gebeurd dus niet.
      In Leiden heeft men allang voordat jullie geboren waren de islam onderzocht. En hier was gewoonweg niks mis mee.

      Iedereen was gewoon kant en klaar over islam,zoals al die gelovigen.

      Maar dit ging veranderen, door gewoonweg de 11e september.

      Iedereen is verbolgen over die islam die anderen uitsluit.

      Stelling nemen was hier ook niet bij. Of je was voor of tegen die aanslagen.

      De opkomst van al die moskeeen,is toch ook niet zo als bedacht.

      Islam weet het beter dan al die christenhonden bij elkaar.

      Verdeel en heers is enorm toegenomen, niet door Wilders, maar door extreem islamitische gelovigen.

      Islam geloof is zo erg toegenomen dat men hun eigen scholen en wetskennis willen doorvoeren in een niet islamitisch land.

      De ene mosk naar de ander wordt geopend.

      In die vrijheid van vrijheid.
      Die vrijheid is er onderling niet eens. In islam.

      Revolutie is er wel, in Daish! Islamitische Staat.

      Al die kinderen en volwassen mensen die er toe dreven.

      Islam is islam daar kan geen christenhond tegen aan vechten.

      Geen honden in de taxi.
      Geen handen meer geven.
      Geen meisjes en jongens vertegenwoordigd in gymnastiek,sport,zwemmen,en noem maar op.

      Geen vrouwen en mannen vertegenwoordigd in moskee,in samen gaan bidden.

      Het is rampzalig.

      Het noemen van die vrijheden is niet vertegenwoordigd in islam die haar eigen wetten verzamelt en uitdraagt.

      Het ligt niet aan het westen maar aan die verlichting die er van die bekrompen islam gedachten nog nooit van af weet te varen.

      In de jaren zeventig was iedereen in islam nog vertegenwoordigd in waarden en normen op het westen gebaseerd.

      Het westen loopt ook uit de bres met al die ongeoorloofde drank en drugs filmpjes.

      Is toch logisch dat het islam geloof niks te maken wil hebben met het decadente westen,zonder regels.

      Regels zijn regels
      en die regeld
      stroken niet met
      die anderen
      snap dit
      en je snapt dat
      maar we begrijpen
      niks meer van elkaar.

      zo ver
      achter
      in
      achterstand
      in die voorstand
      belichamen
      onze soort
      mensen
      samen
      in
      koersloos
      op drift.

      fijne dag iedereen.....

    7. #17
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Onderzoek: Polarisatie, discriminatie, geweld? Nee. Help mee!

      En al die normen en waarden zijn ook van uit die islam vervalst vertegenwoordigd.

      Jonge mannen die in een ander land wonen en kinderen maken met jonge meisjes en er tig tal vrouwen op na willen gaan houden en de taal van het land niet eens willen spreken.

      Als het westen dit alles wil gaan promoten kunnen ze gelijk over gaan in islam geloof volgens mij.

      En dan die discriminatie.

      Wat is die discriminatie dan .....

      Door hun eigen volk ingevuld en niet belicht door het westen.

      Discriminatie is het weigeren aan geen handen willen geven, het willekeurig invullen van hoofddoekjes,het opdringen aan halal voedsel...en noem maar op, je eigen moskee, je eigen islamitische school en je eigen wet in sharia.

      Het westen heeft dit allemaal gedoogd en die hele vrijheid van gebaseerd op art.1 .

      Dus iedereen kan zich vrij voelen met hun eigen waarden en normen gebaseerd op hun geloof.
      Gebaseerd op artikel 1 van de grondwet.

      We moeten en dienen hier mee te gaan leven,

      fijne dag iedereen......

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •