Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/5 EersteEerste ... 345 LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 46

    Onderwerp: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

    1. #31
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      De onafhankelijkheid verklaren had ook afgedaan kunnen worden met een verklaring van niet acceptatie vanuit Madrid. De angst zit er goed in dat het een chaos wordt. Er zit ook nog veel zeer bij de Catalanen. Het kwaad kwam voor hen altijd uit Madrid.
      Ik begrijp niet dat ze mensen gaan opsluiten. Dat slaat werkelijk nergens op, en is contraproductief.

      De Catalanen die dat nog meegemaakt hebben zijn ver in de minderheid.

      Evengoed moeten ze echt gaan praten. Maar het begon bij de Catalanen; die hadden de kwestie in het Spaanse parlement aan de orde moeten stellen, in plaats van dit operette-gedoe.
      viejo pendejo se extravia

    2. #32
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik begrijp niet dat ze mensen gaan opsluiten. Dat slaat werkelijk nergens op, en is contraproductief.

      De Catalanen die dat nog meegemaakt hebben zijn ver in de minderheid.

      Evengoed moeten ze echt gaan praten. Maar het begon bij de Catalanen; die hadden de kwestie in het Spaanse parlement aan de orde moeten stellen, in plaats van dit operette-gedoe.
      Ze hadden het, van beide kanten, niet op de spits moeten drijven.

      Jawel maar dat is echt Hollands geredeneerd. Daar hechten ze er nog veel waarde aan. Ik ben daar eens in zo'n kutdorpje in Zuid Spanje geweest en raakte aan de praat over een, in mijn ogen nietszeggende optocht, over een veldslag in de middeleeuwen. Als ik had doorgezet had ik op de vuist gemoeten. Bloedserieus waren ze.
      Madrid is voor veel Catalanen synoniem met Franco. Zoals ze optreden voeden ze dat gevoel nog ook.

      Dat was beter geweest. Aan de andere kant. als die wil er serieus is dan moet dat vreedzaam geregeld worden. Een echt referendum met een strenge norm voor de opkomst en een behoorlijke meerderheid zou een oplossing kunnen zijn. Sommige democratische instrumenten hoort een democratie niet bij wet uit te schakelen. En ja, het kan wel eens verkeerd uitpakken als het niet serieus genomen wordt, zie de Brexit. Weet zeker dat een nieuw referendum anders uit zou pakken. Goede leerschool om voortaan serieus te nemen en te gaan stemmen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #33
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik begrijp niet dat ze mensen gaan opsluiten. Dat slaat werkelijk nergens op, en is contraproductief.
      Ik zou ze ook niet zomaar daarvoor opsluiten. Voor al de ellende die ze aanrichten lijkt mij TBS met dwangverpleging veel beter.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #34
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #35
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      een referendum zou standaard deel uit moeten maken van een democratie. Het referendum schrappen of niet opnemen in de wet is een dikke vinger opsteken naar de kiezer.

      Als een overgrote meerderheid zich uitspreekt dan is het al democratisch.
      Een referendum is een plaag! Het kan bijna tot plaag 11 worden berekend naast de andere 10 plagen.

      Voorstanders van een referendum zijn naief en kortzichtig. Ze denken dat een referendum meer macht aan het volk kan geven. Maar na zoveelste referendum zullen de meeste stemgerechtigden nauwelijks moeite nemen om te stemmen.
      Wat er overblijft is een minderheid van Nederlanders die behoren tot harde kern extremen die door goed ideologische scherpslijpers worden aangemoedigd om te stemmen. Uiteindelijk is het een wassen neus.

      D66 besef het. Baudet en Wilders zullen het ook beseffen als het draagvlak van rechts naar links verschuift.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."

    6. #36
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ze hadden het, van beide kanten, niet op de spits moeten drijven.

      Jawel maar dat is echt Hollands geredeneerd. Daar hechten ze er nog veel waarde aan. Ik ben daar eens in zo'n kutdorpje in Zuid Spanje geweest en raakte aan de praat over een, in mijn ogen nietszeggende optocht, over een veldslag in de middeleeuwen. Als ik had doorgezet had ik op de vuist gemoeten. Bloedserieus waren ze.
      Spanjaarden hebben een handje in het herdenken van eeuwenoude oorlogen. Zag ooit een optocht waar men de doden van de Franse bezetting onder Napoleon, herdacht.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."

    7. #37
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Spanjaarden hebben een handje in het herdenken van eeuwenoude oorlogen. Zag ooit een optocht waar men de doden van de Franse bezetting onder Napoleon, herdacht.
      Maar over die oorlog tegen ons van destijds, daar hoor je ze niet over. Een paar jaar geleden hebben ze nog een vergeefse poging gedaan om Phillips 2 zijn imago op te kuisen, maar daar bleef het bij.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #38
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Een referendum is een plaag! Het kan bijna tot plaag 11 worden berekend naast de andere 10 plagen.

      Voorstanders van een referendum zijn naief en kortzichtig. Ze denken dat een referendum meer macht aan het volk kan geven. Maar na zoveelste referendum zullen de meeste stemgerechtigden nauwelijks moeite nemen om te stemmen.
      Wat er overblijft is een minderheid van Nederlanders die behoren tot harde kern extremen die door goed ideologische scherpslijpers worden aangemoedigd om te stemmen. Uiteindelijk is het een wassen neus.

      D66 besef het. Baudet en Wilders zullen het ook beseffen als het draagvlak van rechts naar links verschuift.
      Ik weet dat nog niet zo zeker.

      Ik denk dat de interesse in de politiek weer toeneemt als er daadwerkelijk iets te kiezen valt. Ik zie vooral mogelijkheden in een regionaal referendum. Als de noden gedekt zijn, zoals ziekenhuizen en er is budget over dat burgers direct kunnen beslissen over hun eigen gebeodsindeling. Bijvoorbeeld uitbreiding van het zwembad of de bouw van een bioscoop.

      Referenda moeten aan regels gebonden zijn. Een referendum over het niet meer betalen van belasting zou niet werken. Politici zouden zich er op in moeten stellen dat ze meer de uitvoerders moeten zijn van democratisch gekozen plannen dan volgers van de eigen politieke partij doctrine. Dat is wat D66 zo is tegengevallen. Het volk was onwelvallig. Dat hadden ze vooraf niet ingeschat. Ze zijn een beetje het contact kwijtgeraakt en draaien nu op dit vlak ineens 180 graden. Ineens zijn ze niet voor de volksraadpleging. Ineens blijken het ook elite plucheklevers.

      Ik kijk er met grote interesse naar. Hun houding in dit kabinet wordt voor mij bepalend of ik de volgende keer weer op hen ga stemmen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #39
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Spanjaarden hebben een handje in het herdenken van eeuwenoude oorlogen. Zag ooit een optocht waar men de doden van de Franse bezetting onder Napoleon, herdacht.
      Ik probeer daarmee aan te geven dat Spanjaarden veel zwaarder hechten aan historische gebeurtenissen dan Nederlanders. Die hebben zoiets van: de meesten zijn toch al dood, doe maar normaal. Zo werkt het niet overal.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #40
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Catalaanse minister-president Puigdemont mag politiek asiel aanvragen in België

      Tja, als wij niet zo hechten aan historische gebeurtenissen, waarom moeten dan nu alle kinderen het Wilhelmus gaan leren? En waarom hebben wij het dan nog over de 'VOC-mentaliteit', vraag ik me af.

      Oké, we voeren al jaren niet meer die suffe 'Gijsbrecht van Amstel' op, maar over die standbeelden van foute historische figuren of veranderen van straatnamen van die onfrisse gozers, wordt er nog heel wat afgeknibbeld.
      Je kunt niet zeggen dat wij ons verleden niet koesteren. Het is blijkbaar voor velen nog steeds pijnlijk om geconfronteerd te worden met de nare kantjes ervan. Leve de schone schijn.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •