Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/9 EersteEerste ... 567 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 51 tot 60 van de 83

    Onderwerp: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

    1. #51
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Zeg seikert, ondanks de crisis van de voorbije jaren is dit hier nog altijd een uitstekend stekkie om te leven. Beter dan waar ook.
      Ehh nee. In Duitsland, waar ik regelmatig kom is het veel beter. De huren zijn er lager, auto's zijn er goedkoper, kosten levensonderhoud et cetera.

      Ik vind het knap dat iemand met een minimumloon een gezin kan onderhouden. Kan me nog de negentiger jaren herinneren dat de hoogte van de bijstand 1600 gulden was. Beetje erbij beunen en je had het goed.

      Het is er alleen maar slechter op geworden. De eerste voedselbank in Nederland werd pas geopend in 2002 en sindsdien in aantal toegenomen. Evenals kledingbanken.

      Welvaartsstaat Nederland brokkelt in rap tempo af. De man in de straat snapt het alleen die wereldvreemde politici niet.
      Laatst gewijzigd door Ibrah1234; 22-11-17 om 15:01.

    2. #52
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ehh nee. In Duitsland, waar ik regelmatig kom is het veel beter. De huren zijn er lager, auto's zijn er goedkoper, kosten levensonderhoud et cetera.

      Ik vind het knap dat iemand met een minimumloon een gezin kan onderhouden. Kan me nog de negentiger jaren herinneren dat de hoogte van de bijstand 1600 gulden was. Beetje erbij beunen en je had het goed.

      Het is er alleen maar slechter op geworden. De eerste voedselbank in Nederland werd pas geopend in 2002 en sindsdien in aantal toegenomen. Evenals kledingbanken.

      Welvaartsstaat Nederland brokkelt in rap tempo af. De man in de straat snapt het alleen die wereldvreemde politici niet.
      Je kletst uit je nek. Bovendien zijn persoonlijke ervaringen geen graadmeter.

      In Duitsland neem de kloof tussen arm en rijk steeds grotere proporties aan en ligt vergelijking met hier het percentage mensen onder de armoedegrens ook veel hoger.
      Daarnaast blijft het oude Oost-Duitsland ondanks al wat er in is geïnvesteerd nog steeds ver achter bij de rest, waar het ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is.
      Bovendien heeft Duitsland al jaren geleden allerlei bezuinigingsmaatregelen lngevoerd die er voor veel mensen er stevig inhakte.

      Ook als je naar de werkloosheidscijfers kijkt, dan springen wij hier er nu wel heel gunstig uit.

      https://www.indexmundi.com/map/?t=0&v=69&r=eu&l=nl
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #53
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Mwa, keuzes maken wordt veelal uitgesteld en dan onverhoeds afgedwongen door de dan ontstane omstandigheden.
      Terwijl we zelf als we dat willen de dan ontstane omstandigheden kunnen voorkomen. Dat vraagt moed en inventiviteit, zover is wel duidelijk. Maar met een beetje VOC-mentaliteit kom je al een heel eind.

      Zeker is dat het meer toepassen van thuiswerk goed is voor het milieu en je zult mij niet het tegendeel zien of horen beweren. Maar onze democratie laat geen verplicht opleggen toe.

      Dat geeft een enorme bureaucratische rompslomp. Veel handiger is een nog progressievere fiscalisering van het motorvermogen. Bovendien vervuilen die zuinigerds dan nog steeds het milieu, en ook daarvan moeten de kosten worden betaald door iemand.

      Kortom, voor mij zijn je twee voorbeelden nogal ongelukkig gekozen.

      Los van het feit of een hogere accijns helpt om het gebruik ervan terug te dringen, waarin ik wel degelijk geloof, is het goed voor het principe dat de bevuiler betaalt.

      Maar goed, duidelijk is wel dat de uitdrukking dat de wal het schip wel zal keren, niet voor niets is verzonnen. De schade is dan navenant.
      Die voorbeelden kunnen prima gerealiseerd worden en helpen zeker beter dan duurder maken.

      Domweg duurder maken brengt veel werkende mensen, die afhankelijk zijn van hun auto in problemen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #54
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723395

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Zo is het allemaal onbetaalbaar geworden door de euro. De man in de straat weet het al jaren. De politiek, toentertijd Zalm, vertelde ons met rekenvoorbeelden dat het allemaal tussen onze oren zat.

      Het zakje frites kostte fl 1,50 en kan me nog heugen dat het binnen paar weken E 1,50 kostte. Het heeft nooit 70 eurocent gekost. Een pilsje in de kroeg kostte fl 1,75 en in no time E 1,75. De lonen verdubbelden echter niet.

      Kan me nog de tijd heugen dat je voor 60 gulden zowat een boodschappenkar vol had bij de Appie Heijen nu heb je er amper een half gevulde plastic tas met boodschappen voor.

      Er schijnen per plaats meer voedselbanken te zijn dan vestigingen van MacDonalds.

      Volgens mij allemaal wereldvreemde figuren die politici.
      Eh..
      Als moeder een goede bui had mocht ik wel eens in de viswinkel voor dubbeltje patat gaan kopen.
      Een grote patat kostte een kwarje, met piccalilly of mayonaise 30 cent. Naar de kapper ging ik voor 60 cent. Het eerste pilsje dat ik zelfstandig heb aangeschaft (1963 in een kroeg in Den Briel) kostte 40 cent.
      Een auto, TV of een vliegreis echter kostte (zelfs nominaal) meer dan nu.
      Het hele punt is natuurlijk dat het overall loonniveau stijgt naar rato van de totale arbeidsproductiviteit.
      Arbeidsintensieve producten en vooral diensten zijn dus naar verhouding veel duurder geworden.
      Met de Euro heeft dat echt geen fluit te maken.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    5. #55
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Je kletst uit je nek. Bovendien zijn persoonlijke ervaringen geen graadmeter.

      In Duitsland neem de kloof tussen arm en rijk steeds grotere proporties aan en ligt vergelijking met hier het percentage mensen onder de armoedegrens ook veel hoger.
      Daarnaast blijft het oude Oost-Duitsland ondanks al wat er in is geïnvesteerd nog steeds ver achter bij de rest, waar het ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is.
      Bovendien heeft Duitsland al jaren geleden allerlei bezuinigingsmaatregelen lngevoerd die er voor veel mensen er stevig inhakte.

      Ook als je naar de werkloosheidscijfers kijkt, dan springen wij hier er nu wel heel gunstig uit.

      https://www.indexmundi.com/map/?t=0&v=69&r=eu&l=nl
      Die problemen zijn grotendeels te wijten aan Oost Duitsland dat er als een soort ontwikkelingsland ineens bij kwam.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #56
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Die voorbeelden kunnen prima gerealiseerd worden en helpen zeker beter dan duurder maken.

      Domweg duurder maken brengt veel werkende mensen, die afhankelijk zijn van hun auto in problemen.
      Welnee, je kunt thuiswerken niet verplichten en dat belonen van zuinige rijders is onmogelijk zonder een heleboel geldverslindende rompslomp fraudeloos te organiseren. Dat wordt dan het paard achter de wagen spannen. Daarbij is het nog maar de vraag of de animo daarvoor genoeg aanwezig zal zijn.

      We kennen nog de hele heisa met die kilometeradministratie om aan die bijtelling te kunnen ontkomen en hoeveel daarmee gefraudeerd werd.

      Bovendien kun je dan nog niet voorkomen dat men alsnog voor het minste of geringste de auto neemt. Verhoging van de kosten ervan kan wel helpen, hangt ervan af hoeveel je die kosten per kilometer verhoogt. Zo niet, dan betaalt degene die meer vervuilt ook meer.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #57
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Die problemen zijn grotendeels te wijten aan Oost Duitsland dat er als een soort ontwikkelingsland ineens bij kwam.
      Dat was inderdaad een heel groot financieel probleem en zorgde ervoor dat destijds Duitsland voor jaren de begrotingsdiscipline aan de laars lapte. Was misschien toch heel dapper van der Helmut. Humaan, zeer zeker, denk ik.

      Maar ondertussen zijn we al vele jaren verder, zijn er kapitalen in geïnvesteerd, maar loopt de toestand er nog steeds beduidend achter op de rest. Helaas wordt daar de animo om nog veel extra investeringen in het oosten van het land steeds moeilijker te verkopen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #58
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Zo is het allemaal onbetaalbaar geworden door de euro.
      De euro had en heeft niets met stijgende prijzen te maken. Dat iemand dat in 2017 nog gelooft.
      viejo pendejo se extravia

    9. #59
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Je kletst uit je nek. Bovendien zijn persoonlijke ervaringen geen graadmeter.
      Kwee nie of persoonlijke ervaringen geen graadmeter zijn. Op een zaterdagavond zit hier het huis vol met vriendjes en vriendinnetjes en roven ze mijn koelkast leeg. Vooral alcoholische versnaperingen

      Het is voor de jeugd onbetaalbaar geworden drankjes te kopen tijdens het stappen. En ze hebben vrijwel allemaal een bijbaantje. In mijn tijd rolde je voor 3 tientjes uit de discotheek op straat. Mijn eerste baantje leverde zo rond de 2000 gulden op. De verhouding tot inkomen en kosten levensonderhoud is nu buiten proporties.

      Ik ga wel eens uit eten in Duitsland. Voor een volledige maaltijd ben je daar net zoveel kwijt als hier in een cafetaria of bij de MacDonalds.

      Ik weet dat veel rekenvoorbeelden mij tegenspreken maar cijfers kunnen dusdanig worden verpakt en gepresenteerd dat het alsnog gunstig uitpakt.

      Een alleraardigst onderzoek van HP de Tijd vlak na de invoering van de euro aan de hand van kassabonnen uit 1998, 2000 en 2003: Leven in vijf jaar tijd 50 procent duurder

    10. #60
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Kwee nie of persoonlijke ervaringen geen graadmeter zijn. Op een zaterdagavond zit hier het huis vol met vriendjes en vriendinnetjes en roven ze mijn koelkast leeg. Vooral alcoholische versnaperingen

      Het is voor de jeugd onbetaalbaar geworden drankjes te kopen tijdens het stappen. En ze hebben vrijwel allemaal een bijbaantje. In mijn tijd rolde je voor 3 tientjes uit de discotheek op straat. Mijn eerste baantje leverde zo rond de 2000 gulden op. De verhouding tot inkomen en kosten levensonderhoud is nu buiten proporties.

      Ik ga wel eens uit eten in Duitsland. Voor een volledige maaltijd ben je daar net zoveel kwijt als hier in een cafetaria of bij de MacDonalds.

      Ik weet dat veel rekenvoorbeelden mij tegenspreken maar cijfers kunnen dusdanig worden verpakt en gepresenteerd dat het alsnog gunstig uitpakt.
      Tja, vast heel vervelend voor je, maar daaraan valt op geen enkele manier te bepalen hoe het er in andere gezinnen ernaar toegaat.

      Moet je toch echt eens om je heen kijken.

      Als je ook daar naar een cafetaria of de Mac gaat, zeker?

      Meneer, er zijn er hier zie ik , die er een echte goochelact van maken.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •