Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA - Pagina 7
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 7/9 EersteEerste ... 678 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 61 tot 70 van de 83

    Onderwerp: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

    1. #61
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Tja, vast heel vervelend voor je, maar daaraan valt op geen enkele manier te bepalen hoe het er in andere gezinnen ernaar toegaat.

      Moet je toch echt eens om je heen kijken.

      Als je ook daar naar een cafetaria of de Mac gaat, zeker?

      Meneer, er zijn er hier zie ik , die er een echte goochelact van maken.
      Jij en ik kunnen het wellicht allemaal makkelijk betalen heer Knuppeltje. Mensen met een minimumloon die een gezin moeten onderhouden hebben het echt niet breed.

      De groep 'working poor' in Nederland groeit gestaag. Onbegrijpelijk.

      Maak conform uw wens de benzineprijs ook nog eens 3 euro per liter en dan is autorijden ook een onbetaalbare luxe geworden voor die degenen die het minst verdienen.

    2. #62
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Welnee, je kunt thuiswerken niet verplichten en dat belonen van zuinige rijders is onmogelijk zonder een heleboel geldverslindende rompslomp fraudeloos te organiseren. Dat wordt dan het paard achter de wagen spannen. Daarbij is het nog maar de vraag of de animo daarvoor genoeg aanwezig zal zijn.
      Hoe kom je erbij? Je kunt thuiswerken gewoon een recht maken onder voorwaarden. Je kunt dat bijvoorbeeld ook opnemen met sociale partners in CAO's. er is geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.

      Wederom een misvatting. De techniek is er. Als het op grote schaal gaat gebeuren dan dalen de kosten van zo'n kastje enorm. Fraude wordt dan erg lastig en het risico op controle is groot. Van afstand uitlezen is ook een hele goed mogelijke optie. Bovendien hou je fraude altijd.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      We kennen nog de hele heisa met die kilometeradministratie om aan die bijtelling te kunnen ontkomen en hoeveel daarmee gefraudeerd werd.
      En we kennen ook de verhalen van mensen die ermee gepakt weren. Op zondag de bedrijfsauto op de parkeerplaats van de dienrentuin.
      Mensen rijden ook door het rode licht. Dan schaffen we die ook maar af. Wat een onzinargumenten.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Bovendien kun je dan nog niet voorkomen dat men alsnog voor het minste of geringste de auto neemt. Verhoging van de kosten ervan kan wel helpen, hangt ervan af hoeveel je die kosten per kilometer verhoogt. Zo niet, dan betaalt degene die meer vervuilt ook meer.
      Domweg verhogen van de kilometerprijs brengt mensen in problemen. eerst zorgen voor goede alternatieven.

      Kan je werkelijk niets anders verzinnen?

      In de VS heb je stroken die alleen gebruikt mogen worden door auto's waar meer dan twee personen inzitten. Daar hangt een camera boven die filmt. Overtreders worden op kenteken bekeurt. Werkt als een speer. Beter vier man in de auto dan vier auto's. Dat schiet meer op dan de prijs omhoog gooien.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #63
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Tja, vast heel vervelend voor je, maar daaraan valt op geen enkele manier te bepalen hoe het er in andere gezinnen ernaar toegaat.

      Moet je toch echt eens om je heen kijken.

      Als je ook daar naar een cafetaria of de Mac gaat, zeker?

      Meneer, er zijn er hier zie ik , die er een echte goochelact van maken.
      Kern van zijn verhaal gaat wel op: de verhouding vaste lasten / inkomen is slechter geworden.

      Dat de euro invloed heeft gehad op de prijzen was, direct na de invoering, goed merkbaar. Daar is ook genoeg over gepubliceerd, dat is dus geen persoonlijke ervaring.

      Uit eten gaan is in Duitsland inderdaad goedkoper.

      Waarom moet je alles, op het onbeschofte af in twijfel trekken? Hoort Ibrah niet bij de 'correcten' op deze site?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #64
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Jij en ik kunnen het wellicht allemaal makkelijk betalen heer Knuppeltje. Mensen met een minimumloon die een gezin moeten onderhouden hebben het echt niet breed.

      De groep 'working poor' in Nederland groeit gestaag. Onbegrijpelijk.

      Maak conform uw wens de benzineprijs ook nog eens 3 euro per liter en dan is autorijden ook een onbetaalbare luxe geworden voor die degenen die het minst verdienen.

      Je zult mij, dan ook niet horen klagen, ondanks dat het voor mij ook geen vetpot is.
      Tja, die hadden, zeker gezien de overbevolking, zich beter kunnen afvragen wat een kind vele jaren lang gaat kosten. Eigen schuld - dikke bult.
      Daarbij, zijn hier voor dit kikkerlandje ondertussen met zo'n 8 a 10 miljoen teveel door al dat onnodig gefok.
      Bezint dus eer gij begint.

      Maar die groep heeft het nog steeds veel beter dan een vergelijkbare groep elders. Maar ook hen wens ik verbetering toe.

      Ga dan maar eens na hoe gigantisch veel totaal zinloze kilometers er met die uitstootbakken jaarlijks worden afgelegd.

      Hoe eerder de auto zijn statussymbool verliest - hoe beter. Er is al schandalig veel teveel aan die heilige koe opgeofferd. Zo snel mogelijk slachten dat rot beest en het zal er flink van opknappen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #65
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Hoe kom je erbij? Je kunt thuiswerken gewoon een recht maken onder voorwaarden. J

      Wederom een misvatting. De techniek is er. Als het op grote schaal gaat gebeuren dan dalen de kosten van zo'n kastje enorm. Fraude wordt dan erg lastig en het risico op controle is groot. Van afstand uitlezen is ook een hele goed mogelijke optie. Bovendien hou je fraude altijd.

      Mensen rijden ook door het rode licht. Dan schaffen we die ook maar af. Wat een onzinargumenten.

      Domweg verhogen van de kilometerprijs brengt mensen in problemen. eerst zorgen voor goede alternatieven.

      Kan je werkelijk niets anders verzinnen?

      In de VS heb je stroken die alleen gebruikt mogen worden door auto's waar meer dan twee personen inzitten. Daar hangt een camera boven die filmt. Overtreders worden op kenteken bekeurt. Werkt als een speer. Beter vier man in de auto dan vier auto's. Dat schiet meer op dan de prijs omhoog gooien.
      Een recht is nog steeds niet een wettelijk op te leggen verplichting.

      Het is gewoon onzin. Een van de moeilijkst te sturen dingen van de mens is zijn gedrag. Vandaar dat we niet zonder politie en justitie kunnen. Kijk maar naar door het rode licht rijden, snelheidsovertredingen, diefstal en moord en doodslag.
      Bij die kilometeradministratie dacht men daar ook heel makkelijk over, maar uiteindelijk werd het een frauduleuze sof.
      Bovendien is het heel raar om weer een geldverslindende bureaucratie in het leven te roepen, terwijl het met de bestaande middelen veel eenvoudiger kan.

      Daaraan kun je zien hoe moeilijk menselijk gedrag te sturen is. Dus is het zaak geen maatregelen te verzinnen die voor de kat z'n kul een ongelooflijke bureaucratische rompsloop teweeg brengen.

      Dat kun je dom vinden, maar het zal wel helpen om minder onnodige kilometers te voorkomen. Voor het woon-werkverkeer zijn er al fiscale maatregelen die je dan alsnog kunt aanpassen naar noodzaak.

      Zeker en dat deed ik al. Bijvoorbeeld het motorvermogen progressiever fiscaliseren. Verder was ik het ook met je eens dat meer thuiswerken een goede bijdragen is, ook al is dat bij wet niet afdwingbaar.
      Verder kun je het geld dat er binnenkomt door die maatregelen gebruiken om het gebruik van puur elektrische voertuigen te stimuleren, of het openbaar vervoer maximaliseren, bijvoorbeeld.

      Dat is eenvoudig te doen. Hoe hoog het percentage is van de overtreders wil ik nog wel eens zien.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #66
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ga dan maar eens na hoe gigantisch veel totaal zinloze kilometers er met die uitstootbakken jaarlijks worden afgelegd.

      Hoe eerder de auto zijn statussymbool verliest - hoe beter. Er is al schandalig veel teveel aan die heilige koe opgeofferd. Zo snel mogelijk slachten dat rot beest en het zal er flink van opknappen.
      De auto is ook een voorname vervuiler maar lost de markt dit op termijn vanzelf niet op als zaken als motorrijtuigenbelasting en BPM voor elektrisch rijden bijv. 50% goedkoper zou zijn t.o.v. het rijden met een explosiemotor? Met een torenhoge benzineprijs maakt de politiek ook geen vrienden onder het electoraat lijkt mij.

      Niet iedereen kan morgen een nieuwe elektrische bolide aanschaffen en het is maar de vraag of dat het er i.v.m. piekbelasting van het elektriciteitsnet ooit van komt. Ik heb er verder ook geen verstand van maar miljoenen auto's die allemaal gelijktijdig om 18:00 uur na het werk tientallen kilowatts/h komen slurpen aan het net? Ik heb zo mijn bedenkingen.

    7. #67
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Een recht is nog steeds niet een wettelijk op te leggen verplichting.

      Het is gewoon onzin. Een van de moeilijkst te sturen dingen van de mens is zijn gedrag. Vandaar dat we niet zonder politie en justitie kunnen. Kijk maar naar door het rode licht rijden, snelheidsovertredingen, diefstal en moord en doodslag.
      Bij die kilometeradministratie dacht men daar ook heel makkelijk over, maar uiteindelijk werd het een frauduleuze sof.
      Bovendien is het heel raar om weer een geldverslindende bureaucratie in het leven te roepen, terwijl het met de bestaande middelen veel eenvoudiger kan.

      Daaraan kun je zien hoe moeilijk menselijk gedrag te sturen is. Dus is het zaak geen maatregelen te verzinnen die voor de kat z'n kul een ongelooflijke bureaucratische rompsloop teweeg brengen.

      Dat kun je dom vinden, maar het zal wel helpen om minder onnodige kilometers te voorkomen. Voor het woon-werkverkeer zijn er al fiscale maatregelen die je dan alsnog kunt aanpassen naar noodzaak.

      Zeker en dat deed ik al. Bijvoorbeeld het motorvermogen progressiever fiscaliseren. Verder was ik het ook met je eens dat meer thuiswerken een goede bijdragen is, ook al is dat bij wet niet afdwingbaar.
      Verder kun je het geld dat er binnenkomt door die maatregelen gebruiken om het gebruik van puur elektrische voertuigen te stimuleren, of het openbaar vervoer maximaliseren, bijvoorbeeld.

      Dat is eenvoudig te doen. Hoe hoog het percentage is van de overtreders wil ik nog wel eens zien.
      Kortom, je ziet allemaal beren, komt met aannames waarom het niet zou werken. Alleen weer een kwartje erop of motorvermogen fiscaliseren. Duurder maken.
      Destijds met die discussie over elektrische auto's bleef je het ook maar koppig over de actieradius hebben terwijl ik al diverse keren had gezegd dat die in 80% van de gevallen voldoende zou zijn. Ook toen kwam je met allerlei onmogelijkheden.

      Het gaat hier eigenlijk alleen over de uitstoot van fijnstof bij concentraties van verkeer ion bijvoorbeeld binnensteden. Voor de afname van CO2 moeten we helemaal niet bij de auto beginnen.
      Die auto is een melkkoe. De overheid verdient er miljarden aan. er is geen alternatief, het OV zit nu al tot de nek toe vol. Je moet er dus naartoe dat mensen zich niet meer dagelijks voor hun werk hoeven te verplaatsen als het niet noodzakelijk is. En kijk https://www.personeelsnet.nl/bericht...p-thuiswerken/
      we zijn al een stuk op weg naar wat jij onmogelijk acht.

      Onder druk wordt alles vloeibaar.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    8. #68
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Kortom, je ziet allemaal beren, komt met aannames waarom het niet zou werken. Alleen weer een kwartje erop of motorvermogen fiscaliseren. Duurder maken.
      Destijds met die discussie over elektrische auto's bleef je het ook maar koppig over de actieradius hebben terwijl ik al diverse keren had gezegd dat die in 80% van de gevallen voldoende zou zijn. Ook toen kwam je met allerlei onmogelijkheden.

      En kijk https://www.personeelsnet.nl/bericht...p-thuiswerken/
      we zijn al een stuk op weg naar wat jij onmogelijk acht.

      Onder druk wordt alles vloeibaar.
      Nou nee, ik zie slechts praktische bezwaren, terwijl het voor jou allemaal rozengeur en maneschijn lijkt.

      En ja, het duurder maken van de fossiele brandstoffen en meer progressievere fiscale belasting naar motorvermogen van brandstofmotoren ten voordele van de puur elektrisch aangedreven voertuigen en openbaar vervoer lijkt mij een goede zaak want nog steeds gaat het niet best genoeg met het puur elektrisch rijden.

      Het gaat er dus niet om om het vervoer op zich duurder te maken dan nodig is, maar om de vervoersmiddelen zomin mogelijk milieubelastend te maken, met daarnaast voor ons vervoer, en onze hele energievoorziening ook zomin mogelijk afhankelijk te maken van de olieboeren.

      En ja, zolang die actieradius van elektrisch aangedreven auto's nog steeds niet genoeg is voor mensen die ermee op vacante gaan, met daaraan gekoppeld de oplaadtijden, zal dat segment van kopers nog alleen al daarvoor hybrides kopen en op fossiele blijven rijden, tenzij we die hybrides fiscaal te onaantrekkelijk maken.
      Kortom, zonder fiscale sturing zal het niet hard gaan met de puur elektrische aangedreven auto's.

      Dank je voor de bevestiging van je eigen ongelijk. Er staat namelijk letterlijk dat een werkgever naar een verzoek tot thuiswerk moet kijken, maar dat hij daar niet mee hoeft in te stemmen. Zover zijn we daarmee dus nog niet op weg.

      Nou, dat ook weer niet helemaal, maar het kan wel stevig helpen. En daarom ben ik dan ook nog steeds voor fiscale bijsturing. De consument hoeft daarmee er niet financieel op achteruit te gaan indien die de juiste keuze maakt. De gezondheid zal er ook wel bij varen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    9. #69
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      De auto is ook een voorname vervuiler maar lost de markt dit op termijn vanzelf niet op als zaken als motorrijtuigenbelasting en BPM voor elektrisch rijden bijv. 50% goedkoper zou zijn t.o.v. het rijden met een explosiemotor? Met een torenhoge benzineprijs maakt de politiek ook geen vrienden onder het electoraat lijkt mij.

      Niet iedereen kan morgen een nieuwe elektrische bolide aanschaffen en het is maar de vraag of dat het er i.v.m. piekbelasting van het elektriciteitsnet ooit van komt.

      Ik heb er verder ook geen verstand van...
      Tja, daarom bepleit ik nu hier al een hele tijd voor die fiscale sturing. Jij snapt dat tenminste nog. Den Super steekt lieven zijn kop in het zand.

      Nee, zoiets gaat niet van vandaag op morgen, maar zolang daaraan niet serieus wordt gewekt, gaat dat allemaal nog veel langer duren.

      Voor zolang het nodig is, is dan ook een stevige progressieve fiscale belasting naar motorvermogen een goede zaak.

      Meneer, uw bescheidenheid siert u.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #70
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Oeps, dat gaat opeens wel heel snel in de SA

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

      Ik zou beginnen met het verplicht stellen van het aanbieden van thuiswerken waar dat kan. De werkgever mag bijvoorbeeld alleen weigeren als het niet realiseerbaar is. Je hoeft het verkeer namelijk maar met 10 % af te laten nemen om het fileprobleem op te lossen. Dat is een veel betere innovatievere oplossing dan domweg duur maken van brandstof.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten

      Zeker is dat het meer toepassen van thuiswerk goed is voor het milieu en je zult mij niet het tegendeel zien of horen beweren. Maar onze democratie laat geen verplicht opleggen toe.
      Dat stelt super ick ook niet voor.
      super icks voorstel is niet thuiswerk is verplicht
      maar thuiswerk is een recht van de werknemer (tenzij).
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •