Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas - Pagina 7
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 7/9 EersteEerste ... 678 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 61 tot 70 van de 84

    Onderwerp: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

    1. #61
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Hoeveel Friezen er zijn? Weet ik niet. Maar je had het over bewoners buiten buiten de Randstad. Dat zijn er een aantal miljoenen meer dan in de Randstad.
      Getalsmatig wellicht wel, maar wat betrefd toegang tot de media en invloed op beleid is het een andere zaak.

      Ik gaf ook al aan dat men in grote steden er minder verkrampt mee omgaat dan elders. Dat is in grote steden met veel dingen het geval.
      Ze hebben in de randstad een andere perspectief. Of men met bepaalde zaken meer of minder verkrampt omgaat ligt natuurlijk aan je gezichtspunt. Dat van jou is met je uitspraak dus duidelijk

      En hoe meer die steden met invloeden vanuit andere culturen en godsdiensten te maken hebben gekregen, iets wat duidelijk het geval is als het over de Randstad gaat, hoe duidelijker en groter de verschillen.
      Yep. Maar waarom verwachten dat anderen naar de randstedelijke pijpen zouden moeten dansen?

      Bovendien bestonden al die buspassagiers niet uit zogenaamde blanke randstedelijke elite. Voor zover ik heb kunnen zien, juist het tegendeel.
      Ik schreef dan ook niet blanke elite. Ik zou durfen stellen dat de toegang to media en invloed op beleid van die buspassagiers een stuk hoger is dan dat van de gemiddelde Dokkumer. In dat opzicht gaat het dus wel degelijk om een elite.

      Er een clash van maken tussen de zogenaamde randstedelijke elite en de Friezen is volgens mij een onjuiste weergave.

      Het is geen kleine minderheid buiten de randstad. Als het gemiddelde nam Nederland al 68% is en de verschillen tussen de randstad en de rest heel groot kunnen zijn, dan kun je nagaan dat het buiten de randstad echt niet om een minderheid gaat.
      Dat een verzonnen probleem van een aantal aandachtzoekers tot grote proporties wordt opgeblazen, en dat de meerderheid van de bevolking het Zeur Pieten vindt is over duidelijk. Lees de kranten en opinie bladen, en je zou denken dat de percentages heel anders liggen.

      Daarin ligt, volgens mij ook het probleem.


      Dat men zich in Friesland, Groningen en Drenthe door Den Haag in de steek gelaten voelt en dat dat voor complexen zorgt, is bekend. Maar dat heeft echt andere oorzaken dan zwarte piet.
      Het gedrein over Zwarte Piet is geen oorzaak; wel een symptoom.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #62
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723396

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten

      Die busreis was om de mening van een randstedelijke elite op te leggen aan een buiten-randstedelijke minderheid. Netjes met embeded journalisten van de NRC en andere randstedelijke media zodat het hele land op de hoogte kon blijven van de problemen van diezelfd randstedelijke elite.
      De Hollandse variant van 'white man's burden'.
      Voor rechtgeaarde randstedelingen beginnen zuidelijk van de Maas en ten oosten van Utrecht de missiegebieden.
      Hollander zijnde is me dat nooit opgevallen; een poosje Zwitserland heeft daar verhelderend gewerkt.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    3. #63
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.914
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Getalsmatig wellicht wel, maar wat betrefd toegang tot de media en invloed op beleid is het een andere zaak.

      Ze hebben in de randstad een andere perspectief. Of men met bepaalde zaken meer of minder verkrampt omgaat ligt natuurlijk aan je gezichtspunt. Dat van jou is met je uitspraak dus duidelijk

      Yep. Maar waarom verwachten dat anderen naar de randstedelijke pijpen zouden moeten dansen?

      Ik schreef dan ook niet blanke elite. Ik zou durfen stellen dat de toegang to media en invloed op beleid van die buspassagiers een stuk hoger is dan dat van de gemiddelde Dokkumer. In dat opzicht gaat het dus wel degelijk om een elite.

      Dat een verzonnen probleem van een aantal aandachtzoekers tot grote proporties wordt opgeblazen, en dat de meerderheid van de bevolking het Zeur Pieten vindt is over duidelijk. Lees de kranten en opinie bladen, en je zou denken dat de percentages heel anders liggen.

      Daarin ligt, volgens mij ook het probleem.

      Het gedrein over Zwarte Piet is geen oorzaak; wel een symptoom.
      Welke media niet? Het tweede gaf ik dan ook al eerder aan en ook dat daarover de frustraties groot zijn.

      Tja, dat verschil beperkt zich niet tot Nederland. Dat is mondiaal. Hopelijk is je dat ook duidelijk.

      Tja, het zou zomaar te maken kunnen hebben met het feit dat er in de Randstad veel meer Nederlanders met een allochtone achtergrond wonen. Voor hen is het gezien het feit dat wij nog steeds niet schoon schip maken met onze slavernijgeschiedenis blijkbaar nog steeds confronterend. Onze geschiedenisboeken op de scholen geven nog steeds een te rooskleurig eenzijdig beeld daarvan. Onder onze standbeelden van zogenaamde zeehelden en onder schilderijen van bestuurders van de VOC , bijvoorbeeld, hangen nog steeds geen teksten over wat zij allemaal hebben uitgevreten.
      In onze musea liggen diverse zeer kostbare voorwerpen die destijds in onze koloniën geroofd zijn en waarbij dat laatste ook niet wordt vermeld. En ook al worden dergelijke verklaringen ook elders weggelaten. het is wel geschiedvervalsing.
      Maar wel nog steeds over die fiets van opa zeuren.

      Ik zag vooral mensen met een allochtone achtergrond die bussen uitstappen, en of die tot de randstedelijke elite behoren, weet ik niet. Maar ga dat het de Dokkumers maar eens vertellen dat ze nog achterlijk zijn ten opzichte van de buspassagiers.
      Misschien is het dan wel goed om in gedachte houden wat zij destijds met die Bonifatius deden. Die wilde hen destijds ook de beschaving bijbrengen.

      Zal wel, maar voor hen is het niet zomaar verzonnen en het gaat over een behoorlijk grote groep, die trouwens alleen al door geboorten groter zal worden. Wen er maar aan.

      Waarin?

      En waarvan is het dan een symptoom, denk je?

      Maar goed, Pas zei het zo mooi: "Tradities zijn per definitie onaangepast".

      Per definitie asociaal, dus.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #64
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Welke media niet? Het tweede gaf ik dan ook al eerder aan en ook dat daarover de frustraties groot zijn.

      Tja, dat verschil beperkt zich niet tot Nederland. Dat is mondiaal. Hopelijk is je dat ook duidelijk.

      Tja, het zou zomaar te maken kunnen hebben met het feit dat er in de Randstad veel meer Nederlanders met een allochtone achtergrond wonen. Voor hen is het gezien het feit dat wij nog steeds niet schoon schip maken met onze slavernijgeschiedenis blijkbaar nog steeds confronterend. Onze geschiedenisboeken op de scholen geven nog steeds een te rooskleurig eenzijdig beeld daarvan. Onder onze standbeelden van zogenaamde zeehelden en onder schilderijen van bestuurders van de VOC , bijvoorbeeld, hangen nog steeds geen teksten over wat zij allemaal hebben uitgevreten.
      In onze musea liggen diverse zeer kostbare voorwerpen die destijds in onze koloniën geroofd zijn en waarbij dat laatste ook niet wordt vermeld. En ook al worden dergelijke verklaringen ook elders weggelaten. het is wel geschiedvervalsing.
      Maar wel nog steeds over die fiets van opa zeuren.

      Ik zag vooral mensen met een allochtone achtergrond die bussen uitstappen, en of die tot de randstedelijke elite behoren, weet ik niet. Maar ga dat het de Dokkumers maar eens vertellen dat ze nog achterlijk zijn ten opzichte van de buspassagiers.
      Misschien is het dan wel goed om in gedachte houden wat zij destijds met die Bonifatius deden. Die wilde hen destijds ook de beschaving bijbrengen.

      Zal wel, maar voor hen is het niet zomaar verzonnen en het gaat over een behoorlijk grote groep, die trouwens alleen al door geboorten groter zal worden. Wen er maar aan.

      Waarin?

      En waarvan is het dan een symptoom, denk je?

      Maar goed, Pas zei het zo mooi: "Tradities zijn per definitie onaangepast".

      Per definitie asociaal, dus.
      Behalve als die tradities voortkomen uit een geloof. Dan mag er geen kritiek op gegeven worden en moeten die tradities met alle egards worden behandeld.


      Je een beetje in een hoekje laten drukken door een stelletje Silvana's en Gario's en je op laten zadelen met een soort wit schuldgevoel. Juist buiten de randstad maken ze geen punt van ZP. Behalve dat kleine groepje dwazen maakt niemand zich er druk om.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #65
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Ik doe de deur niet meer open hoor voor die zwarte Piet. Voordat ik het weet ben ik mijn doekoe kwijt.

      Grapje dus.
      Moet kunnen toch?

      Maar die Friezen met die leus aan Butter Brea of Griene Seas wie dat net sisse ken is net een opruchte Fries..

      Als je dat niet kon zeggen in die tijden van die Greate Pier die al die Hollanders met zijn zeis de koppen afsloeg met zijn zeis.

      Hebben we dit niet meer gehoord onder andere gelovigen onder ons.

      En waren het ook niet die Friezen waar de meeste joodse onderduikers dus zaten, en het verzet heel erg groot was, en ook nog dat de meeste Friezen wel erg tolerant zijn voor al die mensen die vanuit het westen een huisje bezitten.
      Gerard Reve heeft daar gewoond. Gerard Reve onze schrijver die het hele land in rep en roer stuurde met zijn uitspraak het van achteren nemen....of zo iets.

      Friesland het land van het eeuwige licht maar dat zien die randdebielen dus niet.

      Hun pijn die pyne even vertaald voor die domme Friezen anders snappen ze er geen jota van.

      Op het nieuws: 85% van de basisscholen gebruiken nog zwarte piet. 10% dus niet.

      Pietje lijkt wel in de war
      kijkt zo pips
      vanuit zijn smoel
      moet het zonder rood
      en lipstick dus doen.

      nou lieve mensen traditie is traditie en onze kinderen worden besmet met allerlei vooroordelen, en daar doen dus al die grote mensen aan mee met hun pijn die pijn moeten ze bij zichzelf analyseren en niet gaan verhalen op een kinderfeest.

      fijne dag iedereen.....

    6. #66
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      En de autochtone, buiten de randstand wonende minderheid?
      die hebben uiteraard ook een stem. al zijn ze niet in de minderheid maar in de meerderheid. de meeste autochtonen wonen buiten de randstad.

      Ik snap echt niet dat die ene minderheids-groep niet in kan zien dat een andere minderheids-groep wellicht geen boodschap heeft aan het opgeheven vingertje van een culturele elite uit de randstad.
      mensen zijn denk ik over het algemeen slecht in staat om andermans standpunten in te zien. dat geldt helaas bijna overal. in de politiek, in de media, in de samenleving en op internet. dat zie je ook hier op maroc.nl waar atheisten en gelovigen niet in staat zijn elkaars standpunten in te kunnen zien of er begrip voor te brengen. beide kampen hebben een karikaturaal en minachtend beeld vd ander. die discussies lopen steeds vast en niemand komt nader tot elkaar. wat dat betreft verschilt dat weinig met pro versus anti zwarte piet activisten die elkaar niet begrijpen.

      maar waarom denk je dat het een culturele elite uit de randstad is die naar friesland reed? wat maakt hun tot een culturele elite?

    7. #67
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      maar waarom denk je dat het een culturele elite uit de randstad is die naar friesland reed? wat maakt hun tot een culturele elite?
      Toegang tot de media en opinie vormers, en invloed op beleid.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #68
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Tja, dat verschil beperkt zich niet tot Nederland. Dat is mondiaal. Hopelijk is je dat ook duidelijk.
      Nah. Sammi Klaus en Schwartze Peter komen hier ook af en toe op bezoek -- en geen mens die zich er druk om maakt.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    9. #69
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.914
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Nah. Sammi Klaus en Schwartze Peter komen hier ook af en toe op bezoek -- en geen mens die zich er druk om maakt.
      Dat kan, maar Zwitserland kent geen koloniaal verleden zoals wij.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #70
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Waals ziekenfonds schrapt kruis op mijter Sinterklaas

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat kan, maar Zwitserland kent geen koloniaal verleden zoals wij.
      Discriminatie is discriminatie. Een zwarte Piet in Zwitserland is dat dan ook.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •