Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 26

    Onderwerp: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

    1. #1
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Na 1967 werd Jeruzalem steeds heiliger voor de Joden
      Heilige stad


      Israël claimt Jeruzalem als zijn ‘eeuwige en ondeelbare’ hoofdstad. Maar de vroege zionisten keken eigenlijk niet naar de stad om. Pas met het religieus zionisme werd Jeruzalem door iedereen omarmd.
      Derk Walters

      6 december 2017 om 15:31



      Loop tien minuten door de Oude Stad in het door Israël bezette Oost-Jeruzalem en het ene na het andere religieuze hoogtepunt trekt aan je voorbij. In het hart van historisch Jeruzalem staat de Heilig Grafkerk, waar Jezus begraven zou hebben gelegen. Een kleine wandeling verder torenen twee islamitische schrijnen op een plateau boven de stad uit: de Rotskoepel en de Al-Aqsamoskee. De westelijke muur van dat plateau is de Klaagmuur, waar religieuze joden al tweeduizend jaar lang het verlies van hun tempel betreuren. Die tempel stond waar nu de Rotskoepel zich bevindt.

      Niet voor niets geldt Jeruzalem als heilige stad voor christenen, moslims en joden. Dit plaatst de stad in het hart van het Israëlisch-Palestijnse conflict. Waar de Palestijnen Oost-Jeruzalem als hoofdstad van hun toekomstige staat claimen, geldt héél Jeruzalem – West én Oost – voor Israëliërs als hun natuurlijke hoofdstad, de plaats waar alle politieke en religieuze verlangens van het Joodse volk samenkomen. Het besluit van Trump om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen, is door een Israëlische bril gezien niet meer dan logisch.
      Dit is niet altijd zo geweest. De vroege zionisten, die sinds het eind van de negentiende eeuw de toenmalige Ottomaanse provincie Palestina zijn gaan koloniseren, zagen niet veel in het aloude ‘Zion’. De latere Israëlische premier David Ben-Gurion speelde zelfs met de gedachte om de hoofdstad van zijn gedroomde staat aan de kust te situeren: Haifa gold als kandidaat. De zionisten hadden het joodse geloof afgeschud; het dagelijkse gebed, waarin Jeruzalem figureert als brandpunt, was voorbehouden aan een slinkende groep orthodoxe joden.


      Bij de oprichting van Israël, in 1948, werd Jeruzalem toch als hoofdstad aangeduid. In de hierop volgende strijd tegen enkele Arabische legers wist Israël alleen het westelijke deel van de stad te bemachtigen. Oost-Jeruzalem, met daarin de Oude Stad en dus ook de Klaagmuur, werd onderdeel van Jordanië. Het werd joden verboden om nog langer hun heilige plaats te bezoeken.

      Messiaanse bevlieging
      Toen Israël in 1967 dit deel van Jeruzalem op de Jordaniërs veroverde, maakte een bijna messiaanse bevlieging zich meester van de Israëliërs. Voor het eerst in millennia vormde Jeruzalem onderdeel van een soevereine Joodse staat. De Mughrabi-wijk, waar overwegend uit Marokko afkomstige moslims woonden, werd met de grond gelijk gemaakt om een groot plein voor de Klaagmuur te creëren.
      De Israëlische verovering inspireerde zangers, schrijvers en dichters om de eeuwenoude stad te bezingen en te beschrijven. De gemiddelde Israëliër nam een nieuwsgierig kijkje op de Arabische markten in de ommuurde stad, waar hij negentien jaar lang niet had mogen komen.

      Tegelijk maakte Israël een demografische ontwikkeling door waarbij de religieuze joden gaandeweg meer voet aan de grond kregen. Er ontstond een beweging die sindsdien de bovenhand heeft in de Israëlische politiek: het religieus zionisme. Voor de leden van deze groep was de Israëlische verovering van de Oude Stad en de rest van de Westelijke Jordaanoever geen toevallige politiek-strategische overwinning. Wat internationaal als de Westelijke Jordaanoever bekendstaat, kennen zij als ‘Judea en Samaria’, ofwel het bijbelse hartland van de joden. En wat internationaal ‘bezetting’ van Palestijns gebied is gaan heten, noemen zij de ‘bevrijding’ van joods gebied uit handen van de Arabieren.

      Deze gebieden mogen in hun ogen nooit meer afgestaan worden. En Oost- Jeruzalem al helemaal niet. In de Israëlische politiek wordt Jeruzalem algemeen de ‘eeuwige en ondeelbare’ hoofdstad van Israël genoemd. Om deze woorden kracht bij te zetten, is Israël sinds de jaren zeventig overgegaan tot een agressieve nederzettingenpolitiek. Los van de bekende nederzettingen in de heuvels van de Westelijke Jordaanoever hebben zich ook zo’n tweehonderdduizend Joden op gezag van de opeenvolgende Israëlische regeringen in het Palestijnse Oost-Jeruzalem gevestigd. Enkele honderden Joodse fanatiekelingen hebben zelfs huizen gekraakt in de moslim- en in de christelijke wijk van de Oude Stad.

      Deze nederzettingen zijn mede bedoeld als zogenoemde ‘feiten op de grond’: hoe meer Joden zich in Oost-Jeruzalem vestigen, hoe moeilijker het wordt om dit gebied ooit nog af te staan aan de Palestijnen. Inmiddels is er een wetsvoorstel in de maak waarin enkele Palestijnse buitenwijken van Jeruzalem buiten de gemeentegrenzen komen te liggen, in ruil voor een aantal grote Joodse nederzettingen in de omgeving. Palestijnen die nog wel in de gemeente Jeruzalem wonen, staan onder zware druk om te vertrekken. Wie te lang afwezig is, wordt onteigend en mag zich niet meer in de stad vestigen.

      Jeruzalem is een Joodse stad en zal dat altijd blijven, luidt de boodschap. En dat is precies wat president Trump met zijn besluit bekrachtigt.

      Bron: NRC
      Geeft maar weer eens dat zelfs de eerste Zionisten niet eens geloven in hun leugen. Maar helaas geloven idioten als SuperleugenaarDick, Ibrahrat en Rob Gosseling, in het fabeltje.

      Wat ik mij overigens afvraag: Hoe kunnen deze lichtgewichten in ene discussie seculiere waarden verdedigen en in discussie mbt Israel, religieuze waanzin verdedigen?

      Is dat tekort aan kennis, realiteitsbesef of simpelweg hypocritie?!
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #2
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      43
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Rob Gosseling heeft hier niks mee te maken. Hij is geen voorstander van het israelische beleid. En hij is voor zover ik heb kunnen lezen een felle voorstander om alle bande met israel te verbreken.

      Ibrahrat en SuperDick zijn wel hypocriet en dom.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #3
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eenmans Bekijk Berichten
      Rob Gosseling heeft hier niks mee te maken. Hij is geen voorstander van het israelische beleid. En hij is voor zover ik heb kunnen lezen een felle voorstander om alle bande met israel te verbreken.

      Ibrahrat en SuperDick zijn wel hypocriet en dom.
      Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout. Excuses aan Rob Gosseling.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    4. #4
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      43
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout. Excuses aan Rob Gosseling.
      Dit vind ik klasse van je. Kunnen Ibrahrat en S.D nog wat van leren.

      Mede hierom vind ik jou een sterke persoonlijkheid wiens voorbeeld ik graag over wil nemen.

      Rob Gosseling had zelfs een topic geopend op wsdb met de vraag waarom het vliegveld in Gaza dat enkel commerciele doeleinden diende vernietigd is door de zionisten.

      Heel veel leden,waaronder ik, waren verrast door die topic. Rob haalde (terecht en zeer scherp) aan dat er meer speelt in de bezette Palestijnse gebieden en dat Israel daar een smerig onmenselijk spelletje speelde dat ten koste ging van de Palestijnse economie.

      http://www.maroc.nl/forums/wie-schri...t-vliegen.html


      Ibrahrat denkt enkel aan het welzijn van een volk dat volgens de Bijbel recht heeft op dat land zonder te kijken naar wat er nu speelt.

      Ook mede daarom vind ik de bijnaam ´Ibrahrat´ geheel op zijn plaats want het is ook een vuile smerige rat die virtueel verdeligd hoort te worden.

      IK ga die rat verdelgen. En sommige leden moeten even een andere kant omkijken als ik sterke bewoordingen ga gebruiken in de toekomst.

      Ik heb die rat vele malen klem gelult en jij ook en het enige wat hij dan kan doen is oude koeien uit de sloot halen en daarbij nog liegen ook. Niks helpt.

      ´Agressieve verdelging´ is op zijn plaats. En ik ben daar supergoed in.

      Zwak,laf en zeer zionistisch. Dat is Ibrahrat.

    5. #5
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      43
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Want de visie van Ibrahrat staat gelijk aan zijn wens om een clash tussen beschavingen te legitimeren als ´Bijbels´.

      IK daag die Ibrahrat hierbij uit om uit te leggen waarom in Joodse boeken als profetie staat beschreven dat er nog één profeet zou rijzen en die zelfde profeet de gebedsrichting van Jeruzalem naar Mekka zou verschuiven.

      30.000 duizend profeten hebben wij als aanhangers van een Abrahmistische religie gekend.

      Profeet Mohammed (vzmh) is de laatste.

      IK ben die andere argument vergeten. Het waren 2 argumenten waarin een Joodse Rabbijn zich tot de Islam bekeerde en door profeet Mohammed ( vzmh) tot moslim werd verklaart en een islamtische naam kreeg.

      @Ibrahrat!

      Wat schreven die oude Joodse boeken, die nergens meer te vinden zijn maar wel overleveringen kent over de Islam?
      Laatst gewijzigd door Eenmans; 07-12-17 om 05:49.

    6. #6
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Als met religieus knip- en plakwerk de Joodse religie niet zou zijn gekopieerd zouden ze niet ineens opgescheept zijn met heiligdommen van andere religies (islam en christendom) en in het middelpunt van de belangstelling staan met alle ellende van dien.

      Het had dan geen verloren ziel iets uitgemaakt welke stad de hoofdstad zou zijn geweest van Israël. Net zo interessant als dat we Maastricht hoofdstad maken van Nederland i.p.v. Amsterdam.

      Als de islam en christendom kopietjes zouden zijn geweest van het boeddhisme had dat de Joden heel wat ellende bespaard.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

    7. #7
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      43
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Als met religieus knip- en plakwerk de Joodse religie niet zou zijn gekopieerd zouden ze niet ineens opgescheept zijn met heiligdommen van andere religies (islam en christendom) en in het middelpunt van de belangstelling staan met alle ellende van dien.

      Het had dan geen verloren ziel iets uitgemaakt welke stad de hoofdstad zou zijn geweest van Israël. Net zo interessant als dat we Maastricht hoofdstad maken van Nederland i.p.v. Amsterdam.

      Als de islam en christendom kopietjes zouden zijn geweest van het boeddhisme had dat de Joden heel wat ellende bespaard.
      Oude koeien uit de sloot halen??? Antwoord op mijn vraag Rat!

      Niet dom gaan zitten filosoferen. JIj bent toch een fan van oude koeien uit e sloot halen?

      Dan zou jouw moer dit ook wel moeten weten. IK vraag het nog eens,een laatste keer!!!

      Wat schreven die oude Joodse boeken, die nergens meer te vinden zijn maar wel overleveringen kent over de Islam?
      Laatst gewijzigd door Eenmans; 09-12-17 om 15:00.

    8. #8
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      43
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Was het niet Ibrahrat die mis(ge)bruik maakte van de geschiedenis?

      Nu ga ik verder terug dan hij lief is.

      Ibrahrat heeft zichzelf ingegraven door gebruik te maken van geschiedenis.
      Laatst gewijzigd door Eenmans; 07-12-17 om 02:11.

    9. #9
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      43
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten

      Het had dan geen verloren ziel iets uitgemaakt
      Als je hier een discussie die je duidelijk aan het verliezen bent terug koppelt aan geschiedenis en je daar vervolgens een antwoord over schuldig blijft en quashi nonchalant over doet is bijzonder laag. (ratten-streken).

      IK stel jouw geschiedkundige kennis over dit onderwerp ter discussie. Jij komt tocht met bizarre geschiedenis-facts?
      Antwoord dan bitch! .....al is het om je gezichtsverlies enigszins een beetje in te kunnen dekken.


      Mij boeit het niet of je durft te antwoorden of niet.

      Mijn punt is helder en duidelijk overgekomen op leden en lezers.

    10. #10
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      43
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Leugen van Zionisme uitleg in notendop voor Ibrah. Superdick en Rob Gosseling.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Als met religieus knip- en plakwerk
      Niks religieus knip- en plakwerk. Je bent denk ik even het spoor bijster. ´the forest before the tree´s´.

      Je bent overweldigd en zonder je maat (SuperDick) die jou normaal gesproken kont-dekking geeft ben je gewoon een verloren atoompje op dit forum.

      Ga huilie doen bij jouw soort en verwar het opkomen voor mensenrechten en het volkerenrecht niet met ´huilie huilie´.

      5-0. BITCH!



    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •