Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/7 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 66

    Onderwerp: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

    1. #1
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Besluit Trump is olie op vuur
      Trump, PVV, Alternative für Deutschland: allemaal schermen ze met de Joodse belangen. Maar hun gevecht tegen antisemitisme is alleen bedoeld als brandstof voor hun antimoslimagenda, schrijft Rosanne Hertzberger.

      Rosanne Hertzberger
      9 december 2017


      Als Joodse gemeenschap moet je van oudsher voor twee groepen mensen oppassen: mensen die je haten en mensen die te veel van je houden. Organiseer een Chanoeka-feestje op een locatie zonder zo’n wit veiligheidshuisje voor de deur, en je kunt het adres alleen via WhatsApp of e-mail naar bekenden sturen. Té gevaarlijk om dat online te zetten. Voor de duidelijkheid, Jodenhaat komt van alle kanten: van moslimterroristen tot neonazi’s, van ultra-orthodoxe joodse sektes tot extreem-linkse Palestinasjaaldragers.


      Dan heb je categorie twee waarvoor je moet waken. Dat zijn de mensen die net iets te veel van je houden. Elke synagoge moet beleid voeren om allerhande evangelistische organisaties en andere Jodenliefhebbers te weren. Ze delen flyers uit voor de deur of nodigen je per e-mail uit voor evenementen. Ze bedoelen het vast goed, en toch is het oppassen, want voor je het weet knuffelen ze je dood. Het grotere doel is altijd hetzelfde: bekering!

      Je zag het in de gelukzalige glimlach op het gezicht van de Amerikaanse vice-president Mike Pence, staande achter Trump toen deze zijn Jeruzalem-speech hield. Pences achterban van witte evangelisten was essentieel voor de verkiezing van Trump. Eén van Pences argumenten om hen over de streep te trekken, ook na de goddeloze uitspraken van Trump, was naast zijn grote Israël-liefde zijn belofte om Jeruzalem uit te roepen tot hoofdstad van Israël.

      Dat is nu zo geestig. Veel Nederlandse Joden lijken verheugd met het Jeruzalem-besluit van Trump. Maar komen de groepen die dit achter de schermen voor elkaar hebben gekregen hun flyers uitdelen voor de deur van de synagoge, dan worden ze boos weggestuurd. Voor veel evangelisten is Amerika’s Israël-beleid verbonden met de spoedige terugkeer van Christus op aarde, met Armageddon, met de Dag des Oordeels. Daarbij geloven deze mensen ook dat de Joden zich moeten bekeren – zo niet, dan zijn ze gedoemd. Ik bedoel maar: je moet je vrienden voorzichtig uitkiezen.

      Recent is er een nieuwe groep bijgekomen, en die groeit hard. Dat zijn de mensen die alleen van je houden omdat ze een andere groep meer haten: moslims. Het zijn mensen die nog nooit in Jeruzalem zijn geweest, geen evangelist zijn of geloven in een eindtijd, maar die nu uitzinnig juichen over Trumps besluit – alleen maar om straks online elke Arabier of Palestijn die het waagt te reageren verrot te kunnen schelden. Het zijn mensen die de Israël-leus ‘am Yisrael Chai’ in hun online beschrijving zetten, fan zijn van de Israëlische vechtkunst Krav Maga en het Israëlische leger bewonderen omdat dat zogenaamd ‘aan dezelfde kant’ vecht. Het werd naar hun smaak wellicht wat stilletjes in het Palestijns-Israëlisch conflict. Als het daar weer een beetje gaat branden, kunnen ze weer lekker verder schelden.

      Dit zijn trouwens mensen die in een vorige eeuw gewoon neonazi waren geweest. Jodenhaat is langzaam uit de gratie aan het raken, moslimhaat is in. Kijk naar de PVV, zelfs Alternative für Deutschland, en ook Trump. Allemaal schermen ze met de Joodse belangen, maar hun gevecht tegen antisemitisme is alleen bedoeld als brandstof voor hun antimoslim- en anti-immigratieagenda. De enige reden dat er binnen Europa geen verdere toenadering is tussen de PVV en de traditionelere extreem-rechtse partijen (UKIP, Vlaams Belang, Front National) is omdat ze het maar niet eens kunnen worden of Joden nou je beste vrienden of je grootste vijanden zijn.

      Ondertussen vraag ik me af of er ergens op aarde nog mensen zijn die niet alleen van vrede dromen, maar ook daadwerkelijk bereid zijn concessies te doen om die vrede werkelijkheid te maken. Je weet wel, ouderwets je haat wegslikken, je historische eenzijdige kulverhalen begraven en eens kijken naar wat je voor elkaar kunt betekenen. Zo’n unilaterale beslissing van de VS, om zonder ook maar één poging tot onderhandelen of gesprek Jeruzalem tot hoofdstad van Israël uit te roepen, is olie op een vuur waar uiteindelijk de Joodse gemeenschap noch Israël iets aan heeft. Het is een cadeautje voor onechte vrienden met die andere belangen. Het is goedkope symboolpolitiek in tijden dat de wereld hunkert naar écht leiderschap.

      Rosanne Hertzberger is microbioloog.

      Bron: NRC.

      Zo is het maar net! Dergelijke kronkels zien wij ook bij figuren als SuperleugenaarDick en Ibrahrat. Hun sympathie voor Israël is onecht, vals en vooral een vorm van cynische simplisme. Namelijk; Vijand van van mijn vijand is mijn vriend.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    2. #2
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Sjonge jonge wat ben jij aan het doordrammen. Je opent het een na het andere topic over Joden. Leg jezelf er bij neer dat er mensen zijn met een andersluidende mening inzake dit onderwerp.

      De onbevooroordeelde (mee)lezer op dit forum concludeert wellicht ras dat Marokkanen slechts geïnteresseerd zijn in homo's en Joden. Bizar.

      Jouw hysterische uitingen spreekt boekdelen. Persoonlijk slaap ik er geen minuut minder om wat ze daar in het Midden-Oosten uitspoken.

      Blijf het fascinerend vinden hoe een volkje van amper 5 miljoen zielen de gemoederen meer dan 2000 jaar bezig houdt. Van Romeinen, nazi's, de Russische pogroms en nu de moslims. Door de geschiedenis heen lijkt iedereen Joods bloed te willen drinken. Fascinerend.

    3. #3
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Voor de duidelijkheid, Jodenhaat komt van alle kanten: van ultra-orthodoxe joodse sektes tot extreem-linkse Palestinasjaaldragers.
      ze wekt de indruk een zionist te zijn voor wie antizionisme gelijkstaat aan jodenhaat.

    4. #4
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      44
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Je wordt met de dag wanhopiger.

      Je machteloosheid en de daaruit voortvloeiende getroll spat gewoon van mn beeldscherm.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Sjonge jonge wat ben jij aan het doordrammen. Je opent het een na het andere topic over Joden. Leg jezelf er bij neer dat er mensen zijn met een andersluidende mening inzake dit onderwerp.

      De onbevooroordeelde (mee)lezer op dit forum concludeert wellicht ras dat Marokkanen slechts geïnteresseerd zijn in homo's en Joden. Bizar.

      Jouw hysterische uitingen spreekt boekdelen. Persoonlijk slaap ik er geen minuut minder om wat ze daar in het Midden-Oosten uitspoken.

      Blijf het fascinerend vinden hoe een volkje van amper 5 miljoen zielen de gemoederen meer dan 2000 jaar bezig houdt. Van Romeinen, nazi's, de Russische pogroms en nu de moslims. Door de geschiedenis heen lijkt iedereen Joods bloed te willen drinken. Fascinerend.

    5. #5
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.430
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Sjonge jonge wat ben jij aan het doordrammen. Je opent het een na het andere topic over Joden. Leg jezelf er bij neer dat er mensen zijn met een andersluidende mening inzake dit onderwerp.

      De onbevooroordeelde (mee)lezer op dit forum concludeert wellicht ras dat Marokkanen slechts geïnteresseerd zijn in homo's en Joden. Bizar.

      Jouw hysterische uitingen spreekt boekdelen. Persoonlijk slaap ik er geen minuut minder om wat ze daar in het Midden-Oosten uitspoken.

      Blijf het fascinerend vinden hoe een volkje van amper 5 miljoen zielen de gemoederen meer dan 2000 jaar bezig houdt. Van Romeinen, nazi's, de Russische pogroms en nu de moslims. Door de geschiedenis heen lijkt iedereen Joods bloed te willen drinken. Fascinerend.

      Daar is niet facinerends aan. Als iemand je bedriegt, je van je land berooft, je kinderen doodschiet en je als slaaf behandelt dan zit er niets anders op dan om de bedrieger, landdief en moordenaar aan te pakken.

      Wat ik pas echt facinerend vind is de pseudo-liefde van de christenzionisten voor joden. Ze nep liefhebben en helpen om Israel te creeren om de komst van de messias/armageddon te versnellen, teneinde aan de joden te tonen dat ze ten onrechte Jezus hebben afgewezen. En dan genieten hoe de meerderheid van de joden door God wordt afgeslacht.

      Dit is één van de vuilste hypocriete zaken in de menselijke geschiedenis die ik ken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #6
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.430
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      ze wekt de indruk een zionist te zijn voor wie antizionisme gelijkstaat aan jodenhaat.
      Daar dacht ik ook aan toen ik de tekst las. Ze wijst alleen anderen aan als daders maar de grootste daders voor de haat zijn de zionisten zelf.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    7. #7
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      44
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Daar is niet facinerends aan. Als iemand je bedriegt, je van je land berooft, je kinderen doodschiet en je als slaaf behandelt dan zit er niets anders op dan om de bedrieger, landdief en moordenaar aan te pakken.

      Wat ik pas echt facinerend vind is de pseudo-liefde van de christenzionisten voor joden. Ze nep liefhebben en helpen om Israel te creeren om de komst van de messias/armageddon te versnellen, teneinde aan de joden te tonen dat ze ten onrechte Jezus hebben afgewezen. En dan genieten hoe de meerderheid van de joden door God wordt afgeslacht.

      Dit is één van de vuilste hypocriete zaken in de menselijke geschiedenis die ik ken.
      Ik ook. Jij verwoord het alleen vele malen beter dan ik.

      Even off-topic; Ik heb helemaal niks tegen het westen,alhoewel ik vind dat het westen wel een puinhoop van gemaakt heeft in het m-o en sommige delen van Afrika en Azie ,maar vooral in het m-o. Trump doet dat daar nog een schepje bovenop.

      Ik meen het ook uit de grond van mijn hart dat ik vind dat de vs geen ene moer verschilt met landen als noord-korea,Iran en Israel.

      Het zijn 2 naties die een volk van hen land hebben verdreven om een eigen staat te beginnen. Israel en de vs.

      Ik heb geen respect meer voor de vs. Ze hadden al weinig krediet bij mij door een bezetting met 2 maten te meten(1e golfoorlog) én hun keiharde leugens,misleiding en het schenden van het volkerenrecht bij de inval in Irak (2003).

    8. #8
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Daar is niet facinerends aan. Als iemand je bedriegt, je van je land berooft, je kinderen doodschiet en je als slaaf behandelt dan zit er niets anders op dan om de bedrieger, landdief en moordenaar aan te pakken.
      Dat is toch van toepassing op vrijwel 80% van het aardoppervlak? Heel Noord- en Zuid-Amerika, Noord en Zuid-Afrika, Australië enzovoorts zijn veroverd c.q. gekoloniseerd.

      In de jongste geschiedenis de Westelijke Sahara en Tibet. Geen haan die er naar kraait.

      Zaken die ons als Nederlanders aan het hart zou moeten gaan is wat er zich heeft afgespeeld op de Molukken. Voormalige ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden. Laskar Jihad met tienduizenden strijders uit Indonesië welke tientallen christelijke dorpen met de grond gelijk hebben gemaakt met duizenden doden tot gevolg.

      Wij Nederlanders deden niets en maken ons eerder druk om de verzwikte enkel van een Palestijn dan om Molukse vrouwen en kinderen welke massaal over de kling werden gejaagd in orgiën van geweld.

      Dat er iets geregeld moet worden inzake de Palestijnen staat buiten kijf maar waar ik bezwaar tegen maak is de selectieve verontwaardiging voor een relatief marginaal conflict.

    9. #9
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      44
      Berichten
      1.112
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Dat is toch van toepassing op vrijwel 80% van het aardoppervlak? Heel Noord- en Zuid-Amerika, Noord en Zuid-Afrika, Australië enzovoorts zijn veroverd c.q. gekoloniseerd.

      In de jongste geschiedenis de Westelijke Sahara en Tibet. Geen haan die er naar kraait.

      Zaken die ons als Nederlanders aan het hart zou moeten gaan is wat er zich heeft afgespeeld op de Molukken. Voormalige ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden. Laskar Jihad met tienduizenden strijders uit Indonesië welke tientallen christelijke dorpen met de grond gelijk hebben gemaakt met duizenden doden tot gevolg.

      Wij Nederlanders deden niets en maken ons eerder druk om de verzwikte enkel van een Palestijn dan om Molukse vrouwen en kinderen welke massaal over de kling werden gejaagd in orgiën van geweld.

      Dat er iets geregeld moet worden inzake de Palestijnen staat buiten kijf maar waar ik bezwaar tegen maak is de selectieve verontwaardiging voor een relatief marginaal conflict.
      Volgens mij heb je iets te diep in het glaasje gekeken.

      Open een topic over de misstanden op de molukken en ga niet iedere keer appels met peren vergelijken.

      In de jongste geschiedenis de Westelijke Sahara en Tibet. Geen haan die er naar kraait.
      Hoe zou dat komen? James Baker heeft er een puinhoop van gemaakt. Het volkerenrecht dient gerespecteerd te worden. Ook door Marokko.

      Wat jij niet begrijpt is dat Israel de vs ( hey 2 schurkenstaten) samen met Marokko (semi-schurkenstaat) een vieze politiek spelletje hebben gespeeld waardoor het w-s conflict in stand werd gehouden.

      Israel stemde tegen een onafhankelijk w-s en Marokko op haar beurt stemde tegen een onafhankelijke Palestijnse staat. En dat allemaal onder regie en auspicien van schurkenstaat,ja daar heb je ze weer,de vs.

      Blame de vs,israel en Marokko.

    10. #10
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.430
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Rosanne Hertzenberger: Rechts-extremisten zijn valse jodenliefhebbers!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Dat is toch van toepassing op vrijwel 80% van het aardoppervlak? Heel Noord- en Zuid-Amerika, Noord en Zuid-Afrika, Australië enzovoorts zijn veroverd c.q. gekoloniseerd.

      In de jongste geschiedenis de Westelijke Sahara en Tibet. Geen haan die er naar kraait.

      Zaken die ons als Nederlanders aan het hart zou moeten gaan is wat er zich heeft afgespeeld op de Molukken. Voormalige ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden. Laskar Jihad met tienduizenden strijders uit Indonesië welke tientallen christelijke dorpen met de grond gelijk hebben gemaakt met duizenden doden tot gevolg.

      Wij Nederlanders deden niets en maken ons eerder druk om de verzwikte enkel van een Palestijn dan om Molukse vrouwen en kinderen welke massaal over de kling werden gejaagd in orgiën van geweld.

      Dat er iets geregeld moet worden inzake de Palestijnen staat buiten kijf maar waar ik bezwaar tegen maak is de selectieve verontwaardiging voor een relatief marginaal conflict.

      Jij was diegene die gefascineerd was door het verzet van de Palestijnen en hun medestanders.

      Het is een normaal gegeven dat mensen over de hele wereld zich verzetten tegen onrecht en onderdrukking.

      Jij noemt het een marginaal conflict, dat is jouw subjectieve beleving. Dat komt waarschijnlijk omdat je als christenzionist liever niet hebt dat de (oorlogs)misdaden van zionisten geopenbaard worden. De landroof, de zionistische misdaden, versnelling van de komst van de messias en armageddon moet stilletjes gehouden worden.

      De meerderheid vindt het een typische voorbeeld van een serie structurele oorlogsmisdaden voor hoe (christen)zionisten samen met het westen de wereld verkrachten en in verderf storten.

      Remember my words: Misdadigers en hun handlangers zullen nooit rust krijgen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •