Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/2 EersteEerste 12
    Resultaten 11 tot 20 van de 20

    Onderwerp: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

    1. #11
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      .. bevolkingsdichtheid ...groei.... een enorme impact op het milieu.
      Enkele voorbeelden:

      In de jaren 40 van de 19e eeuw vielen er in België tussen 40 en 50 duizend (vnl. in Vlaanderen) hongerdoden ten tijde van de grote aardappelcrisis. Er waren toen ruim 4 000 000 Belgen. Vandaag zijn er 11 000 000 Belgen. Toch vallen er tegenwoordig maar weinig hongerdoden in België en exporteert België meer voedsel naar het buitenland dan het importeert. Er is dus geen verband tussen honger en bevolkingsaantallen.

      Toen ik op de lagere school zat waren zowat alle rivieren in België biologisch dood door de vervuiling (9 000 000 inw België). Tegenwoordig (11 000 000 inw. België) zwemt er overal weer vis tot in de kleinste sloten in Vlaanderen en Wallonië. Door een grotere bewustwording, een strengere wetgeving, de inzet van wetenschap en techniek kan het milieu proper gehouden worden. Er is dus geen verband tussen milieuvervuiling en bevolkingsaantallen.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #12
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.108
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat is inderdaad niet politiek correct, Goselmans. Schaam je!
      "Bevolkingsgroei moet aangepakt worden"

      Bron : downtoearthmagazine.nl

      Dat vindt Rob Hengeveld, auteur van Wildgroei, een boek over overbevolking en milieu.

      Milieuproblemen, daar kijkt ecoloog Rob Hengeveld heel anders naar. Volgens hem is het een slecht idee om aan losse problemen te sleutelen, zonder te kijken naar de belangrijkste factor, namelijk bevolkingsgroei. In zijn boek Wildgroei snijdt hij een onderwerp aan met een slechte naam in de milieubeweging: overbevolking.

      Waarom een boek over overbevolking en milieu?

      “Alle aspecten van onze wereld houden verband; klimaat, landbouw, economie. Als je de daaruit voortvloeiende milieuproblemen wilt oplossen, moet je weten hoe we ons als soort ontwikkeld hebben. Dat wilde ik doen met dit boek. Zonder die kennis, kun je niet aan de knoppen draaien. Je wilt weten: welke zitten vast, welke los? Wat is de magische knop?”

      De magische knop is dus bevolkingsgroei?

      “Als ecoloog hou ik me bezig met populatiedynamica, en ik kan zeggen: ja, daar zit de belangrijke knop. Onze soort is zo exponentieel gegroeid, dat we nu sneller afval produceren en grondstoftekorten laten zien dan het systeem kan bijhouden.”

      Is een krimpende bevolking niet slecht voor de economie?

      “Helaas wel, dus dat is een verschrikkelijk moeilijke zaak. Het hele systeem moet om. Toen ik onderzoek deed voor dit boek, verbaasde het mij hoe enorm de organisatie is geworden om ons levensonderhoud heen. Boeren maken nog maar 1 of 2 procent van de bevolking uit, de industrie 15 procent en de dienstensector de rest. We hebben het vaak over voedsel, maar de complexe organisatie eromheen is waar we op klem gaan lopen. Dat kennen we uit de systeemtheorie: complexe systemen hebben een enorm risico van ineenstorten. Hoe complexer, hoe minder het lukt om het in de hand te houden, laat staan dingen terugdraaien.”

      Gelooft u niet in technologische oplossingen?

      “De geschiedenis leert dat telkens als een nieuwe energiebron wordt ontdekt, de risico’s alleen maar toenemen. Dat gold voor een betere manier van voedsel produceren, dat geldt voor fossiele brandstoffen, en dat zal met een nieuwe vondst weer gebeuren. De bevolking neemt na zo’n vondst exponentieel toe en daarmee de benodigde grondstoffen en het geproduceerde afval. Wat op lokaal niveau mensen een beter leven geeft, kan op hoger niveau juist meer mensen in gevaar brengen. Eén stap voorwaarts is twee stappen terug.”

      Veel methodes om bevolkingsaantallen terug te dringen zijn controversieel: je bemoeien met ontwikkelingslanden, mensen dwingen tot keuzes. Hoe doen we dit ethisch?

      “Ik ga niet naast het bed staan. Ik hou me niet bezig met hoe we dat moeten doen. Wat wel een fundamentele keuze is, is of je de bevolking omlaag krijgt via de fertiliteit, of mortaliteit. Wil je dat er minder mensen geboren worden, of dat er meer mensen sterven? Het onderwerp is gevoelig, maar in principe heeft het geen politieke kleur. Landsregeringen, Brussel, de VN, díe moeten actie ondernemen. Niksdoen is kiezen voor mortaliteit.”

      Stabiliseert de wereldbevolking niet vanzelf?

      “Uiteindelijk wel. Sociaal-economische factoren zorgen ervoor dat mensen minder kinderen krijgen. Vrouweneducatie, de leerplichtwet, een verbod op kinderarbeid – kinderen worden gewoonweg te duur. Maar het niveau waarop de bevolking stabiliseert kunnen we niet blijvend onderhouden.”

      Maar er zijn toch voldoende grondstoffen om 10 miljard mensen te onderhouden, als we eerlijker delen?

      “Het model wat daarvoor gebruikt wordt klopt voor geen meter. We blijven de draagkracht van de aarde maar bijstellen. Maar we zitten daar al overheen. Volgens schattingen van de ‘Voetafdruk Nederland’ zouden we nu vier aarden nodig hebben voor het Nederlandse niveau. We zijn binnen enkele decennia door onze voorraden water, koper, fosfor en zeldzame aardmetalen heen. Bij dergelijke al snel bereikte tekorten kun je geen duurzaamheid verwachten: we zijn te ver gegaan.

    3. #13
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.108
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Wie zijn de grootste CO2-vervuilers?
      En waar staat België?


      Bron : m.standaard.be -

      Decennialang stootten de Verenigde Staten het meeste CO2 ter wereld uit. Tot de economische groei in China een hoge vlucht neemt.

      In 1960 stoot geen enkel land ter wereld meer CO2 uit dan de VS. Met 2.888 miljoen ton stoot de economische grootmacht dat jaar zelfs meer CO2 uit dan de drie volgende landen op de lijst samen: Rusland, Duitsland en China. De volgende vijftig jaar handhaven de Verenigde Staten hun positie als veruit de grootste CO2-vervuiler ter wereld. Geen enkel ander land komt zelfs maar in de buurt.

      Tot rond millenniumwisseling China radicale economische hervormingen begint door te voeren. Met groeicijfers van meer dan 10 procent per jaar explodeert de CO2-uitstoot. In 2006 haalt China de Verenigde Staten in.

      Vandaag is China ’s werelds grootste uitstoter van CO2. In 2013 stuurt China een duizelingwekkende 9.997 miljoen ton CO2 in de atmosfeer, evenveel als de VS, India en Rusland samen.

      Maar als we gaan kijken per hoofd van de bevolking, zijn het de inwoners van de rijke oliestaten die de grootste hoeveelheden CO2 uitstoten. Voor het klimaat is het nog een geluk dat de inwoners van China niet evenveel broeikasgassen uitstoten als die van Qatar. In die kleine woestijnstaat bedraagt de CO2-uitstoot namelijk 40 ton per inwoner, bijna vier keer zoveel als in China. Inwoners van olieproducerende landen zoals Koeweit, de Verenigde Arabische Emiraten en Saudi-Arabië zijn de grootste CO2-vervuilers.

    4. #14
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.108
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      ‘De Afrikaanse bevolkingsexplosie is een ramp in wording’

      Bron : wnl.tv - door : Tom Janssen - 23 september 2017

      Ontwikkelingshulp is niet opgewassen tegen de exponentiële bevolkingsgroei van Afrika. Dat zei migratie-expert Jan van de Beek vandaag in het radioprogramma WNL

      “Niets kan op tegen de huidige exponentiële Afrikaanse bevolkingsgroei. Dat is een explosie”, zei Van de Beek. De VN voorspelt dat de bevolking tot het einde van de eeuw verviervoudigt. “Het is een ramp in wording”, aldus Van de Beek.

      Schooltje bouwen is nutteloos

      De migratie-expert ziet dat ontwikkelingshulp machteloos staat tegenover de dreigende overbevolking. “Landen zoals Niger, daar wonen nu 20 miljoen mensen. Aan het einde van de eeuw is dat gegroeid tot 200 miljoen mensen. Dan kun je wel een schooltje bijbouwen, of een ziekenhuis, maar daar kun je niet tegen opbouwen.”

      Werk maken van geboortebeperking

      Van de Beek ziet een grote verantwoordelijkheid weggelegd voor de Afrikaanse overheden. “Vanuit de regeringen van die landen moet veel serieuzer werk gemaakt worden van geboortebeperking.”

      Gewapende conflicten

      De migratie-expert ziet de bevolkingsgroei als belangrijkste oorzaak van armoede. “Als je veel bevolkingsgroei hebt, krijg je een overschot aan jongen mensen. Als je veel jonge mensen hebt, en met name jonge mannen, dan krijg je ook meer kans op gewapend conflict en terrorisme.”

    5. #15
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      ‘De Afrikaanse bevolkingsexplosie is een ramp in wording’

      Bron : wnl.tv - door : Tom Janssen - 23 september 2017

      Ontwikkelingshulp is niet opgewassen tegen de exponentiële bevolkingsgroei van Afrika. Dat zei migratie-expert Jan van de Beek vandaag in het radioprogramma WNL

      “Niets kan op tegen de huidige exponentiële Afrikaanse bevolkingsgroei. Dat is een explosie”, zei Van de Beek. De VN voorspelt dat de bevolking tot het einde van de eeuw verviervoudigt. “Het is een ramp in wording”, aldus Van de Beek.

      Schooltje bouwen is nutteloos

      De migratie-expert ziet dat ontwikkelingshulp machteloos staat tegenover de dreigende overbevolking. “Landen zoals Niger, daar wonen nu 20 miljoen mensen. Aan het einde van de eeuw is dat gegroeid tot 200 miljoen mensen. Dan kun je wel een schooltje bijbouwen, of een ziekenhuis, maar daar kun je niet tegen opbouwen.”

      Werk maken van geboortebeperking

      Van de Beek ziet een grote verantwoordelijkheid weggelegd voor de Afrikaanse overheden. “Vanuit de regeringen van die landen moet veel serieuzer werk gemaakt worden van geboortebeperking.”

      Gewapende conflicten

      De migratie-expert ziet de bevolkingsgroei als belangrijkste oorzaak van armoede. “Als je veel bevolkingsgroei hebt, krijg je een overschot aan jongen mensen. Als je veel jonge mensen hebt, en met name jonge mannen, dan krijg je ook meer kans op gewapend conflict en terrorisme.”
      Vlaams Belang wil dat Vlamingen meer kinderen krijgen: "Nieuwkomers maken we zelf"

      -74c5356c-f20c-11e7-8ba7-02b7b76bf47f-jpg

      Vlaams Belang start een nieuwe campagne met als afbeelding een zwangere vrouw en als slogan: "Nieuwkomers maken we zelf." Een oproep aan Vlamingen om meer kinderen te maken. Ook oud-voorzitter Karel Dillen deed in de jaren 90 een dergelijke oproep, net zoals onlangs de radicaalrechtse Duitse partij AfD.

      Nico Cardone

      "We trekken in Antwerpen veel nieuwkomers aan", zegt Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter. "Maar helaas de verkeerde nieuwkomers: buitenlanders met weinig centjes die weinig meerwaarde bieden."

      Vlaams Belang gebruikt de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen, waar Filip Dewinter lijsttrekker zal zijn voor de partij. "We zien dat Bart De Wever en de N-VA de problematiek van nieuwkomers volledig links hebben laten liggen in Antwerpen. Onze stad islamiseert verder."

      "We zien bij gezinnen van niet-Europese origine dat ze gemiddeld 2,6 kinderen per gezin krijgen. Bij Belgische gezinnen gaat het slechts om 1,3 kinderen per gezin." Volgens Dewinter "zijn de Vlamingen intussen bijna een minderheid in eigen stad". Daarom pleit hij voor een inschrijvingsstop voor "vreemdelingen".

      Geen nieuw idee van extreemrechts

      De radicaalrechtse Duitse partij AfD riep ook al op om meer kinderen te krijgen in "de strijd tegen vreemdelingen". "AfD is inderdaad een inspiratiebron", aldus Dewinter. "Dat hoeft niet te verwonderen, we delen dezelfde ideeën."

      In de jaren 90 riep toenmalig voorzitter van Vlaams Blok, Karel Dillen, ook al op om meer kinderen te maken.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    6. #16
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten

      zoals ik al heb gezegd,.

      En zoals ik al zei:

      Laat ik je dat vertellen. :
      Zoals ik al zei, stuitend arrogant, zoals ik al zei. Let je even op? Laat ik je dat vertellen.
      Zoals ik al heb gezegd.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #17
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Zoals ik al zei, stuitend arrogant, zoals ik al zei. Let je even op? Laat ik je dat vertellen.
      Zoals ik al heb gezegd.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #18
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Vind je het zelf ook niet stuitend? Misschien een ietsje gas minderen? Iets meer relativering en twijfel? Dat zou gezond zijn.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #19
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Vind je het zelf ook niet stuitend? Misschien een ietsje gas minderen? Iets meer relativering en twijfel? Dat zou gezond zijn.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #20
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederlandse coöperatie lanceert groepsaankoop euthanasiemiddel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Zou ik een doosje van die pillen voor je bestellen?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •