Teken aub en stuur het door, voor het behoud van halal onverdoofd geslachte kip
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 5 van de 5

    Onderwerp: Teken aub en stuur het door, voor het behoud van halal onverdoofd geslachte kip

    1. #1
      Would B Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2011
      Berichten
      8
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Teken aub en stuur het door, voor het behoud van halal onverdoofd geslachte kip


    2. #2
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Teken aub en stuur het door, voor het behoud van halal onverdoofd geslachte kip

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meknes78 Bekijk Berichten
      Waanzin.
      Kippen worden niet verdoofd voor de slacht.

      Halal kippen worden geslacht net als alle andere kippen. Op hun kop hangen met een klein, ronddraaiend zaagje, onthoofd. Bij halalkippen staat er een cd-tje met gebeden op.

      Vroeger zouden linkse mensen u verbaal helemaal afgemaakt hebben maar tegenwoordig zijn juist zij het die religie met handschoentjes aan aanpakken.

      Hypocriet.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #3
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Berichten
      3.467
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5690

      Standaard Re: Teken aub en stuur het door, voor het behoud van halal onverdoofd geslachte kip

      Het loopt dan ook storm, de petitie. Men had wat meer moeite en tijd kunnen investeren in een goede uitleg van de praktijk van het onverdoofd slachten van kippen en waarom dit helemaal niet dieronvriendelijk hoeft te zijn in plaats van drammerig 'wij eisen dit, wij moslims eisen dat'. Praat voor jezelf: ik eis niets. En het is o.a. dat drammerige, dat ervoor zorgt dat "wij moslims" worden gewantrouwd.

      Bovendien: iedereen kan met een beetje goede wil zijn eigen kip slachten. Gewoon assertief op een boer afstappen. Ik ken heel veel boeren, die dat wel snappen. Of word vegetarier, daarvoor hoef je de hel niet in.
      Some people feel the train. Others just get hurt.

    4. #4
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Teken aub en stuur het door, voor het behoud van halal onverdoofd geslachte kip

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IBKIS Bekijk Berichten
      Het loopt dan ook storm, de petitie. Men had wat meer moeite en tijd kunnen investeren in een goede uitleg van de praktijk van het onverdoofd slachten van kippen en waarom dit helemaal niet dieronvriendelijk hoeft te zijn in plaats van drammerig 'wij eisen dit, wij moslims eisen dat'. Praat voor jezelf: ik eis niets. En het is o.a. dat drammerige, dat ervoor zorgt dat "wij moslims" worden gewantrouwd.

      Bovendien: iedereen kan met een beetje goede wil zijn eigen kip slachten. Gewoon assertief op een boer afstappen. Ik ken heel veel boeren, die dat wel snappen. Of word vegetarier, daarvoor hoef je de hel niet in.
      Goed om uit te spreken dat jij je niet zomaar door één of andere organisatie wit laten vertegenwoordigen.

      Volgens mij staat de manier van slachten beschreven (ik denk omdat dat toen de meest diervriendelijke manier was)
      De rest is interpretatie.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #5
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Teken aub en stuur het door, voor het behoud van halal onverdoofd geslachte kip

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Haha. Een cd-tje met gebeden.

      En ja helemaal waar: religie met handschoentjes aanpakken is een links ding. Heel dubbel.
      Dit is echt zo. Ik heb het zelf gezien.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •