Beerput Nederland
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 12

    Onderwerp: Beerput Nederland

    1. #1
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Thumbs down Beerput Nederland

      .
      Beerput Nederland

      Documentaire op een zender die '2Doc' heet.

      Diepgaand onderzoek naar milieucriminaliteit in Nederland. Milieurechercheurs vertellen in de documentaire 'Beerput Nederland' hoe frauduleuze afvalbedrijven al decennialang ongestoord hun gang kunnen gaan.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    2. #2
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Thumbs down Beerput Nederland

      .
      Nederlandse afvalverwerkers overtreden al decennia de milieuwet. Waarom verzaakt de overheid?

      Jelmer Mommers, De Correspondent 5 december 2017

      In de film komen rechercheurs, criminologen en politici aan het woord over beruchte schandalen uit de afvalsector. De strekking van de docu wordt goed verwoord door Ben Ale, emeritus hoogleraar van de TU in Delft: ‘De overheid is er niet om de burger te beschermen tegen vervuilende bedrijven, maar om de winst van bedrijven te maximaliseren.’


      Kamerbrief Reactie op documentaire 'Beerput Nederland'

      minister C. van Nieuwenhuizen Wijbenga, 6 december 2017
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 25-01-18 om 10:28.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    3. #3
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Thumbs down Beerput Nederland




      7 december 2017 – Kamerlid Frank Wassenberg heeft een debat aangevraagd over de documentaire Beerput Nederland waarin te zien is dat Nederlandse afvalverwerkers decennia lang de wet kunnen overtreden zonder te worden aangepakt. "Voor de overheid gelden kennelijk de belangen van die vervuilende bedrijven zwaarder dan de belangen van burgers, natuur en milieu. Wat ons betreft komt de onderste steen boven.”
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 25-01-18 om 20:58.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    4. #4
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Beerput Nederland

      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    5. #5
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Thumbs down Beerput Nederland

      .
      debat willen:
      Partij voor de Dieren, GroenLinks, SP, 50#, PvdA, Denk.

      geen apart debat willen:
      D66, CU, CDA, VVD, PVV.


      (de VVD-woordvoerder zei dat hij in slaap viel bij de documentaire; maar dat kan gekomen zijn omdat hij laat uit zn werk kwam en wel moe geweest zal zijn)


      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    6. #6
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Thumbs down Beerput Nederland

      .
      .Agent orange komt erin voor. Is geloosd.
      Als je op je zoekmachine "philips duphar agent orange" typt vind je tal van treffende treffers.

      Shell op industrieterrein Moerdijk:
      Dat was industriële politiek van de nederlandse regering. Niet op zich verkeerd. Industriële politiek op zich kan goed zijn. Op deze manier wel verkeerd. Qua lasten en baten.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    7. #7
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Thumbs down Beerput Nederland

      .
      Reactie ex-minister Jan Pronk op de documentaire.

      De heer Jan Pronk laat weten dat hij zich niet kan vinden in het beeld dat zijns inziens door de documentaire wordt geschetst van zijn reactie als Minister van VROM op het in oktober 1999 door het kernteam zware milieucriminaliteit van de politie Rotterdam-Rijnmond uitgebrachte rapport met als titel 'Wie betaalt, bepaalt’. De heer Pronk distantieert zich met name van het in zijn ogen gesuggereerde beeld dat hij, door onvoldoende op te treden, milieucriminaliteit ‘faciliteerde’.
      clic

      Zwak vind ik dit. Hij was de minister en dit gebeurde onder zijn ministeriële verantwoordelijkheid.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    8. #8
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Beerput Nederland

      Leg de lat eens wat lager en meet reality Olive
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    9. #9
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Beerput Nederland

      Ik kom hier niet zo vaak meer maar je wint het qua absolutistisch wereldbeeld met je wereldvreemdhied verre van funda-moslims.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    10. #10
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Thumbs down Beerput Nederland

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten

      Leg de lat eens wat lager en meet reality Olive
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten

      Ik kom hier niet zo vaak meer maar je wint het qua absolutistisch wereldbeeld met je wereldvreemdhied verre van funda-moslims.
      Wat bedoel je? Nagaan wat je kunt bedoelen –

      meet reality

      wereldvreemdhied
      a) De documentaire laat de werkelijkheid zien, en dat is goed. Toch?

      b) Bedoel je dat ik me niet over de werkelijkheid moet verbazen?
      Dat doe ik ook niet meer. Integendeel, van welke politiek-economische kwestie ik ook kennis neem, er blijkt altijd smeerlapperij.

      c) Bedoel je dat ik deze realiteit, deze milieucriminaliteit niet verkeerd en slecht zou moeten vinden?
      50.000 boten op de zeeën en rivieren blazen via stookolie gifstoffen in de lucht die in Nederland in de stookolie zijn gestopt.
      Vind je dat goed? Of kan het je niet schelen?

      Leg de lat eens wat lager
      Fossiele brandstoffen zijn schadelijk, gifstoffen in stookolie zijn extra schadelijk.

      Sabotage van milieuwetgeving door politici, in het geniep, is schadelijk. Voor het milieu en voor vertrouwen van mensen in politici, dus voor democratie.

      Waarom zou ik de lat daarvoor lager leggen? Waar is dat goed voor?

      absolutistisch wereldbeeld
      Wat is er absoluut aan mijn wereldbeeld?

      1) 'Absoluut' betekent 'niet betrekkelijk', dus 'niet in relatie tot iets anders'. Is mijn wereldbeeld 'niet in relatie tot iets anders'?

      2) Deze milieucriminaliteit en hoe politici ermee omgaan vind ik slecht. Is dat een absolutistisch wereldbeeld?

      Trouwens Bofko, wat je tegen mij zegt kun je a fortiori tegen de maker van de documentaire zeggen.
      Vind je hem wereldvreemd? Vind je dat hij de lat lager moet leggen? Heeft hij een absolutistisch wereldbeeld? Heb je bezwaar tegen de documentaire, gronden ertegen?

      Gedachtesprongetje: Heb je liever een liegende minister van buitenlandse zaken, of kan dat je niet schelen?

      Dat kan; en andere mensen kan het wel schelen.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •