Erdogan bombardeert Koerden - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/15 EersteEerste ... 34514 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 142

    Onderwerp: Erdogan bombardeert Koerden

    1. #31
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Complotdenken en haat jegens het westen lopen als een rode draad door je topics.
      Complotdenken brachten het Westen naar Irak.

    2. #32
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      Dit weten we wel,allemaal verraad. Geld leningen willen gaan verstrekken aan het Osmaanse rijk dat op uitsterven dus staat.

      De moord op Armeniers omdat die vazallen van de Russen dus waren zegt men dus in die genocide. Het moedwillig uitmoorden van een volk. Door die nieuwe politieke orde in het Osmaanse rijk.

      En dit wordt nog steeds ontkent.

      Het ontkennen dat Erdogan goudstaven heeft verhandeld om die boycot aan Iran maar te gaan omzeilen.

      Het onderhandelen met Daish strijders om die olie maar binnen te gaan krijgen.

      Het openstaan van al die grenzen waar al die strijders vanuit Europa heel erg gemakkelijk over de grens konden verdwijnen naar die oorden in bloed en eerwraak.

      Het opzwepen van zijn eigen volk in die regio staten waar onze leider Erdogan die leider is op alle fronten. Gebruik makende van de gouden regels binnen die islam.

      Het opperbevel geven om meer kinderen te gaan baren voor moeder de vrouw die achter haar man dient te gaan staan. Geen vragen alleen de kinderen gaan baren. Niks meer of minder.

      Het binnendringen in de Europese politiek waar al die Turken wonen vanuit die stammen die hem goed gezind dus zijn.

      Maar...........

      Het vluchtelingen park van al die vluchtelingen staat er heel erg goed voor. Voor al die vluchtelingen zijn er grote supermarkten,scholen gesticht voor jongens en meisjes. Een oord om door een ringetje te gaan halen.

      Het fenomeen kindhuwelijken wil hij verbieden bij de wet.

      Het helpen van het Palestijnse volk is ook aan hem te danken. Goederen gestuurd door Turkije worden zeer gewaardeerd door de onderdrukte Palestijnen,\owel onderdrukt door Hamas maar ook door Israel!

      Die man is niet gek? Hij weet wat hij wil. Hij is doortrapt maar toch wie is niet doortrapt om maar mensen te gaan vernietigen dat doet dus iedereen in die smerige oorlog in Syrie en in Irak.

      Israel en Turkije hebben hun strijdt bestreden en verzoent. Vooral dat militair ingrijpen op die voedselboot aan goederen en medicijnen die op brute wijze werd geconfisqeerd met dodelijke afloop.

      Het tegen gif wordt ook door hem gespuugd. Tegen hem en let wel we weten je wel te vinden. Een verkeert woord en je wordt gesmoord in je eigen darm.

      Het nationalisme is puur sang. Afgedwaalde hersenen die rijzen hier in dit land Nederland die zich vooral prijzen in die propaganda strategie en wie doet dit niet. Al die propaganda van uit het westen en midden-oosten en vanuit Rusland en wij in die rampkoers om elkaar maar het zwijgen op te gaan leggen.

      Die veelvraat die grootspraak leider die Assad de allergrootste misdadiger in deze tijd die ook zaken deed met Daish om die islam bende maar tegemoet te gaan komen in zijn verdeel en heers politiek die er voor zorgt dat al die mensen die hier dus wonen geen enkele kans krijgen om nog te kunnen na gaan denken om in dit land nog te kunnen gaan wonen. Het wonen in westerse wereld delen in niet vanzelfsprekend ook niet voor al die Koerden die hier al tig jaren dus wonen en vooral dus wel weten wat moord en doodslag en martelingen in houdt.

      Elke beul van een regiem is die beul van een ander regiem. Voor je het weet kom je hier je eigen onderdrukker tegen die in grote auto dus rijdt. En wie gelooft je dan. Niemand dus.

      Het westerse volk de domheid van de geschiedenis en vooral het weten en het begrijpen van het in grof schandaal overheersende en onderdrukkende Oosten is bij de beesten dus af.

      Maar het volk van Turkije is er nog steeds dat er nog steeds mensen zijn die niet kunnen lezen en schrijven, men zegt 50%.

      En van deze 50% maakt deze grote leider grof misbruik van. De gouden regel in die islam geschiedenis en vooral het landsbelang en al die propaganda zoals Iran dus ook doet aan dood aan de Amerikanen en dood aan het westen heeft hij die grote leider vast laten schroeven in zijn overheersende strategie.

      En voor het grote geld heeft hij het aller mooiste hotel laten bouwen in Allanya. Een suite voor 15.000 euro per nacht. Een sprookje uit duizend en een nacht.

      De vele soorten moskeeen die er worden gebouwd. Islam die overheerst in vooral bedrog in die macht structuur waar vooral die mensen die seculier zijn nooit meer boven jan zijn verheven die worden uitgeschakeld en nietemin in de gaten gehouden als je komt naar je geboorteland waar je opgepakt gaat worden en gemarteld en dat je gewoon een landverrader bent.

      fijne dag iedereen....

    3. #33
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Het gaat mij niet om de Koerden. Het gaat mij om het feit dat Westerse landen oa als VS, Duitsland en Frankrijk organisaties in landen als Syrië, Libië en Irak bewapenen, om korte termijn doelen te verwezenlijken. Met als gevolg dat het destabilisatie op langer termijn verergert.

      Kijk naar IS. Het was ontstaan door gedemobiliseerde Soennieten die door de Amerikanen bewapend werden om tegen Al Qaida te vechten.

      Het bewapenen van groepen als de Koerden in Syrië is niets meer dan een daad van agressie.

      Erdogan heeft al het gelijk van de wereld om keihard tegen te gaan.
      Dat kan, maar die tellen minstens net zoveel mee. En de Russen helpen mee om een moordzuchtige Syrische dictator in het zadel te houden.

      Volgens mij IS is ontstaan doordat de Amerikanen na die achterlijke oorlog, daarna alle macht aan de eerdere totaal onderdrukte partij gaf.
      Die partij deed dan vervolgens uit wraak wat elk zinnig mens kon verwachten. Maar niet de Amerikanen, natuurlijk, die snapten daarvan helemaal niets.

      Het is wel mede dank zij de Koerden dat IS zo goed als verslagen is in Syrië en niet dank zij Assad. En ook daar zijn eerder de Koerden vele malen gruwelijk de dupe geweest van de heren Assad. Ik voorspel je dat als dadelijk Assad weer stevig in het zadel zit, dat de Syrische koerden dat weer flink gaan voelen. Voor mij hebben ze dan ook gelijk als ze dat nooit meer willen.

      Totaal niet! Er zijn geen enkele aanwijzingen, voor zover ik weet, dat de Syrische koerden de PKK steunen in de onafhankelijkheid voor de Turkse Koerden in Turkije zelf. Het is werkelijk heel naïef om de denken dat de Turkse, Iraakse en Syrische Koerden eensgezind zouden zijn om voor hen allen één Koerdische staat te gaan en daarin elkaar zouden steunen.
      De Syrische Koerden zijn dus geen enkele bedreiging voor Turkije.

      Nogmaals, als je het over vergif wilt hebben, dan vind ik nog steeds Erdogan een fatale overdosis gif voor zijn eigen bevolking. Voor mij is hij, net als alle dictators, niets meer dan een gewetenloze schurk.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #34
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat kan, maar die tellen minstens net zoveel mee. En de Russen helpen mee om een moordzuchtige Syrische dictator in het zadel te houden.

      Volgens mij IS is ontstaan doordat de Amerikanen na die achterlijke oorlog, daarna alle macht aan de eerdere totaal onderdrukte partij gaf.
      Nee IS is ontstaan door de Amerikaanse bezettingspolitiek. Inval in Irak, bezetting en vervolgens het leger vleugellam maken omdat ze geen luchtmacht mogen hebben. Maar erger is het creëren van een machtsvacuüm door het Amerikaanse leger uit Irak terug te trekken. Wat geheel te danken is aan de valse vredesduif Obama. Wat overigens zeer tegen het advies was van zijn adviseurs.
      Die partij deed dan vervolgens uit wraak wat elk zinnig mens kon verwachten. Maar niet de Amerikanen, natuurlijk, die snapten daarvan helemaal niets.
      Die snapten het degelijk. Genoeg documenten en adviezen vanuit de geheime diensten dat in Irak anarchie kon uitbreken. Maar wat deden ze? Ze ontmantelen het Iraakse leger, veiligheidsapparaat en overheidsdiensten. Irak is moedwillig verkracht. Wat Obama dunnetjes over deed in Libië.

      Het is wel mede dank zij de Koerden dat IS zo goed als verslagen is in Syrië en niet dank zij Assad.
      En waarom moeten ze nu wapens krijgen? IS is toch verslagen? Tenzij men een militaire strijdkracht wil creëren die als een proxy van VS in Syrië opereert. En de Koerden in Irak gebruikten Westerse wapens ook nog eens om gebieden buiten Koerdistan te annexeren en wraak te nemen op de Arabische bevolking.
      En ook daar zijn eerder de Koerden vele malen gruwelijk de dupe geweest van de heren Assad. Ik voorspel je dat als dadelijk Assad weer stevig in het zadel zit, dat de Syrische koerden dat weer flink gaan voelen. Voor mij hebben ze dan ook gelijk als ze dat nooit meer willen.
      ik geef ze ook gelijk. Ze zijn nu al gewapend en hebben redelijke relaties met de Russen. Assad kan ze weinig maken. Nu niet over 10 jr. ook niet.
      Totaal niet! Er zijn geen enkele aanwijzingen, voor zover ik weet, dat de Syrische koerden de PKK steunen in de onafhankelijkheid voor de Turkse Koerden in Turkije zelf. Het is werkelijk heel naïef om de denken dat de Turkse, Iraakse en Syrische Koerden eensgezind zouden zijn om voor hen allen één Koerdische staat te gaan en daarin elkaar zouden steunen.
      De Syrische Koerden zijn dus geen enkele bedreiging voor Turkije.
      Het kan mij totaal niet schelen of de Koerden wel of niet PKK steunen of eigen staat nastreven. Wat mij wel scheelt is het Westerse bemoeizucht. Een ziekte om in het Midden Oosten wapens uit delen aan organisaties die tegen regimes vechten die niet in het pas lopen van de Amerikanen.

      Met dit beleid wordt een politieke situatie alleen complexer op gemaakt. Daarnaast heeft geschiedenis geleerd dat bondgenoten van vandaag de vijanden van morgen kunnen worden.

      Vandaar dat ik zeg: Goed zo Erdogan!

      Nogmaals, als je het over vergif wilt hebben, dan vind ik nog steeds Erdogan een fatale overdosis gif voor zijn eigen bevolking. Voor mij is hij, net als alle dictators, niets meer dan een gewetenloze schurk.
      Vergis je niet. Turkse regering, onder leiding van AK partij, voerde vredesgesprekken met PKK. Juist verzieking van geopolitiek balans dwong Erdogan om oorlog te voeren tegen PKK.

    5. #35
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Nee IS is ontstaan door de Amerikaanse bezettingspolitiek. Inval in Irak, bezetting en vervolgens het leger vleugellam maken omdat ze geen luchtmacht mogen hebben.

      Maar erger is het creëren van een machtsvacuüm door het Amerikaanse leger uit Irak terug te trekken. Wat geheel te danken is aan de valse vredesduif Obama. Wat overigens zeer tegen het advies was van zijn adviseurs. Die snapten het degelijk. Genoeg documenten en adviezen vanuit de geheime diensten dat in Irak anarchie kon uitbreken. Maar wat deden ze? Ze ontmantelen het Iraakse leger, veiligheidsapparaat en overheidsdiensten. Irak is moedwillig verkracht. Wat Obama dunnetjes over deed in Libië.

      En waarom moeten ze nu wapens krijgen? IS is toch verslagen? Tenzij men een militaire strijdkracht wil creëren die als een proxy van VS in Syrië opereert. En de Koerden in Irak gebruikten Westerse wapens ook nog eens om gebieden buiten Koerdistan te annexeren en wraak te nemen op de Arabische bevolking.
      ik geef ze ook gelijk. Ze zijn nu al gewapend en hebben redelijke relaties met de Russen. Assad kan ze weinig maken. Nu niet over 10 jr. ook niet.

      Het kan mij totaal niet schelen of de Koerden wel of niet PKK steunen of eigen staat nastreven. Wat mij wel scheelt is het Westerse bemoeizucht. Een ziekte om in het Midden Oosten wapens uit delen aan organisaties die tegen regimes vechten die niet in het pas lopen van de Amerikanen.

      Met dit beleid wordt een politieke situatie alleen complexer op gemaakt. Daarnaast heeft geschiedenis geleerd dat bondgenoten van vandaag de vijanden van morgen kunnen worden.

      Vandaar dat ik zeg: Goed zo Erdogan!

      Vergis je niet. Turkse regering, onder leiding van AK partij, voerde vredesgesprekken met PKK. Juist verzieking van geopolitiek balans dwong Erdogan om oorlog te voeren tegen PKK.
      Dat zei ik ook. Ik noemde die oorlog niet voor niets 'achterlijk'. Maar ik had moeten zeggen: een je reinste oorlogsmisdaad. Sorry daarvoor.
      Niet vervolgens, maar al tijdens de oorlog. Daarbij stelde dat leger al niet veel voor. Sadam deed openlijk heel mistig over massavernietigingswapens, maar werkte wel mee met die onderzoekers.
      Achteraf verklaarde hij dat hij die grote broek aantrok omdat hij bang was voor de wraak van Iran voor die overigens door de Amerikanen volop gefaciliteerde eerdere oorlog, als zou blijken hoe zwak hij ervoor stond.

      Ze hadden er niets eens moeten zijn. Dat de afhandeling volslagen idioot was, daarover zijn we het altijd al eens geweest, zeg maar net zo'n oorlogsmisdaad als die oorlog zelf.

      Ja, maar die massamoordenaar, gesteund door de Russen is er nog steeds. En die - en de Russen vertrouw ik in ieder geval voor geen meter. Nog voor geen millimeter. En voor mij hebben de Syrische Koerden groot gelijk als ze dat ook niet doen.

      Maar als jouw bekommernissen alleen maar de westerse bemoeienis is, zonder enige bekommernis voor onder andere naast de Syrische bevolking, ook de Koerden, dan denk ik daar toch anders over. Maar stiekem hoop ik dat het niet zo'n vaart loopt met je.
      Waarom hoor ik je niet over de Russen. Hun reputatie is - en was - heel beroerd. Kijk maar naar wat zij in Afghanistan hebben uitgevreten. Het in het zadel houden van Assad is net zo misdadig als wat de Amerikanen eerder met Sadam deden.

      Complexer dan nu?

      Van mij mag ook die dictator vandaag nog een hartverlamming krijgen. Ik mag dergelijke gewetenloze schurken niet.

      Lijkt mij een veel te rooskleurig beeld.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #36
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Jullie gedragen je als verongelijkte kinderen. Te veel op mijn persoon gericht in plaats van inhoudelijk een discussie aan te gaan.
      Jij bent hier degene die ten enen male weigert om ooit inhoudelijk een discussie aan te gaan. Dat weiger je pertinent. Je bent een meester in het duiken, uitvluchten zoeken, van onderwerp veranderen, aan het lasteren slaan, om je heen slaan en schelden en beledigen, werkelijk alles om te voorkomen dat je inhoudelijk, op basis van feiten, een discussie zou moeten aangaan. Aangezien je die altijd verliest.

      Zo ben je een antisemiet die onzinnige leugens over Turkije en Atatürk debiteert. Je liegt regelmatig of het gedrukt staat, denkt dat je Allah bent en altijd gelijk hebt, en weigert ooit toe te geven dat je fout zit, laat staan dat je dan je excuses zou aanbieden.

      Meneertje adhominem.
      viejo pendejo se extravia

    7. #37
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.440
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      How private corporations will benefit from Kurdish independence

      By Brad Blankenship - 20/09/2017



      The Kurdistan region of Iraq, rich with oil resources, has been a bargaining chip for large oil corporations in recent years. Companies have flooded into Kurdistan because of a lack of regulations, relatively cheap oil, export subsidies, and a political willingness shown by the KRG government to cooperate with corporate demands. U.S. involvement in Iraq has been, for some time, shifting around this flow of capital in Iraq with the installation of permanent military bases in Kurdish territory. What is developing in Iraq is a nation that will almost certainly be partitioned, not for the intention of conquering Iraq in the classical sense, but to use Kurdish oil to force the government in Baghdad to loosen public control over its own resources and to slow the rate of social progress. This, of course, has always been the goal sought by the West in Iraq even though Western governments are against Kurdish independence – at least on paper.

      The invasion of Iraq

      The invasion of Iraq in 2003 is widely understood to have been a war fought over resources and not an appeal to human rights; the U.S. supported the government of Saddam Hussein at the height of its brutality in the 1970s until Saddam nationalized oil. This support was so unwavering that the U.S. had actually given Saddam chemical weapons and was complicit as Iraq openly pursued nuclear weapons over a span of two decades. Under President George H.W. Bush, in fact, Iraqi nuclear engineers were invited to the U.S. to receive advanced training on weapons production. It was not until later when Saddam decided to nationalize industries and develop some semblance of a welfare state that the U.S. had a problem with him and his government. That is, when the U.S. government made statements about Saddam’s brutality—these were not lies. However, this is not why they invaded—it was always about Iraq’s natural resources.

      After Iraq was destroyed, multinational oil companies had the green light to enter into Iraq to complete their original goal: seizing control of Iraq’s natural resources. In effect, this would make Iraq a client state. However, with a growing relationship with Iran, Iraq began to nationalize and increase regulations on private oil companies, essentially following the Iranian model. The hopes of these large corporations were met with disappointment when Iraq began branched off of the neoliberal economic model. And with the majority of Americans believing that the occupation of Iraq was an abject failure, deploying even more troops to Iraq at this time would have been unthinkable.

      When ISIS came on the scene, this provided an opportunity for corporations to put pressure onto Iraq to bend to their will. In order to force Baghdad to do “better” business, oil companies, especially ExxonMobil had begun investing heavily in the Kurdistan region of Iraq. This was so blatant that Reuters ran a report in 2014 exposing the link between ExxonMobil and the Kurds, describing how Exxon had made the Kurdistan region of Iraq what it is now today.

      A shift towards the Kurds

      ExxonMobil developed a genius tactic with the help of Ali Khedery, an Iraqi-American business mogul, to tap into northern Iraq’s oil, oil that fell under the banner of the Kurdistan Regional Government. At this time, the U.S. was opposed to supporting the Kurds on paper as it was pursuing other objectives in Iraq at the time. However, it is important to note that this shift towards the Kurds happened at the behest of important past and current officials. Despite reports at the time that the U.S. government was “furious” about Kurdish business ties, this was not actually true.

      Ali Khedery helped ExxonMobil with this business deal while Rex Tillerson, Secretary of State of the United States, was the CEO of ExxonMobil. At the end of Tillerson’s career at Exxon, Exxon was openly criticizing what they describe as “Iranian influence” in making it harder for them to exploit the people and natural resources of Iraq. Exxon pulled out many of its operations in Kurdistan right before Tillerson took office. He has long been at the center of the public-private revolving door; he sat on policy think tanks alongside top U.S. officials for a very long time, including the Atlantic Council. Other important officials have cashed in on this, including Zalmay Khalilzad, a former US diplomat, who now comfortably sits on the board of RAK Petroleum which has ties to Kurdistan, and has board interlocks with other companies with ties to Kurdistan. Mr. Khalilzad is a staunch defender of the Kurds and was on the short list for nomination as Secretary of State in Trump’s administration.

      Steve Oshana, Executive Director of A Demand For Action, a political advocacy group fighting for the rights of the Assyrian/Chaldean/Syriac people told Al-Masdar that “obviously it was a problem when Tillerson was CEO of Exxon because he undermined the land rights of the Assyrian people. But when Tillerson became Secretary of State, this was a serious problem.” Mr. Oshana continued, “I wouldn’t say that there is a quid pro quo. Certainly he has a preference. At the end of the day, he was the CEO of a company that spends a lot of money donating to candidates and lobbying.”

      In a January interview with Christian Today, Oshana commented on Rex Tillerson’s appointment: “As CEO of ExxonMobil Rex Tillerson showed a pattern of disregarding American foreign policy and putting profit ahead of all else. While some may argue this was his duty as a CEO, he also has a duty as an American.

      “As our nation’s top diplomat, if confirmed Mr. Tillerson will be charged with the Holy task of defending the rights of my people, and we will never waiver in holding anyone accountable when their actions, whether in the public or private sector, harms our people in our ancestral homeland.” Mr. Oshana was referring to ExxonMobil’s deal with the KRG that expanded oil fields into the Nineveh Plains, the ancestral homelands of the Assyrian nation.

      A spokesperson for Secretary Tillerson’s office declined to answer Al-Masdar’s questions regarding this matter.

      The September 25th referendum


      On September 25th, the Kurdistan region of Iraq will hold a referendum to decide if it will formally break way from Iraq or if it will remain under the formal control of the government in Baghdad. Oil companies and other international interests are backing this split, and the KRG government is all in behind them. They KRG government has violated Iraqi law and OPEC treaties in hopes that these large corporations will provide them with the money they need to create their own state. Now, the Kurds are subsidizing exports for large corporations such as DNO International, one of the worst labor abusers in recent memory, in hopes that they will push this referendum through on September 25th. DNO, and other oil companies, could not be happier for it after they have continued their investments in Kurdistan with huge pay offs.

      While private money finds its way into Kurdish coffers, the Kurdistan region of Iraq has been long seeing the construction of permanent U.S. military bases, as well as an influx of private military contractors, who will no doubt defend the oil entitlements of these large corporations. Baghdad has openly called these contracts and entitlements illegal. By allowing and passively encouraging this behavior, the U.S. is abandoning Iraq as a sovereign entity. Their interest, analogous to corporate interest, is to control Iraq’s natural resources and privatize capital.

      The fact is that the Iraqi Kurds have been reduced to foot soldiers for oil companies, and this could not be worse for the state of Iraq. It remains to be seen how things pan out after the official fall of ISIS, which will be soon, but it appears that the West, headed by the U.S., has no intention of an economically free and independent Iraq. While the U.S. publicly denounces the referendum, no serious attempt has been made to stop it. As they say in American politics – follow the money.


      https://www.almasdarnews.com/article...-independence/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    8. #38
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.440
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      October 20, 2017 / 12:22 PM / 3 months ago

      Netanyahu lobbies world powers to stem Iraqi Kurd setbacks

      Dan Williams

      JERUSALEM (Reuters) - Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is lobbying world powers to prevent further setbacks to Iraqi Kurds as they lose ground to Baghdad’s army, Israeli officials say.


      Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu arrives at the weekly cabinet meeting in Jerusalem October 15, 2017. REUTERS/Abir Sultan/Pool

      Israel has been the only major power to endorse statehood for the Kurds, partly, say analysts, because it sees the ethnic group - whose population is split among Iraq, Turkey, Syria and Iran - as a buffer against shared adversaries.

      Iraqi armed forces retook the oil-rich Kirkuk region this week, following a Sept. 25 referendum on Kurdish independence that was rejected by Baghdad, delivering a blow to the Kurds’ statehood quest.

      Israeli officials said Netanyahu raised the Iraqi Kurds’ plight in phone calls with German Chancellor Angela Merkel last week and with Russian President Vladimir Putin on Wednesday.

      It has also come up in his contacts with France and the Israeli national security adviser, Meir Ben-Shabbat, has been discussing the matter with Trump administration officials in Washington this week, the officials said.

      A Netanyahu government official, who declined to be named, given the sensitivity of Israel-Kurdish ties, suggested Israel had security interests in Kurdistan, given its proximity to Israel‘s enemies in Tehran and Damascus.

      This (territory) is a foothold. It’s a strategic place,” the official said without providing further detail. He said Israel wanted to see Iraqi Kurds provided with the means to protect themselves, adding:

      “It would be best if someone gave them weaponry, and whatever else, which we cannot give, obviously.”

      Israel has maintained discreet military, intelligence and business ties with Kurds since the 1960s, in the absence of open ties between their autonomous region in northern Iraq and Israel.


      Netanyahu’s recent lobbying has focused on Kurdish ambitions in Iraq, where the central Baghdad government has grown closer to Israel’s foe Iran.

      “The issue at present is ... to prevent an attack on the Kurds, extermination of the Kurds and any harm to them, their autonomy and region, something that Turkey and Iran and internal Shi‘ite and other powers in Iraq and part of the Iraqi government want,” Netanyahu’s intelligence minister, Israel Katz, told Tel Aviv radio station 102 FM on Friday.

      It was not clear to what extent Netanyahu’s outreach may have been solicited by the Kurdish Regional Government (KRG) in northern Iraq, which shies away from public engagement with Israel, worried about further alienating Arab neighbours.

      The United Nations has voiced concern at reports that civilians, mainly Kurds, were being driven out of parts of northern Iraq retaken by Iraqi forces and their houses and businesses looted and destroyed.

      “The prime minister is certainly engaging the United States, Russia, Germany and France to stop the Kurds from being harmed,” Katz said.

      Another Israeli official, speaking to Reuters on condition of anonymity, framed Netanyahu’s efforts as a moral imperative.

      “They (Kurds) are a deeply pro-Western people who deserve support,” he said.



      https://www.reuters.com/article/us-m...-idUSKBN1CP181
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    9. #39
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.440
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      Voert Israël vanuit Koerdistan operaties uit tegen Iran?

      JUDIT NEURINK– 26 januari 2012


      Banden tussen Israël en Koerden gaan tientallen jaren terug

      Gebruikt de Mossad, de Israëlische geheime dienst, Iraaks Koerdistan als uitvalsbasis voor operaties tegen kernwetenschappers in Iran? De Franse krant Le Figaro berichtte daarover in een reeks artikelen. De Mossad zou in Koerdistan Iraanse dissidenten trainen voor acties tegen Iran. Zij zouden ingezet worden als spionnen, maar mogelijk ook bij de aanslagen op Iraanse kernwetenschappers.

      Politiek ligt het zeer gevoelig, vanwege de Arabische buren, en is het onderwerp taboe. Maar op straat in Koerdistan gaat iedereen er vanuit dat de berichten kloppen. De banden tussen Israël en de Koerden gaan tientallen jaren terug.

      Op een foto prijkt de Koerdische 'vader des vaderlands' Mala Moestafa Barzani samen met de Israëlische generaal Mosje Dajan. Het is een inmiddels vergeeld beeld van de banden van de Koerden met Israël. Barzani zou tijdens een later bezoek aan Israël, in 1973, oude joodse vrienden uit zijn dorp Barzan hebben opgezocht die naar Israël waren geëmigreerd. Zoon Massoed Barzani zette de banden voort. Zo berichtten Israëlische media in 2004 over een ontmoeting van Massoed Barzani en Jalal Talabani (de huidige Koerdische president van Irak) met de Israëlische premier Ariel Sjaron.

      Koerdistan is de enige plek in het Midden-Oosten waar een Israëlisch-Koerdisch tijdschrift (Israel-Kurd) verschijnt en openlijk verkocht kan worden. Er zijn diverse netwerken (zoals het Israel Kurdistan Netwerk) en vriendschapsgroepen actief op internet.

      De bron die Le Figaro bij de veiligheidsdienst in Bagdad aanhaalt, spreekt over Iraanse dissidenten in Iraaks Koerdistan. Diverse Iraanse groepen vinden onderdak in de Koerdische regio, en de meeste worden financieel gesteund door de grote Koerdische partijen. Dat zijn met name de Iraans Koerdische groepen Komala en de KDP-I. Beide werken al geruime tijd vanuit Iraaks Koerdistan; de Komala-groepen hebben kampen in de bergen nabij Soeleimania - niet ver van de Iraanse grens. De twee KDP-I-groepen zijn wat meer in het centrum van de Koerdische regio van Irak gevestigd, in de Koerdische stad Koja. Hun woordvoerders willen niet reageren op de berichten. Van een van de Komala-groepen is bekend dat ze strijders traint en vluchtelingen uit Irak opneemt.

      Het oude adagium 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend', verklaart veel van de oude banden tussen Israël en de Koerden - de vijandschap jegens de Arabieren verenigt hen.

      Maar daarnaast hebben ze ook een historisch en zelfs persoonlijke achtergrond. Zo'n 50.000 Koerdische joden verhuisden in de jaren '40 en '50 naar Israël - ook vanuit Barzan, het dorp van de regerende Barzani-familie. Dat dorp bracht ook zeer gerespecteerde rabbijnen voort. Door de eeuwenlange aanwezigheid van joden in de Koerdische dorpen en de huwelijken binnen de gemeenschappen, waren de banden nauw. Wetenschappers melden dat joden en Koerden genetisch gezien nauw verwant zijn, en sommigen menen zelfs dat de Koerden afstammen van een van de verloren joodse stammen.

      Vast staat - onder meer uit interviews met oud-Mossad-agenten - dat Israël tussen 1963 en 1975 militaire adviseurs had in het hoofdkwartier van Mala Moestafa Barzani, en dat Koerdische strijders werden getraind en van wapens voorzien.

      Toen de Iraakse Koerden in de jaren '60 in opstand kwamen omdat de regering-Kassim in Bagdad zich niet hield aan afspraken voor autonomie voor de Koerden, werd met Israëlische hulp een veldziekenhuis opgezet. Omgekeerd zouden na de machtsovername van de Baath in Irak de Koerden zo'n 6000 Iraakse joden de grens over hebben geholpen naar Iran (dat toen goede banden had met Israël), om vandaar naar Israël te reizen.

      In 2004 berichtte de Amerikaanse journalist Seymour Hersh over Israëlische activiteiten in Iraaks Koerdistan, kort na de val van Saddam Hoessein in maart 2003. Hersh meldde dat Israëlische geheim agenten en militairen in Koerdistan Koerdische eenheden trainden en in de Koerdische regio's van Iran en Syrië ondergrondse operaties uitvoerden. De BBC zei in 2006 bewijzen te hebben dat Israëlische militairen in Iraaks Koerdistan aan Koerdische soldaten 'schietlessen' gaven. Koerdische leiders ontkenden steeds. "Onze peshmerga's hebben die training niet nodig", was het antwoord.

      Toch heeft de Koerdische president Massoed Barzani er zelf nooit echt een geheim gemaakt dat hij goede banden onderhield met Israël. In 2006 zei hij, verwijzend naar de diplomatieke banden van Egypte en Jordanië met de joodse staat: "Het is geen misdaad om betrekkingen te hebben met Israël. Als Bagdad diplomatieke banden zou aangaan, zouden wij een consulaat openen in de Koerdische hoofdstad Erbil."


      https://www.trouw.nl/home/voert-isra...ran-~ae94cb13/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    10. #40
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Erdogan bombardeert Koerden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Waarom hoor ik je niet over de Russen. Hun reputatie is - en was - heel beroerd. Kijk maar naar wat zij in Afghanistan hebben uitgevreten.
      Bar weinig. De helft van de Russen liep bezopen rond. De Migs waren veel al niet inzetbaar omdat ze de op alcohol gebaseerde hydraulische vloeistoffen eruit zopen bij gebrek aan Wodka. Vliegende restaurants noemden ze de kisten.De rest was gedemoraliseerd doordat de Taliban elke Rus die ze vingen in stukken sneden.

      De Amerikanen hebben het klusje geklaard maar die begrepen de lokale gebruiken en cultuur ook veel beter. De Nederlanders namen het over en keerden ook bebaard en voorzien van zo'n Yasser Arafat theedoek terug in Nederland.

      De veelgeprezen Spetsnaz bleek in vergelijking tot de acties van Navy Seals in Afghanistan ook het Theater van de Lach te zijn.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •