• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/5 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 49

Onderwerp: Lesbische moslima's in NL

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      260543

Standaard

Geplaatst door sadeeQ
      dit is geen antwoord op mijn vraag,als je ergens erbij wil horen dien je hun normen en waarden en regels en wetten over te nemen,te accepteren en te respecteren.of het nou een bejaarden clubje is of een partij of een relegie is,dat maakt niet zoveel uit.
      Je vergeet een smiley.

Natuurlijk is het geen antwoord op je vraag. Het is toch wel duidelijk wat ik vind? Die vraag van je is toch alleen maar een zwak verweer in de zin van: maar voor die dingen geldt het ook...?

Een wereldreligie heeft de pretenties om op het niveau van een samenleving te functioneren en niet als dat van een subcultuurtje daar binnen. En een samenleving die mensen verbant of excommuniceert omdat ze niet helemaal voldoen is geen samenleving, maar een elitair clubje asocialen. En dat laatste neigen ze nogals eens naar.

Een politieke partij die homo's of vrouwen weert, heeft mijn zegen trouwens ook niet. Mocht je dat niet door hebben.

Very Important Prikker sadeeQ's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      24

Standaard

Geplaatst door Tomas
      [B]Je vergeet een smiley.
      sorry hier is ie

Een politieke partij die homo's of vrouwen weert, heeft mijn zegen trouwens ook niet. Mocht je dat niet door hebben.

kijk hier ben ik het wel met je eens,zo moet een praktizerende homo ook gaan denken, islam accepteert geen homofielie ,jammer voor de islam,ik ga me eigen weg.probleem opgelost. islam kent geen dwang,wie moslim wil worden is welkom en wie dat niet wil worden moet ie de islam in zijn waarde laten en zijn eigen weg kiezen.en zo is iedereen blij.

Rasechte Racist !!!!!

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      260543

Standaard

Geplaatst door sadeeQ
      sorry hier is ie
      Dat is beter.

kijk hier ben ik het wel met je eens,
      Nee, dat ben je niet, want...

zo moet een praktizerende homo ook gaan denken, islam accepteert geen homofielie ,jammer voor de islam,ik ga me eigen weg.probleem opgelost. islam kent geen dwang,wie moslim wil worden is welkom en wie dat niet wil worden moet ie de islam in zijn waarde laten en zijn eigen weg kiezen.en zo is iedereen blij.
      .. jij draait het precies om. Tegen een politieke partij kan je zeggen "Jammer jongens maar ik zie het anders.". Dat kan je niet tegen je religie, familie, vriendjes, school, ouders en wat nog meer zeggen.

Ja, dat kan wel. Natuurlijk kan dat. Als je geen hart of gevoel hebt, dan zie je inderdaad geen enkel probleem.

Ingeschreven
      Aug 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      24

Standaard

Geplaatst door Tomas

.. jij draait het precies om. Tegen een politieke partij kan je zeggen "Jammer jongens maar ik zie het anders.". Dat kan je niet tegen je religie, familie, vriendjes, school, ouders en wat nog meer zeggen.

Ja, dat kan wel. Natuurlijk kan dat. Als je geen hart of gevoel hebt, dan zie je inderdaad geen enkel probleem. [/B]
      De islam eist niet dat je je contacten met je famillielid die geen moslim is moet verbreken.zolang degene de islam respecteert en je niet van je geloof probeert te bekeren,dient zo een persoon te respecteren en ook met respect te behandelden .

Rasechte Racist !!!!!

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      260543

Standaard

Geplaatst door sadeeQ
      De islam eist niet dat je je contacten met je famillielid die geen moslim is moet verbreken.zolang degene de islam respecteert en je niet van je geloof probeert te bekeren,dient zo een persoon te respecteren en ook met respect te behandelden .
      Mooi. En nu moet je je ook gedragen naar deze regels. inclusief moskee, ouders en school. En zal je zelfs moeten accepteren dat als een homo zichzelf moslim vindt, dat ook zo is. Dat doen wij agnosten ook.

Important Prikker De Rode Roos's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      18

Standaard

Geplaatst door Tomas
      Mooi. En nu moet je je ook gedragen naar deze regels. inclusief moskee, ouders en school. En zal je zelfs moeten accepteren dat als een homo zichzelf moslim vindt, dat ook zo is. Dat doen wij agnosten ook.
      Het is sociologisch te verklaren dat er mensen met deviant gedrag worden uitgesloten van een groep. Je kunt het op kleiner schaal bekijken: je moet Nike's dragen of je hoort er niet bij. Of je kunt het op macro-niveau bekijken: je mag je niet gedragen als een homo, of je hoort er niet bij. Moslims sluiten op hun beurt mensen uit hun groep, maar zij worden weer uitgesloten van een andere groep, zoals bijvoorbeeld bij de LPF. Elke groep sluit mensen uit.

Nu kun je toch acceptatie afdwingen binnen de groep, dat proces wordt ook wel emancipatie genoemd. Dan zijn er 2 opties naar mijn mening:
      1. je start je eigen groep en probeert op deze manier acceptatie af te dwingen
      2. je gaat mensen binnen de groep overhalen. Dit zie ik bij de Islam de komende 100 jaar niet gebeuren, maar ik kan het mis hebben.

Om bij het voorbeeld homo's te blijven: ze kennen vanwege hun emancipatiestrijd een sterke eigen "homosubcultuur", eigen groep.
      If I don't remember yesterday or today, who am I tomorrow?

De Rode Roos

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      260543

Standaard

Geplaatst door De Rode Roos
      ...maar zij worden weer uitgesloten van een andere groep, zoals bijvoorbeeld bij de LPF.
      Zoals op hun beurt de lpf kiezers door de pvda waren uitgestoten.

Verder zal je wel gelijk hebben.

Ik ga naar bed. Hou jij mrz nog ff in de gaten, want die komt wat deprie over.

Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402410

Standaard Re: Re: Lesbische moslima's in NL

Geplaatst door ~Panthera~
      -------------

Sorry..schoolgeld terughalen: door het haten van mannen wordt je echt geen lesbienne.
      Triest.
      Dat begrijp ik Panthera, maar als je die gevoelens altijd al hebt gehad (hoewel het maatschappelijk niet aanvaardbaar is) dan kan zo'n ervaring je wel ertoe besluiten die gevoelens te volgen.

Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402410

Standaard

Geplaatst door sadeeQ
      Wat ben jij mild geworden Sadeeq ..... ik heb meestal de indruk dat homo's toch niet echt op prijs worden gesteld, ook al doen ze niks. Dit geldt niet perse voor de islam of een andere religie, ik ken genoeg ongelovige mensen die er ook zo over denken.

Ingeschreven
      Aug 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      24

Standaard

Geplaatst door Mark
      Wat ben jij mild geworden Sadeeq ..... ik heb meestal de indruk dat homo's toch niet echt op prijs worden gesteld, ook al doen ze niks. Dit geldt niet perse voor de islam of een andere religie, ik ken genoeg ongelovige mensen die er ook zo over denken.

dat heb je mis beste mark,tussen iets willen doen en het dadewerkelijk uitvoeren zit een enorme verschil.ik ken ook veel getrouwde mensen die wel een slippertje willen maken,maar het niet doen,zijn ze in overtreding?
      zo ook mensen die iets willen stelen ,maar niet tot de daad overgaan,zijn ze zondig dan?

De islam leert ons dat homoseksuele handelingen zondig en strafbaar zijn bij Allah (Geprezen en verheven is Hij). Dit heeft Allah dus bepaald en niet de mens. Allah vertelt ons hoe Hij het volk van lot strafte voor hun homoseksuele gedrag.

Het verhaal van de profeet Lot (vrede zij met hem) wordt in verscheidene soera's vermeld. En (gedenkt) Loeth, toen hij tot zijn volk zei:"Begaan jullie gruweldaden, hoewel jullie het inzien? Waarom benaderen jullie uit begeerte mannen in plaats van vrouwen? Jullie zijn beslist een onwetend volk Maar het antwoord van zijn volk was slechts dat zij zeiden: "Verdrijft de familie van Loeth uit jullie stad: voorwaar, zij zijn mensen die zich reinigen Toen redden Wij hem en zijn familie, behalve zijn vrouw: Wij bepaalden dat zij tot de achterblijvers behoorde En Wij deden op hen een (vulkanische) regen neerdalen: en slecht was de regen voor de gewaarschuwde". (Soerat An-naml aya 54-58).

Uit deze verhalen leren wij dat Allah de verhevene Lot en de rechtschapen personen van zijn familie redde en op de rest een bui (van straf) liet neerdalen. Zij werden dus uiteindelijk vernietigd. Dit wordt in de Qor'aan en andere boeken vermeld vermeld, niet alleen ter informatie maar voornamelijk als een waarschuwing voor iedereen die tot zulke handelingen durft over te gaan. Moslims geloven en weten dat iedere menselijke handeling naar gevolgen leidt.

Goede daden naar goede resultatenleiden en slechte daden leiden naar slechte gevolgen, na een bepaalde handeling, zijn misschien voor vele jaren onbekend. De gevolgen van sommige handelingen/daden zullen alleen bekend worden na de dood wanneer iemand een nieuw, eeuwigdurend leven tegemoet gaat.

homosexualiteit wordt gezien als een verstandelijke afwijking of vorm van verwaring,zo een persoon dien je juist met alle liefde te behandelen om hem weer op het rechte pad te krijgen en te genezen.

Rasechte Racist !!!!!

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. gezocht: lesbische moslima's
      Door lilith in forum Girlsbord
      Reacties: 38
      Laatste Bericht: 09-06-06, 15:16
    2. girlsbord..lesbische moslima's gezocht?!
      Door far7ana in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 11
      Laatste Bericht: 23-05-06, 20:03
    3. gezocht: lesbische moslima's
      Door lilith in forum Islam & Seksualiteit
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 21-05-06, 21:23
    4. Die lesbische pokketrollen, je zou ze wat!
      Door Niais in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 23
      Laatste Bericht: 02-11-05, 14:06
    5. 'Imams aan zet!' - discussie over moslima's zonder moslima's maar met Ayaan
      Door Ron Haleber in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 43
      Laatste Bericht: 12-09-03, 23:08

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten