+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/8 12 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 74
    Tuigoloog super ick's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1360615

Standaard Wat zegt de islam over homoseksualiteit?

Wat zegt de islam over homoseksualiteit?

Net als bij het christendom is het onmogelijk om te zeggen wat de islam over een bepaald onderwerp zegt, omdat er wereldwijd miljarden moslims zijn. Wel is het mogelijk om te zeggen wat er in de Koran staat. Moslims geloven dat de Koran, het heilige boek van de islam, een directe neerslag is van de woorden van God, of Allah, zoals die geopenbaard werden aan de profeet Mohammed.

Homoseks tussen mannen wordt in de Koran (net als in de Bijbel) alleen beschreven in termen van losbandigheid, dwang en verkrachting. Het verhaal van de profeet Loet is het bekendste voorbeeld daarvan, en het lijkt erg op het verhaal van Lot in de Bijbel. Zie ook vraag 25. Er wordt in de Koran meerdere malen gewaarschuwd voor sodomie of 'liwaat'.

Ook binnen de islam zijn er verschillende stromingen die het geloof verschillend uitleggen en beoefenen. Er zijn grote stromingen als de Shiieten en de Soennieten, maar ook per land, per streek en per imam kan het geloof verschillen. Net als bij het christendom en het jodendom kun je dus niet spreken van 'de islam'. Bij de interpretatie van de Koran maken sommige mensen onderscheid tussen liwaat en liefdevolle homogevoelens. Liwaat staat voor verkrachting van een man door een andere man, seks met dieren en seks met minderjarigen. Het gaat daarbij met name om anale seks. Dit soort gedrag zou net als bij heteroseks slecht zijn omdat het gaat om misbruik, overmaat of schending van de publieke eerbaarheid. Over gelijkwaardige, vrijwillige en liefdevolle homorelaties schrijft de Koran niet.

De islam staat over het algemeen veel positiever tegenover seksualiteit dan het christendom. Seks is iets om van te genieten. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de belofte voor de hemel. Gelovigen die zich op aarde aan de voorschriften van de islam hebben gehouden, worden in het paradijs beloond en kunnen daar uitgebreid eten en vrijen met mooie jonge mannen en vrouwen. Volgens sommige interpretaties kunnen vrouwen in het paradijs ook van vrouwen genieten, en mannen ook van mannen.

Tegenover deze interpretaties staat de dagelijkse praktijk waarin veel moslims homoseksualiteit streng afkeuren. Voor veel islamitische homo's en lesbo's is het daarom lastig om een vorm te vinden voor hun gevoelens. Sommigen vinden, net als sommige christelijke en joodse homo's en lesbo's, dat het geloof iets is tussen hen en God. Meer informatie over islam en homoseksualiteit op www.yoesuf.nl. Ook zijn hierover twee boeken verschenen: Islam en homoseksualiteit (te bestellen via www.yoesuf.nl) en Mijn geloof en mijn geluk (te bestellen via www.schorer.nl).

Er is ook een zelforganisatie voor allochtone homo-, bi- en transseksuele mannen en vrouwen, de Stichting Habibi Ana. Met allerlei activiteiten, waaronder Arabisch homocafé. Kijk op www.habibiana.nl.

Voor jongeren in Amsterdam met een moslimachtergrond en homo-, biseksuele of transgender gevoelens is er de website www.veilige-haven.nl

Souad (27 jaar): 'Homoseksualiteit is niet slechts een gevoel, het is een zijn, ik ben lesbisch. Ik kan mijn geaardheid niet veranderen en dat weet Allah ook.'

Hakan (23 jaar): 'Het is verdomde moeilijk om als homoseksueel geboren te worden in een islamitisch gezin. Je bent gedoemd tot een ellendig bestaan. Je eigen ouders verwerpen je alsof je een oud stuk vuil bent. [...] Als homoseksueel tel je niet mee in de islamitische samenleving. Heel triest voor al die mannen en vrouwen met homogevoelens, ze kunnen die door omstandigheden geen normale plaats geven in hun leven.'
    Een volk dat voor tirannen zwicht ...
    zal meer dan lijf en goed verliezen:
    dan dooft het licht...
    Hendrik Mattheus van Randwijk

!!!!!
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    6856

Standaard

Vraagt het die islam eens, wellicht krijg je een antwoord (voor zover je het voor jezelf niet kan invullen)?
    "imperatorem stantem mori oportet"

Banned
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tanger'73 Bekijk Berichten
    Vraagt het die islam eens, wellicht krijg je een antwoord (voor zover je het voor jezelf niet kan invullen)?

Precies :

islam is overduidelijk over het absoluut afwijzen van die smerig pathologisch afwijking = homofilie ........dus ...

Geleerde
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    464

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
    Wat zegt de islam over homoseksualiteit?

Net als bij het christendom is het onmogelijk om te zeggen wat de islam over een bepaald onderwerp zegt[...]
    Dat was snel.

Geleerde
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    464

Standaard

Het antwoord op de topicvraag is simpel: de Islam zegt in het geheel niets over homoseksualiteit.

Ingeschreven
    Mar 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1360615

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Alchemist Bekijk Berichten
    Precies :

islam is overduidelijk over het absoluut afwijzen van die smerig pathologisch afwijking = homofilie ........dus ...
    Een afwijking afwijzen is onmenselijk.
    dan dooft het licht...

Ingeschreven
    Mar 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1360615

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tanger'73 Bekijk Berichten
    Sorry, Tanger maar ik weet niet waar hij woont.
    dan dooft het licht...

Reour van weg
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    58
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    65855

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Alchemist Bekijk Berichten
    Precies :

Dus deze afwijking is smeriger dan mensen met een afwijking die graag jonge meisjes willen trouwen, een afwijking van mensen die een drang hebben om te moorden, mensen die een drang hebben om andere mensen te slaan, mensen die een drang hebben om te liegen en te bedriegen, mensen die een afwijking hebben om andere mensen op te lichen, mensen die een afwijking hebben om andere mesen voor een karretje te spannen om het vieze werk op te knappen, mensen die de drang hebben om hun wil op te leggen, mensen die de drang hebben om maar sm te willen beleven, mensen die de drang hebben om steeds maar weer gelijk te willen hebben. Iedereen heeft wel een afwijking, een perfecte mens bestaat namelijk niet.

Zijn al deze mensen beter dan homos.???

En warom, omdat ze de achterdeur pakken, je moest een weten hoeveel mannen dat bij hun vrouw doen, vooral omdat men voor het huwlijk gesloten is de voordeur niet mag.

Weet je, wat ik nu zo hypocriet vind, dat ook in de islam veel mannen met elkander sex hebben, veel marokanen ( waarvan ik uitga dat ze moslim zijn) eens een moslim blijft namelijk altijd een moslim, hoeren in de parken en barren, vraag maar aan de ex voorzittervan PSV, Sporen was de naam, wijlen Pim Fortuyb kon er niet genoeg van krijgen,

De Islam kan er duidelijk over zijn , maar schijnbaar zijn volgelingen niet. Hypocriet, dat weet ik niet,niet als je er vooruit komt. Hypocriet is het ontkennen.
    Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    2349519

Standaard

ik denk dat het in die tijd gewoon nog niet "bestond". nou ja, misschien bestond het wel maar mensen kwamen er niet voor uit, etc. dus viel er ook weinig over te zeggen. wat zegt de koran bijvoorbeeld over trouwen met een robot? stel dat we over laten eens een grove schatting maken, 50 jaar, met een robot kunnen trouwen, zouden die cyberimams moeilijk gaan doen? of de pastoor.

aboenoeh
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK
    Dus deze afwijking is smeriger dan mensen met een afwijking die graag jonge meisjes willen trouwen, een afwijking van mensen die een drang hebben om te moorden, mensen die een drang hebben om andere mensen te slaan, mensen die een drang hebben om te liegen en te bedriegen, mensen die een afwijking hebben om andere mensen op te lichen, mensen die een afwijking hebben om andere mesen voor een karretje te spannen om het vieze werk op te knappen, mensen die de drang hebben om hun wil op te leggen, mensen die de drang hebben om maar sm te willen beleven, mensen die de drang hebben om steeds maar weer gelijk te willen hebben. Iedereen heeft wel een afwijking, een perfecte mens bestaat namelijk niet.

Zijn al deze mensen beter dan homos.???

En warom, omdat ze de achterdeur pakken, je moest een weten hoeveel mannen dat bij hun vrouw doen, vooral omdat men voor het huwlijk gesloten is de voordeur niet mag.

Weet je, wat ik nu zo hypocriet vind, dat ook in de islam veel mannen met elkander sex hebben, veel marokanen ( waarvan ik uitga dat ze moslim zijn) eens een moslim blijft namelijk altijd een moslim, hoeren in de parken en barren, vraag maar aan de ex voorzittervan PSV, Sporen was de naam, wijlen Pim Fortuyb kon er niet genoeg van krijgen,

De Islam kan er duidelijk over zijn , maar schijnbaar zijn volgelingen niet. Hypocriet, dat weet ik niet,niet als je er vooruit komt. Hypocriet is het ontkennen.
    vuile hipocriet dat je bent

ook een moslim kan geraakt worden door deze satanische neigingen en trekjes dat betekend dan niet dat hij geen moslim is zoals velen van de daken schreeuwen
    maar een moslim met zulke ziekte dient zich te behandelen met roeqja

sodomy is dan weer iets anders
    hedendaagse moslim jongeren maken geen onderscheid of kennen het verschil niet.
    op sodomy staat binnen de islamitische wetgeving de doodstraf
    echter ,de gepaste straf staat niet in de qoran maar in de sunna

de qoran en de sunna zijn de twee boeken binnen de islam die heilig zijn
    zoals binnen het christendom de 5 boeken van de apostelen heilig zijn en te samen de bijbel vormen

binnen de islam zijn deze boeken gescheiden gebleven omdat de ene het woorde van allah is en de andere gezegden van de profeet vzh en zijn metgezellen zijn

in de qoran straft allah de volk van loot met een aardbeving, een straf die wij niet kunnen uitvoeren.
    daarom gaan we over naar de uitgesproken straffen van de profeet die we ook de sunna noemen en even veel waarde hebben.

deze straffen zijn dan weer gebundeld tot de hededaagse schariah door de vier imaams van de islam die na de profeet en zijn metgezellen de belangerijkste figuren zijn binnen de islam
    over deze straffen zijn overeenkomsten gemaakt die nooit kunnen gewijzigt worden omdat het straffen zijn die de profeet of zijn metgezellen hebben uitgevoerd zoals veel wetten binnen de schariah.

Based on the principles of the Qur'an and the Hadith, several eminent scholars of Islam, such as Imam Malik, Imam Shafi, Ahmad and Ishaaq have ruled that the person guilty of homosexuality should be stoned regardless of his married or unmarried nature.[1]

Ibn Kathir's commentary on the words of Qur'an with respect to homosexuality are,

The words of Allah ‘And the two persons (man and woman) among you who commit illegal sexual intercourse, hurt them both’ mean, those who commit immoral actions, punish them both. Ibn ‘Abbaas (may Allah be pleased with him), Sa’eed ibn Jubayr and others said: By condemning them, shaming them and hitting them with shoes. This was the ruling until Allah abrogated it and replaced it with whipping and stoning. ‘Ikrimah, ‘Ata, al-Hasan and ‘Abd-Allah ibn Katheer said: This was revealed concerning a man and woman who commit fornication. Al-Saddi said, it was revealed concerning young people before they get married. Mujaahid said: it was revealed concerning two men if they admit it bluntly; a hint is not sufficient - as if he was referring to homosexuality. And Allah knows best."[16][17]
    Ibn al-Qayyim is reported to have said,

Both of them – fornication and homosexuality – involve immorality that goes against the wisdom of Allah’s creation and commandment. For homosexuality involves innumerable evil and harms, and the one to whom it is done would be better off being killed than having this done to him, because after that he will become so evil and so corrupt that there can be no hope of his being reformed, and all good is lost for him, and he will no longer feel any shame before Allah or before His creation. The semen of the one who did that to him will act as a poison on his body and soul. The scholars differed as to whether the one to whom it is done will ever enter Paradise."[18]
    Ahmad Kutty, senior lecturer and Islamic scholar at the Islamic Institute of Toronto, Ontario, Canada, in his lectures on the subject has expressed the view a Muslim practicing homosexuality needs to give it up since it is considered "one of the most abominable sins in Islam".[19] Muslims like Dr. Nadia El-Awady, the Health & Science Editor at IslamOnline, have attempted to discuss and understand homosexuality in an Islamic[20] as well as a scientific light,[21] citing its apparent ill-effects for the Islamic as well as the moral society.[22] The Islamic UK-based group, the Shari'ah Court of the UK has issued a fatwa[23] calling for a death sentence for playwright Terrence McNally for depicting Jesus and his followers as a group of homosexuals.

Many scholars of Shari'a, or Islamic law, interpret homosexuality as a punishable offence as well as a sin. There is no specific punishment prescribed, however, and this is usually left to the discretion of the local authorities on Islam

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten