+ Plaats Nieuw Onderwerp
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Jongeren

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Jongeren

Salaam broeders en zusters,

Ik heb dit getypt omdat ik nu wel benieuwd ben maar de andere kant van het verhaal.

Ik zie zoveel jonge moslim jongeren, grote gedeelte is toch wel marokkaans.
    Dit zeg ik niet om te discrimineren, maar meer omdat iedereen in Nederland een negatief beeld heeft.

Ik ben moslim en mijn ouders komen uit irak.
    Ben geboren in rotterdam en heb het goed hier in Nederland.

Ik zie dat veel marokkaanse jongens niet zo "tof" zijn. Doen stoer in groepjes en behandelen vrouwen zonder respect.
    Terwijl de marokkaanse dames echt veel toffer zijn en ook beter geintegreerd.

Dan vraag ik me af of ze wel ouders hebben, dit hoor je namelijk niet te doen op straat.
    Ook niet om "stoer" te doen.
    Ik zeg niet dat ik een engel ben, maar sommige dingen gaan gewoon te ver.

Tijdens de ramadan zie je zoveel jongeren schijnheilig "bidden" maar op straat zijn het de grootste gangsters die er maar zijn.
    Ik wil weten van de mensen wat ze hier op hebben te zeggen.

Inshalla zien de jongeren ook in dat het niet zo verder kan.
    We wonen in Nederland en moeten elkaar respecteren.

Mohammed

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    8146377

Standaard Re: Jongeren

Salaam, natuurlijk hebben die jongeren wel ouders. Ik denk niet dat ze daar blij mee zijn. Meestal opereren die vervelende jongens in groepjes. Ik zie ze baldadig doen als ze met meerdere zijn in de buurt, maar als ze alleen zijn zeggen ze niets. Ouders weten vaak niet wat ze uitspoken op straat, dat wil niet zeggen dat ze hiermee akkoord zijn.
    -------Worship the Creator not the creation-------

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Mar 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mohammed2018 Bekijk Berichten
    Salaam broeders en zusters,

Ik heb dit getypt omdat ik nu wel benieuwd ben maar de andere kant van het verhaal.

Ik zie zoveel jonge moslim jongeren, grote gedeelte is toch wel marokkaans.
    Dit zeg ik niet om te discrimineren, maar meer omdat iedereen in Nederland een negatief beeld heeft.

Ik ben moslim en mijn ouders komen uit irak.
    Ben geboren in rotterdam en heb het goed hier in Nederland.

Ik zie dat veel marokkaanse jongens niet zo "tof" zijn. Doen stoer in groepjes en behandelen vrouwen zonder respect.
    Terwijl de marokkaanse dames echt veel toffer zijn en ook beter geintegreerd.

Dan vraag ik me af of ze wel ouders hebben, dit hoor je namelijk niet te doen op straat.
    Ook niet om "stoer" te doen.
    Ik zeg niet dat ik een engel ben, maar sommige dingen gaan gewoon te ver.

Tijdens de ramadan zie je zoveel jongeren schijnheilig "bidden" maar op straat zijn het de grootste gangsters die er maar zijn.
    Ik wil weten van de mensen wat ze hier op hebben te zeggen.

Inshalla zien de jongeren ook in dat het niet zo verder kan.
    We wonen in Nederland en moeten elkaar respecteren.

Mohammed
    Wa 3aleykoum Salaam, ja hier zeg je wel wat inderdaad. Ben het vrijwel over mee eens, behalve je stukje over schijnheilig bidden.
    ten 1e word vasten niet geaccepteerd als er niet word gebeden. Dus dan komt het erop neer dat ze volgens jou ook beter niet kunnen vasten omdat ze in je ogen scheinheilig overkomen. Vergeet niet dat de imane van een persoon in de ramadan beter kan zijn dan van een ander een heel jaar.
    daarnaast zijn shaiyatin vastgeketend in de ramadan. Dus dat stukje wat jij als schijnheilig interpreteert, is juist de nederlaag van shitan. Het draait uiteindelijk om de zuiverheid van iemands hart, je kan een heel jaar bidden, vasten en noem maar op. Maar als Allah ziet dat je geen oprecht persoon bent ben je toch gedoemd te falen.
    Allah (swt) leidt wie hij wil die geleidt word.

Verder heb je wel gelijk hoor, denkt dat competiviteit, groepsdruk & erbij willen horen de reden is voor dat gedrag.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
    Salaam, natuurlijk hebben die jongeren wel ouders. Ik denk niet dat ze daar blij mee zijn. Meestal opereren die vervelende jongens in groepjes. Ik zie ze baldadig doen als ze met meerdere zijn in de buurt, maar als ze alleen zijn zeggen ze niets. Ouders weten vaak niet wat ze uitspoken op straat, dat wil niet zeggen dat ze hiermee akkoord zijn.
    Daar heb je gelijk in, in groepjes zijn ze vervelend. Als je ze alleen tegen komt, dan stellen ze niks meer voor

Wat ik probeer te doen als een goed persoon, is dat ik ze wel vaak aanspreek.
    Vaak word ik uitgescholden, maar soms luisteren ze wel.

Alleen ik vind dat iedereen ze moet aanspreken op hun gedrag.
    Ook mannen en jongeren die wel met goede bedoelingen naar de moskee gaan.

Dat zorgt ervoor dat er wel op wordt gelet.
    Inshallah komt het ooit goed met hun allemaal.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk Berichten
    Wa 3aleykoum Salaam, ja hier zeg je wel wat inderdaad. Ben het vrijwel over mee eens, behalve je stukje over schijnheilig bidden.
    ten 1e word vasten niet geaccepteerd als er niet word gebeden. Dus dan komt het erop neer dat ze volgens jou ook beter niet kunnen vasten omdat ze in je ogen scheinheilig overkomen. Vergeet niet dat de imane van een persoon in de ramadan beter kan zijn dan van een ander een heel jaar.
    daarnaast zijn shaiyatin vastgeketend in de ramadan. Dus dat stukje wat jij als schijnheilig interpreteert, is juist de nederlaag van shitan. Het draait uiteindelijk om de zuiverheid van iemands hart, je kan een heel jaar bidden, vasten en noem maar op. Maar als Allah ziet dat je geen oprecht persoon bent ben je toch gedoemd te falen.
    Allah (swt) leidt wie hij wil die geleidt word.

Verder heb je wel gelijk hoor, denkt dat competiviteit, groepsdruk & erbij willen horen de reden is voor dat gedrag.
    Salaam,

Ik begrijp je punt over het "schijnheilig" zijn.
    Daarmee bedoel ik meer dat ze wel naar de moskee gaan, maar vervolgens wel slechte dingen doen.

Maar je hebt gelijk Allah (swt) ziet hier ook doorheen.
    Ik bid voor iedereen, dat ze het rechte pad mogen bewandelen.

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    8146377

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mohammed2018 Bekijk Berichten
    Daar heb je gelijk in, in groepjes zijn ze vervelend. Als je ze alleen tegen komt, dan stellen ze niks meer voor

Wat ik probeer te doen als een goed persoon, is dat ik ze wel vaak aanspreek.
    Vaak word ik uitgescholden, maar soms luisteren ze wel.

Alleen ik vind dat iedereen ze moet aanspreken op hun gedrag.
    Ook mannen en jongeren die wel met goede bedoelingen naar de moskee gaan.

Dat zorgt ervoor dat er wel op wordt gelet.
    Inshallah komt het ooit goed met hun allemaal.
    Ik heb het een keer aan de stok gehad met zo'n groepje. Ik heb ze gewoon van repliek gediend. Daarna nooit meer last van ze gehad. Meestal doen ze niets tegen mij. Ik fiets of loop vaak dwars door zo'n groep heen. Maar het is wel waar, dat er meer mensen moeten zijn die ze aanspreken op hun gedrag, alleen leven wij hier in een individualistische maatschappij, waardoor er al snel naar je geroepen wordt, waar je je mee bemoeit. Uiteindelijk als ze ouder worden komt het allemaal wel goed. Ze hangen gewoon te veel op straat, dat is het.
    -------Worship the Creator not the creation-------

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
    Ik heb het een keer aan de stok gehad met zo'n groepje. Ik heb ze gewoon van repliek gediend. Daarna nooit meer last van ze gehad. Meestal doen ze niets tegen mij. Ik fiets of loop vaak dwars door zo'n groep heen. Maar het is wel waar, dat er meer mensen moeten zijn die ze aanspreken op hun gedrag, alleen leven wij hier in een individualistische maatschappij, waardoor er al snel naar je geroepen wordt, waar je je mee bemoeit. Uiteindelijk als ze ouder worden komt het allemaal wel goed. Ze hangen gewoon te veel op straat, dat is het.
    Daar heb je gelijk in, als je ze aanspreekt dan is het daarna wel afgelopen.
    En ik weet het, vind het ook erg jammer dat de maatschappij steeds meer en meer individualistischer begint te worden.
    Want hoe meer mensen ze aanspreken, hoe sneller het tot ze doordringt dat het fout is.
    En dat klopt, wijsheid komt met de jaren.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten