• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... Laatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: regels, regels, regels

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      10
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard regels, regels, regels

Heel de Islam lijkt wel alleen uit regeltjes te bestaan! Het komt zo sloverig over. Wanneer is het nou zeker dat je naar het paradijs mag? Of ben je daar nooit zeker van?
      Geef mij het Christendom maar, daar weet je waar je aan toe bent: geloof je in Jezus en dat hij voor jou slechte daden gestorven is, mag je naar de hemel. Je hoeft niet je hele leven te sloven, alleen te geloven!

Very Important Prikker ibnu's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      18
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard Re: regels, regels, regels

Geplaatst door me_mickey
      Heel de Islam lijkt wel alleen uit regeltjes te bestaan! Het komt zo sloverig over. Wanneer is het nou zeker dat je naar het paradijs mag? Of ben je daar nooit zeker van?
      Geef mij het Christendom maar, daar weet je waar je aan toe bent: geloof je in Jezus en dat hij voor jou slechte daden gestorven is, mag je naar de hemel. Je hoeft niet je hele leven te sloven, alleen te geloven!
      Natuurlijk je hebt volkomen gelijk, christenen hoeven zich niet aan regeltjes te houden. Die hebben niet de 10 geboden.
      Die kunnen er lekker op los leven!
      Nu ff serieus.. Natuurlijk heeft een christen ook zijn regels.

Mickey, Christendom lijkt heel erg op de Islam.. Wij geloven in dezelfde profeten als jullie! wist je dat?

Alleen God bepaald wie wel en niet naar de hemel gaat. Dat kan je toch onmogelijk met mij oneens zijn.

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      10
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard Re: Re: regels, regels, regels

Geplaatst door ibnu
      Natuurlijk je hebt volkomen gelijk, christenen hoeven zich niet aan regeltjes te houden. Die hebben niet de 10 geboden.
      Die kunnen er lekker op los leven!
      Nu ff serieus.. Natuurlijk heeft een christen ook zijn regels.

Mickey, Christendom lijkt heel erg op de Islam.. Wij geloven in dezelfde profeten als jullie! wist je dat?

Alleen God bepaald wie wel en niet naar de hemel gaat. Dat kan je toch onmogelijk met mij oneens zijn.
      Inderdaad: we hebben de 10 geboden. Met als belangrijkste (samenvattende) gebod: God lief hebben boven alles en je naaste als jezelf. En je daaraan houden is een onmogelijke opgave omdat je daarvoor veel te egoistisch bent. Daardoor blijf je altijd schuldig voor God. En om die schuld, die jij hebt tegenover God en die je zelf niet kunt betalen omdat je nooit volmaakt zijn wet kunt houden, is de Heere Jezus gestorven. Als je dat gelooft, dan komt de Heilige Geest in je wonen, en Hij helpt je om God te dienen, door goede werken te doen. Een Christen die erop los leeft, is ook geen Christen. Want echte christenen willen niets liever dan uit dankbaarheid voor hun verlossing God dienen zoals Hij dat wil en in de tien geboden gezegd heeft.

Dat was dus ook niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde: bij de Islam lijkt het alleen maar gesloof en het houden van regels. Het is geen uiting van dankbaarheid, maar een hard werken om er (in het paradijs dus) te komen... En dat hoeven Christenen dus niet, want hun schuld is betaald...

Natuurlijk weet niemand 100% zeker of hij/zij in de hemel komt, dat bepaald alleen God. Maar in de Bijbel staat wel heel duidelijk, dat als je gelooft in Jezus, je naar de hemel mag. En God doet wat Hij belooft.

Ps. Wat was de relevantie van de opmerking van de profeten?

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      10
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard Re: Re: Re: regels, regels, regels

Geplaatst door me_mickey
      Inderdaad: we hebben de 10 geboden. Met als belangrijkste (samenvattende) gebod: God lief hebben boven alles en je naaste als jezelf. En je daaraan houden is een onmogelijke opgave omdat je daarvoor veel te egoistisch bent. Daardoor blijf je altijd schuldig voor God. En om die schuld, die jij hebt tegenover God en die je zelf niet kunt betalen omdat je nooit volmaakt zijn wet kunt houden, is de Heere Jezus gestorven. Als je dat gelooft, dan komt de Heilige Geest in je wonen, en Hij helpt je om God te dienen, door goede werken te doen. Een Christen die erop los leeft, is ook geen Christen. Want echte christenen willen niets liever dan uit dankbaarheid voor hun verlossing God dienen zoals Hij dat wil en in de tien geboden gezegd heeft.

Dat was dus ook niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde: bij de Islam lijkt het alleen maar gesloof en het houden van regels. Het is geen uiting van dankbaarheid, maar een hard werken om er (in het paradijs dus) te komen... En dat hoeven Christenen dus niet, want hun schuld is betaald...

Natuurlijk weet niemand 100% zeker of hij/zij in de hemel komt, dat bepaald alleen God. Maar in de Bijbel staat wel heel duidelijk, dat als je gelooft in Jezus, je naar de hemel mag. En God doet wat Hij belooft.

Ps. Wat was de relevantie van de opmerking van de profeten?
      Beste Mickey,

Regels zijn er om nageleefd te worden.
      Om o.a. chaos en verloedering tegen te gaan.
      Ook staat er in de koran, dat niemand de schuld van de ander kan dragen, maar juist op de dag des oordeels zal zelfs het gewicht van een zaadje ten goede of ten slechte gewogen worden!

Selaam

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      10
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Trouwens!,

Heb je de Nederlandse Wetboek van Strafrecht wel eens gelezen.

Daar staan veel meer regels in!

Selaam

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      10
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Vertel me nu waar je woont, dan kom ik je ruit wel ingooien!

(--grapje--)

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      10
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard Re: Re: Re: Re: regels, regels, regels

Geplaatst door ThaMaroc
      Beste Mickey,

Regels zijn er om nageleefd te worden.
      Om o.a. chaos en verloedering tegen te gaan.
      Ook staat er in de koran, dat niemand de schuld van de ander kan dragen, maar juist op de dag des oordeels zal zelfs het gewicht van een zaadje ten goede of ten slechte gewogen worden!

Selaam
      Idd, regels zijn absoluut wel nodig! Zowel voor je eigen bescherming als die van een ander. Maar als je godsdienst alleen uit het naleven van wetten bestaat, denk ik dat er toch iets mist...
      Op de oordeelsdag is het dus puur een kwestie van het afwegen van je slechte tov je goede daden? Op basis daarvan ga je naar het paradijs of niet?
      De God waarin ik geloof is volkomen rechtvaardig. Hij kan niet 1 slechte daad door de vingers zien. (Kan Allah dat wel?) Daarom zou niemand in de hemel kunnen komen, als er niet voor die slechte daden betaald zou zijn...
      Niemand kan de schuld van een ander dragen, daarmee wordt bedoeld: geen mens. Maar Jezus was zowel mens als God, daarom kon Hij wel betalen.

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      10
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Geplaatst door ThaMaroc
      Vertel me nu waar je woont, dan kom ik je ruit wel ingooien!

(--grapje--)

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Reputatie Macht
      0
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Ik zal zo kort mogelijk en zover mijn kennis reikt, vertellen hoe het in de islam zit m.b.t. hetgeen jullie bediscussiŽren. Er zijn regels in de islam, ja. Een stelregel in de islam is yassieroe wa la toe3assieroe. Vergemakkelijk en maak het niet moeilijk. De essentie in de islam is het geloven in God, zijn engelen, zijn boeken, zijn profeten, de Dag des Oordeels en het lot (goedschiks of kwaadschiks). Het geheim zit 'm in de Licht van God, zonder welke er geen bestaan zou zijn. Aangezien wij ons bestaan aan God te danken hebben, moeten we Hem aanbidden. Het aanbidden kan ALLEEN via de liefde voor God en de Liefde van God voor ons. Als God niet van ons houdt, dan zit er in onze harten geen geloof en zijn wij 'niets'. Vaak duiden de mensen de islam aan als een godsdienst met regels en weten/vermelden niet dat het belangrijkste voor ons God's Liefde, Barmhartigheid, Erbarmen etc. is. Goed. Nu we dit weten, kan men zeggen, ja nu weten we hoe het met het aanbidden zit. Maar als een anderen ons geld stelen, kunnen wij geen brood eten en sterven we. Is dat nou eerlijk. Hiervoor om een samenleving te creŽeren waar men goed en eerlijk met elkaar kan leven, zijn er regels nodig net als elke rechtsysteem in een land. Je rijdt door rood, je krijgt een boete. Waarom, ik houd toch van God? Nou, als iedereen die van God houdt, door rood rijdt, krijgen we een chaos en sterven er mensen. Denk je dat God daar van houdt? Daarom regels.

Wat betreft het betreden van het paradijs. Moslims geloven dat op de Dag des Oordeels al het goede en slechte wordt gewogen en beloond. Als men afgaat op de handelingen die de mens heeft gedaan, hoe goed dan ook, gaat niemand (zelfs de profeten niet) het paradijs in. Niemand. Het paradijs wordt alleen betreden met de Vergeving, Barmhartigheid en Erbarmen van God. God geeft de profeet Mohammed (sallaAllahoe 3aleihie wa sallam) toestemming (shafa3a) om God vergeving te vragen voor iedereen van zijn volk. Andere rechtvaardige en goede mensen zullen ook vergeving vragen voor hun volk of hun buurt of wijk etc. Zo zullen mensen van de vuur gered worden en zal tenslotte God Zelf nog een groep mensen gratie verlenen. Mensen kunnen zeggen, ja, als betreding van de paradijs alleen door Vergeving etc. van God gaat en Mohammed vergeving voor ons zal vragen, wat voor zin heeft het dan om nog goede dingen te doen. Welnu, je moet laten zien dat je het VERDIENT om vergeven te worden. Voorbeeld. Een leraar zegt, wie een antwoord geeft op mijn vraag, krijgt deze gouden munt. Iedereen weet dat een antwoord geven niets kost (materieel) en een gouden munt heel wat. De leerlingen (neem aan dat de leerlingen geen inkomsten hebben) kunnen die gouden munt niet kopen en niemand zou normaal gesproken die munt kunnen krijgen. Maar vanwege de aardigheid van de leraar, geeft hij die gouden munt aan degenen die het VERDIENEN door intelligentie (onkoopbaar) door antwoord te geven op die vraag.

Dit is zeer in het kort wat de islam hierover, naar mijn weten, over zegt. Als iemand het beter kan vertellen, laat hij/zij het doen. WaLlahoe a3lam.

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Reputatie Macht
      10
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Geplaatst door Bericht
      Welnu, je moet laten zien dat je het VERDIENT om vergeven te worden. Voorbeeld. Een leraar zegt, wie een antwoord geeft op mijn vraag, krijgt deze gouden munt. Iedereen weet dat een antwoord geven niets kost (materieel) en een gouden munt heel wat. De leerlingen (neem aan dat de leerlingen geen inkomsten hebben) kunnen die gouden munt niet kopen en niemand zou normaal gesproken die munt kunnen krijgen. Maar vanwege de aardigheid van de leraar, geeft hij die gouden munt aan degenen die het VERDIENEN door intelligentie (onkoopbaar) door antwoord te geven op die vraag.
      Je moet laten zien dat je het verdient...
      Tja, dat is nu juist het punt. Het is dus geen pure genade, je moet er iets voor doen.
      En dat is waar het Christendom wezenlijk in verschilt. Je kunt het niet verdienen, want je bent als mens niet in staat op welke manier dan ook God tegemoet te komen. Je KRIJGT het, door Jezus Christus, dien gekruizigd. HALLELUJA!

+ Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... Laatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. CV-regels...
      Door Couscousje in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 5
      Laatste Bericht: 10-01-07, 11:22
    2. Regels zijn regels!!!
      Door DRL0VE in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 1
      Laatste Bericht: 13-12-06, 22:27
    3. 3la regels....