beste medeprikborders,
Wij zijn een Marokkaanse jongen en een Nederlands meisje .
Wij hebben een hele serieuze vraag en hopen dat iemand die kan beantwoorden:
Wij wonen al 5 jaar samen ,mijn Marokkaanse ouders weten daar van, ze accepteren het , maar er wordt niet over gepraat en er is op geen enkele manier van hun kant contact met mijn vriendin.
we willen graag trouwen, maar zitten met het volgende probleem:
Ik wil het "hallal"doen.
Iedereen zal nu denken: 'dan ga je toch lekker naar je vader en praat met hem" , maar dit is minder makkelijk dan het lijkt.
Het liefst wil ik eerst trouwen, en het daarna pas aan mijn vader vertellen. Zo zijn onze kinderen, die wij erg graag willen, tenminste hallal voor de islam. Wij weten niet welke wegen wij moeten bewandelen om te trouwen, want wij kunnen vanwege de Nederlandse nationaliteit van mijn vriendin niet op de Marokkaanse ambassade trouwen. Hoe kunnen wij zonder medeweten van mijn vader trouwen en kunnen julllie advies geven over het eventueel benaderen van een imam en zo ja, wie ( een zeer ruimdenkende!) en waar?
Wij hebben lang nagedacht en hebben vaak gesproken over hoe te handelen en dit lijkt ons echt de beste oplossing, wie kan ons een goed advies geven?
alvast bedankt voor eventuele reacties.
Om halal te trouwen zullen jullie als eerst moslims moeten zijn/worden. Anders heeft het geen zin om halal te trouwen, aangezien dit gebod voor moslims geldt.
Je vraagt naar een ruimdekende imaam. Wat moet ik mij daarbij voorstellen??? Iemand die jullie het ja woord geeft en verder geen vragen stelt??? Misschien dat je moet gaan uitzoeken wat daadwerkelijk een islamitisch huwelijk inhoudt.
Het islamitische geloof kent geen hypocrisie. Alles wat wordt gedaan, wordt gedaan vanuit religieus oogpunt en niet uit eigen belang.
Mocht je vragen hebben, stel die dan gerust.
Vrede

Ten eerste zal zij Moslim moeten worden, het liefst een shehada in een moskee waarvan je de naam hebt verkregen via de Marokkaanse ambassade zodat men weet dat de shehada is afgelegd en eventueel met een 'officiele' verklaring daarvan (hoe idioot het ook is, immmers je hebt verantwoording tegenover God en niet tegenover een ambassade). Daarna kan je rustig een islamitische trouwakte laten opstellen en trouwen in de moskee, zorg wel voor islamitische getuigen. Eventueel trouwen voor de Nederlandse wet.
Maar kort gezegd, het huwelijk kan dus wel worden geregistreerd bij de Marokkaanse ambassade mits je de juiste weg volgd en mits je wat geduld hebt.
Trek je niet te veel aan van de ´verhalen´ die je hoort. Gewoon logisch denken, immers, om het huwelijk geregistreerd te krijgen is gewoon een zeer ambtelijke kwestie met een hoop papier en geduld. Kan wel, genoeg die het ook hebben gedaan.
Daarnaast, een huwelijk is halal indien zij een vrouw is uit het boek, christen, Joods, Moslim en het huwelijk is door een imam voltrokken. Zeer simpel.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ik zie er geen problemen. Totaal geen problemen.
Als jullie willen trouwen dan trouwen jullie toch, maar zij moet eerst moslim worden. Jullie hoeven alleen nikah te doen. Het enige manier om hallal te zijn is de nikah...zonder eerst nikah te doen is alle andere aardse trouwerij illegaal. Nikah is belangrijk.
Bladwijzers