advertentie
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: trouwen?

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Smile trouwen?

Registreren om reclame te verbergen. Inloggen.
    beste medeprikborders,

Wij zijn een Marokkaanse jongen en een Nederlands meisje .
    Wij hebben een hele serieuze vraag en hopen dat iemand die kan beantwoorden:
    Wij wonen al 5 jaar samen ,mijn Marokkaanse ouders weten daar van, ze accepteren het , maar er wordt niet over gepraat en er is op geen enkele manier van hun kant contact met mijn vriendin.
    we willen graag trouwen, maar zitten met het volgende probleem:
    Ik wil het "hallal"doen.
    Iedereen zal nu denken: 'dan ga je toch lekker naar je vader en praat met hem" , maar dit is minder makkelijk dan het lijkt.
    Het liefst wil ik eerst trouwen, en het daarna pas aan mijn vader vertellen. Zo zijn onze kinderen, die wij erg graag willen, tenminste hallal voor de islam. Wij weten niet welke wegen wij moeten bewandelen om te trouwen, want wij kunnen vanwege de Nederlandse nationaliteit van mijn vriendin niet op de Marokkaanse ambassade trouwen. Hoe kunnen wij zonder medeweten van mijn vader trouwen en kunnen julllie advies geven over het eventueel benaderen van een imam en zo ja, wie ( een zeer ruimdenkende!) en waar?
    Wij hebben lang nagedacht en hebben vaak gesproken over hoe te handelen en dit lijkt ons echt de beste oplossing, wie kan ons een goed advies geven?

alvast bedankt voor eventuele reacties.

Prikker
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Reputatie Macht
    11
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Om halal te trouwen zullen jullie als eerst moslims moeten zijn/worden. Anders heeft het geen zin om halal te trouwen, aangezien dit gebod voor moslims geldt.

Je vraagt naar een ruimdekende imaam. Wat moet ik mij daarbij voorstellen??? Iemand die jullie het ja woord geeft en verder geen vragen stelt??? Misschien dat je moet gaan uitzoeken wat daadwerkelijk een islamitisch huwelijk inhoudt.

Het islamitische geloof kent geen hypocrisie. Alles wat wordt gedaan, wordt gedaan vanuit religieus oogpunt en niet uit eigen belang.

Mocht je vragen hebben, stel die dan gerust.

Vrede

losbandige extremist Joesoef's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2001
    Sekse
    Reputatie Macht
    4979
    Likes Ontvangen
    362
    Likes Gegeven
    284

Standaard

Ten eerste zal zij Moslim moeten worden, het liefst een shehada in een moskee waarvan je de naam hebt verkregen via de Marokkaanse ambassade zodat men weet dat de shehada is afgelegd en eventueel met een 'officiele' verklaring daarvan (hoe idioot het ook is, immmers je hebt verantwoording tegenover God en niet tegenover een ambassade). Daarna kan je rustig een islamitische trouwakte laten opstellen en trouwen in de moskee, zorg wel voor islamitische getuigen. Eventueel trouwen voor de Nederlandse wet.
    Maar kort gezegd, het huwelijk kan dus wel worden geregistreerd bij de Marokkaanse ambassade mits je de juiste weg volgd en mits je wat geduld hebt.
    Trek je niet te veel aan van de ´verhalen´ die je hoort. Gewoon logisch denken, immers, om het huwelijk geregistreerd te krijgen is gewoon een zeer ambtelijke kwestie met een hoop papier en geduld. Kan wel, genoeg die het ook hebben gedaan.
    Daarnaast, een huwelijk is halal indien zij een vrouw is uit het boek, christen, Joods, Moslim en het huwelijk is door een imam voltrokken. Zeer simpel.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Log in of Registreer om reclame te verbergen.

Ik zie er geen problemen. Totaal geen problemen.
    Als jullie willen trouwen dan trouwen jullie toch, maar zij moet eerst moslim worden. Jullie hoeven alleen nikah te doen. Het enige manier om hallal te zijn is de nikah...zonder eerst nikah te doen is alle andere aardse trouwerij illegaal. Nikah is belangrijk.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Wil je met me trouwen?
    Door marroccy in forum Man zoekt Vrouw
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 19-09-07, 16:40
  2. die ene, om mee te trouwen
    Door selimatulah in forum Uit het oog, maar niet uit het hart
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 10-08-07, 10:03
  3. trouwen
    Door leilafetosh in forum Girlsbord