Geplaatst door Proselyte
God is groter dan de meeste moslims denken,
hoewel ik wel steeds meer het gevoel krijg dat voor msolims allah slechts groots is ipv groot.
Sommige fenomenen en gebeurtenissen zijn nu eenmaal te mooi om waar te wezen, G-d als (eerste) Veroorzaker, in het bijzonder.Geplaatst door rinuz
GOD is GOD, als hij iets wil,wat dan ook kan hij dat doen
Als GOD de beslissing neemt om dmv Christus Jezus de mens te verlossen, dan ben ik de laatste om te zeggen dat GOD dat niet kan of niet wil.
Weet je wel wat daarmee bedoeld wordt?!?Geplaatst door Simon
Ach doe toch niet zo verschrikkelijk kinderachtig Liber. Je maakt van religie een wedstrijdje. Nou dan weet ik ook nog wel wat.
m.b.t een vrouw die betrapt is op echtbreuk:
LUCAS 8-7
[7] Toen ze op een antwoord bleven aandringen, keek Hij op en zei: ‘Wie van u zonder zonde is, moet dan maar als eerste een steen op haar werpen . ’ [8] En weer bukte Hij zich om op de grond te schrijven. [9] Zij echter trokken na die woorden weg, de een na de ander, te beginnen met de oudsten, zodat Hij alleen achterbleef met de vrouw daar vóór Hem. [10] Jezus keek op en vroeg haar: ‘Waar zijn ze gebleven, vrouw? Heeft niemand u veroordeeld?’ [11] ‘Nee Heer, niemand’, antwoordde ze. Waarop Jezus zei: ‘Ik veroordeel u ook niet. Ga nu maar, en zondig voortaan niet meer
Het lijkt mij duidelijk. Hij is mens en ook niet zonder zonden.![]()
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. Hij bedoelde dat er niet geoordeeld mocht worden over die vrouw want niemand is zonder zonde. Niemand kan dus een steen werpen.
Dat bedoelen we dus met het niet direct overnemen van zinnen maar de diepere betekenis ervan te begrijpen.
Zucht, dat je dat niet doorhad.
Ik vind dit 1 van de meest mooie filosofische zinnen die de bijbel heeft.
inderdaad zuster :goedzoGeplaatst door Sim
Elk mens is een geboren zondaar. Een mens moet dit erkennen.
Mohammed (SallahAllah 3alaihi wa sallem) erkende dit en vroeg altijd om vergiffenis.
Wij mensen geloven dat Mohammed (SallahAllah 3alaihi wa sallem) de perfectste is van de mensen, en dat hij geen zonden beging.
Maar Hij (SallahAllah 3alaihi wa sallem) zelf vroeg keer op keer om vergeving van zijn (on-)bewuste zondes.
Maar Allah (God) weet het het beste.
((Allahoe A3lam.))
In alle vriendelijkheid.
God wil niets.
God heeft niets nodig.
Anders zou God niet almachtig zijn.
Wij zijn een expressie van zijn liefde.
Wij zijn deel van God.
Wij zijn alleen vergeten van onszelf te houden.
Mvrgr
Waar in de Bijbel staat dat Jezus het laatste oordeel heeft en niet God? Hoe kan het dat Jezus toen hij zou worden vermoord tot God bad en Hem aangaf zijn vervolgers te vergeven omdat zij niet wisten? Jezus die dat tegen zichzelf zegt? God die dat tegen zichzelf zegt? Kun je dat uitleggen???Geplaatst door Liber
Jezus = God
-Hij heeft het laatste oordeel
-Hij vergeeft zonden
-In zijn naam komen mensen samen om te bidden
Waar in de Bijbel zegt Jezus dat hij zonden vergeeft? Is het niet zo dat Jezus vertelt dat ieder mens zal worden afgerekend op zijn daden?
Waar in de Bijbel staat dat mensen in de naam van Jezus komen bidden? En in de naam van wie bad Jezus 40 dagen in de woestijn?
Bladwijzers