advertentie
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: moslim huwelijk vóór burgerlijk huwelijk : waar ?

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard moslim huwelijk vóór burgerlijk huwelijk : waar ?

Registreren om reclame te verbergen. Inloggen.
    Essalaam aleikum allemaal,

ik lees hier best een aantal tegenstrijdige berichten over de mogelijkheid om voorafgaand aan het burgerlijk huwelijk een moslim huwelijk af te sluiten.

waarom mij dit interesseert ? omdat ik, gescheiden en 2 kinderen, wil trouwen met een moslim (gecheiden en ook kinderen) van buiten de EEG, en er als voorwaarde voor ons burgerlijk huwelijk een bewijs van een echte en langdurige relatie gevraagd wordt. ook is mij ter ore gekomen dat er tevens allerlei andere vragen gesteld kunnen worden en onderzoeken gepleegd kunnen worden, ook in zijn land van herkomst, wat dus best een aantal maanden tot nog langer kan duren als bepaalde ambassades er lang over doen.

resultaat: omdat zoiets goed aanpakken het beste gaat als we er samen mee aan de slag kunnen, zouden wij graag voor alles direct nadat hij komt (hij wacht totdat ik in mijn nieuwe woonplaats werk heb gevonden, anders kunnen wij hem niet eens bij mij inschrijven), het moslim huwelijk willen doen om halal te zijn. hij komt dus met een toeristenvisum en nu vraag ik mij af in welke moskee(en) in nederland wij dit zouden kunnen doen, zodat wij ons in elk geval wat God betreft in orde hebben gesteld.

ik heb een aantal moskeën gebeld, maar de ene zegt dit en de andere dat, dus nu ben ik het noorden kwijt.

nog een puntje : het zou leuk zijn als degene die de plechtigheid voltrekt ook een woordje frans of engels spreekt.

alvast bedankt voor jullie adviezen !

♥ Ja Volim Tebe ♥ M@riska's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Sekse
    Reputatie Macht
    21740
    Likes Ontvangen
    96
    Likes Gegeven
    184

Standaard

Waar woon je? Of maakt het niet uit in welke stad het is?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

'Als je afwezig bent tijdens mijn strijd, verwacht dan niet dat je aanwezig mag zijn bij mijn succes...'

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Beste Eyeliner.

Ik woon nu sinds een goeie maand in België, omdat ik in Nederland niet aan zelfstandige wooruimte kon komen en mijn aanstaande frans spreekt, leek dat de meest voor de hand liggende keus. Tot onze verbazing ontdekte ik dat de dingen per land verschillen en de nikah in België pas na het civiele huwelijk kan, of tenminste als de trouwdatum al goedgekeurd is door de gemeente, dus alle papierhandel in orde.

Als je een moskee weet die eem beetje dicht bij de zuidelijke grens ligt in NL, dan is dat voor ons natuurlijk het makkelijkst. Ik hoorde trouwens dat de nikah zelfs ook bij je thuis kan plaatsvinden, maar dat zal dan weer niet mogen, dat iemand buiten zijn werkgebied optreedt om 2 mensen voor God te verbinden

Dat laatste daar gaat het natuurlijk om - we zijn super-blij om buiten alle verwachtingen om toch nog een gelovig iemand gevonden te hebben om de tweede helft van ons leven beter te maken dan de eerste incha'allah, en daar zijn we ook heel dankbaar om - logisch dat we dat ook conform de islam willen bevestigen, ik ben door zijn uitspraken de islam weer gaan bestuderen en vind mij er goed in thuis.

Toen ik 15 was heb ik ook al een beetje de islam onderzocht, maar ik kwam niet de goede mensen tegen als ik het zo mag zeggen, nu heb ik er erg spijt van dat ik die >25 jaar daarna in een emotionele woestijn heb doorgebracht wat betreft het kunnen delen van mijn diepste geloofszaken, en het vinden van weerklank in een ander mens. Als zo iemand dan ook nog met mij verder wil, en na onderzoek blijkt te zijn wie hij zegt te zijn, wat voor gek zou ik dan zijn om zo'n geschenk af te wijzen? Ik ga al een tijdje naar de studies in de moskee waar ik nu woon, en ik vind het fantastisch, de ontdekkingen houden niet op - alles wat ik ooit zocht dient zich beetje bij beetje aan. God dienen samen met een gelijkgestemde man, een droom die met hulp van Allah uit kan komen.

Alvast bedankt hoor (sorry voor het lange antwoord, ik moest het even kwijt).

Ingeschreven
    Jul 2005
    Sekse
    Reputatie Macht
    21740
    Likes Ontvangen
    96
    Likes Gegeven
    184

Standaard

Geplaatst door hayet_bb
    Beste Eyeliner.

Ik woon nu sinds een goeie maand in België, omdat ik in Nederland niet aan zelfstandige wooruimte kon komen en mijn aanstaande frans spreekt, leek dat de meest voor de hand liggende keus. Tot onze verbazing ontdekte ik dat de dingen per land verschillen en de nikah in België pas na het civiele huwelijk kan, of tenminste als de trouwdatum al goedgekeurd is door de gemeente, dus alle papierhandel in orde.

Als je een moskee weet die eem beetje dicht bij de zuidelijke grens ligt in NL, dan is dat voor ons natuurlijk het makkelijkst. Ik hoorde trouwens dat de nikah zelfs ook bij je thuis kan plaatsvinden, maar dat zal dan weer niet mogen, dat iemand buiten zijn werkgebied optreedt om 2 mensen voor God te verbinden

Dat laatste daar gaat het natuurlijk om - we zijn super-blij om buiten alle verwachtingen om toch nog een gelovig iemand gevonden te hebben om de tweede helft van ons leven beter te maken dan de eerste incha'allah, en daar zijn we ook heel dankbaar om - logisch dat we dat ook conform de islam willen bevestigen, ik ben door zijn uitspraken de islam weer gaan bestuderen en vind mij er goed in thuis.

Toen ik 15 was heb ik ook al een beetje de islam onderzocht, maar ik kwam niet de goede mensen tegen als ik het zo mag zeggen, nu heb ik er erg spijt van dat ik die >25 jaar daarna in een emotionele woestijn heb doorgebracht wat betreft het kunnen delen van mijn diepste geloofszaken, en het vinden van weerklank in een ander mens. Als zo iemand dan ook nog met mij verder wil, en na onderzoek blijkt te zijn wie hij zegt te zijn, wat voor gek zou ik dan zijn om zo'n geschenk af te wijzen? Ik ga al een tijdje naar de studies in de moskee waar ik nu woon, en ik vind het fantastisch, de ontdekkingen houden niet op - alles wat ik ooit zocht dient zich beetje bij beetje aan. God dienen samen met een gelijkgestemde man, een droom die met hulp van Allah uit kan komen.

Alvast bedankt hoor (sorry voor het lange antwoord, ik moest het even kwijt).

Geen probleem dat lange antwoord, vind ik alleen maar leuk. De nikah kan zeker bij jou thuis plaatsvinden. Dat er eerst getrouwd dient te worden voor de wet is onzin. De wetten van Allah swt zijn veel waardevoller dan zo'n gemeente.
    Als je thuis trouwt en je zorgt dat er naast de imam getuigen aanwezig zijn is er geen probleem.

Dat iemand niet buiten zijn werkgebied mag optreden heb ik nooit eerder gehoord.

Verder ken ik wel iemand die jullie kan helpen, desnoods gewoon in Belgie. Stuur maar een pm als je meer wilt weten.

Very Important Prikker Dolle Fatima's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Reputatie Macht
    14
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Misschien bedoeld Hayat dat het in sommige landen niet mag om een kerkelijk huwelijk (dus ook Islamitisch huwelijk) te sluiten voordat je naar de gemeente gaat. Maar zeg nou eerlijk, hoe willen ze dat gaan controleren als je het thuis doet bijv. zoals EyeLiner zegt?
    En anders kun je het in Nederland doen, voor zover ik weet zijn daar hier geen regels voor. Ik ken genoeg mensen die eerst door de Imam getrouwd zijn in Nederland.

Ingeschreven
    Jul 2005
    Sekse
    Reputatie Macht
    21740
    Likes Ontvangen
    96
    Likes Gegeven
    184

Standaard

Geplaatst door Dolle Fatima

En anders kun je het in Nederland doen, voor zover ik weet zijn daar hier geen regels voor. Ik ken genoeg mensen die eerst door de Imam getrouwd zijn in Nederland.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

salaam alikoem

ik wil hier ook even op reageren, ik ben zelf een getrouwde vrouw met twee hele mooie kinderen ik heb de nikah ook thuis gehad voordat ik voor de wet ging trouwen je hebt 2 getuigen nodig en de imam komt gewoon naar je toe dus het moet kunnen ik hoop dat je snel een imam vind en ik wens je veel geluk met je man en kinderen.groetjes,

[GLOW=deeppink]saida[/GLOW]

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Log in of Registreer om reclame te verbergen.

Bedankt voor jullie steun, lieve zusters, ik begin nu wel het gevoel te krijgen dat het zal lukken - incha'allah ik hoop dat jullie ergens in december een bericht vol blijdschap van me zullen krijgen !

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. bekeerde nederlandse moslim zoekt moslima voor huwelijk
    Door axxa in forum Man zoekt Vrouw
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 10-03-09, 15:26
  2. Van NAVO-basis gestuurd na huwelijk met moslim
    Door barfly in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 28-08-07, 14:19
  3. Sex voor het huwelijk
    Door MisterG in forum Islam & Seksualiteit