advertentie
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 2/7 Eerste 123 ... Laatste
Resultaten 11 tot 20 van de 68
Like Tree1Likes

Onderwerp: 'Waarom mag een moslim niet wat een jood of katholiek wel is toegestaan?'

Prikker Malcolm.X's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Sekse
    Toerist op de aarde van Allah zoekend naar een plekje waar Allah's Wetten worden gerespecteerd.
    Reputatie Macht
    276
    Likes Ontvangen
    17
    Likes Gegeven
    13

Standaard Re: 'Waarom mag een moslim niet wat een jood of katholiek wel is toegestaan?'

Registreren om reclame te verbergen. Inloggen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leven in schoonheid Bekijk Berichten
    Ik zou normaal antwoorden, maar gezien jou doods wensen op een andere topic weiger ik te antwoorden.
    Je hebt gewoon geen antwoord, want op je topic over al-Qaeda kan je wel antwoorden. Negeer me gewoon ipv als een dolle hond achter me aan te rennen samen met je vriendjes iznogood, boerharms en de rest van de islamofoben.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    97
    Likes Gegeven
    479

Standaard Re: 'Waarom mag een moslim niet wat een jood of katholiek wel is toegestaan?'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malcolm.X Bekijk Berichten
    Je hebt gewoon geen antwoord, want op je topic over al-Qaeda kan je wel antwoorden. Negeer me gewoon ipv als een dolle hond achter me aan te rennen samen met je vriendjes iznogood, boerharms en de rest van de islamofoben.
    Twee schoenen.

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

De Nederlandse wet dient te gelden in Nederland. Anders wordt het een zootje.

Anders kan er dus een situatie ontstaan dat er recht gesproken wordt in een situatie die volgens de Nederlandse wet uberhaupt niet kan bestaan. Dat zou nogal gestoord zijn.

Een kind dat getrouwd is volgens de Islam bijvoorbeeld. En dan dat zeker laten ontbinden in een Nederlandse rechtbank met Sharia regels, zou betekenen dat Nederland kinderhuwelijken gedoogd en dat zou een grove schande zijn en een onmogelijkheid an sich.

Nederland heeft een minimum leeftijd voor huwelijken. Daarmee is de Nederlandse wet hoogwaardiger dan de Sharia, op dat punt. Ook is de getuigenis van een vrouw evenveel waard als die van een man, in de Nederlandse wet. Ook daar is de Sharia ondergeschikt in moreel opzicht.

Vrouwen in de Islam bidden even vaak als mannen, gaan ook naar Mekka en wassen zich even vaak voor het gebed, ze vasten evenveel dagen en houden zelfs nog een huishouden in stand met kinderen erbij. En dan zouden ze de helft waard zijn? Ze moeten eerder twee keer zoveel waard zijn als een man! Ze doen niets minder in het geloof.

Als een vrouw de halve maand moest vasten en maar 3 keer per dag hoefde te bidden zou ik nog enigszins kunnen begrijpen dat er een hiërarchie in waarde en rechten is.

Ingeschreven
    Apr 2012
    Sekse
    Toerist op de aarde van Allah zoekend naar een plekje waar Allah's Wetten worden gerespecteerd.
    Reputatie Macht
    276
    Likes Ontvangen
    17
    Likes Gegeven
    13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cristovao Bekijk Berichten
    De Nederlandse wet dient te gelden in Nederland. Anders wordt het een zootje.
    De Nederlandse wet kan naar de hel, als het de Wetten van onze Heer overschrijdt.

Anders kan er dus een situatie ontstaan dat er recht gesproken wordt in een situatie die volgens de Nederlandse wet uberhaupt niet kan bestaan. Dat zou nogal gestoord zijn.
    Vertel dat de joden in Antwerpen.

Een kind dat getrouwd is volgens de Islam bijvoorbeeld. En dan dat zeker laten ontbinden in een Nederlandse rechtbank met Sharia regels, zou betekenen dat Nederland kinderhuwelijken gedoogd en dat zou een grove schande zijn en een onmogelijkheid an sich.
    Volgens de Islam is een meisje vanaf haar pubertijd volwassen en kan ze trouwen. Zelfde geld voor de Islam die de man in staat stelt 4 vrouwen te hebben. Polygamie is ook verboden in Nederland, betekent dat dat wij ons er aan gaan houden. Never, zoals ik aan het begin zei: De Nederlandse Wetten en degene die ze maken mogen naar de Hel.

Nederland heeft een minimum leeftijd voor huwelijken. Daarmee is de Nederlandse wet hoogwaardiger dan de Sharia, op dat punt. Ook is de getuigenis van een vrouw evenveel waard als die van een man, in de Nederlandse wet. Ook daar is de Sharia ondergeschikt in moreel opzicht.
    Minimum leeftijd voor huwelijk, ik heb liever dat mijn ik mijn 14 jarige dochter huw aan een vrome moslim man die voor haar zorgt en haar op handen en voeten draagt dan dat ze word gegrepen door een pedofiel die eerst allemaal sadistische spelletjes met haar uitvoert om haar vervolgens in de vriezer in de kelder of in de tuin te begraven. Ik denk dat je je voor dat laatste drukker zou moeten maken.

Vrouwen in de Islam bidden even vaak als mannen, gaan ook naar Mekka en wassen zich even vaak voor het gebed, ze vasten evenveel dagen en houden zelfs nog een huishouden in stand met kinderen erbij. En dan zouden ze de helft waard zijn? Ze moeten eerder twee keer zoveel waard zijn als een man! Ze doen niets minder in het geloof.

Als een vrouw de halve maand moest vasten en maar 3 keer per dag hoefde te bidden zou ik nog enigszins kunnen begrijpen dat er een hiërarchie in waarde en rechten is.
    Waar staat in de Koran dat vrouwen de helft waard zijn. Er staat juist:

فَاسْتَجَابَلَهُمْرَبُّهُمْأَنِّيلَاأُضِيعُعَمَلَعَامِلٍمِّنكُممِّنذَكَرٍأَوْأُنثَىٰۖبَعْضُكُممِّنبَعْضٍۖ
    "Dus hun Rabb accepteerde hen en antwoordde hen: Nooit zal Ik dulden dat een werk van een van jullie verloren zal gaan, man of vrouw. Jullie zijn hetzelfde (in straf en beloning)." - Surat ali 'Imraan vers 195 -

Wat betreft de getuigenis lees het onderste dikgedrukte.

Het is overgeleverd dat Aboe Sa'ied al Khudrie (ra) zei: "De boodschapper van Allah verliet de Musalla (gebedsruimte) op de dag van 'Eid al Adha of 'Eid al Fitr (suiker of offerfeest). Hij liep langs de vrouwen en zei: "O vrouwen! Geef in liefdadigheid, want ik heb gezien dat jullie de meerderheid van de Hel bevolken." Zij vroegen: "Waarom is dat zo, O boodschapper van Allah?" Hij (vzmh) antwoordde: "Jullie vloeken regelmatig en zijn ondankbaar jegens jullie mannen. Voorwaar, ik heb nooit iemand meer tekort zien komen in intelligentie en religieuze verplichtingen gezien dan jullie. Een voorzichtige, gevoelige man kan door enkelen van jullie in dwaling worden gebracht." De vrouwen vroegen: 'O boodschapper van Allah, waarom is onze intelligentie gebrekkig en waarom geldt dit ook voor onze religieuze verplichting?"Hij vroeg: 'Is de getuigenis (shahada) van twee vrouwen niet gelijk aan die van één man?" Zij zeiden: "Ja." Hij zei: "Dat is de tekortkoming in intelligentie." De profeet vervolgde: "Is het niet waar, dat een vrouw gedurende haar menstruatie niet kan vasten of bidden?" De vrouwen antwoordden: "Ja." Hij zei: "Dat is de tekortkoming in haar religieuze verplichting." [Sahih al Bukhari, 304]

Wat de erfenis betreft waar ook veel over wordt gepraat zonder kennis, weet en de wijsheid er achter te kennen. De vrouwen in het gezin erven 1/3 en de jongens 2/3. Waarom is dat? De vrouw zal trouwen en het huis verlaten en een man krijgen die voor haar zal zorgen zoals Allah (swt) de mannen heeft opgedragen om voor hun vrouwen te zorgen, wat van de man is, is van de vrouw. De man moet alles zelf opbouwen en moet de zorg dragen over zijn gezin vandaar dat vrouw minder erft en de man meer.

Maar mocht bijv. mijn zus niet getrouwd zijn en niemand hebben om voor haar te zorgen, dan zijn wij als broers verplicht om de zorg op ons te dragen, en niet zoals in het westen gebeurd dat mensen hun ouders laten mishandelen in bejaardentehuizen, laat staan dat ze zorg dragen voor hun zussen en evt. broers.

Als je ergens geen verstand van hebt kun je beter niks zeggen. Verdiep je eerst in waarom dat zo is, voordat je uitspraken gaat doen die nergens op slaan en die door verschillende mensen de lucht in worden geslingerd.

Ingeschreven
    Apr 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    276
    Likes Ontvangen
    17
    Likes Gegeven
    13

al Qiwaamah
    - al Qiwaamah over de familie is het recht van de man vanwege datgene waarin hij uitmunt -

Bismi Allahi ar Rahmaan ar Raheem,

al Islam geeft de man het recht van bescherming over zijn vrouw. Deze bescherming is er niet een van misbruik, onderdrukking noch van corruptie van ondermijnen. Het is overeenkomstig aan aard en rechtvaardigheid. Allah (swt) heeft dit recht voor twee redenen gerechtvaardigd:

Ten eerste:

Vanwege dat wat Hij heeft geschonken aan sommigen van hen boven de ander.

Ten tweede:

Vanwege dat zij spenderen aan hun rijkdom.

Allah (swt) zegt in ons Heilig Boek:

الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ
    "Mannen zijn de beschermers en de onderhouders van de vrouwen, omdat Allah de een boven de ander laat staan, en omdat zij uitgeven van hun bezittingen…" - Surat an Nisa vers 34 -

Mannen zijn daarom uitmuntender, bekwamer, hebben meer ervaring en kunnen bepaalde daden uitoefenen die vrouwen niet kunnen. Diegenen die de noodzaak verklaren om mannen en vrouwen gelijk te maken in alle zaken en aangelegenheden kwetsen de vrouwen zeker meer dan dat ze hen goed doen. Ze drijven vrouwen in hele compliceerde en vervelende zaken. Het geschilpunt van 'gelijkheid' tussen man en vrouw is feitelijk een 'oud' geschilpunt.

Oum Salama (ra), een vrouw van de profeet (saws) bracht het naar voren en al Wahie antwoordde haar een lange tijd geleden. al Imam Ahmad ibn Hanbal vermeldde over Mujahid dat Oum Salama (ra) tegen de profeet (saws) zei:

"O boodschapper van Allah (saws), de mannen is toegestaan om op militaire expedities te gaan, en vrouwen is het niet toegestaan om te doen. Bovendien, hebben we het recht op alleen de helft van de erfenis. In antwoord op haar verklaring citeerde de profeet (saws)":

وَلَا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۚ لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُوا ۖ وَلِلنِّسَاءِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ ۚ وَاسْأَلُوا اللَّهَ مِن فَضْلِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمً
    "En verlang niet naar de dingen waarin Allah sommigen van jullie de anderen te boven doet gaan. Voor mannen is beloning voor wat zij hebben verdiend en voor vrouwen is er beloning voor wat zij hebben verdiend, en vraag Allah van Zijn Milddadigheid. Allah is, altijd Alwetend van alles." - Surat an Nisa vers 32 -

al Haakim leverde ook een gelijkluidende hadieth over, en voegde er aan toe: Tot Allah (swt) openbaarde:

فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّي لَا أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنكُم مِّن ذَكَرٍأَ وْأُنثَىٰ ۖ بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍۖ
    "Dus hun Rabb accepteerde hen en antwoordde hen: Nooit zal Ik dulden dat een werk van een van jullie verloren zal gaan, man of vrouw. Jullie zijn hetzelfde (in straf en beloning)." - Surat ali 'Imraan vers 195 -

Mujahid zei dat betreffende Oum Salama (ra) Allah (swt) het volgende openbaarde:

إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا
    "Mannen die zich overgeven aan Allah, en vrouwen die zich overgeven, en mannen die geloven en vrouwen die geloven,… Allah heeft voor hen vergeving en een vaste beloning voorbereid!" - Surat al Ahzaab vers 35 -

al Tirmidihi vermeldde over Oum 'Umarah al Ansariyyah (ra) dat ze naar de profeet (saws) kwam en zei: "Ik zie niet anders dan dat alles voor de mannen is en ik zie niet dat vrouwen met iets genoemd worden." Hierop openbaarde Allah (swt) de volgende Ayaah:

"Mannen die zich overgeven aan Allah en vrouwen die zich overgeven." - Surat al Ahzaab vers 35 -

Het is beter voor vrouwen om vrouwen te blijven.. En het is nog beter voor mannen om mannen te blijven.. Het ligt niet binnen het vermogen van een van hen, noch is het in het belang van een van hen, om zijn of haar werkelijke aard te veranderen of eraan te ontvluchten. Jeremy Bentham (1748-1832) zei: "Degenen die de man en vrouw gelijk willen stellen hebben een val voor haar gemaakt."

De schrijver van; 'Scheiding in de Islam', commenteerde op bovenstaande quote door te schrijven: "Het is een praktische uitdrukking. Het toont inzicht. Hoe anders kan een schip de wal van redding bereiken met twee kapiteins, een ieder het roer sturend volgens zijn eigen wens.?"

al Qiwaamah over de familie is het recht van de man vanwege datgene waarin hij uitmunt en omdat hij uitgeeft van zijn rijkdom. Het is een recht dat als een plicht op hem rust door discipline, geluk en veiligheid die worden verzocht en verlangd door iedere familie.

as Sidaaq:

al Qiwaamah heeft zijn eigen gevolgen en verantwoordelijkheden. De man is degene die as Sidaaq (bruidschat) aan zijn vrouw aan te bieden overeenkomstig met Allah's (swt) gezegde:

وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةًۚ
    "En geef aan de vrouwen (degene met wie je trouwt) hun bruidsschat (al Mahr) als een geschenk…" - Surat an Nisa vers 4 -

Imam al Awzaa'ee zegt: 'Ze zouden de voorkeur aan moeten geven dat hij geen gemeenschap met haar heeft voordat hij haar iets aangeboden heeft.' Imam az Zuhree zegt ook: 'Het is aan ons medegedeeld in de Soena dat hij geen gemeenschap met haar mag hebben totdat hij haar van geschikte ondersteuning heeft aangeboden, of haar voorziet (van kleding).' Dat is wat de moslims gewend waren te doen.

al Qor'an al Kareem verbood de man iets terug te nemen dat hij al had gegeven aan zijn vrouw, zelfs al was het een Qintaar. Het toont aan dat terugnemen wat gegeven is een schande is en een duidelijke zonde. Allah (swt) zegt in Zijn Heilige Boek:

وَإِنْ أَرَدتُّمُ اسْتِبْدَالَ زَوْجٍ مَّكَانَ زَوْجٍ وَآتَيْتُمْ إِحْدَاهُنَّ قِنطَارً افَلَ اتَأْخُذُو امِنْهُ شَيْئًا ۚ أَتَأْخُذُونَهُ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِينًا (٢٠) وَكَيْفَ تَأْخُذُونَهُ وَقَدْ أَفْضَىٰ بَعْضُكُمْ إِلَىٰ بَعْضٍوَ أَ خَذْنَ مِنكُم مِّيثَاقًا غَلِيظًا (٢١
    "Maar Als je een andere vrouw wil nemen in plaats van een andere, zelfs als je laatstgenoemde een Qintaar als Mahr (bruidsschat), neem er niet het kleinste deel van terug; als je onrechtmatig zonder recht neemt en (met) een duidelijke zonde" (20) "En hoe zou je het terug kunnen nemen terwijl je tot elkaar in bent gegaan, en zij van jullie een sterke overeenkomst hebben genomen."(21) - Surat an Nisa vers 20 & 21 -

De Qor'an toonde op een ander plaats aan dat het verbod betrekking heeft op de situatie waarin de vrouw het terug wilde geven uit eigen vrije wil, daarom zegt Allah (swt):

فَإِن طِبْنَ لَكُمْ عَن شَيْءٍ مِّنْهُ نَفْسًا فَكُلُوهُ هَنِيئًا مَّرِيئًا
    "…maar als zij, vanuit hun eigen goedvinden een deel ervan aan jou teruggeven, neem het, en geniet ervan zonder angst van enig nadeel (daar Allah het wettig heeft gemaakt)." - Surat an Nisa vers 4 -

Allah (swt) toonde dit ook aan in Zijn zeggen:

وَلَاجُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا
    "…maar als nadat een Mahr is voorgeschreven, jullie onderling overeenstemmen (meer te geven), is er geen zonde voor jullie. Zeker Allah is De Alleswetende en, De Wijze." - Surat an Nisa vers 24 -

وَلَا يَحِلُّ لَكُمْ أَن تَأْخُذُوا مِمَّا آتَيْتُمُوهُنَّ شَيْئًا إِلَّاأَن يَخَافَا أَلَّا يُقِيمَا حُدُودَ اللَّهِ ۖ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا يُقِيمَا حُدُودَ اللَّهِ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِمَا فِيمَا افْتَدَتْ بِهِ ۗ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَعْتَدُو هَاۚ وَمَن يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُو
    "…En het is niet wettig voor jullie (mannen) iets van jullie geschenken (Mahr) terug te nemen die jullie hen hebben gegeven behalve wanneer beide partijen bang zijn dat zij niet in staat zijn de grenzen te handhaven door Allah bepaald. Dan als jullie weten dat zij niet in staat zijn de grenzen door Allah bepaald te handhaven, dan is er geen zonde voor ieder van hen als zij teruggeeft (van de Mahr) voor haar vrijheid. En wie de bevolen grenzen overtreed, zij zijn de zondaren." - Surat al Baqarah vers 229 -

an Nafaqah:

Onder de gevolgen en verantwoordelijkheden van al Qiwaamah valt ook an Nafaqah. Dat betekent, de man is degene die verantwoordelijk is voor het onderhoud van zijn familie vanwege Allah's (swt) gezegde:

لِيُنفِقْذُوسَعَةٍمِّنسَعَتِهِۖوَمَنقُدِرَعَلَيْهِرِزْقُهُفَلْيُنفِقْمِمَّاآتَاهُاللَّهُۚلَايُكَلِّفُاللَّهُنَفْسًاإِلَّامَاآتَاهَاۚسَيَجْعَلُاللَّهُبَعْدَعُسْرٍيُسْرًا
    "Laat de rijke man uitgeven overeenkomstig zijn bezittingen, en voor de man wiens geldmiddelen beperkt zijn, laat hem uitgeven overeenkomstig aan wat Allah hem heeft gegeven. Allah legt geen last op enig persoon boven wat hij hem heeft gegeven. Allah zal na moeilijkheid, gemak schenken." - Surat at Talaaq vers 7 -

De Islam geeft de vrouw die lijdt onder de gierigheid van haar man en zijn hebzucht, het recht te nemen, zonder zijn medeweten, van zijn geld wat volstaat voor haar en haar kinderen op een redelijke manier. Hind bint Abi Sufyaan (ra) vroeg de profeet (saws): 'Oh boodschapper van Allah! Abu Sufyaan is een gierigaard en geeft mij niet wat voldoende is voor mij en mijn kinderen. Kan ik van zijn bezit neme zonder zijn medeweten.?' De profeet (saws) antwoordde: 'Neem wat voldoende is voor jou en je kinderen, op een redelijke manier.' - Sahih al Bukhari en Muslim -

Dit is de betekenis van al Qiwaamah zoals getoond door de islam. Het is zoals jullie hebben gezien en gelezen, Qiwaamah zonder onderdrukking of tirannie. Het is Qiwaamah met de vastigheid waarin de vrouw alle soorten van eer, achting, en bewondering vindt. Het is Qiwaamah gebaseerd op de hadieth van de profeet (saws): 'Vrouwen zijn partners van de mannen.'

Ingeschreven
    Apr 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    276
    Likes Ontvangen
    17
    Likes Gegeven
    13

De profeet (saws) met zijn vrouwen (ra):

Hier volgen nog enige Sahih aHadieth die iemand leiden naar de wijze waarop de boodschapper van Allah (saws) gewoon was zijn vrouwen te behandelen opdat we het beste voorbeeld en advies mogen hebben:

• Aisha bint Abi Bakr as Siddiq (raa) zei: 'De boodschapper van Allah (saws) zei tegen mij: Ik weet zeker waneer je blij bent met mij of wanneer je boos bent op mij.' Ik zei: 'Hoe weet je dat.?' Hij (saws) zei: 'Als je blij bent met mij zeg je; Nee! bij de Rabb van Mohammad!; en als je boos bent zeg je; Nee! bij de Rabb van Ibrahim!.' Ik zei: 'Zeker o boodschapper van Allah! bij Allah ik verlaat niet, behalve je naam.' -Sahih al Bukhari en Muslim -

• Aisha bint Abi Bakr as Siddiq (raa) zei: 'Ik was niet jaloers op een van de vrouwen zoveel als op Khadija (ra), ofschoon ik haar niet gezien heb. De profeet (saws) was gewend haar te noemen tijdens vele aangelegenheden. Soms slachtte hij (saws) een lam, sneed het in delen en stuurde het als Sadaqah (aalmoes) namens Khadija (ra). Wanneer ik hem vertelde dat het leek alsof er geen vrouw op de hele wereld was behalve Khadija (ra) antwoordde hij (saws): 'Ze was…, en ze was…., en ik had kinderen van haar'.' - Sahih al Bukhari en Muslim -

• Aisha bint Abi Bakr as Siddiq (raa) zei: 'De boodschapper van Allah (saws) was met mij aan het hardlopen en ik won. Daarna, toen ik zwaarder was geworden, liep hij hard met mij en hij won. Hij zei toen: 'Deze (wedstrijd) is voor die (wedstrijd)'.' - Sunan Abu Dawud en Musnad imam Ahmad -

• Aisha bint Abi Bakr as Siddiq (raa) zei: 'Abu Bakr (ra) kwam naar mij toe in de dagen van Muna ('Ied ul Adhaa) terwijl 2 meisjes het gedicht van Bu'aath opzeiden, maar zij waren geen zangeressen. Hij berispte me en zei: 'Het geluid van Shaytaan (moge Allah hem vervloeken) in het huis van de boodschapper van Allah (saws).?' De profeet (saws) merktte het op 'Laat ze. Er is voor ieder volk een feest, en dit is ons feest.' - Bron stond niet in het boekje kan niets zeggen over overleveraar & authenticiteit -

• Aisha bint Abi Bakr as Siddiq (raa) zei: 'Het was een feestdag en de mensen van Sudan speelden met schilden en speren. Het was of dat ik de profeet (saws) vroeg, of dat ik hem (saws) hoorde zeggen: 'Zou je willen kijken.?' Ik zei: 'Ja'. Hij zette me achter hem, mijn wang tegen zijn wang, zeggende: 'Oh mensen van Arfadah! Ga door.' Toen ik verveeld raakte vroeg hij me: 'Heb je genoeg gehad?' Ik zei: 'Ja'. Hij antwoordde: 'Ga dan weg.' - Sahih al Bukhari en Muslim -

De onderzoeken van de hadith van de profeet (saws) zijn briljante Seerah (geschiedenis/levensverhaal), en zijn wijze waarop hij zijn vrouwen behandelde vindt alle soorten van verantwoordelijkheid en barmhartigheid…. Is het niet hij (saws) die zei: "De besten onder jullie zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn." - al Tirmidhi -

En hij (saws) zei: 'Niemand zou vrouwen respectabel behandelen dan een nobele man, en niemand zou hen beledigen dan een onnobel man'.

En hij (saws) zei: 'Ieder vermaak gebruikt door de zoon van Adam (as) is valsheid behalve 3: Het schieten met pijl en boog, het trainen van zijn paard, en het spelen met zijn familie. - Musnad imam Ahmad -

Very Important Prikker Karin.N's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Sekse
    Reputatie Macht
    17289
    Likes Ontvangen
    161
    Likes Gegeven
    274

De Nederlandse wet kan naar de hel, als het de Wetten van onze Heer overschrijdt.

Vertel dat de joden in Antwerpen.

Volgens de Islam is een meisje vanaf haar pubertijd volwassen en kan ze trouwen. Zelfde geld voor de Islam die de man in staat stelt 4 vrouwen te hebben. Polygamie is ook verboden in Nederland, betekent dat dat wij ons er aan gaan houden. Never, zoals ik aan het begin zei: De Nederlandse Wetten en degene die ze maken mogen naar de Hel.

Minimum leeftijd voor huwelijk, ik heb liever dat mijn ik mijn 14 jarige dochter huw aan een vrome moslim man die voor haar zorgt en haar op handen en voeten draagt dan dat ze word gegrepen door een pedofiel die eerst allemaal sadistische spelletjes met haar uitvoert om haar vervolgens in de vriezer in de kelder of in de tuin te begraven. Ik denk dat je je voor dat laatste drukker zou moeten maken.

Waar staat in de Koran dat vrouwen de helft waard zijn. Er staat juist:

فَاسْتَجَابَلَهُمْرَبُّهُمْأَنِّيلَاأُضِيعُعَمَلَعَامِلٍمِّنكُممِّنذَكَرٍأَوْأُنثَىٰۖبَعْضُكُممِّنبَعْضٍۖ

Wat betreft de getuigenis lees het onderste dikgedrukte.

Het is overgeleverd dat Aboe Sa'ied al Khudrie (ra) zei: "De boodschapper van Allah verliet de Musalla (gebedsruimte) op de dag van 'Eid al Adha of 'Eid al Fitr (suiker of offerfeest). Hij liep langs de vrouwen en zei: "O vrouwen! Geef in liefdadigheid, want ik heb gezien dat jullie de meerderheid van de Hel bevolken." Zij vroegen: "Waarom is dat zo, O boodschapper van Allah?" Hij (vzmh) antwoordde: "Jullie vloeken regelmatig en zijn ondankbaar jegens jullie mannen. Voorwaar, ik heb nooit iemand meer tekort zien komen in intelligentie en religieuze verplichtingen gezien dan jullie. Een voorzichtige, gevoelige man kan door enkelen van jullie in dwaling worden gebracht." De vrouwen vroegen: 'O boodschapper van Allah, waarom is onze intelligentie gebrekkig en waarom geldt dit ook voor onze religieuze verplichting?"Hij vroeg: 'Is de getuigenis (shahada) van twee vrouwen niet gelijk aan die van één man?" Zij zeiden: "Ja." Hij zei: "Dat is de tekortkoming in intelligentie." De profeet vervolgde: "Is het niet waar, dat een vrouw gedurende haar menstruatie niet kan vasten of bidden?" De vrouwen antwoordden: "Ja." Hij zei: "Dat is de tekortkoming in haar religieuze verplichting." [Sahih al Bukhari, 304]

Wat de erfenis betreft waar ook veel over wordt gepraat zonder kennis, weet en de wijsheid er achter te kennen. De vrouwen in het gezin erven 1/3 en de jongens 2/3. Waarom is dat? De vrouw zal trouwen en het huis verlaten en een man krijgen die voor haar zal zorgen zoals Allah (swt) de mannen heeft opgedragen om voor hun vrouwen te zorgen, wat van de man is, is van de vrouw. De man moet alles zelf opbouwen en moet de zorg dragen over zijn gezin vandaar dat vrouw minder erft en de man meer.

Maar mocht bijv. mijn zus niet getrouwd zijn en niemand hebben om voor haar te zorgen, dan zijn wij als broers verplicht om de zorg op ons te dragen, en niet zoals in het westen gebeurd dat mensen hun ouders laten mishandelen in bejaardentehuizen, laat staan dat ze zorg dragen voor hun zussen en evt. broers.

Als je ergens geen verstand van hebt kun je beter niks zeggen. Verdiep je eerst in waarom dat zo is, voordat je uitspraken gaat doen die nergens op slaan en die door verschillende mensen de lucht in worden geslingerd.
    Er zijn prikkers waar jij je aan ergert ivm hun vooroordelen. Tis daarom wel heel vermakelijk om jouw reacties te lezen die bomvol vooroordelen staan. Enerzijds hemel je de islam erg op, maar tegelijkertijd haal je je eigen religie door het slijk door je vooroordelen.
    BoerHarms likes this.

Ingeschreven
    Apr 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    276
    Likes Ontvangen
    17
    Likes Gegeven
    13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
    Er zijn prikkers waar jij je aan ergert ivm hun vooroordelen. Tis daarom wel heel vermakelijk om jouw reacties te lezen die bomvol vooroordelen staan. Enerzijds hemel je de islam erg op, maar tegelijkertijd haal je je eigen religie door het slijk door je vooroordelen.
    Vooroordelen zijn zaken die men zegt zonder te hebben gekeken of te hebben verdiept in hetgeen men beweert. Van mij mag je kritiek hebben op de Islam en het er niet mee eens zijn, ik heb een probleem met leugens en zaken uit de context halen. Dat is geen vooroordelen meer, maar belachelijk maken en zaken verdraaien. De islam is superieur aan de westerse normen en waarden. We kunnen allemaal zien waar die ons naar toe hebben gebracht, ik hoef de zaken niet op te sommen, als je een beetje verstand hebt kan je het zelf wel zien. De islam heeft overal een oplossing voor het westen niet, bestudeer de geschiedenis van de Islam en bestudeer de geschiedenis van Darwinisme, Marxisme, Communisme, Nazisme/Facisme en nu Democratie. De islam heeft 1300 jaar de wereld geregeerd zonder oorlogen, onrechtvaardigheid, onderdrukken van minderheden en armoede. Sinds de val van het Ottomaanse Rijk in 1924 hebben we gezien wat de vrije westerse wereld heeft gebracht, daarvoor ook al toen de Britten het voor het zeggen hadden. Miljoenen joden en andere minderheden die zijn uitgeroeid, Hiroshima en Vietnam waar miljoenen oonschudligen zijn vermoord, Noord-Afrika dat met de grond is gelijk gemaakt door de Fransen, de rest van Afrika dat is bezaaid met armoede en aids en gestript is van zijn rijkdommen door de Vrije westerlingen. En nu de massamoorden in Palestina, Irak, Afghanistan, Syrie en de andere arabische landen.

Weet je wat het is, iedereen mag meedenken om oplossingen te vinden voor de vele problemen, maar zodra een moslim dat doet is diegene radicaal en achterlijk. Stop met het volgen van jullie lusten, begeerten en influisteringen van de duivel. Je bent hier niet op aarde gezet om de Wetten van onze Schepper naast je neer te leggen en je eigen koers te varen om vervolgens de Islam belachelijk te maken. Christendom en Jodendom kwamen met precies dezelfde wetten en regels, alleen zijn die gecorrumpeerd door de Talmoed Rabbijnen en Paulus de Jood. Dat is iets wat wij moslims nooit zullen laten gebeuren. Homoseksualiteit is een zonde en pervers, en degene die zich daar aan schuldig maken moeten genezen worden dat is volgens het christen en joden dom zo. De duivelaanbidders die de wereld regeren hebben niks voor niks als motto "Novus ordo seclorum" Een grote Seculiere wereld macht gestript van religie, normen en waarden. Het grote meesterwerk van de duivel, want hij heeft gezworen dat hij gaat proberen zoveel mogelijk mensen te doen afdwalen van het Pad van Allah, dat is hem aardig gelukt (Moge Allah hem vervloeken). Men moet stoppen om zaken die veroorzaakt zijn door de hebzucht, macht, en wereldse belangen van bepaalde mensen te linken aan Religie's. We zien nu al bijna 200jaar het werk van zogenaamd Vrije, Beschaafde westerlingen en dat bracht alleen maar dood haat en verderf, en kent geen oplossingen voor de vele maatschappelijk problemen. Christendom is een religie geworden waarin mensen dansen en zingen als apen in een kerk, terwijl ze een kruis en beelden aanbidden. Jodendom is een Facistisch gedachtegoed geworden waarin Gentiles en Goy's (Niet Joden) worden gezien als Untermenschen en beesten. Daarom is er Islam, mensen kunnen dat niet corrumperen en vervalsen dus gaan ze het maar zwart maken. Degenen die dat doen zullen pas wakker worden als ze zij zijn vastgeketend in de Hel en het zweet en pus van de mensen in de hel als maaltijd krijgen geserveerd,

Behold! We said to the angels: “Prostrate unto Adam”: They prostrated except Iblis (Satan): He said, “Shall I prostrate to one whom Thou didst create from clay?” He said: “Seest Thou? This is the one whom Thou hast honoured above me! If Thou wilt but respite me to the Day of Judgment, I will surely bring his descendants under my sway – all but a few!” (17: 61–62)

Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben. (Koran 3:7).

Ingeschreven
    Apr 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    276
    Likes Ontvangen
    17
    Likes Gegeven
    13

Dit is de Duivel die afstand van jullie zal nemen op de Dag des Oordeels:

And Satan will say when the matter is decided: “It was God Who gave you a promise of Truth: I too promised, but I failed in my promise to you. I had no authority over you except to call you but ye listened to me: then reproach not me, but reproach your own souls. I cannot listen to your cries, nor can ye listen to mine. I reject your former act in associating me with God. For wrong-doers there must be a grievous penalty.”
    (14: 22)

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    97
    Likes Gegeven
    479

Log in of Registreer om reclame te verbergen.

Ik hoop dat iemand van de kinderbescherming dit leest mafkees, wat is het verschil tussen een pedo of een geile bok die zich verschuild achter een geloof en een kind verkracht.

+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 2/7 Eerste 123 ... Laatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Zomerfruitje ..waarom draag jij een Kruis..ben jij niet Moslim (foto)
    Door SportFreak in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 45
    Laatste Bericht: 01-01-09, 14:36
  2. Waarom moet ik Moslim worden en zij niet een Christen?
    Door chirpy in forum Islam & Seksualiteit
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 30-05-05, 16:15
  3. Reacties: 14
    Laatste Bericht: 01-01-05, 00:50
  4. Moslim en katholiek krijgen Unesco vredesprijs 2003
    Door Marsipulami in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 29-03-04, 21:45
  5. Reacties: 28
    Laatste Bericht: 04-10-03, 18:40

Bladwijzers