advertentie
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/4 12 ... Laatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: Nieuwe website over Koranisme

Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    148
    Likes Ontvangen
    12
    Likes Gegeven
    0

Standaard Nieuwe website over Koranisme

Registreren om reclame te verbergen. Inloggen.
    Aangezien er niet veel Nederlandse teksten zijn dit het Koranisme uitleggen, heb ik een website gemaakt die precies dat doet. Omdat ik veelal dezelfde discussie had met moslims, heb ik alle speerpunten in een tekst gevoegd met vollop referenties naar de Koran.

Merk op dat alle Koran link best netjes werken! Misschien zijn er nog wel webmasters die dit scriptje willen kopieeren/aanpassen voor hun Koran-gerelateerde site.

Dit was mijn projectje voor tijdens de ramadan, ik hoop dat het mensen kan inspireren zelf de Koran te lezen en te begrijpen, en God ze zo moge leiden.

w ww .ongegrondehadith. nl

Op geen enkele manier probeer ik kwaad bloed te zaaien.. Ik wil slechts mensen to inzicht brengen dat het bericht van God veelal word verduisterd door teksten die later door mensen zijn vervaardigd en op logische gronden geen autoriteit gegeven kan worden.

Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    148
    Likes Ontvangen
    12
    Likes Gegeven
    0

Standaard Re: Nieuwe website over Koranisme

sorry voor de crappy link.. ik mag blijkbaar nog geen links posten.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    1
    Likes Gegeven
    1

Ben zelf een fel tegenstander van de ahadith en het sunnisme. Goed dat er mensen zijn die dit onder de aandacht willen brengen. Wat jaren terug was er www.monotheist.nl, waar koranieten degelijke discussies voerden en was hier ook zeer atief op.

Broederrr
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Sekse
    Reputatie Macht
    3892
    Likes Ontvangen
    24
    Likes Gegeven
    5

Laa Hawlaa wa laa quwatta illa bi'Allaah..

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    1
    Likes Gegeven
    1

Maar natuurlijk, vooral steekhoudende argumenten die je om de oren vliegen. Laat je vooral niet betoveren door de sites te bezoeken lol, nee, je kan niet voor jezelf denken, hoor. Pas op! als een kind wordt je met de vinger gewezen door een 22 jarige geleerde? Ik moet je zeggen, het is kolder dat schreeuwerig op de hoge planken wordt geschoven.

God die het probeert uit te leggen (voor diegenen die begrijpen en voor zichzelf denken natuurlijk):

[Quran 7:185] Have they not looked at the dominion of the heavens and the earth, and all the things God has created? Does it ever occur to them that the end of their life may be near? Which HADITH, besides this (Quran) do they believe in?
    [Quran 31:6] Among the people, there are those who uphold baseless HADITH, and thus divert others from the path of God without knowledge, and take it in vain. These have incurred a shameful retribution.
    [Quran 39:23] God has revealed herein the BEST HADITH; a book that is consistent and points out both ways (to heaven and hell). The skins of those who reverence their Lord cringe therefrom, then their skins and their hearts soften up for God's message. Such is God's guidance; he bestows it upon whomever He wills. As for those sent astray by God, nothing can guide them.
    [Quran 45:6] These are God's revelations (Quran) that we recite to you truthfully. In which HADITH other than God and His revelations do they believe?
    [Quran 52:34] Let them produce a HADITH like this (Quran) if they are truthful.
    [Quran 68:44] Therefore, let Me deal with those who reject this HADITH(Quran); we will lead them on whence they never perceive.
    [Quran 77:50] Which HADITH other than this do they uphold?

Broederrr
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Sekse
    Reputatie Macht
    3892
    Likes Ontvangen
    24
    Likes Gegeven
    5

Gezien de moment dat ik mij bericht geplaatst heb en de tijd dat jij jouw reactie gepost heb, zit bij lange na niet de lezing en toch heb je een mening over iemand? Strange..

Moge Allaah de mensen leiden die oprecht opzoek zijn naar al-Haqq.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    1
    Likes Gegeven
    1

Ik heb hem 20 minuten aangehoord en daarna maar uitgezet omdat hij er niet inhoudelijk op in gaat. Zijn dogmatische retoriek doet nog zeer aan mn oren. Laten we het anders doen; wat zijn jouw argumenten voor? En de wat betekenen de ayaas die ik heb gepost voor je? Is Gods woord dan nietszeggend? Moeten we Allah's openbaringen dan selectief benaderen? Is er gebrek aan beter? Ik snap het niet - verlicht mij

Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    148
    Likes Ontvangen
    12
    Likes Gegeven
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slekkus Bekijk Berichten
    Ben zelf een fel tegenstander van de ahadith en het sunnisme. Goed dat er mensen zijn die dit onder de aandacht willen brengen.
    Thanks! Ik krijg vaak erg negatieve reacties, als men er achter komt dat ik koranist ben. Dank je voor je positieve reactie. De site is gemaakt _speciaal_ om het beter onder de aandacht te kunnen brengen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slekkus Bekijk Berichten
    Wat jaren terug was er www,monotheist,nl, waar koranieten degelijke discussies voerden en was hier ook zeer atief op.
    Helaas is die site nu dood. Ik vond helemaal niets in het Nederlands, daarom heb ik www,ongegrondehadith,nl gemaakt.

Misschien wil je je aanmelden voor de kers verse koranisme google group (het adres staat onder aan de www,ongegrondehadith,nl pagina), dan kunnen we elkaar op de hoogte houden.

Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Sekse
    Reputatie Macht
    148
    Likes Ontvangen
    12
    Likes Gegeven
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Broederrr Bekijk Berichten
    Laa Hawlaa wa laa quwatta illa bi'Allaah..
    Ik weet niet wat dit betekend. De video is geen verdediging van de hadith-collecties, en (als ik zo vrij mag zijn mijn mening te uiten) niet erg inspirerend.

Ik vind Teddy3inDC een heel inspirerende verteller, zachtaardig, to-the-point en op zijn eigen ervaringen gebazeert.

www,youtube,com/user/Teddy3inDC/videos

Sommige van zijn videos gaan over hadiths, erg interessant!

Important Prikker Iznogoodh's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Sekse
    Leeftijd
    56
    Reputatie Macht
    4056
    Likes Ontvangen
    35
    Likes Gegeven
    0

Log in of Registreer om reclame te verbergen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oneknlr Bekijk Berichten
    Op geen enkele manier probeer ik kwaad bloed te zaaien.. Ik wil slechts mensen to inzicht brengen dat het bericht van God veelal word verduisterd door teksten die later door mensen zijn vervaardigd en op logische gronden geen autoriteit gegeven kan worden.
    En hoe weet je dat de Koran geen mensenwerk is?

+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/4 12 ... Laatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. nieuwe website
    Door Karima85 in forum Girlsbord
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 16-04-06, 17:04
  2. nieuwe website
    Door Imnos_Recordz in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 24-08-05, 00:49
  3. Ik heb een nieuwe website