hallo hallo,
ik als kafir vroeg me nou echt af wat de moslims onder ons nou verstaan onder "moslims"... kortom: wat maakt je moslim? welke combinatie van de volgende, of iets heel anders.
A. shadada uitspreken
B. de vijf zuilen "doen"
C. shari'a naleven (voor zover je kunt spreken over een consistent systeem)
D. monotheistisch niet godsdienst-gebonden gevoel van spiritualiteit erop nahouden.
E. Mohammed beschouwen als profeet, en zijn integriteit op geen enkel punt betwijfelen, met als achterliggende gedachte dat alles wat M. (niet denigrerend bedoeld hoor, typt wat sneller) deed/zei door God is gewild.
F. gewoon koran, sunna lezen om te weten wat erin staat.
G. Je inzetten voor de Islam (jihad)
nou meer punten kan ik ff niet bedenken.
dus kun je moslim zijn zonder de koran te lezen. Of kun je moslim zijn terwijl je niet alle hadith accepteerd?
okee
rogier
Om jezelf een moslim te kunnen noemen moet je geloven in 6 punten.Geplaatst door anadyr
hallo hallo,
ik als kafir vroeg me nou echt af wat de moslims onder ons nou verstaan onder "moslims"... kortom: wat maakt je moslim? welke combinatie van de volgende, of iets heel anders.
A. shadada uitspreken
B. de vijf zuilen "doen"
C. shari'a naleven (voor zover je kunt spreken over een consistent systeem)
D. monotheistisch niet godsdienst-gebonden gevoel van spiritualiteit erop nahouden.
E. Mohammed beschouwen als profeet, en zijn integriteit op geen enkel punt betwijfelen, met als achterliggende gedachte dat alles wat M. (niet denigrerend bedoeld hoor, typt wat sneller) deed/zei door God is gewild.
F. gewoon koran, sunna lezen om te weten wat erin staat.
G. Je inzetten voor de Islam (jihad)
nou meer punten kan ik ff niet bedenken.
dus kun je moslim zijn zonder de koran te lezen. Of kun je moslim zijn terwijl je niet alle hadith accepteerd?
okee
rogier
Je moet geloven in Allah SWT
Je moet geloven in het hiernamaal/dag des oordeels
Je moet geloven in de Engelen
Je moet geloven in zijn Boeken
Je moet geloven in zijn Profeten
Je moet geloven in het lot
Er zijn ook geleerden die zeggen dat je het gebed moet praktiseren teneinde jezelf een moslim te kunnen noemen. Hierover bestaan verschillende meningen.
Bladwijzers