Assalamo 3alaykum ikhwani,
Akhi Bilal jazaka allaho khayran,
hiermee wil ik reageren op je schrijven en wil zeggen dat tegenwoordig alleen gelovige moslims mogen jannah (paradijs ) in want iedereen is op de hoogte van de islam. alleen joden en en christenen en al die mensen die in de profeten van Allah hebben geloofd in die tijd mogen de paradijs in want de profeten en boodschappers van allah waren allemaal moslims. de islam dus is niet met de profeet mohammed meegekomen maar 3issa, mussa , ibrahim , nou7 etc waren ook moslims...ibrahim abu al anbya2 was degene die ons moslims heeft genoemd . "ons" zijn al die mensen die in Allah en zijn profeten hebben geloofd... gezien dat Qoran en mohammed sa3ws resp. de laatste boek en boodschapper is komen die andere boeken te vervallen omdat ze niet meer geldig waren. Mohammed is dus de laatste nabiye en rassoul en Qoran is de laatste volledige en complete boodschap voor de hele mensheid ....de profeet zei : <<al yawm akmalto lakoum dinakoum wa atmamto 3alaykoum ni3mati wa radayto lakoum al islam dina..>> en Allah swt zei : <<...inna addina 3inda Allahi al islam, waman yabtaghi ghayra al islami dinan falan yo9bala minho wa howa fi al akhirati mina al khassirin ...>>
de boodschap is gerricht aan alle mensen niet alleen maar aan arabieren...Allah heeft arabia gekozen voor wahy als wonder omdat arabieren toen analfabeten waren ....de islam dus is niet arabisch maar universeel... wie niet in de islam gelooft wie niet in de profetie van mohammed sa3ws gelooft zal zeker zijn plaats in de hel nemen akhi ...geloven hier betekent niet zeggen la ilaha illa allah met je mond alleen maar je moet ernaar handelen....het doel van mensen's bestaan is Allah aanbiden niet meer en niet minder...
moge Allah ons zegenen en onze zonden vergeven ameen wa al 7amdolillah rabbi al 3alamin.
Adam-xy
As salam aleikum,
Alleen joden en christenen die voor de Profeet Mohammed (vzmh) hebben geleefd, en de moslims gaan naar de hemel?? Ik kan me daar gedeeltelijk in vinden. Op het moment dat iemand echt de keus heeft om moslim, of niet, te worden (bijvoorbeeld atheisten), dan kan ik mij de hel voor ze voorstellen. Maar stel je voor, een stam diep in de rimboe die geen contact met de buitenwereld heeft, wat gebeurt er met hen? Er is echt geen mogelijkheid geweest om in aanraking met de islam te komen. Gaan zij dan toch naar de hel?
Hoop op een antwoord van iemand.
Wassalaam,
Yassine
@ Adam-xy, Yassine #1
Jullie begaan een zonde, hoe kun jij het recht in handen nemen, Allah bepaald, jij weet niks.
Waarom lezen jullie niet gewoon wat er in de Koran staat, een boek die bedoeld is als leiding, maar jullie verdraaien alles d.m.v hadith.

[i]Geplaatst wie niet in de islam gelooft wie niet in de profetie van mohammed sa3ws gelooft zal zeker zijn plaats in de hel nemen 7amdolillah rabbi al 3alamin.
Adam-xy [/B]
Beste Adam-xy,
Hoe kan iemand dat nu op deze manier verkondigen? God heeft meerdere wegen die tot Hem leiden. Voor jou geldt misschien jouw visie omdat je moslim bent. De grootste verdienste de Mohammed heeft is dat hij afgodendienaren moslim, naar eengodendom, heeft gebracht. Met hem is het niet begonnen. De grootste fout die moslims maken is dat zij doen en spreken alsof zij God zijn. Dit neigt naar godslastering. Uiteindelijk heeft God een verbond met de mensheid vanaf Noach gemaakt die eeuwig duurt. Als een mens zich daaraan houdt, is hij rechtvaardig en verdient hij de toekomstige wereld. Dan nog is dit een berekening die God en alleen God maakt. Als jij meer op jezelf wilt nemen dan dat zg "basispaket" dan is dat jouw afweging en goed recht. Daar ligt de respect in die je (eventueel) verdient. Breek je de hele wereld af en veroordeel jij die alsof jij God zou zijn, dan heb jij evenmin zoveel recht en respect op die toekomstige wereld.
Groeten.
Dat wordt dus bedoeld met ongelovigen!!!!!!!!!!!!!!!!!Geplaatst door EdV
Er zijn geen verdoemden.
Er zijn geen uitverkorenen.
Er zijn alleen idioten op dit forum.
Ed
Beste mensen,
jullie zullen het met me eens zijn dat men de echte Waarheid met hoofdletter W alleen bij God zelf kan vinden. Wat zal volgen is mijn persoonlijke interpretatie van het jodendom, het christendom en de islam. Ik zeg niet dat het de absolute waarheid is. Men kan het met me eens zijn of niet. Door de eeuwen heen heeft God verschillende boodschappers naar de aarde gestuurd om de mensen kennis te laten maken met Zijn woord en zijn wetten. Als een van de eerste monotheistische geloven op aarde ontstond aldus het jodendom of judaisme en later daaruit het christendom, de islam, het sikh-geloof en het bahai'-geloof (maar deze twee laatsten zal ik even buiten beschouwing laten omdat ik er te winig vanaf weet om er iets zinnigs over te zeggen). Mijn punt is eigenlijk, dat God alleen de echte waarheid kan weten omtrent al deze dingen. Ikzelf ben een christen, maar waar zou ik het recht vandaan halen om mensen met een ander geloof te veroordelen? Dat is aan God, niet aan de mensen. En om eerlijk te zijn denk ik dat God liever een atheist heeft die andere mensen respecteert en met liefde behandelt, dan een christen of een moslim of een jood die schreeuwt over macht en glorie Gods, maar in de praktijk liefdeloos en goddeloos handelt. (Voorbeelden te over zou ik zeggen:George Bush, Jan-Peter Balkenende, Pim Fortuyn, ayatollah Khomeiny, mullah Omar, Saddam Hoessein, Baruch Goldstein, de joodse kolonisten op de Westoever). De belangrijkste boodschap die God ons geeft is er dan ook een die niet zozeer met religie als wel met liefde, vrede en solidariteit te maken heeft. Want uiteindelijk moeten we met elkaar door in deze wereld, of we dat nou willen of niet!
Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen en een gezegend 2003 vol van liefde, vreugde, kracht en wijsheid toe!
Greetzzz en knufs,
Roosje.
Heejjj dankje Ed,
had ik niet van jou verwacht!
Greetzzzz,
Roosje.![]()
![]()
![]()
![]()
Hee Ed ik bedoelde niet dat jij een boeman was ofzo, maar ik stoorde me alleen aan een opmerking van jou, waarin je zei dat er "alleen maar idioten op dit forum" zijn. Kijk, ik ben het ook niet met iedereen evenzeer eens, maar ik probeer wel in gesprek te blijven, met mensen mee te denken enzo...... ik pleit ook voor vrijheid van meningsuiting tot op zekere hoogte , ik bedoel, van die mensen zoals bijvoorbeeld wijlen Pim Fortuyn die hele geloven en culturen gaan beledigen, moeten in mijn ogen wel vervolgd worden volgens de Nederlandse strafwet, op grond van artikel 1 van de Grondwet. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen.....
Greetzzzz,
Roosje.
Beste Ed,
van superioriteitscomplexen houd ik niet en van complottheorieen evenmin. Maar je (als je het tenminste niet erg vind dat ik "je" zeg) moet een onderscheid maken tussen een bepaalde, nogal starre manier van geloven en de geopolitieke realiteit. Het kapitalisme, imperialisme en het zionisme, die in wezen geen van drieen deugen en nog veel gruwelijker aberraties veroorzaken, bestaan helaas nou eenmaal. (Dat wil niet zeggen dat ik er iets van moet hebben. Ik stel slechts feiten vast.) Maar goed, ik begrijp wat je bedoelt. Maar als ik jou was, zou ik me op de positieve mensen richten, die hier op maroc.nl toch echt in de meerderheid zijn en ook proberen om, om een politieke term te gebruiken, "in dialoog" te blijven. Dat werkt echt beter dan ruziemaken. In het groot, maar ook in het klein.
Veel succes en groetjes,
Roos.
Bladwijzers