.
Handen schudden
Heeft de Gemeente tot de beslissing mogen komen om een orthodoxe moslim een baan als klantmanger niet te geven omdat deze kandidaat, op grond van zijn geloofsovertuiging, niet bereid is om vrouwen de hand te schudden?
klik
beheer, topic voor nvdd en wsdb
En Geld zag, dat het god was.
Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en terroristisch.

Juridisch kan ik hier niet over oordelen, ik ken de betreffende wettelijke bepalingen niet. Intuïtief vind ik dat, gezien de functie, een terecht besluit.

Het lijkt me ondoenlijk om een dergelijke functie te bekleden met een dergelijke aangeleerde beperking,
Wat me echter ook opviel was beoordeling 7e,dit gesteld tegenover 5a6 procent landelijk is wat vreemd.
Arrgghhhh, Eueeeuuuk, grruaaaaawwhhhhh.
Chewbacca.

Handen schudden is een oerlelijk anglicisme.
Vind ik. En van groter belang dan baas Enait.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.viejo pendejo se extravia

Ik vind wel dat je bij het solliciteren naar zo'n functie moet weten dat elkaar een hand geven in Nederland een normaal gebruik is en dat je dat dus ook in die functie zal moeten doen. Net als dat ik weet dat ik bij moslims thuis kom dat ik de schoenen uit moet doen want dat is een normaal gebruik.

Het is nu zeven jaar later na de betreffende uitspraak van Enait dat hij vrouwen geen handje wil geven. Hij heeft nu een eigen advocatenkantoor en iedereen die zich als klant bij z'n secretaris meldt weet wie hij is.
Zijn uitspraak is gebaseerd op de veronderstelling dat de hand van een vrouw onrein is. De slimmerik Mohammed riep snel tijdens het sollicitatiegesprek : Ik zal mannen ook geen hand geven. Geeeen discriminatie dus. Ahum...ben je dan echt zo met je Geloof bezig of wil je aktie in de taxi ?
Een aantal jaren later (2008) weigerde de enthousiaste vrouwenhandviesvinder op te staan bij zijn beëdiging tot advocaat voor de rechters die de zaal binnenkwamen. Hij beriep zich op z'n geloof . Enait benoemt deze islamitische regelgeving Sociaal Egalitairisme. Ofwel :We zijn allemaal gelijk !!!!. Klopt. Ook wat betreft de smerigheid op onze handen.(het krioelt van de piepkleine beestjes.)
Het is onprettig als je al naar de Sociale Dienst moet om dan ook nog eens bekeken te worden alsof je onreine handen hebt.
Eigenlijk kan het mij geen lor schelen. Of ie nou een jurk draagt of een maillot of dat ie nou buigt als een knipmes of alleen een begroeting prevelt...als ie maar geen opdringerige smakhandzoenen gaat geven. Dat is pas echt smerig!
Maargoed, de Sociale Dienst heeft het recht een klant-georienteerde klantmanager aan te stellen.
PS :handen schudden is tamelijk ongevaarlijk
http://www.gezondheidsnet.nl/medisch...k-ongevaarlijk
Laatst gewijzigd door Eke; 11-04-12 om 08:14.

Mee eens
Wat zulke soort moslims niet willen of kunnen snappen is dat islam is wel dynamisch ,niet statisch, inclusief diens moraal : wat haram zou zijn kan wel worden omgezet in halal onder bepaalde omstandigheden & vice versa zoalng dat allemaal het essentieel fundamenteel geloof van de desbetreffend moslim niet zou bedreigen
Ik zie niet waaroom het schudden van de handen van vrouwen kan gekwalificeerd worden als bedreiging voor de mans geloof trouwens
Er is er ook in islam die belangrijk fundamenteel prioriteits notie & het nut -schade weegschaal in de zin van dat de prioritaire zaken in islam de overhand krijgen t.a.z van de midere prioritaire onder bepaalde omstandigheden & dat het nut van een bepaald gedrag diens schade moet overtreffen ...lang verhaal dus
Deze soort hypocriete moslims maken het dus moeilijker voor zichzelf & voor anderen door zich vast te klampen aan uiterlijkheden & vervolgens meer schade aanrichten met betrekking tot islam & moslims dan nut ...
Ik zou kunnen wedden dat zulke hypocriet desbetreffend moslim als hierboven werd vermeld in deze topic wel erger haram dingen zou doen & daar niet echt van wakker zou worden terwijl ie wel meer waarde hecht aan deze soort uiterlijkheden
P.S.: moslims behoren de wetten & grondwet van de niet -moslim landen waarin ze zouden leven te respecteren zoalng dat geen bedreiging zou zijn voor hun eigen geloof in islam in de bovenvermeld zin althans dus

Kijk, dame :
Ik hoop wel eerst dat het allemaal goet gaat met u , ook qua gezondheid
Ten tweede :
Ik denk dat het voor de hand ligt dat die hypocriet moslim wel de handen van vrouwen moet schudden , gelet op wat ik zei hierboven
Deze heel gedoe van de man slaat dus nergens op
Sommige mensen zijn hun eigen ergste vijanden
Prettig avond nog , lieverd

Als je de religie zo beleeft dan zullen bepaalde beroepen niet kunnen. Dan moet je ook niet zeuren.
Je gaat als moslim toch ook niet op een varkensmesterij solliciteren, en dan eisen dat je niet met onreine dieren hoeft te werken?
Niet dat ik varkens met vrouwen wil vergelijken hoor, ik zou niet durven.
Je bekijkt een globale discussie. Wees je er van bewust dat je wellicht in een ander forum terecht bent gekomen.
Bladwijzers