advertentie
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 2/4 Eerste 123 ... Laatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33
Like Tree6Likes

Onderwerp: Strandbezoekers beschuldigen Marokkaanse jongeren van overlast

Prikker Samir75017's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Sekse
    Reputatie Macht
    36924
    Likes Ontvangen
    24
    Likes Gegeven
    22

Standaard Re: Strandbezoekers beschuldigen Marokkaanse jongeren van overlast

Registreren om reclame te verbergen. Inloggen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten

Weet je wat een groot verschil is tussen die jongens van 'toen' op de foto en de groep losgeslagen jongens waarover dit topicje gaat :
    die huidige groep hangjongeren kent z'n plaats niet...

Vaak letterlijk niet : staan ze op de hoek moeten ze doorlopen..staan ze bij de snackbar..moeten ze doorlopen..staan ze bij hun oude school..moeten ze doorlopen, enz.

Veel van hen zijn niet goed geworteld. Ze willen eigenlijk gewoon wel meedraaien met de maatschappij maar ze krijgen tegenstrijdige signalen. Bv. meisje in bikini. Net of slet ?

Gevolg : overschrijding van grenzen die voor de 'jongens van toen' (dit had ook een groep jongens in Marokko kunnen zijn) duidelijk waren...

PS dit is geen nieuws overigens maar blijkbaar 'blijven zaken liggen'..dringen niet door bij BV die landelijke krant.De regering geeft wel geld, maar geen landelijk coordinatiepunt {bemand door parttime experts ( via internet) die al voor die gemeentes werken}
    Am not sure you got my point ;-)

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Sekse
    Reputatie Macht
    2024
    Likes Ontvangen
    97
    Likes Gegeven
    0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
    Am sure Dutch youngsters in villages never commit acts of anti-social behaviour or cause any sort of nuisance.
    "Hullie doen het ook!"

Ingeschreven
    Dec 2011
    Sekse
    Reputatie Macht
    36924
    Likes Ontvangen
    24
    Likes Gegeven
    22

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
    "Hullie doen het ook!"
    I'm talking about the stigmatization of Moroccans by the media. Looks like anti-social behaviour is only a "Moroccan youth" issue.

Why do your media do that ?

Very Important Prikker Karin.N's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Sekse
    Reputatie Macht
    17289
    Likes Ontvangen
    161
    Likes Gegeven
    274

I'm talking about the stigmatization of Moroccans by the media. Looks like anti-social behaviour is only a "Moroccan youth" issue.

Marokkanen hebben idd een slechtere naam. Maar ik vraag me af hoe het komt dat er in verhouding met het aantal aanwezige nederl. jongens meisjes in verhouding best veel last hebben van de marokkaanse jongens. Zo ook mijn dochters, maar weinig marokkaanse jongens op school, maar de last die ze hebben van die paar jongens is groot.

Ik vraag me af of de denkbeelden die in behoorlijk wat marokkaanse gezinnen aanwezig is omtrent de rollen van mannen/jongens en vrouwen/meisjes een rol speelt. Neem vandaag, tis prachtig weer, maar mijn dochter DURFT niet meer naar het zwembad. Waarom niet, tsja de aanwezigheid van een aantal heel vervelende marokkaanse jongens die zich niet weet te gedragen. En hoe je het wendt of keert dit probleem bestaat. En wanneer ik het als nederl moeder aankaart ben ik op z'n minst een islamfoob of een marokkanenbasher. Terwijl ik alleen wil dat mijn dochters rustig over straat kunnen en gewoon naar het zwembad kunnen gaan.

En ja, ik ben inmiddels zover dat ik zeg, houdt dan aub die Marokkaanse jongens maar buiten het zwembad. Lullig, maar nu lijden mijn dochter en haar vriendinnen onder het gedrag van een aantal zieke jongens. En bespreekbaar is het niet, nergens niet. Want meteen duikt het discriminatiespook op. Jij discrimineert ons is dan de standaard riedel!

Er zitten in de opvoeding van een aantal knaapjes wat behoorlijke hiaten tov meisjes en vrouwen! En dat zal uiteindelijk toch door de opvoeders aangepakt moeten worden.

fnuikend mark61's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2003
    Sekse
    Reputatie Macht
    84112
    Likes Ontvangen
    1840
    Likes Gegeven
    2348

Hoe weet jij dat de berichtgeving buitenproportioneel is? Je hebt onderzoek gedaan naar het gedrag van jongeren in NL?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    viejo pendejo se extravia

Ingeschreven
    Dec 2011
    Sekse
    Reputatie Macht
    36924
    Likes Ontvangen
    24
    Likes Gegeven
    22

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
    Marokkanen hebben idd een slechtere naam. Maar ik vraag me af hoe het komt dat er in verhouding met het aantal aanwezige nederl. jongens meisjes in verhouding best veel last hebben van de marokkaanse jongens. Zo ook mijn dochters, maar weinig marokkaanse jongens op school, maar de last die ze hebben van die paar jongens is groot.

Ik vraag me af of de denkbeelden die in behoorlijk wat marokkaanse gezinnen aanwezig is omtrent de rollen van mannen/jongens en vrouwen/meisjes een rol speelt. Neem vandaag, tis prachtig weer, maar mijn dochter DURFT niet meer naar het zwembad. Waarom niet, tsja de aanwezigheid van een aantal heel vervelende marokkaanse jongens die zich niet weet te gedragen. En hoe je het wendt of keert dit probleem bestaat. En wanneer ik het als nederl moeder aankaart ben ik op z'n minst een islamfoob of een marokkanenbasher. Terwijl ik alleen wil dat mijn dochters rustig over straat kunnen en gewoon naar het zwembad kunnen gaan.

En ja, ik ben inmiddels zover dat ik zeg, houdt dan aub die Marokkaanse jongens maar buiten het zwembad. Lullig, maar nu lijden mijn dochter en haar vriendinnen onder het gedrag van een aantal zieke jongens. En bespreekbaar is het niet, nergens niet. Want meteen duikt het discriminatiespook op. Jij discrimineert ons is dan de standaard riedel!
    Anecdotal stories can't be counted as facts.

Can you imagine if Moroccans start telling stories about their experience with Dutch and racism ?

Ingeschreven
    Dec 2011
    Sekse
    Reputatie Macht
    36924
    Likes Ontvangen
    24
    Likes Gegeven
    22

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
    Hoe weet jij dat de berichtgeving buitenproportioneel is? Je hebt onderzoek gedaan naar het gedrag van jongeren in NL?
    Oh stop it and don't pretend you are stupid enough to not be aware of the excessive negative media coverage when it comes to Moroccans ! What are you implying ? That Moroccans deserve the bad image reflected by the media ?

Will you also deny the fact that the Moroccan community as a whole is always blamed for the acts of some lost teenagers ?

Very Important Prikker Karin.N's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Sekse
    Reputatie Macht
    17289
    Likes Ontvangen
    161
    Likes Gegeven
    274

Can you imagine if Moroccans start telling stories about their experience with Dutch and racism ?
    Ja en zo hoef je niet verder op de problematiek in te gaan, toch?
    Maar nu het volgende, ik heb een winkel en moet binnenkort weer wat scholieren/studenten aannemen. Met dit in mijn achterhoofd, neem ik dan wel of geen Marokkaanse jongen aan? Er werkt inmiddels een marokkaanse vrouw, een marokkaans meisje, maar durf ik het aan met een marok jongen? Want ik heb ook te maken met een aantal meisjes die er werken en hun veiligheid, het respect wat ze verdienen vind ik belangrijk!
    En als ik dan luister naar de verhalen van de marokk. vrouw en het marokk meisje, die laten werkelijk geen spaan heel van marok jongens. Veel erger dan je in de media leest of hier op het forum!

En met dat alles in mijn achterhoofd, wat is dan wijsheid. Heb me eerder in april al lelijk gebrand bij het aannemen van een marok. jongen.

Toen ik als getrouwde vrouw werkte was het niet gebruikelijk. Kreeg vaak de opmerking dat ik banen afpikte van mannen. Ben gediscrimineerd, noem maar op. Maar er is maar 1 ding wat daar tegen helpt. En dat is constant het goede voorbeeld geven en vooral niet de slachtofferrol inkruipen.

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Sekse
    Reputatie Macht
    2024
    Likes Ontvangen
    97
    Likes Gegeven
    0

Ach, het is de schuld van de media. Als die jongens hebben lopen kloten zijn er noch wetten noch etische fatsoensnormen die de media verbieden daarover te schrijven. Als die jongens zich hadden gedragen was er van dergelijke berichtgeving geen sprake geweest.

Waarom doen die jongens dat toch?
    mark61 and BoerHarms like this.

fnuikend mark61's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2003
    Sekse
    Reputatie Macht
    84112
    Likes Ontvangen
    1840
    Likes Gegeven
    2348

Log in of Registreer om reclame te verbergen.

Waarom niet? Het geeft alleen geen statistische informatie.

Ja, wat dan? Dat is wel waar maar het eerste niet? Je bedoelt vast niet dat Marokkanen die over hun ervaringen met racisme vertellen 'anecdotes' vertellen die geen 'feit' zijn, of wel?

Jezus man, wat een zwaktebod.

Begin es een verhaal over waarom er van die klootzakken zijn überhaupt.

+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 2/4 Eerste 123 ... Laatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 68
    Laatste Bericht: 19-02-06, 15:38
  2. Strandtenten in Agadir zijn overlast Nederlandse jongeren meer dan zat.
    Door GroteWolf in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 25-08-03, 10:13

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten