'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker' - Pagina 13
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 13/13 EersteEerste ... 31213
    Resultaten 121 tot 129 van de 129

    Onderwerp: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

    1. #121
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Daar merken werknemers toch niks van? En mensen met kapitaalinkomsten al helemaal niet.

      Of eigenlijk, de rijken betalen dus niet hun portie mee, gezien dat maximum.
      De werkgever houdt die in. Het lijkt mij dat je dat toch wel voelt?

      Gezien het maximum niet nee. Ergens stopt het wel een keer.

      Moet jij geen SP gaan stemmen?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #122
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      De fiscale grondslag wordt steeds smaller. In de VS betaalt 1% van de rijken 46% van alle inkomstenbelasting. Van alle huishoudens in de VS betaalt 40% helemaal geen inkomstenbelasting.

      Ook in Nederland betalen de topverdieners 10% meer inkomstenbelasting dan de overige 90% van Nederland bij elkaar.

      Men kan ze wegzetten als een zootje graaiers maar vooralsnog houden ze de tent wel draaiende

      Too reliant on the few
      Dat kan kloppen. Door de crisis zijn er momenteel veel gezinnen afhankelijk van de voedselbank. De enige bank die wel iets goeds voor hen heeft betekend.

      Welnee. De grote inkomstenbelasting komt bij de middengroep vandaan. Dat is genoegzaam bekend. Die topversieners zijn maar een handjevol. Of je moet twee keer modaal ook ineens een topversieners gaan noemen. Voor mij zitten die boven een miljoen ofzo.

      Klopt. Zeker de ondernemers. Die zorgen voor werkgelegenheid. Is het niet direct dan altijd indirect.
      Toch wil ik graag het ene even los koppelen van het ander omdat het je dan niet ontslaat van het betalen van belasting.
      De echte grote jongens hebben alles op de zaak staan. Zelf hun hypotheek hebben ze geleend uit de eigen BV en hun inkomen is keurig afgesteld op het betalen van een hele grote smak aftrekbare hypotheekrente.

      Ik gun een ieder zijn inkomen maar vind het niet nodig dat de gemeenschap meebetaald aan een huis van miljoenen. Dat kan betreffende koper prima zelf betalen. Helemaal los van het feit dat hij best voor werkgelegenheid zorgt of de boel mede draaiende houdt en los van andere misstanden waar ik mij ook aan erger zoals het blijvend aantal inactieven. De beroepsparasieten zonder ruggengraat.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #123
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Dat is grote onzin en zuig je uit je dium.
      Econoom Mattijs Boumans: Arm betaalt in Nederland vrijwel geen belasting. Rijk betaalt zo ongeveer alles.

      'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'-stelling-jpg

      Als je zelf loonbelasting personeel elke maand overmaakt aan de fiscus dan valt het al op in het overzicht journaalposten van de salaris administratie. De lagere lonen betalen vrijwel geen belasting.

      Ook logisch natuurlijk. Je kunt het minimumsalaris niet zo uitbundig belasten als het hogere segment. En dan krijg je bovenstaand beeld.

      Overigens komt men in de door jou aangehaalde link ongeveer tot dezelfde conclusie met verdiscontering van allerlei andere vormen van direkte en indirekte belastingen. De conclusie in het artikel van je link is dat 10% van de bevolking 70% van alle belastinginkomsten ophoest.

    4. #124
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Dat kan kloppen. Door de crisis zijn er momenteel veel gezinnen afhankelijk van de voedselbank. De enige bank die wel iets goeds voor hen heeft betekend.
      Triest dat die dingen moeten bestaan. Eigenlijk is het een schande dat die dingen er zijn in een land als Nederland.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ik gun een ieder zijn inkomen maar vind het niet nodig dat de gemeenschap meebetaald aan een huis van miljoenen. Dat kan betreffende koper prima zelf betalen.
      Wat mij betreft mag de aftrek hypotheekrente geheel afgeschaft worden.

    5. #125
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Triest dat die dingen moeten bestaan. Eigenlijk is het een schande in een land als Nederland.
      Zo zie ik dat niet. Waarvan moeten die mensen anders eten?

      Niet iedereen is zelfredzaam. Oké er is een catagorie die in goede tijden tegen de klippen op geleend hebben en na ontslag binnen drie maanden aan de geeuwhonger zitten. Daarvan zou je kunnen spreken van eigen schuld maar er is ook een behoorlijk grote catagorie die niet voor zichzelf kan zorgen.

      In zoverre een schande. De overheid zou die taak op zich moeten nemen om beter voor die laatste catagorie te zorgen. Alleen dan zou er in veel gevallen ook ingegrepen moeten worden in de privésfeer en dat willen de meesten niet.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #126
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Zo zie ik dat niet. Waarvan moeten die mensen anders eten?

      Niet iedereen is zelfredzaam. Oké er is een catagorie die in goede tijden tegen de klippen op geleend hebben en na ontslag binnen drie maanden aan de geeuwhonger zitten. Daarvan zou je kunnen spreken van eigen schuld maar er is ook een behoorlijk grote catagorie die niet voor zichzelf kan zorgen.

      In zoverre een schande. De overheid zou die taak op zich moeten nemen om beter voor die laatste catagorie te zorgen. Alleen dan zou er in veel gevallen ook ingegrepen moeten worden in de privésfeer en dat willen de meesten niet.
      Buiten je schuld om kun je van de een op de andere dag aan de grond zitten Super Ick. Daar heb ik voorbeelden genoeg van gezien.

    7. #127
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Buiten je schuld om kun je van de een op de andere dag aan de grond zitten Super Ick. Daar heb ik voorbeelden genoeg van gezien.
      Ik ken ze ook. ik denk wel dat het de minderheid is.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    8. #128
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723396

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Directe belastingen zijn in Zwitsersland zaak van de kantons. Tot voor betrekkelijk kort kenden ze allemaal een vorm van successierechten; in een aantal kantons zijn die recentelijk opgeheven.
      Op 14 juni gaan we stemmen over een volksinitiatief, dat de zaak federaal wil regelen (dat betekent een aantasting van kantonale autonomie, wat hier altijd heikel ligt).
      Het voorstel ziet er als volgt uit:
      - Successie en schenkingsrechten van 20%
      - Vererving tussen echtgenoten (of daaraan gelijkgestelde partners) is vrij.
      - Erfenissen beneden 2 Mio zijn vrij
      - Schenkingen tot een totaal van 20.000 zijn sowieso vrij ook als de totale erfenis méér dan 2 Mio bedraagt.
      - Ondernemingen die door de erven gedurende minstens 10 jaar voortgezet worden zijn vrij.

      Een alleszins redelijk voorstel. Naar het zich laat aanzien ga ik ja stemmen, kantonale Autonomie hin oder her.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    9. #129
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 'Nederlandse rijken worden niet steeds rijker'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Directe belastingen zijn in Zwitsersland zaak van de kantons. Tot voor betrekkelijk kort kenden ze allemaal een vorm van successierechten; in een aantal kantons zijn die recentelijk opgeheven.
      Op 14 juni gaan we stemmen over een volksinitiatief, dat de zaak federaal wil regelen (dat betekent een aantasting van kantonale autonomie, wat hier altijd heikel ligt).
      Het voorstel ziet er als volgt uit:
      - Successie en schenkingsrechten van 20%
      - Vererving tussen echtgenoten (of daaraan gelijkgestelde partners) is vrij.
      - Erfenissen beneden 2 Mio zijn vrij
      - Schenkingen tot een totaal van 20.000 zijn sowieso vrij ook als de totale erfenis méér dan 2 Mio bedraagt.
      - Ondernemingen die door de erven gedurende minstens 10 jaar voortgezet worden zijn vrij.

      Een alleszins redelijk voorstel. Naar het zich laat aanzien ga ik ja stemmen, kantonale Autonomie hin oder her.
      Successie en schenking is hier, buiten de vrijstelling, belast met 17% voor direct naasten/nabestaanden.
      Vererving tussen echtgenoten is vrij tot plm 600.000
      Erfenissen zijn hier belast met 17% buiten de vrijstelling om voor direct nabestaanden.
      Ondernemingen die door de erven worden voortgezet zijn vrij tot 1 miljoen. Uitstel van 10 jaar wordt standaard verleend mits de onderneming minimaal 5 jaar wordt voortgezet. Over het meerdere moet 17% worden afgerekend.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •