Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 15

    Onderwerp: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

    1. #1
      Very Important Prikker Umarvlie's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Locatie
      Is hier iemand?
      Berichten
      5.178
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      490017

      Standaard Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      STRAATSBURG - Nederland heeft Europese regels overtreden bij de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers. Dergelijke volwassenen zonder papieren hebben recht op voedsel, kleding en onderdak (bed, bad en brood).
      Dat blijkt uit een verklaring van het zogenoemde Comité van Ministers van de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa in Straatsburg woensdag. Het comité boog zich over de felle kritiek van het Europees Comité voor Sociale Rechten (ECSR) op de Nederlandse opvang voor vreemdelingen zonder legale status.
      Het onafhankelijke ECSR controleert de naleving van het Europees Sociaal Handvest, een verdrag over mensenrechten dat is opgesteld door de Raad van Europa. Nederland redeneerde dat dat handvest niet geldt voor personen die illegaal op Nederlands grondgebied verblijven. Maar de ECSR vindt van wel.

      Reacties
      GroenLinks-Tweede Kamerlid Linda Voortman: „Ik ben blij dat het Comité van Ministers van de Raad van Europa, na de gezaghebbende uitspraak van het Comité voor Sociale Rechten, zegt dat Nederland uitgeprocedeerde asielzoekers niet op straat kan laten staan. Het is daarom extra pijnlijk dat Nederland, ondanks gerechtelijke uitspraken, zo lang heeft geweigerd uitvoering te geven aan menswaardige opvang van dakloze asielzoekers. De enige juiste reactie van staatssecretaris Dijkhoff is nu om snel de gemeenten een definitief budget geven voor de opvang. Gemeenten hebben inmiddels bewezen dat zij veel beter en socialer kunnen omgaan met kwetsbare mensen dan het Rijk. Met mensenrechten marchandeer je niet.”

      Geesje Werkman reageert namens van Kerk in Actie: „De uitspraak onderstreept het eerdere oordeel. Ook ongedocumenteerden hebben recht op bed, bad en brood. Ik roep de Nederlandse overheid op hier ruimhartig gehoor aan te geven.Mensen verdienen het niet om op straat te slapen, zoals deze week nog in Amsterdam.”

      (Bron: Telegraaf)
      'Als je het begrijpt, hoef je het niet te vragen, als je het moet vragen zul je het nooit begrijpen.'

    2. #2
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Minister Asscher optimistisch over oplossing opvang illegalen

      Laatste update: 15 april 2015 18:37

      Vicepremier Lodewijk Asscher is optimistisch dat de coalitie een oplossing vindt voor de opvang van illegalen. ''We komen er zeker uit, maar wanneer weet je nooit van tevoren''.

      Dat zei Asscher woensdag.

      Vlak voor het begin van nieuw overleg in het Torentje van premier Mark Rutte toonde ook verantwoordelijk staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) zich positief over de uitkomst. Op de vraag of er een oplossing komt, zei hij: ''Ja, anders was ik hier niet.''

      De top van de coalitie is sinds 17.00 uur weer bijeen in het Torentje voor overleg over de vraag of uitgeprocedeerde asielzoekers recht hebben op opvang in gemeenten ('bed, bad en brood').

      Afgelopen nacht was er tot 2.30 uur al coalitieoverleg over de kwestie, en ook eerder woensdag zaten Rutte, Asscher, PvdA-leider Diederik Samsom, VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra en Dijkhoff al samen in het Torentje.

      Rutte en Asscher zeiden niets bij aankomst bij het Torentje. Zijlstra hield zich erg op de vlakte.

      Door: ANP
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    3. #3
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Bij ons hebben illegalen recht op opvang als ze bereid zijn actief mee te werken aan hun repatriëring.

      Vraag is natuurlijk of je je mensenrechten verliest als je niet bereid bent om actief mee te werken aan je eigen repatriëring.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    4. #4
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Bij ons hebben illegalen recht op opvang als ze bereid zijn actief mee te werken aan hun repatriëring.

      Vraag is natuurlijk of je je mensenrechten verliest als je niet bereid bent om actief mee te werken aan je eigen repatriëring.
      Het blijft een moeilijk verhaal.

      Ik kan me goed verplaatsen in de situatie van die mensen. Ik zou ook alles proberen om niet terug te hoeven naar Somalië, om maar eens een land te noemen.

      Het criterium dat je leven direct gevaar moet lopen klinkt officieel mooi maar als je daar bij wijze van spreke in een lemen hutje op een korst brood moet knagen dan is de keuze snel gemaakt. Bewezen is ook dat je kansen toenemen als je de procedure maar lang genoeg weet te rekken. Zie het generaal pardon. Ook in Duistland gaan er momenteel stemmen op voor een pardon. Als je dAr oor je paspoort overboord moet gooien en de voel aan elkaar moet liegen dan is dat te begrijpen.

      Aan de andere heb ik altijd sterk mijn bedenkingen of wij hier wel de 'echte' vluchtelingen krijgen. Volgens mij zitten die in de kampen in de regio. Die zijn helemaal niet in staat om de reis te maken cq te betalen. Daar hangt een soort crimineel circuit omheen.

      Eenmaal in Nederland staan de juristen klaar. Gezien het aantal vluchtelingen verdient daar een behoorlijk 'leger' advocaten een goede boterham aan. Die spinnen er garen bij om de processen zo lang mogelijk te laten duren.

      Lastige materie.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #5
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Mensonterend om die mensen soms na jaren nog terug te sturen met kinderen die hier op school zitten en die de taal van het land van herkomst niet eens machtig zijn.

      Bij die AZC's worden soms hele gezinnen aan de andere kant van de slagbomen gezet. Snap ook niet dat die procedures zo lang moeten duren.

      Als je vluchtelingen en asielzoekers de grens laat passeren heb je als geciviliseerde samenleving een zorgplicht. Ook bij uitgeprocedeerde asielzoekers.

      Grenzen en AZC's dicht, opvang in de regio en een generaal pardon voor alles wat er nu nog zit?

    6. #6
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Ik begrijp niet dat Nederland speciaal wordt 'aangepakt'. Ik schat dat er geen land is waar illegalen fatsoenlijk behandeld worden. Alsof ze in Sangatte bed bad en brood krijgen. Of in Spanje of Griekenland.
      viejo pendejo se extravia

    7. #7
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Bij ons hebben illegalen recht op opvang als ze bereid zijn actief mee te werken aan hun repatriëring.
      De meeste illegalen zijn niet 'repatriabel'. Dat is nou net waarom ze hier nog rondzwerven. De meeste herkomstlanden zijn blij dat ze van hun burgers af zijn.
      viejo pendejo se extravia

    8. #8
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      schat dat er geen land is waar illegalen fatsoenlijk behandeld worden. Alsof ze in Sangatte bed bad en brood krijgen. Of in Spanje of Griekenland.
      In Spanje en Griekenland kennen ze volgens mij niet eens een nationale bijstandswet voor de eigen bevolking laat staan voor uitgeprocedeerde asielzoekers.

      Toekennen van enige ondersteuning is dan de taak van de lokale overheid en die kan in geld of natura worden verstrekt.

    9. #9
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik begrijp niet dat Nederland speciaal wordt 'aangepakt'. Ik schat dat er geen land is waar illegalen fatsoenlijk behandeld worden. Alsof ze in Sangatte bed bad en brood krijgen. Of in Spanje of Griekenland.
      Waarschijnlijk worden wij ook niet alleen aangepakt.

      Dit artikel gaat toevallig enkel over Nederland en tja.....er zijn prikkers die daar een hard piemoltje van krijgen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #10
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Sep 2014
      Berichten
      70
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Nederland schond regels bij 'bed, bad, brood'

      Inderdaad lastige materie,

      Nederland gaat uitgeprocedeerde asielzoekers, (dus na procederen heeft de rechter bepaald dat Nederland geen asiel aan je verleend en je dus Nederland moet verlaten), onderhouden met bed, bad en brood.

      Dit is de Arabische aanpak voor wat betreft illegalen:

      http://www.arabnews.com/featured/news/722066

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •