Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/5 EersteEerste ... 45
    Resultaten 41 tot 47 van de 47

    Onderwerp: Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid

    1. #41
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Bizar overigens dat zo'n non-bericht tot zo'n lang topic leidt

      Vooral ook omdat we niet eens weten wat nou eigenlijk de bedoeling was: een derde categorie wc's, of eentje om de bestaande twee te vervangen? Ik dacht het eerste.

      En als er een boodschap is, dan was die dacht ik gericht aan transgenders, niet aan de rest. Die mogen en kunnen die plee denk ik rustig negeren.

      Dat negeren zal mij prima gaan lukken en ik kan me er dan ook niet over opwinden, gutmenschen, oud-links, nieuw populistisch rechts or otherwise
      Ik begrijp die hele hype niet. Ik weet niet beter of je hebt dames- en herentoiletten. Groepje waar ze nu aparte toiletten voor willen hebben kan kiezen.

      Ik ben voor aparte toiletten voor Katholieken. Met bordjes 'pas op uw kinderen' maar dat is uit preventief oogpunt.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #42
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik denk niet dat het zo simpel is. Ten eerste is de VS al een eeuw of langer een immigratieland, en dan massaal, en Europa pas een halve eeuw, en minder massaal.

      Ten tweede weet ik niet hoe je de mate van integratie meet. Ik weet al niet eens wat het woord betekent.

      Het is waarschijnlijk wel zo dat in Amerika meer geldt: als je niet werkt zal je niet eten, dus dan wordt er vanzelf wel aangepast, als dat een simpel woord voor integreren is. Al hoef je je niet zo aan te passen als je self-employed bent, zelf geld weet te maken zonder in loondienst te gaan. Dat speelt in de VS ook veel meer dan hier, denk ik.

      Ten derde gaat het hier vooral over moslims en/of niet-westerlingen, en in de VS veel minder. Latino's kan je natuurlijk makkelijker als 'westerling' zien dan mensen uit het Midden-Oosten. In Europa is het gemiddelde zo'n beetje 5% moslims; in de VS misschien 2%.

      Verder zijn Europese immigranten een mix van inwoners van ex-kolonies en aanvankelijk actief aangeworven, tijdelijk bedoelde 'gastarbeiders'. Terwijl mensen die naar Amerika gaan, zelden tot nooit worden uitgenodigd / geworven, en specifiek voor de VS hebben gekozen. Meer eigen initiatief dus, en vooral ook: bewust definitief geëmigreerd, om Amerikaan te worden.

      Dat was hier nou juist altijd onduidelijk, van twee kanten. Zowel overheden als 'gastarbeiders' dachten aanvankelijk dat het tijdelijk zou zijn. Dat gaat dus wringen. Nooit bewust geëmigreerd, tegen wil en dank blijven hangen. Daar krijgen de kinderen een tik van mee, en de autochtonen zijn ook al verontwaardigd: ze zouden toch weer weg gaan?

      Moslims in de VS komen veel vaker uit de middenklasse (in het land van oorsprong al) dan die in Europa. Hoger opgeleid, kozen voor de American Dream.

      Ik weet niet hoe je dat allemaal vergelijkt.

      Je kan wel zeggen: in de VS zijn veel minder aanslagen geweest uitgevoerd door mensen die daar wonen, en de VS heeft ook veel minder Syriëgangers.
      Het zou een mix van alle dingen zijn die je opnoemt.

      'Immigranten' hier zijn vaak niet gemotiveerd er iets van te maken. / immigranten US waren tot in de vezels gemotiveerd.
      Hier is het heilige moeten veel minder. Uitkering ies goed. / In de VS zij ze daar een stuk strenger en minder royaal.
      Minder regels en meer mogelijkheden om te ondernemen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #43
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het zou een mix van alle dingen zijn die je opnoemt.

      'Immigranten' hier zijn vaak niet gemotiveerd er iets van te maken. / immigranten US waren tot in de vezels gemotiveerd.
      Hier is het heilige moeten veel minder. Uitkering ies goed. / In de VS zij ze daar een stuk strenger en minder royaal.
      Minder regels en meer mogelijkheden om te ondernemen.
      Mja, ik denk dat de eerste generatie hier best gemotiveerd waren, maar beperkt door het feit dat ze ongeschoold en analfabeet waren, en vaak al te oud om daar wat aan te (willen, kunnen) doen. De tweede generatie kan je lamlendigheid verwijten; dat zou ik de eerste niet doen.

      Mensen kiezen speciaal voor de VS. Kost de grootste moeite om binnen te komen. In Marokko en Turkije gingen ze ff geld verdienen ergens in Europa. Het uitgangspunt was al zó verschillend.

      Ik denk trouwens ook dat de tweede generatie in de VS veel kleiner is dan hier (50%). In de VS gaat het dacht ik nog vnl. om mensen die zelf zijn gekomen.

      Verder zeiken Amerikanen beslist minder over je godsdienst, zelfs als je moslim bent. Extremen zijn er altijd, maar door die christelijke inslag in de VS is er ook meer tolerantie voor andere geloven.

      Is mijn indruk dan, niet meer dan dat.
      viejo pendejo se extravia

    4. #44
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Mja, ik denk dat de eerste generatie hier best gemotiveerd waren, maar beperkt door het feit dat ze ongeschoold en analfabeet waren, en vaak al te oud om daar wat aan te (willen, kunnen) doen. De tweede generatie kan je lamlendigheid verwijten; dat zou ik de eerste niet doen.

      Mensen kiezen speciaal voor de VS. Kost de grootste moeite om binnen te komen. In Marokko en Turkije gingen ze ff geld verdienen ergens in Europa. Het uitgangspunt was al zó verschillend.

      Ik denk trouwens ook dat de tweede generatie in de VS veel kleiner is dan hier (50%). In de VS gaat het dacht ik nog vnl. om mensen die zelf zijn gekomen.

      Verder zeiken Amerikanen beslist minder over je godsdienst, zelfs als je moslim bent. Extremen zijn er altijd, maar door die christelijke inslag in de VS is er ook meer tolerantie voor andere geloven.

      Is mijn indruk dan, niet meer dan dat.
      Denk dat het toch ook een stukje te maken heeft met de cultuur. Ouders die het hier niet hebben kunnen 'maken' geven alles en iedereen de schuld behalve zichzelf en brengen deze negativiteit over op hun kinderen.

      Het kan zo simpel zijn. De groenteman uit het buurtje waar ik geboren ben, die intussen al met pensioen is, hamerde alleen maar op je best doen op school bij zijn kinderen. Hij besefte zich, ondanks dat hij de taal slecht beheerste, dat hij het als cardioloog beter had gehad dan als groenteman. Het is hem gelukt. Zij zoon heeft een HBO-opleiding afgerond en dochter een of andere universitaire studie.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #45
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      De Gutmensch is iemand die dolgraag het goede wil doen en daarvoor bereid is om de realiteit naar zijn hand te zetten. Het vervelende van realiteit is zijn nare kanten , en idd. , DAT niet onder ogen willen zien noem ik denkluiheid.

      Deze 'linkse' attitude heeft decennia lang geleid tot de gedachtegang dat Nederland zo'n tolerant land was....Vol met betweters....Die attitude werd gelogenstraft toen de realiteit de eigen achtertuin begon te bereiken....Ik denk dat inmiddels de SP Pim Fortuyn (15 jaar later) 'links' is voorbijgegaan.

      We moeten oppassen dat we niet naar de andere kant doorslaan!
      Voor de helderheid heb ik net even het topicje doorgelezen.

      Een minister van N-VA (nieuw-vlaamse alliantie) een nogal rechtse partij (zie ook bijdrage van Mars) heeft het plan opgevat om in de grote ambtenarenkantoren geslachtsneutrale toiletten aan te wijzen. Deze toiletten zijn bestemd voor iedereen (zie topicartikel) maar vooral voor transgenders.

      Cavaria (zit de doelgroep transgenders bij) juicht dit toe. Van henkomt de opmerking dat het vervelend is om je entree tot een wc te moeten toelichten.

      Waarom is deze overtuigend rechtse partij (waar onder andere Bart de Wever bijhoort) voor transgenderwc's ?
      De federale regering, waaraan zij deelneemt, heeft uit europees onderzoek vernomen dat België ergens onderaan bungelt wat betreft haar inspanningen ten bate van transgenders.
      Slecht imago dus en de regering komt met het voorstel om voor haar eigen ambtenaren geslachtsneutrale toiletten in te stellen. Deze toiletten zijn dus voor iedereen toegankelijk !(zie topicartikel)

      Tot nu toe, Bofko , HP Pas* en Superick* merk ik NIETS, nada, noppes van 'lui-linkse Gutmenschen'zoals jij, Bofko, ze beschrijft..
      Ik vind het een slechte zaak om in algemene termen een mening te ventileren in dit topicje die niet concreet beargumenteerd is.

      Ik ga nog verder . Het scheldwoord Gutmensch versterkt polarisatie. Gisteren las ik in Trouw dat in ons buurland Duitsland -in Freital-een auto opgeblazen was van een linkse fractie-voorzitter. De partij vermoedt een extreem-rechtse aanslag aangezien uit deze hoek vele bedreigingen binnenkomen.
      Ook doodsbedreiging.



      PS *
      HP Pas en SI geven een like aan Bofko. Is het vanwege het Gutmensch-denken ? Daar ben ik niet zeker van...

    6. #46
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Voor de helderheid heb ik net even het topicje doorgelezen.

      Een minister van N-VA (nieuw-vlaamse alliantie) een nogal rechtse partij (zie ook bijdrage van Mars) heeft het plan opgevat om in de grote ambtenarenkantoren geslachtsneutrale toiletten aan te wijzen. Deze toiletten zijn bestemd voor iedereen (zie topicartikel) maar vooral voor transgenders.

      Cavaria (zit de doelgroep transgenders bij) juicht dit toe. Van henkomt de opmerking dat het vervelend is om je entree tot een wc te moeten toelichten.

      Waarom is deze overtuigend rechtse partij (waar onder andere Bart de Wever bijhoort) voor transgenderwc's ?
      De federale regering, waaraan zij deelneemt, heeft uit europees onderzoek vernomen dat België ergens onderaan bungelt wat betreft haar inspanningen ten bate van transgenders.
      Slecht imago dus en de regering komt met het voorstel om voor haar eigen ambtenaren geslachtsneutrale toiletten in te stellen. Deze toiletten zijn dus voor iedereen toegankelijk !(zie topicartikel)

      Tot nu toe, Bofko , HP Pas* en Superick* merk ik NIETS, nada, noppes van 'lui-linkse Gutmenschen'zoals jij, Bofko, ze beschrijft..
      Ik vind het een slechte zaak om in algemene termen een mening te ventileren in dit topicje die niet concreet beargumenteerd is.

      Ik ga nog verder . Het scheldwoord Gutmensch versterkt polarisatie. Gisteren las ik in Trouw dat in ons buurland Duitsland -in Freital-een auto opgeblazen was van een linkse fractie-voorzitter. De partij vermoedt een extreem-rechtse aanslag aangezien uit deze hoek vele bedreigingen binnenkomen.
      Ook doodsbedreiging.



      PS *
      HP Pas en SI geven een like aan Bofko. Is het vanwege het Gutmensch-denken ? Daar ben ik niet zeker van...
      En nu?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #47
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      En nu?
      Genderneutrale toiletten bij Vlaamse overheid-transpersons-prevalence-jpg

      Bijvoorbeeld :

      In de arbeidsvoorwaarden op laten nemen dat de mogelijkheid bestaat om per etage een genderneutrale wc aan te wijzen..
      Bij interesse kontakt opnemen met afdeling personeelszaken/hrm.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •