Moroccan economy - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/5 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 46

    Onderwerp: Moroccan economy

    1. #11
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ja, dat bedoelde ik ook met de term niche-industrie. Duitse auto's bijv. hebben in de perceptie van de wereldmarkt een meerwaarde die maakt dat mensen er zoveel voor betalen dat je er nog Europese arbeiders mee kan betalen

      Op veel kleinere schaal geldt dat natuurlijk ook voor andere produkten, vnl. luxe consumptiegoederen.

      Griekenland ging fout door verkeerde beslissingen genomen in Brussel, op grond van ideologie in plaats van de feiten.

      Louter objectief gezien voldoet Turkije momenteel beter aan de economische eisen dan pakweg Roemenië, Bulgarije, of, inderdaad, Griekenland.

      Politiek is wellicht een andere zaak, maar dat heb ik al besproken. Erdoğan is in mijn ogen eerder een gevolg van afwijzing door de EU, dan de oorzaak ervan.

      Zoals gezegd, Portugal, Spanje en Griekenland mochten lid worden toen ze nog niet eens bewezen hadden een democratie te kunnen onderhouden, aangezien ze er pas net mee begonnen waren, na een halve eeuw tot altijd al een dictatuur. Turkije heeft in dat licht bezien een langere, zij het wat gebrekkige, ervaring met democratie etc.

      Even louter objectief bezien.

      Het is waar dat ik momenteel het (zelf)reinigende vermogen van de EU somber inzie, gezien de toestand in Hongarije, Roemenië en Bulgarije, maar op papier dwingt lidmaatschap van de EU in ieder geval een minimum aan mensenrechten, rechtsstaat en democratie af.

      Ik ben ervan overtuigd dat als Turkije in 1961 lid was geworden, het er nu heel anders uitzag, en het niet problematisch was geworden voor de EU, destijds EEG.

      Turkije is altijd een verscheurd land geweest, met een modernistische 'vleugel', en een conservatieve, en all around autoritaire trekken. Alle politici gedragen zich als strenge vaders die geen tegenspraak dulden en boven alle kritiek verheven zijn. Maar de HDP is een heel bijzondere partij nu, die niet alleen voor de Koerden opkomt, zoals routinematig wordt beweerd. Het is de enige partij die ook nog over rechten voor pakweg LGBT durft te praten. Dat is vooral gedurfd gezien de, toegegeven, grotendeels (nog) Koerdische achterban.

      In any case, als de EU op enig moment Turkije een zetje had gegeven door niet alleen met de zweep, maar ook de wortel te zwaaien, was het allemaal heel anders gelopen. Daar ben ik van overtuigd.

      Turkije richt zich 'van nature' op het westen; en dat al zeker 3 eeuwen; de Arabische wereld blijft vreemd, het is meer dat ze daar nou eenmaal mee moeten dealen.

      Een Turkije in de EU had de scherpe kantjes van het autoritaire modernisme van de generaals eraf kunnen en moeten slijpen. Zoals ook binnen de kortste keren de Portugese, Spaanse en Griekse legers zich uit de politiek terugtrokken.

      In plaats daarvan zag de EU in het Turkse leger een grotere bedreiging voor de democratie etc. dan in de politieke islam. Dat hebben ze geweten.

      Moet je zien waar Turkije nou zit. Dat was een heel verkeerde analyse.

      Hetzelfde geldt overigens voor Iran. Onder de oppervlakte is dat eigenlijk zó modern. Maja, als je de moderne kant van een land niet steunt, maar schoffeert, dan krijg je wat we nu hebben.

      De ayatollahs zijn de directe schuld van de VS. Heel simpel. Dat krijg je van de sjah blind steunen in zijn onderdrukking van het democratische, gematigde midden. Dan krijgen extremisten de vrije hand.

      Bah.


      Sorry, sloeg aan het mijmeren. Van het een kwam het ander
      Men moet inventiever worden. Meer goede nieuwe ideeën eerder en serieuzer ondersteunen en gewoon doen. Altijd maar dat denken in problemen van grote partijen. Al een jaar of vijf geleden hoorde ik een techneut van de TU vertellen over een volledig uit versterkt koolstofvezel bestaande windmolen. in produktie goedkoper te maken dan een conventionele. Lichter dus makkelijker en goedkoper te plaatsen. Roest niet dus schilderen overvodig. Geen interesse vanuit de industrie, punt. Nee, die verdienen zo ook geld en gaan vaak alleen uit noodzaak om als 'de markt' het vraagt. Zomaar 1 voorbeeld.

      De EU...... Het lijkt bijna een religie. Als je kritisch wordt dan kan je niet goed nadenken.

      Zomaar wat tekortkomingen.
      Geen politieke internationale slagkracht. Iedereen doet zijn eigen ding.
      Laag democratisch gehalte. Allerlei, niet gekozen commissies schuiven met miljarden.
      Landen die het niet bij kunnen benen toch toegelaten (zoals je al zei).
      Geen politiek visie. (De burgers laten weten waar we bijv. Over 10 jaar met Europa willen staan)
      Euro 'wurgt' zuidelijke landen. (Niet de handelsbetrekkingen dus maar de munt)

      Ik denk dat we ons vergissen in een land als Turkije. Een land dat ook cultureel ver van ons af ligt. Jij hebt het over 'strenge mannen' in de poliek. Ik denk dat je in Turkse ogen ook moet overkomen als een baas. Doe je dat niet dan wordt je door velen als zwak gezien. Mag ik dat cultuur noemen?
      Zoveel zaken waar niet aan te tornen valt. Ga het eens goed maken met de Koerden, geef Cyprus eens terug, laat die journalisten eens vrij, hef dat artikel van belediging van Turkije of de staat eens op, laat de pers eens met rust.
      Wellicht ligt dat ook wel in de cultuur. Het ongeduld icm met het haantjesgedrag, trots, eer en is dat de reden dat ze de kont tegen de Europese krib hebben gegooid. Lijkt me lastig politiek dealen met dergelijke types in een EU.

      Denk dat er dictaturen nog een andere belangrijke factor meespeelt. Dictators zijn panisch voor mensen in vereniging. De enige vorm waarin dat mag gebeuren is het geloof. Vaak proberen ze zichzelf ook krampachtig neer te zetten als vroom. Dat geloof kunnen ze niet wegpoetsen. Dat is te verspreid, te groot. Het dan ook logisch dat juist dat geloof de macht vaak grijpt als de dictator wankelt. Er is geen andere beweging. Ja, als los zand aan elkaar hangende studenten.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #12
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Men moet inventiever worden. Meer goede nieuwe ideeën eerder en serieuzer ondersteunen en gewoon doen. Altijd maar dat denken in problemen van grote partijen. Al een jaar of vijf geleden hoorde ik een techneut van de TU vertellen over een volledig uit versterkt koolstofvezel bestaande windmolen. in produktie goedkoper te maken dan een conventionele. Lichter dus makkelijker en goedkoper te plaatsen. Roest niet dus schilderen overvodig. Geen interesse vanuit de industrie, punt. Nee, die verdienen zo ook geld en gaan vaak alleen uit noodzaak om als 'de markt' het vraagt. Zomaar 1 voorbeeld.
      Ik denk dat dat op dit moment echt niet goedkoper is, anders deden ze dat echt wel. Hij bedoelt waarschijnlijk, als je er nu enorm veel geld tegenaan gooit voor de ontwikkeling, dan zal het op den duur misschien goedkoper kunnen worden dan staal. Staal is, met die overproduktie, nu zo goedkoop...

      De EU...... Het lijkt bijna een religie. Als je kritisch wordt dan kan je niet goed nadenken.
      Het is geen religie, het is een ideaal, maar tegelijkertijd ook noodzaak. En je kan rustig kritisch zijn, dat ben ik ook. Niks is perfect, dus hoe zou de EU dat wel kunnen zijn?

      Zomaar wat tekortkomingen.
      Geen politieke internationale slagkracht. Iedereen doet zijn eigen ding.
      Dit is een pleidooi voor méér EU, niet minder. Dus je bent eigenlijk wel voorstander van meer integratie

      Laag democratisch gehalte. Allerlei, niet gekozen commissies schuiven met miljarden.
      Dat is helemaal niet waar. Het EP heeft budgetrecht; het kan begrotingen wegstemmen. Over alle belangrijke zaken wordt beslist door de Ministerraad, die bestaat uit mensen die in hun eigen land stuk voor stuk gekozen zijn. Ook de EC is gekozen; wordt al dan niet goedgekeurd door het EP.

      Landen die het niet bij kunnen benen toch toegelaten (zoals je al zei).

      Geen politiek visie. (De burgers laten weten waar we bijv. Over 10 jaar met Europa willen staan)
      Die visie is er wel degelijk. Maar door de populistische anti-EU stemming durft haast niemand daar meer hardop over te praten. Ook dit is trouwens kritiek ten gunste van méér EU.

      Eigenlijk ben jij dus voor de EU, maar ben je teleurgesteld in het gebrek aan slagkracht. Je kan niet tegelijkertijd voor meer integratie zijn, en voor minder integratie. Maar jij bent het wel

      Euro 'wurgt' zuidelijke landen. (Niet de handelsbetrekkingen dus maar de munt)
      Nou nee. Als die zuidelijke landen zich niet aan de regels houden komen ze in de problemen. Dat waren ze net zo goed gekomen zonder lidmaatschap van de EU / deelname aan de euro. De heilige graal van ff devalueren is onzin, want dat leidt evengoed tot ontwrichting en armoede.

      Ik denk dat we ons vergissen in een land als Turkije. Een land dat ook cultureel ver van ons af ligt. Jij hebt het over 'strenge mannen' in de poliek. Ik denk dat je in Turkse ogen ook moet overkomen als een baas. Doe je dat niet dan wordt je door velen als zwak gezien. Mag ik dat cultuur noemen?
      Dat mag je best. Culturen veranderen voortdurend; het Turkije van nu lijkt niet op het Osmaanse rijk van een eeuw geleden. Ik denk dat jij je vergist in Turkije. Ik denk ook zeker dat ik er meer vanaf weet, aangezien ik ervoor doorgeleerd heb.

      Zoveel zaken waar niet aan te tornen valt. Ga het eens goed maken met de Koerden, geef Cyprus eens terug, laat die journalisten eens vrij, hef dat artikel van belediging van Turkije of de staat eens op, laat de pers eens met rust.
      Turkije was op weg een deal met de Koerden te sluiten, alleen kwamen Syrië en Irak ertussendoor, die de zaak compliceerden. Plus een Erdoğan, die overal problemen maakt in plaats van ze op te lossen.

      Teruggeven? Aan wie? Ik herinner je er nog maar eens aan dat de VN met een vredes- en herenigingsplan kwam; de Turkse Cyprioten stemden in meerderheid voor, de Griekse Cyprioten tegen. De EU was vervolgens zo dom om alsnog alleen het Griekse deel tot de EU toe te laten. Dat was dus een beloning voor hun afwijzing van een oplossing, hun anti-vrede-houding. Dat is toch belachelijk?

      Zoals gezegd, met Erdoğan aan de macht heb je inderdaad een ernstig democratisch tekort. Daar klaag ik nou net over. En dat is voor mij een gevolg van een halve eeuw Turkije afwijzen.

      Wat heeft dat nou met 'cultuur' te maken? Zou jij niet beledigd zijn als je een halve eeuw lang te horen krijgt dat je niet mee mag doen? Wegens wat precies? In feite is het gewoon de tegenhanger van waarom Griekenland er wel bij mocht: de westerse, christelijke grensstaat die de beschaving verdedigt tegen de oosterse, islamitische barbaren.

      Het is een belachelijke voorstelling van zaken. Dat blijkt wel. Griekenland is een corrupte beerput, maar het is de onze blijkbaar. Turkije doet het dan echt beter.

      Denk dat er dictaturen nog een andere belangrijke factor meespeelt. Dictators zijn panisch voor mensen in vereniging. De enige vorm waarin dat mag gebeuren is het geloof. Vaak proberen ze zichzelf ook krampachtig neer te zetten als vroom. Dat geloof kunnen ze niet wegpoetsen. Dat is te verspreid, te groot. Het dan ook logisch dat juist dat geloof de macht vaak grijpt als de dictator wankelt. Er is geen andere beweging. Ja, als los zand aan elkaar hangende studenten.
      Turkije is nooit een echte dictatuur geweest, zelfs onder Atatürk was het een dictatuur light. Wat wel een probleem is, is dat de oppositie zo zwak is. Maar de HDP is op dit moment waarschijnlijk de 'beste' partij die Turkije ooit heeft voortgebracht, heeft zo'n grote aanhang dat hij niet kan worden genegeerd, en heeft een set ideeën waar Turkije mee vooruit kan.

      Erdo heeft de verkiezingen verloren; het staat te bezien hoe dat nu verder gaat. Juist nu zou de EU moeten 'toeslaan'.
      viejo pendejo se extravia

    3. #13
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik denk dat dat op dit moment echt niet goedkoper is, anders deden ze dat echt wel. Hij bedoelt waarschijnlijk, als je er nu enorm veel geld tegenaan gooit voor de ontwikkeling, dan zal het op den duur misschien goedkoper kunnen worden dan staal. Staal is, met die overproduktie, nu zo goedkoop...



      Het is geen religie, het is een ideaal, maar tegelijkertijd ook noodzaak. En je kan rustig kritisch zijn, dat ben ik ook. Niks is perfect, dus hoe zou de EU dat wel kunnen zijn?



      Dit is een pleidooi voor méér EU, niet minder. Dus je bent eigenlijk wel voorstander van meer integratie



      Dat is helemaal niet waar. Het EP heeft budgetrecht; het kan begrotingen wegstemmen. Over alle belangrijke zaken wordt beslist door de Ministerraad, die bestaat uit mensen die in hun eigen land stuk voor stuk gekozen zijn. Ook de EC is gekozen; wordt al dan niet goedgekeurd door het EP.

      Landen die het niet bij kunnen benen toch toegelaten (zoals je al zei).



      Die visie is er wel degelijk. Maar door de populistische anti-EU stemming durft haast niemand daar meer hardop over te praten. Ook dit is trouwens kritiek ten gunste van méér EU.

      Eigenlijk ben jij dus voor de EU, maar ben je teleurgesteld in het gebrek aan slagkracht. Je kan niet tegelijkertijd voor meer integratie zijn, en voor minder integratie. Maar jij bent het wel



      Nou nee. Als die zuidelijke landen zich niet aan de regels houden komen ze in de problemen. Dat waren ze net zo goed gekomen zonder lidmaatschap van de EU / deelname aan de euro. De heilige graal van ff devalueren is onzin, want dat leidt evengoed tot ontwrichting en armoede.



      Dat mag je best. Culturen veranderen voortdurend; het Turkije van nu lijkt niet op het Osmaanse rijk van een eeuw geleden. Ik denk dat jij je vergist in Turkije. Ik denk ook zeker dat ik er meer vanaf weet, aangezien ik ervoor doorgeleerd heb.



      Turkije was op weg een deal met de Koerden te sluiten, alleen kwamen Syrië en Irak ertussendoor, die de zaak compliceerden. Plus een Erdoğan, die overal problemen maakt in plaats van ze op te lossen.

      Teruggeven? Aan wie? Ik herinner je er nog maar eens aan dat de VN met een vredes- en herenigingsplan kwam; de Turkse Cyprioten stemden in meerderheid voor, de Griekse Cyprioten tegen. De EU was vervolgens zo dom om alsnog alleen het Griekse deel tot de EU toe te laten. Dat was dus een beloning voor hun afwijzing van een oplossing, hun anti-vrede-houding. Dat is toch belachelijk?

      Zoals gezegd, met Erdoğan aan de macht heb je inderdaad een ernstig democratisch tekort. Daar klaag ik nou net over. En dat is voor mij een gevolg van een halve eeuw Turkije afwijzen.

      Wat heeft dat nou met 'cultuur' te maken? Zou jij niet beledigd zijn als je een halve eeuw lang te horen krijgt dat je niet mee mag doen? Wegens wat precies? In feite is het gewoon de tegenhanger van waarom Griekenland er wel bij mocht: de westerse, christelijke grensstaat die de beschaving verdedigt tegen de oosterse, islamitische barbaren.

      Het is een belachelijke voorstelling van zaken. Dat blijkt wel. Griekenland is een corrupte beerput, maar het is de onze blijkbaar. Turkije doet het dan echt beter.



      Turkije is nooit een echte dictatuur geweest, zelfs onder Atatürk was het een dictatuur light. Wat wel een probleem is, is dat de oppositie zo zwak is. Maar de HDP is op dit moment waarschijnlijk de 'beste' partij die Turkije ooit heeft voortgebracht, heeft zo'n grote aanhang dat hij niet kan worden genegeerd, en heeft een set ideeën waar Turkije mee vooruit kan.

      Erdo heeft de verkiezingen verloren; het staat te bezien hoe dat nu verder gaat. Juist nu zou de EU moeten 'toeslaan'.
      Dat juist jij nu het argument gebruikt dat staal zo goedkoop is. Niet kijkend naar de andere aspecten. Het zou wel een mechanisme zijn om eerst het gangbare uit te putten alvorens ergens anders aan te beginnen.

      Ik heb het al eens eerder gezegd. Ik ben voor verregaande samenwerking maar ben er wel voorstander van dat wij de baas blijven over onze eigen portemonnee. Een gemeenschappelijke munt is voor mijn geen noodzaak. Dat zou aan het eind van de rit als een soort kers op de samenwerkingstaart moeten komen. Of eerst beginnen met gelijkwaardige landen. Scandinavie, Duitsland, Nederland, Oostenrijk om eens wat te noemen. Jarenlange miljardensubsidies hebben zuidelijke landen, construcrief, geen stap verder gebracht. Zie nu de Franse boeren als lichtend voorbeeld. Die hebben nooit hoeven cocurreren, hielden het subsidiehandje op en Nederland is zo gek gemaakt dat handje iedere keer vol te stoppen met geld. ONS geld.

      Onlangs nog een artikel gelezen dat mensen die ergens voor gestudeerd hebben hun visie ook doorspekken met meningen en voorkeur. Het zegt dus niet alles. Ik verdien een dikke boterham door mensen die gestudeert hebben aan het handje mee te nemen door, in mijn ogen, simpele processen. Ik sta regelmatig verbaasd over hun onvermogen tot samenwerking en logisch nadenken.
      Erdogan het gevolg van de weigering tot deelname aan de EU. Ik vind het nogal een slag in de ruimte.

      ik had het meer over Iran dat je naar voren haalde als voorbeeld mbt mijn opmerking over dictaturen.

      met vriendelijke groet,

      Dick (slechts een HBO-opleiding)
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #14
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Moroccan economy

      Marokko doet het slecht. BNP zelfs lager dan van een land als Angola.

      33 miljoen Marokkanen genereren slechts iets van 110 miljard. 16 miljoen Nederlanders 850 miljard.

    5. #15
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten
      Kan je weer googlen op cijfers en feitjes. Zie je, ik doe dat namelijk niet zo specifiek.
      Ik laat mijn onderbuik vaak spreken. Die heeft kennis vergaard over de jaren, jo.
      Succes Ibi.
      Marokko staat op de 115e plek omgerekend per hoofd bevolking.

      We kunnen er nog lang en breed over discussiëren maar er kan simpel en onmiskenbaar worden vastgesteld dat 33 miljoen Marokkanen slecht presteren.

    6. #16
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Marokko staat op de 115e plek omgerekend per hoofd bevolking.

      We kunnen er nog lang en breed over discussiëren maar er kan simpel en onmiskenbaar worden vastgesteld dat 33 miljoen Marokkanen slecht presteren.
      Er is vooruitgang al geloof ik niet dat een Marokkaan zo kan werken als een Duitser of Nederlander. Gestructureerd, doelgericht, gedisciplineerd. Het lukt de Fransen, Italianen en Spanjaarden ook niet.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #17
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten
      Een beetje denigrerend doen over de grote Mediterraanse volkeren. Wil ik eigenlijk nog niet eens op in gaan.
      Volgens mij is het geen denigrerende mening van Super maar slechts een constatering.

      Er is geen boer binnen Europa die zoveel uit een hectare haalt als een Nederlandse boer. Toch blijft de EU kwistig met landbouwsubsidies strooien. Laat de markt haar werk doen.

      Landbouwsubsidies zijn concurrentievervalsing.

    8. #18
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten
      Waar heb jij het over? NLers zijn nog alleen goed in het zich ergens doorheen lullen. Iemand vertellen hoe iets te maken. Zelfs die sector wordt langzaam aan overgenomen door Azië en ontwikkelingslanden. Daar zitten nl. ook ingenieurs.
      Insourcing is de trend. Veel bedrijven halen de uitbestede productie weer terug uit het verre oosten.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten
      Zelfs die sector wordt langzaam aan overgenomen door Azië en ontwikkelingslanden. Daar zitten nl. ook ingenieurs.
      Je bent toch niet zo naïef te veronderstellen dat Mercedes Benz China en de Apple assemblagelijnen in China gerund worden door Chinezen? Men maakt gewoon gebruik van goedkope arbeidskrachten maar qualitycontrol en managers zijn vnl. westers.

    9. #19
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten
      Waar heb jij het over? NLers zijn nog alleen goed in het zich ergens doorheen lullen.


      Iemand vertellen hoe iets te maken. Zelfs die sector wordt langzaam aan overgenomen door Azië en ontwikkelingslanden. Daar zitten nl. ook ingenieurs.
      Met Nederlanders bedoel je vast autochtone Nederlanders. Je op opmerking geeft eigenlijk twee dingen tegelijk aan. Allochtonen worden door jou niet als Nederlander gezien.
      Je scheert een hele groep over 1 kam op basis van afkomst, gebaseerd op niets. Ja een onderbuik.

      Daar zijn de lonen laag. Dat is de hoofdreden.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #20
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Moroccan economy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten
      Insourcing is een laatste stuiptrekking van een stervende cultuur.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten
      Moeilijke praten met je, Ick. En weer haal je die afkomst cultuur reli kaart boven.
      Die cultuurkaart trok je toch echt zelf het eerst.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •