You need to upgrade your Flash Player
Ga terug   Maroc.NL > Islam > Islam en meer
Deze pagina opnieuw laden Nationaal Nederlands Islam Congres
Antwoord

Discussietools Weergave
  (#1) Oud
Hoofdredactie Hoofdredactie is offline
Administrator

Geslacht: Vrouw
Credits: 100
Standaard Nationaal Nederlands Islam Congres - 15 mei 2009, 11:44

Amice,

Waar ik mij vaak mateloos aan erger op dit soort Nederlandse
Islam/moslim-bijeenkomsten is het gehakketak-in-successie op ‘Het Westen”,
waar dankbaarheid voor de godsdienstvrijheid die HIER bestaat eerder op z’n
plaats is.

Immers, of je het leuk vindt of niet: het aantal Christenen (belijdend en
losser) in Nederland is vele, vele malen groter dan het aantal moslims. En
als je uitgaat vanGods/Allahs Almacht is dat ook Gods/Allahs wil.

Die Christelijke (katholieke, protestantse) meerderheid heeft in potentie
de democratische mogelijkheid om het anders-gelovigen vrijwel onmogelijk te
maken hun religie in vrijheid te beleven. Maar nee, zij zijn fatsoenlijk en
beschaafd en maken van hun numerieke overwicht geen misbruik of gebruik, en stellen op grond van de Grond- wettelijke Vrijheid van
Godsdienst/Levensovertuiging anders gelovigen (moslims) in staat scholen,
ziekenhuizen, begraafplaatsen, woningbouwverenigingen, gebouwen voor hun
erediensten (Moskeeën) enz.enz. te stichten.

In plaats van telkens op Het Westen en de ‘westerse leefwijze’ af te geven,
zou men de goede verstandhouding beter kunnen bevorderen door (veel)
waardering te tonen voor deze beschaafde vorm van samenleven & respect.

Om vervolgens die fundamentele mensenrechten te bevorderen in zgn.
Islamitische landen.

Ik hoop dat op het Nationale Islam Congres dat is aangekondigd, en waarvoor
Nederlandse moslims niet zijn uitgenodigd (althans die in mijn omgeving
merken er nix van) dit de toon zal zijn, die ‘de muziek maakt’.

Maar ik vrees dat er weer een vals deuntje gespeeld gaat worden.

M h g

Jan Mahmood Beerenhout

Met citaat antwoorden
  (#2) Oud
totaal totaal is offline
Member
Nederland

Geslacht: Man
Credits: 9.685
Standaard 16 mei 2009, 10:29

jaja, wie in de meerderheid is, heeft de juiste god. Alsof het wat uitmaakt welk geloof in de meerderheid is.

Dit noem ik het zogenaamde david-goliath-syndroom. De kleine david die de reus goliath omver kegelde. (maar waarom had hij 5 stenen nodig?).

De god van Israel is juist geinteresseerd in het kleine, verlorene. Zal een goede herder zijn kudde niet achterlaten om het ene verdwaalde schaap te vinden? Mijn part wordt de hele wereld moslim. Dat bevestigt mij alleen maar dat ik als christen uniek ben.

Anderszijds, dat de christenen in de meerderheid zijn, zegt mij ook niet zoveel. ik heb niet zo'n hoge pet op van de gemiddelde kerkchristen.

Met citaat antwoorden
  (#3) Oud
Rourchid Rourchid is offline
  

Geslacht: Man
Credits: -226
Standaard 29 mei 2009, 12:39

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdredactie Bekijk bericht
Amice,

Waar ik mij vaak mateloos aan erger op dit soort Nederlandse
Islam/moslim-bijeenkomsten is het gehakketak-in-successie op ‘Het Westen”,
waar dankbaarheid voor de godsdienstvrijheid die HIER bestaat eerder op z’n
plaats is.
Het gebruik van het predikaat 'ondankbaar' door dhr. Beerenhout kan niet anders dan omschreven worden als uiterst onverantwoordelijk en zelfs als anti-Islamitisch.
Immers, Koran (2:34) leert ons dat Iblies kafirin genoemd wordt. Niet zozeer omdat Iblis niet gelooft in het bestaan van Allah SWT, want Die staat immers voor Iblis' neus; maar omdat Iblis niet als blijk van dankbaarheid, tegenover Allah SWT die hem het leven gegeven heeft, verantwoording wil dragen voor de door Allah SWT geschapen mens. Dhr. Beerenhout stelt dus feitelijk dat een aantal van de Nederlandse Moslims kufr zijn en dat is een zeer gevaarlijke stellingname.

Wat dhr. Beerenhout echter vergeet is dat voor mij en vele andere Moslims geldt dat onze grootouders en ouders de beste jaren van hun leven gegeven hebben om ervoor te zorgen dat Nederland de rechtsstaat is geworden zoals wij die zo kennen.
Het getuigt dus van ondankbaarheid van de kant van dhr. Beerenhout zelf dat hij, die ook vruchtgebruiker is van de prestaties geleverd door generaties Moslims, hun het recht ontzegd zelf invulling te mogen geven aan hun eigen identeit. De gastarbeiders hebben wel mogen werken voor het comfort van dhr. Beerenhout maar desalniettemin meent dhr. Beerenhout dat Moslims nog steeds gastarbeiders zijn die doen en laten wat dhr. Beerenhout hen opdraagt te doen en te laten.

Wat betreft het gebruik van 'het Westen' wordt 'het Westen' ook veelvuldig gebruikt door autochtone niet-Moslims die kritiek hebben op het economistische denken in dit deel van de wereld dat overigens ook een groeiende kloof tussen rijk en arm laat zien.

Het gebruik van het predikaat ondankbaar door dhr. Beerenhout voor het positief-kritisch benaderen van wat ook wij Moslims mee hebben helpen opbouwen en met een positief-kritische benadering willen verbeteren, kan dus niet anders uitgelegd worden dan als in het gunstigste geval 'schofferend' en in het ongunstigste geval als aanzetten tot fitna.
Citaat:
Immers, of je het leuk vindt of niet: het aantal Christenen (belijdend en
losser) in Nederland is vele, vele malen groter dan het aantal moslims. En
als je uitgaat vanGods/Allahs Almacht is dat ook Gods/Allahs wil.

Die Christelijke (katholieke, protestantse) meerderheid heeft in potentie
de democratische mogelijkheid om het anders-gelovigen vrijwel onmogelijk te
maken hun religie in vrijheid te beleven. Maar nee, zij zijn fatsoenlijk en
beschaafd en maken van hun numerieke overwicht geen misbruik of gebruik, en stellen op grond van de Grond- wettelijke Vrijheid van
Godsdienst/Levensovertuiging anders gelovigen (moslims) in staat scholen,
ziekenhuizen, begraafplaatsen, woningbouwverenigingen, gebouwen voor hun
erediensten (Moskeeën) enz.enz. te stichten.
Een opmerking die getuigt van relicentrisme vermoedelijk ingegeven door wereldvreemdheid.
Recente cijfers geven aan dat nog maar 30% van de Nederlandse bevolking geïnteresseerd is in religie.
Bovenal vergeet dhr. Beerenhout dat de Laatste Boodschapper (Gd's heil en vrede zij met hem) de Koran heeft gebracht heeft voor de hele wereld. Dus Moslim in Nederland zijn houdt dientengevolge in ook te streven naar Islamitische rechtvaardigheid voor de 70% van de Nederlandse bevolking die niet geïnteresseerd is in religie.
Citaat:
In plaats van telkens op Het Westen en de ‘westerse leefwijze’ af te geven,
zou men de goede verstandhouding beter kunnen bevorderen door (veel)
waardering te tonen voor deze beschaafde vorm van samenleven & respect.
Maar als het aan dhr. Beerenhout ligt, is respect voor de Moslims die Nederland hebben helpen opbouwen niet nodig.
Citaat:
Om vervolgens die fundamentele mensenrechten te bevorderen in zgn.
Islamitische landen.
Nogmaals: de de Laatste Boodschapper (Gd's heil en vrede zij met hem) heeft de Koran gebracht voor de hele wereld.
Citaat:
Ik hoop dat op het Nationale Islam Congres dat is aangekondigd, en waarvoor
Nederlandse moslims niet zijn uitgenodigd (althans die in mijn omgeving
merken er nix van) dit de toon zal zijn, die ‘de muziek maakt’.

Maar ik vrees dat er weer een vals deuntje gespeeld gaat worden.

M h g

Jan Mahmood Beerenhout
Reden om geen Nederlandse Moslims uit te nodigen zoals dhr. Beerenhout is dat er onder de Nederlandse (autochtone) Moslims te weinig rekenschap gegeven wordt van dat inzake religie, de Nederlandse taal nog steeds een reflectie is van religie als instrument van staatsterreur gericht tegen het gedeelte van de bevolking dat niet tot de traditionele westerse elites (geestelijkheid en rijken) behoort en/of behoorde.
Het gevolg van zich geen rekenschap geven van voornoemde reflectie klinkt helaas manifest door in de hier geplaatste tekst van de Beerenhout. Een tekst die overduidelijk polemiseert en onaanvaardbare elementen van takfir vertoont.
Het zou dus verstandig zijn dat dhr. Beerenhout zich in het vervolg onthoudt van het schrijven van teksten zoals nu geplaatst.

Met citaat antwoorden
Antwoord

Maroc.NL > Islam > Islam en meer
Tags: , , ,

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan