Catwoman,
Citaat:
|
Dat kan ze niet. Zoals zoveel bekeerlingen wil ze de Quraan en soenna tot op de letter volgen. Geldt trouwens ook voor groepen moslims die dit vanaf hun geboorte zijn.
|
Een kleine vooruitgang is hier geboekt! Geen automatische piloot/papagaaienstand en je vermeldt hier 'bekeerlingen'. Hopenlijk ben ik nu af van je retoriek, dat ik toch als bekeerlinge dankbaar moet zijn dat ik in mijn eigen land islamitisch mag slachten (wat joden al een eeuwigheid doen) en misschien inspireert dat je grote vriendin (who is not alone) betreft haar kinderbijslag variant (daar waar mijn vader zijn hele leven lang 70 procent over de top van zijn inkomen heeft betaald), maar wat Tokkie Tomas betreft, koester ik weinig hoop.
Citaat:
|
En het letterlijk volgen gaat niet.
|
Meerdere malen heb je hier gezegd, dat moslims niet alles uit de koran kunnen opvolgen. Jij hebt een extremistische kijk op de islam met je shoppingstheorie. Je vindt dat als de schoondochter van de imam op een gemengde school les geeft, ze ook niet mag eisen dat ze geen handen wil schudden. Dat zou betekenen dat iemand die niet bidt, ook maar moet ophouden met te vasten in de ramadan, en rustig een varkenskarbonaadje achterover kan slaan. Mijn visie op de islam, is dat het een gematigde religie betreft, waarbij een evenwicht wordt gezocht tussen het genot van dit leven en religieuze werken doen voor het hiernamaals. Wa Allahoe 3alem.
Bukhari :: Book 1 :: Volume 2 :: Hadith 38
Narrated Abu Huraira:
The Prophet said, "Religion is very easy and whoever overburdens himself in his religion will not be able to continue in that way. So you should not be extremists, but try to be near to perfection and receive the good tidings that you will be rewarded; and gain strength by worshipping in the mornings, the nights."
Citaat:
|
Er staan tegenstrijdigheden in de Quraan en soenna
|
Zoals?
Citaat:
|
en daarnaast zijn er zaken die in de tijd van onze profeet vzmh) normaal waren , maar tegenwoordig absoluut niet meer kunnen, bijv de slavernij.
|
Hoe kom je daar nou toch bij? Tegenwoordig kan slavernij wel degelijk! De gehele derde wereld is 'slaaf' van de eerste wereld en de vrouwenhandel tiert ook nog welig.
Citaat:
|
Mensen proberen dit vaak op te lossen door een ideale islamitische samenleving voor te stellen, maar ze gaan voorbij aan het feit dat mensen hoe dan ook mensen blijven en een ideale samenleving zal helaas nooit bestaan.
|
Het gaat hier om een diep intens geloof, dat Goddelijke leiding (openbaring dus Koran), beter is dan menselijke leiding (zoals denkbeelden van filosofen/humanisten). Dat moslims niet perfekt zijn, en er ook onder moslims schurken te vinden zijn, doet niets toe of af aan het streven naar een ideale samenleving. Misstanden zoals Abu Ghraib gepleegd onder het mom van 'bringing freedom and democracy' doet ook geen hard-core sekulier twijfelen aan zijn gedachtegoed. Iedereen weet dat kwade elementen (onder de mensen) altijd blijven bestaan. Misstanden gepleegd door mensen halen niet het gedachtegoed
an sich overhoop, net als de kruistochten voor christenen geen reden zijn, om het Christendom te verlaten.
Citaat:
|
Vervolgens gaan ze die ideale islamitische samenleving vergelijken met misstanden binnen bijv. de Nederlandse samenleving. Wanneer je dan wijst op misstanden in islamitische landen, dan is dat Verwegistan of heeft het niets met islam te maken.
|
Nee, bij de topic 'Imam' ging het onderwerp over een hoofddoekverbod in Antwerpen. Jij haalde daar zelf de Taliban bij,
zonder enige aanleiding.
Sloeg en slaat helemaal, maar dan ook helemaal nergens op. Moslima's in Belgie hoeven zich niet te verantwoorden voor bijvoorbeeld het gooien van zoutzuur in Pakistan (welke ook voorkomt onder hindoes), de kledingvoorschriften (wel of geen topje) in (sjiietisch) Iran of besnijdenissen in Afrika (die ook voorkomen onder christenen), voordat ze een hoofddoek mogen dragen, net als dat een katholiek dartelend meisje in de bloei van haar leven, gewoon naar haar katholieke school kan gaan, zonder dat zij eerst verantwoording hoeft af te leggen voor wat priesters in andere werelddelen met jongens doen/hebben gedaan.
Aan de essentie van mijn betoog (dat de hoofddoek, geen culturele uiting is maar een religieuze verplichting, waaruit volgt dat dit hoofddoekverbod tegen artikel 18 van de mensenrechten is, en uitsluitend moslim meisjes onderwijs wordt onthouden wat discriminatie is, want een kruisje kun je verstoppen onder je kleding) ging jij volledig voorbij.
I.p.v. dat je je eigen zusters steunde, en enige compassie toonde vanwege dit onmenselijke leed wat hun is aangedaan, in een zogenaamd vrij Europees land, was je meer bezig met tell-sell praatjes, hoe dankbaar moslima's (van de derde generatie) wel moeten zijn aan het westen.
Bij deze topic, was dit een oud onafgerond gesprek tussen Charles en mij. Nogmaals,
ik was al tegen prostitutie, voordat ik moslima was..
Citaat:
|
Waarbij ze vergeten dat de misstanden hier in de theorie ook niet voorkomen
|
Onjuist. Zoals ik al zei,
was ik altijd al tegen prostitutie. Raamprostitutie is het summum van vrouwenhaat en seksisme. Zelfs indien je iedere misstand in de praktijk niet zou meerekenen, welke er velen zijn, en alles zou ideaal verlopen, de vrouw is geen incest slachtoffer, staat daar vrijwillig te pezen, houdt het geld allemaal zelf in de zak, en heeft
nooit (onmogelijk dus) perverse en vervelende klanten, en krijgt geen SOA en loopt nooit gevaar voor haar eigen leven, dan nog is het een volstrekt verwerpelijke, seksistische en vernederende daad van de hoerenloper t.a.v. de hoer. Daarnaast is alleen al het exposeren van haar lichaam op die manier, in theorie al vrouwenhaat, omdat zij zich als een lust object neerzet ten aanzien van iedere toevallige passant, inclusief kinderen en bejaarden.
Ik snap dan ook niet dat jij als moslima, niet in theorie tegen raamprostitutie bent.
Citaat:
|
en dat de theorie van de nederlandse samenleving anno 2009 eerlijker is dan een islamitische samenleving gebaseerd op de Quraan en soenna.
|
Allahoe moesta3an.
Citaat:
|
Het is ons niet toegestaan veranderingen aan te brengen of zaken weg te laten, de Quraan is het letterlijke woord van Allah. Dat betekent concreet dat in een islamitische samenleving anno 2009 het is toegestaan voor moslims om er slaven op na te houden en dat slavenmeesters sex kunnen hebben met hun slavinnen, waarbij de wil van de slavinnen er niet toe doet!. Dat wordt dan weer gepoogd te verdoezelen door te stellen dat slaven in een familieverband leven met hun meesters, hoe zot kun je het brengen!
|
Ik verdoezel niets, integendeel juist. Ik presenteer hier geen 'roze bril islam', zoals jij dat doet over het westen. De postings van Ayt en mij heb je niet gelezen?
Citaat:
|
Snowwihte en met haar anderen zitten klem in een onmogelijke spagaat. Ze kunnen niet de moed opbrengen op kritisch naar zaken te kijken en daarover te discussieren.
|
Ach welnee, Snow zit helemaal niet in een onmogelijke spagaat. De Koran is het Woord van God, Ongeschapen en dus Perfekt.
Mensen (en hun interpretaties) zijn niet perfekt, en Snow is al helemaal niet perfekt….
Citaat:
|
Het jammere is dat ze op deze wijze islam schade toebrengen.
|
Ik heb geen flauw idee hoe jij aan je verwrongen kijk op de islam komt en waar jij je littekens vandaan hebt, maar jouw extremistische visie op de islam, is de mijne niet. Ik zou zeggen, laat je verleden eens los, en ga eens echt integreren, indien je zo van het westen houdt. Stel net als de gemiddelde Nederlandse, het algemene welzijn voorop van vrouwen (of mensen), ongeacht hun religie of afkomst. Reageer niet steeds met jouw 'bagage', ook al ben ik me ervan bewust dat dit moeilijk voor je is en zet eens een andere plaat op. We kunnen misschien over een onderwerp een keertje discussieren wat niet over man-vrouw verhoudingen gaat, bijvoorbeeld 'Islam en gezondheid', of 'The world of the jinn'. Gewoon iets totaal anders. Je bent een intelligente meid, dus je hebt vast wel wat te melden.