You need to upgrade your Flash Player
Ga terug   Maroc.NL > Islam > Islam en meer
Deze pagina opnieuw laden Wat merk jij van Allah (God) ?
Antwoord

Discussietools Weergave
  (#1) Oud
al'ad mira al'ad mira is offline
al'ad mira
Nederland

Geslacht: Man
Credits: 647
Standaard Wat merk jij van Allah (God) ? - 7 november 2009, 16:18

Heel lang geleden heb ik 's een stel uit Indonesië ontmoet en met hen gepraat over Allah. Vooral het meisje merkte echt iets van Allah in haar leven. Ik ben benieuwd of veel moslims dat hebben, of dat het een kleine minderheid is. Christenen claimen vaak een "relatie met God" (of Jezus) te hebben; moet je dat nou veroordelen, of is dat binnen de Islam ook "toegestaan"? Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Met citaat antwoorden
  (#2) Oud
fatima pinar fatima pinar is offline
(niet m'n echte naam)
Belgie

Geslacht: Vrouw
Credits: 551
Standaard Wat merk jij van Allah (God) ? - 7 november 2009, 18:34

Allah is groot, daar kun je niet zomaar een praatje mee maken.
Soms stuurt Allah een droom om je iets duidelijk te maken.

Met citaat antwoorden
  (#3) Oud
vredevrouw vredevrouw is offline
Junior Member
Nederland

Credits: 1.116
Standaard 7 november 2009, 19:31

salaam alaikom
( wat merk jij van allah).
we merken genoeg van allah, we leven, eten, drinken, de natuur, de zeeen, bergen, bescherming, en natuurlijk de dood. we hebbben zoveel van allah gekregen. doe het goede en je zult zoveel van allah krijgen.

Met citaat antwoorden
  (#4) Oud
al'ad mira
Nederland

Standaard 7 november 2009, 20:32

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatima pinar Bekijk bericht
Soms stuurt Allah een droom om je iets duidelijk te maken.
Ik ken die verhalen, maar hoe weet je dat het echt is? Heb je zelf wel eens zo'n droom gehad?

Met citaat antwoorden
  (#5) Oud
(niet m'n echte naam)
Belgie

Standaard Droom - 7 november 2009, 20:44

Ik denk het wel. Ik droeg een zware jurk die bestond uit gouden munten. Verderop zat een jonge vrouw, heel gelukkig met een baby. Ik wilde naar haar toe, maar er zat een diepe, nauwe kloof tussen mij en haar. Ik voelde me rot en riep haar. Toen werd ik wakker.

Laatst gewijzigd door fatima pinar : 8 november 2009 om 05:58.
Met citaat antwoorden
  (#6) Oud
Junior Member
Nederland

Standaard 7 november 2009, 21:41

droom
ja ik heb ook een hele bijzondere droom gehad pas geleden.
ik droomde dat ik op een plek zat, en ik werd begroet door een man. in mijn droom keek ik eerst die man niet aan uit schaamte en wou hem ook niet terug groeten, omdat ik me verlegen voelde. die man zei tegen mij salaam alaikom en zei weet je wel wie ik ben. ik zei sorry maar ik ken je niet daarom wil ik niet tegen u praten. daarop zei hij tegen mij ik ben profeet mohammed en ik groet jou met een lach.ik zei toen geschrokken wat, heb ik u gezien jeh mohammed, ik,ik ja zei hij toen jij. ik keek hem nog goed aan om te kijken hoe hij eruit zag. die dag was ik zoo blij en tevreden.

maar voor mij is allah altijd in mij hart en gedachten.
ik hoef daar geen bewijs voor te zien ofzo ik geloof volledig in hem

Met citaat antwoorden
  (#7) Oud
salami salami is offline
Member

Credits: 2.531
Standaard 7 november 2009, 22:24

Citaat:
Ik denk het wel. Er was een heel veld met uitgehongerde mensen en de Profeet sprak hen toe. Maar ik dacht: straks gaan ze dood. Ik had wat brood en vis bij me dus ik wilde wat uitdelen, maar de Profeet riep me. Ik gaf hem het eten en hij maakte er kleine stukjes van en het gekke was, er kwamen steeds meer stukjes! Ik deelde alles uit. Anderen begonnen hetzelfde te doen en toen was iedereen blij. Ik werd heel raar wakker en wist zeker dat dit iets heel speciaals was.
Dit is een verhaal uit de bijbel, waarin Jezus het schaars aanwezige brood en slechts twee vissen op wonderbaarlijke wijze vermenigvuldigde, en toen was er genoeg voor de hele menigte waar hij voor sprak.
Ik denk dat deze droom betekent dat je je tot het christendom moet bekeren.

Laatst gewijzigd door salami : 7 november 2009 om 22:27.
Met citaat antwoorden
  (#8) Oud
al'ad mira
Nederland

Standaard 8 november 2009, 08:07

Citaat:
Ik denk het wel. Ik droeg een zware jurk die bestond uit gouden munten. Verderop zat een jonge vrouw, heel gelukkig met een baby. Ik wilde naar haar toe, maar er zat een diepe, nauwe kloof tussen mij en haar. Ik voelde me rot en riep haar. Toen werd ik wakker.
Heee Fatima, heb je je droom aangepast!? Dit keer over Maria met kindje Jezus?? Zit je nou te jokken of hoe zit dat?

Met citaat antwoorden
  (#9) Oud
(niet m'n echte naam)
Belgie

Standaard Droom - 8 november 2009, 12:03

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door al'ad mira Bekijk bericht
Heee Fatima, heb je je droom aangepast!? Dit keer over Maria met kindje Jezus?? Zit je nou te jokken of hoe zit dat?
Echt gedroomd, geloof het of niet. Maar het was niet Jezus & Maria. Ik ga me ook niet bekeren. Er is maar één God.

En jij dan? Ooit iets gemerkt?

Met citaat antwoorden
  (#10) Oud
(niet m'n echte naam)
Belgie

Standaard Droom - 8 november 2009, 21:50

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vredevrouw Bekijk bericht
(...) daarop zei hij tegen mij ik ben profeet mohammed en ik groet jou met een lach. (...)
Wow, da's mooi. Zo laat hij weten dat je goed bezig bent !

Met citaat antwoorden
  (#11) Oud
Junior Member
Nederland

Standaard 9 november 2009, 18:19

dank je wel insallah

Met citaat antwoorden
  (#12) Oud
al'ad mira
Nederland

Standaard Droom - 11 november 2009, 20:34

Citaat:
Maar het was niet Jezus & Maria. Ik ga me ook niet bekeren. Er is maar één God.
Groot gelijk. Wat ik wel sympathiek vind aan het christelijk geloof, is dat God niet hoog en droog in de hemel blijft zitten, terwijl wij verder ploeteren, maar zelf eens een tijdje als dakloze rondzwerft en dan als een stuk oud vuil aan een kruis gehangen wordt. Toch wel uniek. Trouwens, over één God gesproken: christenen beweren dat Jezus gewoon een verschijning is van die ene God.

Citaat:
En jij dan? Ooit iets gemerkt?
Ja. Ik was een buitenbeentje op school en de jongens met wie ik eerst omging kregen andere vrienden. Toen heb ik me een paar jaar erg eenzaam gevoeld. Toen ging ik naar een andere school en ik dacht: fijn, helemaal opnieuw beginnen. Maar opnieuw vond ik geen aansluiting. Na een aantal maanden heb ik toen hard gebeden en gevraagd om hulp. De volgende dag (!!) ontmoette ik iemand met wie ik toen leuk contact had. Ik ben niet heel lang met hem opgetrokken, maar ik heb sindsdien op die school nooit meer alleen gestaan.

Tot wie heb ik eigenlijk gebeden? Allah of God, het is voor mij dezelfde. Alleen heb ik de indruk dat ervaringen zoals die van jou en mij meer bij christenen dan bij moslims voorkomen. Vandaar dat ik deze discussie ben gestart.

Met citaat antwoorden
  (#13) Oud
yahyaoujdi yahyaoujdi is offline
Junior Member
Nederland

Credits: 2.128
Standaard 12 november 2009, 18:58

paar jaren geleden. ik woonde toen nog in marokko. ik was met vrienden in saidia (dat is een stadje in noord marokko). Ik had in me zak 6 dirham ( 5dh een munt + 1 dh een munt). ik was in boulvard van saidia chillen met vrienden. op gegeven moment ik zag een vrouw op de grond met een kind zij vroeg om geld. ik deed me hand in me zak om haar 1 dirham te geven. ik pakt verkeerd munt van 5 dirham toen ik me had stook naar haar zag ik dat het verkeerd munt. ik schaamte om terug te trekken. wollah dat deed me pijn want toen ik had nooit gewerkt en ik zat nog op school. helemaal geen inkomen. ik schaam me dood om terug te trekken. ik liep weg en me hersen was met die 5 dirham. oksimo billah ik was nog aan het denken over 5 dirham. in vol boulvard ik keek naar de grond en ik zag 50 dirham. ik dacht wow dat is ongeloofelijk. niemand heeft gezien behalve ik. ik was erg blij. het staat duidelijk in ons geloof dat voor elk hasana krijg je 10 keer hasanat. ik weet 100 % dat het een teken van allah. jammer dat ik na paar dagen was ik terug na de oude Yahya. altijd op jacht op vrouwen.

tot ik me ex heb ontmoeten. dat heb ik een les van haar gekregen.

Met citaat antwoorden
  (#14) Oud
(niet m'n echte naam)
Belgie

Standaard Droom - 12 november 2009, 20:36

Citaat:
... Christenen beweren dat Jezus gewoon een verschijning is van die ene God.
Zo heb ik het nog nooit bekeken. Ik dacht altijd: wat stom dat God zijn eigen zoon vermoordt, maar jij zegt dus dat God in feite een menselijk jasje aan heeft getrokken.

Citaat:
... Alleen heb ik de indruk dat ervaringen zoals die van jou en mij meer bij christenen dan bij moslims voorkomen. Vandaar dat ik deze discussie ben gestart.
Nou, ik geloof niet dat ze bij christenen meer voorkomen. Iedereen maakt wel dingen mee die te toevallig zijn, lees maar wat Yahya schrijft. Waar ik eerder jaloers op ben is de vriendelijkheid van Jezus. Allah is toch meer die strenge onbenaderbare. Ik ben ooit eens via www.ikzoekgod.nl gaan mailen met een christelijke vrouw. Poeslief mens. Het gaat daar ook allemaal over liefde enzo, best mooi, maar je komt er toch nooit achter wat er nou precies waar is.

Met citaat antwoorden
  (#15) Oud
Tomas Tomas is offline
Senior Member

Tomas's schermafbeelding

Credits: 88.006
Standaard 12 november 2009, 21:49

Hmmm... Ik heb het gevoel dat hier een toneelstukje wordt opgevoerd. Waarom weet ik nog niet. Gewoon een gevoel.

up
Met citaat antwoorden
  (#16) Oud
Charlus Charlus is offline
Provinciale droogkloot

Charlus's schermafbeelding

Credits: 182.849
Standaard 13 november 2009, 10:33

Je hebt ze opgeschrikt.

Laatst gewijzigd door Charlus : 13 november 2009 om 10:53.
Met citaat antwoorden
  (#17) Oud
Tomas Tomas is offline
Senior Member

Tomas's schermafbeelding

Credits: 88.006
Standaard 13 november 2009, 13:20

Jammer.

up
Met citaat antwoorden
  (#18) Oud
al'ad mira
Nederland

Standaard 13 november 2009, 21:47

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Hmmm... Ik heb het gevoel dat hier een toneelstukje wordt opgevoerd.
Speel gerust mee. Is de rol van 'ongelovige Tomas' niet iets voor jou? Het schijnt dat hij destijds een bijzondere Jezus-ervaring heeft gehad.

Met citaat antwoorden
  (#19) Oud
(niet m'n echte naam)
Belgie

Standaard Toneel - 14 november 2009, 12:04

Dit is leuker dan een one-manshow, toch? Er wordt gewoon te weinig gereageerd hier, dus een alter ego maakt het wel levendiger, dacht ik zo. En ik zeg gewoon eerlijk wat ik denk. O ja, die droom van de profeet was verzonnen, maar die heb ik vervangen door een droom die ik echt heb gedroomd. Enne.. meer serieuze spelers op het toneel, graag!

Met citaat antwoorden
  (#20) Oud
Charlus Charlus is offline
Provinciale droogkloot

Charlus's schermafbeelding

Credits: 182.849
Standaard 14 november 2009, 21:52

Citaat:
<...>O ja, die droom van de profeet was verzonnen<...>
Zoals Salami al aanstipte een bijbelse vertelling, niet verzonnen dus. Ik kan geen aannemelijke reden aanvoeren waarom iemand een redelijk accurate reproductie van een bijbelverhaal over Jezus hier presenteert als een droom met de profeet in de rol van Jezus. Jij wel?

Met citaat antwoorden
Antwoord

Maroc.NL > Islam > Islam en meer
Tags: , ,

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan