Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatima pinar
Maar het was niet Jezus & Maria. Ik ga me ook niet bekeren. Er is maar één God.
|
Groot gelijk. Wat ik wel sympathiek vind aan het christelijk geloof, is dat God niet hoog en droog in de hemel blijft zitten, terwijl wij verder ploeteren, maar zelf eens een tijdje als dakloze rondzwerft en dan als een stuk oud vuil aan een kruis gehangen wordt. Toch wel uniek. Trouwens, over één God gesproken: christenen beweren dat Jezus gewoon een verschijning is van die ene God.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatima pinar
En jij dan? Ooit iets gemerkt?
|
Ja. Ik was een buitenbeentje op school en de jongens met wie ik eerst omging kregen andere vrienden. Toen heb ik me een paar jaar erg eenzaam gevoeld. Toen ging ik naar een andere school en ik dacht: fijn, helemaal opnieuw beginnen. Maar opnieuw vond ik geen aansluiting. Na een aantal maanden heb ik toen hard gebeden en gevraagd om hulp. De volgende dag (!!) ontmoette ik iemand met wie ik toen leuk contact had. Ik ben niet heel lang met hem opgetrokken, maar ik heb sindsdien op die school nooit meer alleen gestaan.
Tot wie heb ik eigenlijk gebeden? Allah of God, het is voor mij dezelfde. Alleen heb ik de indruk dat ervaringen zoals die van jou en mij meer bij christenen dan bij moslims voorkomen. Vandaar dat ik deze discussie ben gestart.