|
 |
|
|
Junior Member
Geslacht: Man
Leeftijd: 32
|
Ik zoek een 2e vrouw om mee te trouwen -
4 november 2009, 19:23
Zoals jullie kunnen lezen ben ik al getrouwd en wil graag een 2e vrouw huwen. Financieel gezien kan ik eigenlijk met 4 vrouwen tegelijk trouwen, maar dat wil ik nog niet. Ik ben niet die type die zegt dat hij niet getrouwd is, maar ondertussen met andere vrouwen afspreekt. ik wil mijn geld op een halal manier besteden, zodat ik er later (hiernamaals) van profijt heb. En ik wil ook dat mijn vrouw hiervan kan profiteren
Mijn hart verscheurt als ik verhalen hoor dat voornamelijk gescheide marokkaanse vrouwen met niet moslims wonen en gebruikt worden. Dit geldt ook voor meisjes die nog niet getrouwd zijn. Ik hoor de verschrikkelijkste verhalen en dat doet zoveel pijn dat ik gewoon soms moet huilen.
Waarom kunnen wij getrouwde moslim mannen gewoon niet een 2e vrouw nemen! We worden zelfs door onze eigen zusters aangevallen!!! Het is toch goed dat we onze zusters kunnen opvangen. Als wij moslim mannen dit niet doen, dan doen de niet moslims dit wel voor ons. Is toch schandalig!! En hoeveel mannen gaan er vreemd terwijl zijn vrouw weet dat hij vreemd gaat. Zij accepteert dit beestachtige gedrag!!!! Maar als hij zegt dat hij wil trouwen, dan krijgt hij een hakbijl op zn hoofd!
Ik wil geen discussie aanwakkeren ofzo. Wil jij niet trouwen met een getrouwde man, dan hoef je ook geen reactie te plaatsen. En voor dat ik het vergeet! als jij ongelovig bent en je hebt dit allemaal gelezen en je bent het er niet mee eens, dan kan je gewoon de pot op!!!
|
|
|
|
|
|
|
Junior Member
Geslacht: Vrouw
|

4 november 2009, 23:47
hiernamaals en dan zeg je tegen je broeders en zusster wie er niet mee eens de pot op
dat is lachen en wijsdom vindt je van jezelf want dat zijn u uitspraken iedereen heeft een mening en ga jij nu maar ......
|
|
|
|
|
|
|
R.I.P. Engeltje Mesmoes
Leeftijd: 24
|

5 november 2009, 03:41
Vind je eerste vrouw dat ok?
|
|
|
|
|
|
|
Junior Member
|

5 november 2009, 15:37
Beste Praline,
Eerst een tekst goed lezen en begrijpen voordat je gaat reageren! Er staat:als jij ongelovig bent, dan pas kan je de pot op!
|
|
|
|
|
|
|
Junior Member
|

5 november 2009, 15:38
beste Los,
mijn vrouw vind het inderdaad niet erg als ik een 2e vrouw neem.
|
|
|
|
|
|
|
R.I.P. Engeltje Mesmoes
|

6 november 2009, 00:13
Zo, en hebben jullie kinderen?
|
|
|
|
|
|
|
losbandige extremist
Leeftijd: 99
|

6 november 2009, 07:39
Als moslim zeg ik belachelijk. Helemaal het insinuerende verhaaltje waarbij je van alles suggereert en jouw beslissing goed praat.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

7 november 2009, 13:02
@Abu Yasir
Zo, je hebt dus veel geld. Je kan je extra geld natuurlijk ook besteden om je arme broeders en zusters te helpen, zoals een christen zou doen. Of je vrouw en kinderen het beste te geven. In plaats daarvan volg je je eigen lusten en richt je ellende aan.
Dat vrome gezanik vind ik nogal hypocriet. Waarom ga je niet meteen naar de wallen als je met veel verschillende vrouwen wil krikken.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

7 november 2009, 14:09
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef
Als moslim zeg ik belachelijk. Helemaal het insinuerende verhaaltje waarbij je van alles suggereert en jouw beslissing goed praat.
|
Zeer terecht.
Als ik moslim was zou ik me ook doodschamen voor deze weerzinwekkende "broeder".
|
|
|
|
|
|
|
losbandige extremist
|

7 november 2009, 17:05
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Germen Roding
Zeer terecht.
Als ik moslim was zou ik me ook doodschamen voor deze weerzinwekkende "broeder".
|
 Dat zijn jouw woorden, niet die van mij.
|
|
|
|
|
|
|
R.I.P. Engeltje Mesmoes
|

7 november 2009, 17:55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NAssiraa
Salaam allemaal,
Ik ben een 21 jarige meid uit Rotterdam , ben momenteel bezig met een MBO opleiding en als het goed is inchallah dan ben ik er eind juni klaar mee. Ik ben een leuke meid, 1.60m donkerbruine ogen, 60 kg en draag een hoofddoek. Zoek een serieuse jongen.Om er mee te trouwen inchalah. Ook het geloof moet ook belangrijk voor hem zijn.
Ma3a salamm Allemaal. 
|
Waarom huil je?
|
|
|
|
|
|
|
Fantasieproduct
|

8 november 2009, 13:12
Citaat:
@Abu Yasir
Zo, je hebt dus veel geld. Je kan je extra geld natuurlijk ook besteden om je arme broeders en zusters te helpen, zoals een christen zou doen. Of je vrouw en kinderen het beste te geven. In plaats daarvan volg je je eigen lusten en richt je ellende aan.
Dat vrome gezanik vind ik nogal hypocriet. Waarom ga je niet meteen naar de wallen als je met veel verschillende vrouwen wil krikken.
|
Misschien heeft hij ook genoeg geld om zowel voor meerdere vrouwen en hun kinderen te zorgen als daarnaast nog heel veel over om aan vrijwilligerswerk te doen en vele goede doelen te steunen. Geen idee wat zijn persoonlijke situatie precies is. Als goed Christen, zo mag ik althans graag aannemen, behoor je niet zo snel en verkrampt met het vingertje te wijzen, met de beschuldiging erbij ellende aan te richten. Hoe dan ook, even ontopic: als vrouw vind ik het behoorlijk kwalijk wanneer een man meerdere vrouwen erop na houden wilt.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 13:56
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fezouzi
Misschien heeft hij ook genoeg geld om zowel voor meerdere vrouwen en hun kinderen te zorgen als daarnaast nog heel veel over om aan vrijwilligerswerk te doen en vele goede doelen te steunen. Geen idee wat zijn persoonlijke situatie precies is. Als goed Christen, zo mag ik althans graag aannemen, behoor je niet zo snel en verkrampt met het vingertje te wijzen, met de beschuldiging erbij ellende aan te richten.
|
Ik ben geen christen. Wel heb ik veel bijbelkennis en weet ik uit de verhalen uit de bijbel dat polygame huwelijken bol staan van de haat en nijd tussen vrouwen en kinderen met een andere moeder. Ook hebben mannen meer behoefte aan een vrouw dan vrouwen behoefte aan een man. Geen wonder dus dat polygamie in het christendom verboden is.
Wel vind ik de christelijke moraal op dit punt beter dan de moraal van deze persoon.
Ook: deze wereld is al zwaar overbevolkt, laten de mensen liever eerst zorgen voor de kinderen die er al zijn in plaats van er veel meer bij te fokken. Als hij het geld dat hij aan een nieuwe vrouw wil besteden om kinderen bij te fokken besteedt aan, zeg, het helpen van de armen, zou dat de wereld een betere plaats maken.
Overigens erkent de Nederlandse wet polygamie (gelukkig) niet, waardoor de eerste vrouw een betere rechtspositie heeft dan de andere vrouwen. Dit is in strijd met de regel in de koran dat de vrouwen gelijk behandeld moeten worden.
Citaat:
|
Hoe dan ook, even ontopic: als vrouw vind ik het behoorlijk kwalijk wanneer een man meerdere vrouwen erop na houden wilt.
|
En terecht. Polygamie is een ramp zowel voor vrouwen, voor mannen met een lage sociale positie en voor de kinderen uit dergelijk relaties. Zo ook voor de maatschappij.
|
Laatst gewijzigd door Germen Roding : 8 november 2009 om 13:59.
|
|
|
|
|
|

8 november 2009, 15:09
Citaat:
Ik ben geen christen. Wel heb ik veel bijbelkennis en weet ik uit de verhalen uit de bijbel dat polygame huwelijken bol staan van de haat en nijd tussen vrouwen en kinderen met een andere moeder. Ook hebben mannen meer behoefte aan een vrouw dan vrouwen behoefte aan een man. Geen wonder dus dat polygamie in het christendom verboden is.
Wel vind ik de christelijke moraal op dit punt beter dan de moraal van deze persoon.
|
Jawel, een zogeheten crypto-Christen te herkennen aan in eerste instantie moraliseren met het opgeheven wijsvingertje. Wil het moraliseren echter niet lukken dan wordt alras de middelvinger opgestoken met het daarbij behorende grof taalgebruik.
Citaat:
|
Ook: deze wereld is al zwaar overbevolkt, laten de mensen liever eerst zorgen voor de kinderen die er al zijn in plaats van er veel meer bij te fokken. Als hij het geld dat hij aan een nieuwe vrouw wil besteden om kinderen bij te fokken besteedt aan, zeg, het helpen van de armen, zou dat de wereld een betere plaats maken.
|
Oops, grof taalgebruik.
Kinderen fok je niet, kinderen zijn een geschenk van Allah swt.
N.B.
Schrijvers als Maarten 't Hart, Jan Wolkers en Jan Siebelink zijn grootgebracht in een godsdienstig milieu.
Ze hebben zich ervan losgemaakt, en dus zich bevrijd van de greep die hun sociale inbedding op hen had.
Maar het opvallende is dat die desondanks nog een rol is blijven spelen.
Zij zouden niet zijn wie ze zijn zonder deze achtergrond.
Die religie maakt nog steeds deel uit van hun "web of beliefs" [W.V.O. Quine], als een manier van denken, maar ook in negatieve zin, als een indicatie van hoe het *niet* moet.
©Pim Lemmens
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 15:33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rourchid
Jawel, een zogeheten crypto-Christen te herkennen aan in eerste instantie moraliseren met het opgeheven wijsvingertje. Wil het moraliseren echter niet lukken dan wordt alras de middelvinger opgestoken met het daarbij behorende grof taalgebruik.
|
Bij mijn weten is mijn taalgebruik niet grof.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rourchid
Oops, grof taalgebruik.
Kinderen fok je niet, kinderen zijn een geschenk van Allah swt.
|
Ik begrijp dat je hebt zitten slapen bij de biologieles. Op dit moment beschikken we over goede voorbehoedmiddelen en kunstmatige inseminatie/in vitro fertilisatie waardoor de goedgeefsheid van Allah (anwb), de grote Manitou of Ishtar naar believen is te regelen en dit geschenk op bestelling is te maken. Dus ik neem aan dat je je bij je volgende gebeden zal richten tot de dichtsbijzijnde vruchtbaarheidkliniek
Overigens wordt het verwekken van zoveel mogelijk kinderen (in goed Nederlands als fokken aangeduid) nadrukkelijk als doel gezien van dergelijke relaties.
Overigens: opmerkelijk hoe iemand met zo veel woorden zo weinig inhoudelijk weet in te brengen.
|
|
|
|
|
|
|
Fantasieproduct
|

8 november 2009, 16:02
Citaat:
Overigens erkent de Nederlandse wet polygamie (gelukkig) niet, waardoor de eerste vrouw een betere rechtspositie heeft dan de andere vrouwen. Dit is in strijd met de regel in de koran dat de vrouwen gelijk behandeld moeten worden.
En terecht. Polygamie is een ramp zowel voor vrouwen, voor mannen met een lage sociale positie en voor de kinderen uit dergelijk relaties. Zo ook voor de maatschappij.
|
Ik probeer polygamie niet goed te praten, al zou ik het wel kunnen mocht ik het willen, maar als vrouwzijnde wil ik dat simpelweg niet. Maar tegelijkertijd wil ik polygamie ook niet "slechtpraten". Niet in het algemeen of per definitie. Ik kan het enkel voor mezelf raar of zelfs verwerpelijk vinden. Ook lukt het me niet bij de allereerste poging om in te zien waarom een andere vrouw een tweede of meerdere vrouw zou willen zijn, maar ik vind het vervolgens wel kortzichtig van mezelf om bij die allereerste tevergeefse poging te blijven haken. Wat voor mij raar en verwerpelijk is, kan voor een ander werken, zonder die ander te hoeven beschuldigen van het aanrichten van ellende of gebrek aan empathie voor de armen. Zo heb ik een hele tijd terug een programma gezien waarin Amerikaanse Mormoonse gezinnen aan het woord kwamen en een uitleg trachten te geven over hun huwelijksvorm. Een man en zijn maar liefst drie vrouwen zaten gemütlich op de bank en spraken openhartig over hun relatie. Er was geen sprake van haat en nijd, wel zo nu en dan een gezonde ruzie, zoals die in elk huis wel voorkomen. Het deed mijn ogen wel openen: alles, hoe donker iets klinken mag, verdient een nuancering. Dat wijsvingetje is misschien best op zijn plaats in het geval van topicstarter, maar dat weten we simpelweg niet.
Ik ben het wel over het laatste puntje met je eens, over het feit dat in Nederland bigamie nu eenmaal verboden is gesteld. Dan vraag ik me af hoe die gelijke behandeling eruit zou moeten komen te zonder juridische gelijkwaardigheid tussen de verschillende partners.
En wat de armen betreft: mocht iedereen even goedhartig en vredelievend zijn, zouden we vast in een veel mooiere wereld leven. De mens is echter, goddank mag ik eigenlijk stiekem wel zeggen, verschillend van aard. Die nieuwe schoenen van bijna 200 euro had ik niet nodig, daar had ik een heel Mormoons arm gezin met 18 kinderen mee kunnen voeden.
|
|
|
|
|
|
|
|

8 november 2009, 19:47
Citaat:
|
Ik vind van wel
Citaat:
Ik begrijp dat je hebt zitten slapen bij de biologieles. Op dit moment beschikken we over goede voorbehoedmiddelen en kunstmatige inseminatie/in vitro fertilisatie waardoor de goedgeefsheid van Allah (anwb), de grote Manitou of Ishtar naar believen is te regelen en dit geschenk op bestelling is te maken. Dus ik neem aan dat je je bij je volgende gebeden zal richten tot de dichtsbijzijnde vruchtbaarheidkliniek
|
Irrelevante opmerking.
Citaat:
|
Overigens wordt het verwekken van zoveel mogelijk kinderen (in goed Nederlands als fokken aangeduid) nadrukkelijk als doel gezien van dergelijke relaties.
|
Irrelevante opmerking.
Citaat:
|
Overigens: opmerkelijk hoe iemand met zo veel woorden zo weinig inhoudelijk weet in te brengen.
|
Irrelevante opmerking.
|
Laatst gewijzigd door Rourchid : 8 november 2009 om 20:36.
|
|
|
|
|
losbandige extremist
|

8 november 2009, 20:18
Citaat:
|
Ik ben van mening van wel.
|
|
|
|
|
|
|
Landverrader
|

9 november 2009, 00:00
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abo yassir
voornamelijk gescheide marokkaanse vrouwen met niet moslims wonen en gebruikt worden.
|
Heb je ook enig bewijs voor je insinuatie? En waarom zouden gescheiden Marokkaanse vrouwen nu met een Nederlander zijn?
|
Laatst gewijzigd door mark61 : 9 november 2009 om 00:03.
|
|
|
|
|
Senior Member
|

15 november 2009, 12:57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mark61
Heb je ook enig bewijs voor je insinuatie? En waarom zouden gescheiden Marokkaanse vrouwen nu met een Nederlander zijn?
|
Inderdaad, Mark.
En als het zo is, wat is daar mis mee? Over racisme geproken...
|
|
|
|
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|