|
 |
|
|
Senior Member
Geslacht: Vrouw
|

8 november 2009, 14:16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snowwhite
Hallo Catwoman,
Indien jij vindt dat mijn uitspraak klopt dat vrouwen overal worden mishandelt waarom koppel je dat dan aan islam en niet aan hindoeisme, christendom, jodendom, atheisme, agnostisme you name it? Want dat is wat Charles hier doet o.a. betreft de besnijdenis van vrouwen. Islam is gebaseerd op openbaring (Koran en soenna), niet op wat in Verweggistan gebeurd, noch op wat moslims in de praktijk allemaal uitspoken en ook niet op de ervaringen van jou in Pakistan.
|
Zelf kom ik uit Pakistan en ben nu woonachtig in Nederland. Zowel in Pakistan als in Nederland worden er vrouwen mishandeld. Maar er is 1 groot verschil.
In Nederland wordt het niet aanvaard wanneer je je vrouw mishandelt. De norm is dat je met je tengels van vrouwen afblijft, al zijn er mannen die daar geen moeite meehebben. Maar maatschappelijk gezien wordt dit gedrag afgekeurd.
Helaas is het zo dat onder ons veel gebruikelijker is wanneer een man zijn vrouw mishandelt. Lang niet iedere moslimman doet aan vrouwenmeppen, maar veel moslims zwijgen in alle talen als het over vrouwenmishandeling gaat.
Ik ben niet het type dat de fouten in de eigen gemeenschap verdoezelt. Waarom moet ik kijken naar vrouwenmishandeling onder christenen en hindoes. Ik als moslima, wat heb ik hun te melden. Hun eerste reactie zal zijn, kijk eens naar je eigen mensen! Dat neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vind dat er vrouwenmishandeling voorkomt.
En dát is wat ik doe, eerst de situatie bij ons proberen te verbeteren. En dat kan alleen door mensen )dus moslims' attent te maken . Bij ons komt vrouwenmishandeling voor! Als moslima heb ik meer invloed om te proberen dit iedere keer weer opnieuw aan de kaak te stellen en te hopen dat er ooit het moment komt dat moslims luid en duidelijk laten weten dat vrouwenmishandeling absoluut niet kan!
Hier geef je toe dat moslims dingen uitvreten die niet kunnen. Dan nogmaals mijn vraag, waarom vergelijk je de theorie van islaam met de praktijk van het alledaagse leven hier= Is het dan niet veel fairder om dingen die moslims uitvreten en dingen die nederlanders uitvreten met elkaar te vergelijken.
Als ik de theorie van de ned levenswijze afzet tegn de praktijk van wat moslims uit kunnen vreten, is toch ook niet fair.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 14:44
Citaat:
Hallo Catwoman,
Je wilt weer iedere discussie ombuigen naar die ene issue van je: moslimmannen bashen.
Je mist het punt waar het om draait. Waarom krijgen mensen in Nederland een nare bijsmaak van het woord of begrip polygamie, terwijl ze het kennelijk normaal vinden dat in Nederland mannen de gelegenheid krijgen om het met een andere vrouw (of man) te doen, in welke vorm dan ook.
|
Moslimmannen bashen, er is gewoon een groep moslimmannen wat er een zooitje van maakt. Maar waarom moet ik daarover zwijgen.
Waarom zuster.
In Nederland hebben niet alleen mannen de gelegenheid om het met anderen te doen, vrouwen hebben hier dezelfde gelegenheid. Sla dat niet over want dit is belangrijk. Het is hier voor zowel vrouwen als mannen mogelijk om je partner te belazeren zonder dat er de vrees voor een gerechtelijke vervolging is.
Polygamie binnen islaam is alleen toegestaan aan mannen en het is niet toegestaan voor vrouwen.
Dan moet je je vervolgens afvragen wat zijn de criteria voor een dergelijk huwelijk. Ik noem er hier 2, vrouwenoverschot bijv. door oorlog, weduwen zonder inkomen.
We kunnen in de huwbare leeftijd niet echt spreken van een vrouwenoverschot. Vrouwen leven idd gemidd. langer dan mannen, maar ik geloof niet dat deze vrouwen erop zitten te wachten om een polygaam huwelijk aan te gaan. Net zo min dat er jonge mannen zijn die er op zitten te wachten om met een bv 78 jarige vrouw te huwen.
In Nederland kent men een verzorging van wieg tot graf. Als een vrouw niet in haar levensonderhoud kan voorzien dan kan de staat haar ondersteunen.
Redenen in Nederland voor een polygaam kuwelijk zijn er dus niet.
Tenzij het louter om lust gaat. Maar zuster, is een huwelijk gebaseerd op lust een huwelijk wat wordt aangeraden door onze profeet )vzmh'.
En we lezen wel eens over een islamitisch huwelijk van bijv een 60 jarige die met een 11 jarige huwt, soms nog tegen de zin van de bruid in. Vind je dit een goed huwelijk.
Persoonlijk ben ik tegen een polygaam huwelijk. Het samenleven is al ingewikkeld genoeg, laat staan wanneer je met meer bent. En zoals veel mannen er niet aan moeten denken om hun vrouw te delen, moeten ook veel vrouwen er niet aan denken hun man te delen.
Prostitutie vind ik persoonlijk evengoed niets. En hetzelfde geldt voor vreemdgaan.
Maar daarbij vind ik ook dat mensen het recht hebben om hun eigen keuzes te maken, ook al vind ik hun keuzes verwerpelijk.
Wanneer er niets onder dwang gebeurt moeten mensen zelf bepalen wat ze willen. Binnen een polygaam huwelijk wil ik nog opmerken dat ik vind dat ook vrouwen het recht hebben om een huwelijk met meerdere mannen - vrouwen aan te gaan. Er mag alleen nooit enige vorm van dwang zijn.
Uit persoonlijke omgeving ken ik polygame huwelijken en de betreffende vrouwen zijn er niet gelukkig mee. Maar ze kunnen niet weg. Ze wonen niet in een land waar het voor vrouwen een normale zaak is hun eigen leven te bepalen. Zij wonen in een omgeving waarin zij afhankelijk zijn van de mannelijke familieleden. En deze mannen vinden een polygaam huwelijk prima en doet het er niet toe wat de vrouwen er zelf van vinden. En zij kunnen niet weg want voor hun onderhoud zijn zij van deze mannen afhankelijk.
Maar ja, dat is ook weer iets waar ik vooral over moet zwijgen, want anders maak ik me schuldig aan moslimbashen. Dat ik opkom voor de rechten van deze vroiuwen interesseert een groep moslims niet. Vooral zwijgen, zwijgen en nog eens zwijgen. Maar goed, het zal duidelijk zijn dat doe ik niet meer!
Ik zal de misstanden binnen eigen kring naar buiten blijven brengen, totdat moslims er op normale wijze over kunnen praten en ook daadwerkelijk de zaken aan gaan pakken.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 14:51
Citaat:
Hallo Catwoman,
Nee, ik heb niet in verschillende discussies verschillende meningen.
Nee klopt, je snapt niets van mij. Maar zoals ik al zei, je bent de enige niet.
Je hoeft mij niet persoonlijk te kennen, zolang je maar niet speculeert over mij, en dat doe je dus wel. Bijvoorbeeld de aanname van jou dat ik geloof dat er in de islamitische wereld geen homosexualiteit voorkomt. Jij weet helemaal niet wat ik geloof, denk, of weet, behalve wat ik hier gezegd heb. Je moet niet in het wilde weg conclusies trekken en dingen zeggen waar je geen weet van hebt.
|
Waarom laat je prostitutie weg, zuster. Ik heb het eenmaal over homosexualiteit en 2 maal over prostitutie. Is het zo moeilijk om toe te geven dat prostitutie ook in islamitische landen voorkomt.
Wanneer jij het hebt over prostitutie hier en zwijgt over prostitutie daar, roep ik volgens jou in het wilde weg dingen als ik prostitutie in islamtische landen benoem.
Ik heb geen weet van zaken, ik ben vanaf mijn geboorte moslima. Ik heb in islamitische landen gewoond, en ik zou geen weet hebben. Ach natuurlijk ik weet niet alles, maar ja wie wel. Ben jij dan alleswetend.
Een ding kan ik je verzekeren prostitutie en vrouwenhandel komt ook voor in islamitische landen. Alleen gebeurt het daar vaak stieken, maar daarom gebeurt het wel.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 15:05
Citaat:
Hallo Catwoman,
Kijk dat bedoel ik nou. Wat weet jij van mij? Wat weet jij wat ik voor andere zusters wel of niet doe? Jij speculeert over mij.
En volgens mij ben jij degene die hier aan het ontsnappen bent.
Je doet net alsof de mannen de schurken zijn, en je schuift de fitnah die vrouwen veroorzaken volledig onder het tapijt. Wees jij eens eerlijk.
Sommige vrouwen doen de meest smerige dingen (sihr) met menstruatiebloed, sperma, urine, nagels, haren en kunnen het leven van een man volledig vergallen, en jij zwijgt in alle talen.
|
Ik ontsnap niet. wanneer je bereid bent mijn posts goed te lezen zie je heel duidelijk mijn mening. Ik zie de dingen die hier niet goed gaan, maar ik zie ook de dingen die bij ons niet goed gaan. Ik ben in ieder geval eerlijk. Ik heb het niet alleen over prostitutie in islamitische landen, ik erken dat overal ter wereld vrouwen worden mishandeld. Maar ik erken ook dat de rechten van vrouwen hier beter zijn beschermd dan in de meeste islamitische landen. En dat ik hier woon betekent voor mij niet dat ik me niet interesseer voor de vrouwenrechten in islamitische landen.
Ik zeg niet dat alle mannen schurken zijn. Vrouwen kunnen het mannen ook moeilijk maken.
Binnen islaam is het nu eenmaal zo dat mannen makkelijker van hun vrouw kunnen scheiden dan vrouwen van hun man.
Binnen islaam kunnen mannen hun vrouw verstoten. Vrouwen kunnen dit niet.
Een man die zich misdraagt tov zijn vrouw is door een vrouw moeilijk te corrigeren.
Binnen islaam hebben mannen het recht hun vrouw te corrigeren.
Kortom voor mannen is het eenvoudiger hun vrouw te corrigeren en daarnaast kunnen zij indien gewenst makkelijk van hun vrouw scheiden.
Daarnaast zijn vrouwen over het algemeen inschikkelijker dan mannen en zie ik toch veel en veel meer dat vrouwen zich ongewenst gedrag laten aanleunen dan dat mannen dat doen.
Maar ja, dat sluit natuurlijk niet uit dat er mannen zijn die het slecht hebben bij hun vrouw, netzogoed als er mannen zijn die door hun vrouw wordt mishandeld.
Maar ik heb ook zo het donkerbruine vermoeden dat wanneer moslimvrouwen het recht in eigen hand kunnen nemen en zij vrij zijn hun eigen leven in te richten dit soort gevallen die jij beschrijft zullen verdwijnen. Want ja, laten we heel eerlijk zijn, moslimvrouwen hebben in de praktijk lang niet zoveel te vertellen. De kwaliteit van je leven hangt mede sterk af van de mening van eerst je vader en later je echtgnoot. Hebben zij het goed met vrouwen voor, dan heb je een prima leven. Hebben zij het minder goed met je voor, tsja dan ben je meteen een stuk slechter af.
En ik blijf vinden, zuster, dat jij jeogen hier sluit voor het onrecht dat vrouwen wordt aangedaan. Je wijst naar anderen niet moslima´s. Je wijst op het gedrag van moslimvrouwen, je hebt het over prostitutie hier. Kortom je bespreekt van alles, maar weigert echt in te gaan op positie die een aantal moslima´s heeft en waarover onze gemeenschap zwijgt. En jij zwijgt net zo hard mee.
Vergis je niet zuster, ik ben opgegroewd met de tactiek die jij gebruikt, het is zooo voorspellend allemaal. En ook zo vermoeiend, omdat ik nu al weet dat je niets doet met hetgeen ik heb opgeschreven.
|
Laatst gewijzigd door catwomen : 8 november 2009 om 15:14.
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 15:20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rourchid
Jou constante pogingen tot karaktermoord op Snowwhite doe je zonder een mening gevormd te hebben over Snowwhite?
reageer = ageer?
O.a. een maatschappelijke context waarbij ook zich Moslima noemende personen hoofddoekdraagsters per definitie veroordelen als hypocrieten?
|
Ach gut, ik spreek haar aan op hetgeen zij schrijft en dan pleeg ik een karaktermoord. Tsja de werkelijkheid is soms hard , kennelijk niet alleen voor Snowwhite...
Ik zie in ieder geval dat jij heel goed bent in zaken uit z´n verband te rukken en ga daar vooral mee verder hoor. Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor z´n eigen daden en z´n eigen reacties.
Fijne zondag nog.
|
|
|
|
|
|
|
Landverrader
Geslacht: Man
|

8 november 2009, 15:38
U verspilt uw energie.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 16:00
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mark61
U verspilt uw energie.
|
Weet ik. En tis niet alleen verspilling van energie, maar je wordt soms gewoon kwaad hoe sommige met een betonnen bunker voor hun kop rondlopen. En maar wijzen naar de ander....
|
|
|
|
|
|
|
|

8 november 2009, 16:16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catwomen
Vergis je niet zuster, ik ben opgegroewd met de tactiek die jij gebruikt, het is zooo voorspellend allemaal. En ook zo vermoeiend, omdat ik nu al weet dat je niets doet met hetgeen ik heb opgeschreven.
|
Inderdaad zeer voorspelbaar dat jij gedreven door haatverblinding alleen maar zien wilt bij anderen wat jij wilt zien.
Citaat:
Ach gut, ik spreek haar aan op hetgeen zij schrijft en dan pleeg ik een karaktermoord. Tsja de werkelijkheid is soms hard , kennelijk niet alleen voor Snowwhite...
Ik zie in ieder geval dat jij heel goed bent in zaken uit z´n verband te rukken en ga daar vooral mee verder hoor.
|
Ik leg het verband tussen tussen het voortdurend Snowhhite veroordelen wegens hypocrisie en de moord op Marwa el Sheribini.
Citaat:
|
Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor z´n eigen daden en z´n eigen reacties.
|
Na een maagdenvlieshersteloperatie is het belangrijk om vooral heel rustig aan te doen.
Helaas kunnen degenen die aan het herstellen zijn van een maagdenvlieshersteloperatie meestal niet rustig aan doen om de omgeving niet te laten merken dat ze een zware medische ingreep hebben ondergaan.
Het gevolg van geen rust nemen kan zijn dat er bij degenen die een maagdenvlieshersteloperatie hebben ondergaan complicaties kunnen optreden zoals losschietende hechtingen.
Zo kan het dus gebeuren dat om kwart over drie 's nachts de telefoon overgaat en je het verzoek krijgt om om medische bijstand enz. te coördineren voor een slachtofster van de maagdenvliescultus zonder dat haar omgeving daar iets van merkt. Een behoorlijk lastige klus zoiets en een aanslag op je nachtrust, zeker als je de volgende dag een tentamen hebt.
Meer vertel ik niet over voorgaande omdat de ervaring leert dat de maagdenvliescultus op zich uitgelegd wordt als bewijs nummer zoveel dat de Islam alleen maar blablabla slecht is.
En jij veel plezier toegewenst met het wassen van je (medeplichtige?) handen in onschuld.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
Leeftijd: 53
|

8 november 2009, 16:19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt
Sinds paar jaar tijd is Europa bezig met beschermen van haar minderheden. Maar door de eeuwen heen zijn complete gemeenschappen moslims en joden uitgemoord of gedwongen te bekeren. De eens zo bloeiende gemeenschappen van moslims in zuiden van Europa, zijn totaal gedecimeerd.
Islamitische wereld heeft haar minderheden door de eeuwen heen beschermd en vrijheden gegeven.
|
Wauw! Dat is nog eens een leugen.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 16:29
Citaat:
Inderdaad zeer voorspelbaar dat jij gedreven door haatverblinding alleen maar zien wilt bij anderen wat jij wilt zien.
Ik leg het verband tussen tussen het voortdurend Snowhhite veroordelen wegens hypocrisie en de moord op Marwa el Sheribini.
Na een maagdenvlieshersteloperatie is het belangrijk om vooral heel rustig aan te doen.
Helaas kunnen degenen die aan het herstellen zijn van een maagdenvlieshersteloperatie meestal niet rustig aan doen om de omgeving niet te laten merken dat ze een zware medische ingreep hebben ondergaan.
Het gevolg van geen rust nemen kan zijn dat er bij degenen die een maagdenvlieshersteloperatie hebben ondergaan complicaties kunnen optreden zoals losschietende hechtingen.
Zo kan het dus gebeuren dat om kwart over drie 's nachts de telefoon overgaat en je het verzoek krijgt om om medische bijstand enz. te coördineren voor een slachtofster van de maagdenvliescultus zonder dat haar omgeving daar iets van merkt. Een behoorlijk lastige klus zoiets en een aanslag op je nachtrust, zeker als je de volgende dag een tentamen hebt.
Meer vertel ik niet over voorgaande omdat de ervaring leert dat de maagdenvliescultus op zich uitgelegd wordt als bewijs nummer zoveel dat de Islam alleen maar blablabla slecht is.
En jij veel plezier toegewenst met het wassen van je (medeplichtige?) handen in onschuld.
|
Mijn haatverblinding, tsja, wat is je volgende beschuldiging? Weet je Rourchid, ook jij kunt mij niet afhouden van het vertellen van de werkelijkheid. Tuurlijk en zijn goede dingen, maar ook slechte. En ik vertik het om mijn ogen te sluiten voor het slechte. En zolang er een grote groep is die een aantal zaken verdoezelt, het zij zo, maar ik verdoezel niets.
En als jij tot de groep behoort die z'n ogen sluit, tsja, ga daar vooral mee door, ik kan je niet veranderen. Maar uiteindelijk als jij het type bent dat de ogen sluit, dan ben jij degene die z'n medeplichtige handen in onschuld wast!
En ik weet niet tot hoelang je door wilt gaan met hersteloperaties, maar zolang iedereen zwijgt zal er ook niets veranderen en moeten er meisjes lijden onder zware medische operaties. Maar ja zwijgen is makkelijker dan een meisje een zware medische operatie laten ondergaan. Mijn voorkeur gaat uit naar op dit moment helaas de operatie, omdat meisje in kwestie geholpen moet worden, maar daarna zou ik ervoor gaan ervoor te zorgen dat meisjes in de toekomst dit niet meer hoeven te ondergaan.
En ja, helaas betekent het dat je mensen moet wakkerschudden, de waarheid is niet altijd even plezant. En krijg je zoals ik de shit van bepaalde moslims over je heen. Maar maak je geen zorgen, ik kan het handelen! Ik word er alleen maar strijdvaardiger van!
|
Laatst gewijzigd door catwomen : 8 november 2009 om 16:38.
|
|
|
|
|
Landverrader
|

8 november 2009, 16:30
Citaat:
Weet ik. En tis niet alleen verspilling van energie, maar je wordt soms gewoon kwaad hoe sommige met een betonnen bunker voor hun kop rondlopen. En maar wijzen naar de ander....
|
 Dat is nog slecht voor je gezondheid ook. Dus waarom doe je dat dan? Ga een mooi boek schrijven  Ach hoor wie het zegt...
|
|
|
|
|
|
|
Landverrader
|

8 november 2009, 16:33
Citaat:
|
Wat ben je toch een [...]. Je noemt jezelf moslim? Nog zo eentje. Hoewel je net als Sallah ergens niet toerekeningsvatbaar bent. Maar ergens ook weer wel.
Voorts raad ik je, in het kader van het vermijden van verwarring, aan om de naam van de persoon over wie het topic ging nog eens opnieuw te spellen. Arabisch, altijd moeilijk.
|
Laatst gewijzigd door IbnRushd : 8 november 2009 om 22:14.
Reden: schelden
|
|
|
|
|
Landverrader
|

8 november 2009, 16:34
Citaat:
Mijn haatverblinding, tsja, wat is je volgende beschuldiging? Weet je Rourchid, ook jij kunt mij niet afhouden van het vertellen van de werkelijkheid. Tuurlijk en zijn goede dingen, maar ook slechte. En ik vertik het om mijn ogen te sluiten voor het slechte. En zolang er een grote groep is die een aantal zaken verdoezelt, het zij zo, maar ik verdoezel niets.
En als jij tot de groep behoort die z'n ogen sluit, tsja, ga daar vooral mee door, ik kan je niet veranderen. Maar uiteindelijk als jij het type bent dat de ogen sluit, dan ben jij degene die z'n medeplichtige handen in onschuld wast!
|
Dat je er nog op reageert. Hm, I just did
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 16:50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iznogoodh
Wauw! Dat is nog eens een leugen.
|
Ach ja, gisteren nog gekeken naar nps over de oorlog. Daar komt heel duidelijk naar voren dat een groot gedeelte van de nederlanders niet bezig was met het lot van de joden.
Tijdens de slavernij in amerika hebben nederlanders vette winsten gemaakt met het verkopen van het zwarte goud.
De kruistochten.
De situatie in Palestina.
Allemaal zaken waar je niet trots op kunt zijn. Maar ja, als ik terugkijk op m´n eigen geschiedenis, dan word ik daar ook niet echt vrolijk van. We hebben ook aardig wat mensen over de kling gejaagd, uitgemoord, tot slaaf gemaakt.
Ik denk niet dat er mensen zijn waarvan de geschiedenis van hun land, volk of religie brandschoon is.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 16:52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mark61
Dat je er nog op reageert. Hm, I just did 
|
De verleiding is soms zo groot, magoed ga zo lekker eten met vrienden. Het ruikt hier al verrukkelijk......
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 16:58
Citaat:
Ach ja, gisteren nog gekeken naar nps over de oorlog. Daar komt heel duidelijk naar voren dat een groot gedeelte van de nederlanders niet bezig was met het lot van de joden.
Tijdens de slavernij in amerika hebben nederlanders vette winsten gemaakt met het verkopen van het zwarte goud.
De kruistochten.
De situatie in Palestina.
Allemaal zaken waar je niet trots op kunt zijn. Maar ja, als ik terugkijk op m´n eigen geschiedenis, dan word ik daar ook niet echt vrolijk van. We hebben ook aardig wat mensen over de kling gejaagd, uitgemoord, tot slaaf gemaakt.
Ik denk niet dat er mensen zijn waarvan de geschiedenis van hun land, volk of religie brandschoon is.
|
Daar heb je gelijk in. En zelfs in onze Nederlandse geschiedenis, waarvan ik dacht dat de donkere kanten al aardig bekend waren, tref je nog steeds onaangename verrassingen aan. Kortom, het was vaak nog erger dan we al dachten.
Als iedereen gewoon zijn eigen geschiedenis accepteert zoals die is en niet probeert er een ideaalplaatje van te maken, komen we verder.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 17:08
Citaat:
Je mist het punt waar het om draait. Waarom krijgen mensen in Nederland een nare bijsmaak van het woord of begrip polygamie, terwijl ze het kennelijk normaal vinden dat in Nederland mannen de gelegenheid krijgen om het met een andere vrouw (of man) te doen, in welke vorm dan ook.
|
Normaal komt van 'norm', wat betekent dat het mag. Inderdaad, een man en vrouw mag de gelegenheid hebben om zo iets te doen, zoals men ook de gelegenheid mag hebben om door een rood stoplicht te rijden. Maar er zitten direct consequenties aan vast voor hem of haar die de vrijheid aldus hebben gebruikt. Ontrouw van een huwelijksparner is voor de andere partner een gerechtigde aanleiding om het huwelijk te laten ontbinden. Ontrouw wordt als negatief gezien, als een vertrouwensbreuk.
De nare bijsmaak van polygamie is onterecht voor het verschijnsel op zich. Er is niets tegen polygamie, net zo min als er iets is tegen monogamie of polyandrie. Er zijn genoeg omstandigheden denkbaar waarin 1 van de 3 de voorkeur zou moeten hebben. De nare smaak ontstaat slechts als men op basis van patriarchale traditie wel polygamie toetstaat en niet polyandrie.
|
|
|
|
|
|
|
Landverrader
|

8 november 2009, 17:17
Citaat:
De verleiding is soms zo groot, magoed ga zo lekker eten met vrienden. Het ruikt hier al verrukkelijk......
|
Ga eten dan! Eet smakelijk!
|
|
|
|
|
|
|
|

8 november 2009, 19:40
Citaat:
Mijn haatverblinding, tsja, wat is je volgende beschuldiging?
|
Je wekt de indruk dat je gefixeerd bent op alles dat jou doet herinneren aan een traumatisch verleden. Ik zie geen verschil tussen jouw ageren en dat van bijvoorbeeld mw. Hirsi Magan en het daarbij voorspelbare contraproductieve resultaat.
Citaat:
|
Weet je Rourchid, ook jij kunt mij niet afhouden van het vertellen van de werkelijkheid.
|
De werkelijkheid in de praktijk is altijd weerbarstiger dan de werkelijkheid in theorie.
Citaat:
|
Tuurlijk en zijn goede dingen, maar ook slechte. En ik vertik het om mijn ogen te sluiten voor het slechte. En zolang er een grote groep is die een aantal zaken verdoezelt, het zij zo, maar ik verdoezel niets.
|
Citaat:
|
|
Zo lang als er maar één vrouw of meisje op een demonische manier wordt behandeld alleen omdat ze een vrouw of meisje is dan heb je spreekrecht of beter gezegd spreekplicht.
Maar je spreekrecht moet je niet verknallen door in groepen te denken en daarbij ook nog te generaliseren.
Citaat:
|
En ik weet niet tot hoelang je door wilt gaan met hersteloperaties, maar zolang iedereen zwijgt zal er ook niets veranderen en moeten er meisjes lijden onder zware medische operaties.
|
Ik heb desbetreffende operatie niet zelf uitgevoerd. Ik vind de maagdenvliescultus tegen de Islam ingaan.
Citaat:
|
Mijn voorkeur gaat uit naar op dit moment helaas de operatie, omdat meisje in kwestie geholpen moet worden, maar daarna zou ik ervoor gaan ervoor te zorgen dat meisjes in de toekomst dit niet meer hoeven te ondergaan.
|
De operatie was al gebeurd en het slachtofster en haar familie kende ik niet eens. Maar als nazorg is er wel gepraat bij die mensen thuis en ook met de Imam.
Citaat:
|
En ja, helaas betekent het dat je mensen moet wakkerschudden, de waarheid is niet altijd even plezant. En krijg je zoals ik de shit van bepaalde moslims over je heen. Maar maak je geen zorgen, ik kan het handelen! Ik word er alleen maar strijdvaardiger van!
|
Wakkergeschud (fysiek) ben ik zeker indertijd en dat er dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen weet ik ook allang. Je echter kan niet overal tegelijkertijd zijn en je zult soms moeten leren leven met het gevoel van machteloosheid.
Maar wat je nooit moet doen is je gevoel van machteloosheid verdringen door blinde en ongerichte woede die bij jou kennelijk zo groot is dat je het normaal vindt dit ik een ranzig varken genoemd wordt.
En het stilzwijgend goedkeuren van zulke vulgaire taal (c.q. ranzig varken) versterkt ook al de indruk dat je aan haatverblinding lijdt en dat dat is jammer want er valt nog heel veel aan lotsverbetering te doen van mensen.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

8 november 2009, 20:02
Citaat:
Je wekt de indruk dat je gefixeerd bent op alles dat jou doet herinneren aan een traumatisch verleden. Ik zie geen verschil tussen jouw ageren en dat van bijvoorbeeld mw. Hirsi Magan en het daarbij voorspelbare contraproductieve resultaat.
De werkelijkheid in de praktijk is altijd weerbarstiger dan de werkelijkheid in theorie.
Zo lang als er maar één vrouw of meisje op een demonische manier wordt behandeld alleen omdat ze een vrouw of meisje is dan heb je spreekrecht of beter gezegd spreekplicht.
Maar je spreekrecht moet je niet verknallen door in groepen te denken en daarbij ook nog te generaliseren.
Ik heb desbetreffende operatie niet zelf uitgevoerd. Ik vind de maagdenvliescultus tegen de Islam ingaan.
De operatie was al gebeurd en het slachtofster en haar familie kende ik niet eens. Maar als nazorg is er wel gepraat bij die mensen thuis en ook met de Imam.
Wakkergeschud (fysiek) ben ik zeker indertijd en dat er dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen weet ik ook allang. Je echter kan niet overal tegelijkertijd zijn en je zult soms moeten leren leven met het gevoel van machteloosheid.
Maar wat je nooit moet doen is je gevoel van machteloosheid verdringen door blinde en ongerichte woede die bij jou kennelijk zo groot is dat je het normaal vindt dit ik een ranzig varken genoemd wordt.
En het stilzwijgend goedkeuren van zulke vulgaire taal (c.q. ranzig varken) versterkt ook al de indruk dat je aan haatverblinding lijdt en dat dat is jammer want er valt nog heel veel aan lotsverbetering te doen van mensen.
|
Foutje, ik ben niet machteloos en ik verkeer niet in blinde woede.
Deze tactieken zijn zo dodelijk saai kunnen jullie niet eens iets anders verzinnen, gaap gaap.
Maar ik ben blij dat we het eens zijn, wie zwijgt stemt toe. Binnen islaam worden er relatief veel vrouwen mishandeld. Binnen islaam worden relatief veel vrouwen hun rechten ontzegd.
Wie dit niet hardop afkeurt geeft dus volgens jou zijn stilzwijgende goedkeuring!
Wat vind ik van varkens. Ik eet geen varkensvlees, maar ik vind het lieve intelligente dieren. Dus wat dat betreft ben ik het niet eens met Mark, ik zou het niet in mijn hoofd halen jou te vergelijken met een lief en intelligent dier.
|
|
|
|
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|