Boussoufa: "Geen spijt van keuze voor Marokko"

Boussoufa feliciteert ploegmaat Nabil El Zhar (rechts) na zijn doelpunt.
Mbark Boussoufa heeft geen spijt van zijn keuze om voor Marokko uit te komen en niet voor Nederland. "Nee, daar twijfel ik niet aan", zei de spelmaker van Anderlecht gisteren in Brussel na het met 1-4 gewonnen duel tegen de Rode Duivels. "Ik sta achter mijn keuze, of we nou verliezen of winnen." Boussoufa viel in de 39e minuut in voor Tarik Sektioui.
Fouten
"Marokko was heel goed, zeker in de eerste helft. In de tweede helft scoorde België, waardoor het wat moeilijker werd. Maar 'over all' waren wij toch de betere ploeg", analyseerde de 23-jarige Boussoufa. "België speelde niet heel zwak, vond ik, maar ze maakten een aantal cruciale fouten."
Thuismatch
De kracht van Marokko ligt voor Boussoufa in de techniek. "We zijn een technische ploeg natuurlijk. Technisch vaardig en efficiënt", legt de zesvoudig international uit. "Dit was een ruime zege. Ik denk vooral een mooie zege. We kunnen tevreden zijn." Over steun hadden de Marokkanen in Brussel ook niet te klagen. "Dit was net een thuiswedstrijd. Het is leuk, zo veel supporters." (novum/adv)