|
 |
|
|
Senior Member
Geslacht: Man
Leeftijd: 25
|
Hafid Bouazza : De Marokkaanse Hond en Anti Moslim Mongool helemaal dronken bij Sophi -
12 april 2008, 20:00
vuile tering hond heeft geen respect voor zijn geloof en afkomst
hij komt helemaal ladderzat de studio in om gesprek te houden met Sophie Hildebrand en Katja Schuurmans
wat een Mongool zeg..ik heb echt hekel aan hem ..jammer dat ik hem nooit tegen ben gekomen ..als dat zo was dan zou ik een schop op zijn bek geven
wa tfoe 3la hond
zie hier fragment
http://player.omroep.nl/?aflID=68287...dc5bf5b14a8001
Vrijdagavond werd Katja & Sophie voor het eerst uitgezonden, maar de talkshow verliep niet geheel vlekkeloos. Schrijver Hafid Bouazza verscheen dronken op de set...
Bouazza was te gast in de talkshow om te praten over de zoektocht naar geluk. De schrijver sprak met dubbele tong en sloeg wartaal uit.
Het drankgebruik van de schrijver kwam even ter sprake. "Misschien doet het je goed om te weten, maar ik ben onder behandeling', aldus Bouazza. " Is dat drinken om de pijn te verzachten van dat ongelukkige bestaan", vroeg presentatrice Katja Schuurman vervolgens. Hafid ontkende, maar werd tijdens zijn uitleg onderbroken door Sophie Hilbrand, die een gesprek begon met Wendy van Dijk.
De talkshow werd door 574.000 mensen bekeken.
|
|
|
|
|
|
|
Kreezie beebie
Geslacht: Vrouw
|

12 april 2008, 20:18
Ik herken dat van die kracht in Wendy wel..het zit er heel sterk in bij mij, heel bizar en je zou het niet zeggen zo op het eerste gezicht, want ik kan ook heel emo zijn.
|
~~ 19-06-2004 ~~ Wij allen zijn gemaakt, prikbord als fantasiewereld.
|
|
|
|
|
Senior Member
|

12 april 2008, 21:44
Hij is geen moslim hoor.
|
|
|
|
|
|
|
Banned
|

12 april 2008, 22:05
ik heb stukjes gezien ja, hahahahahaha, dronkelap de zeb, denkt dat ie met wat vrienden in een kroegje aan t chillen is en wendy van dijk was zoals altijd geweldig, ze zag er uitgeput uit, ze heeft mn (korte) liefde nodig
|
|
|
|
|
|
|
|

12 april 2008, 22:14
Zuipen en snuiven. Das het enige waar hij goed in is. Oh ja, én zn wenkbrauwen epileren. Net een homo.
|
Galasat wal khawfu be3inaiha
Tata amalo fingaan el maqloub
Qalat: ya waladi la ta7zaan
f'al 7oubou 3alaika huwa lmaktoub, ya waladi
al 7oubou 3alaika huwa lmaktoub, ya waladi
|
|
|
|
|
Fantasieproduct
|

12 april 2008, 22:25
Ik vind het echt moeilijk om hem zo te zien. Een keer bij Pauw en Witteman sloeg ie ook wartaal uit, ik voelde me gewoon ongemakkelijk tijdens het kijken.
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
|

12 april 2008, 22:32
Heerlijk die Sofie, hoe ze hem afkapt als ie zielig wil gaan doen met zijn ik kom uit een religieuze familie. Sukkel.
|
|
|
|
|
|
|
Junior Member
|

15 april 2008, 13:58
Kijk nou, wat een agressie. Sommige Marokkanen lijkt er alles aan gelegen om de heersende vooroordelen dubbel en dwars te bevestigen.
Een paar feiten: Hafid Bouazza was niet dronken of stoned in de uitzending. Hij had als enige intelligente dingen te melden, en het was vooral Sophie Hilbrand die hem steeds onbeschoft in de rede viel. Alle andere gasten in het programma verzandden in betekenisloos gebabbel.
Hafid Bouazza is de beste contemporaine schrijver van Nederland. Hij heeft een prachtige oeuvre op zijn naam, maar ik durf te wedden dat niemand hier ooit iets van hem heeft gelezen. Ik ben benieuwd wat Ourzazate allemaal heeft gepresteerd, dat-ie zich dergelijke aanmatigende oordeeltjes denkt te kunnen veroorloven.
Dan de barbaar die hem een 'schop voor zijn bek wil geven'. Waarom eigenlijk? Heeft Hafid jou ooit wat aangedaan? Zijn zijn woorden voor jou zo pijnlijk, dat je je toevlucht zoekt tot grof geweld? Kun je het niet met argumenten af? Het wordt tijd voor wat beschaving, vriend.
Wie op deze manier 'respect' denkt te kunnen afdwingen, heeft nog een lange reeks bittere teleurstellingen voor de boeg.
|
Laatst gewijzigd door Frontaal Naakt : 15 april 2008 om 13:58.
Reden: tikfout
|
|
|
|
|
errorist berberē
|

15 april 2008, 14:03
zozo schop voor zen bek geven zozo, jij karatikid zijn he? ewa be3da zeg dan schop voor zen kont.
|
|
|
|
|
|
|
errorist berberē
|

15 april 2008, 14:03
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frontaal Naakt
Kijk nou, wat een agressie. Sommige Marokkanen lijkt er alles aan gelegen om de heersende vooroordelen dubbel en dwars te bevestigen.
Een paar feiten: Hafid Bouazza was niet dronken of stoned in de uitzending. Hij had als enige intelligente dingen te melden, en het was vooral Sophie Hilbrand die hem steeds onbeschoft in de rede viel. Alle andere gasten in het programma verzandden in betekenisloos gebabbel.
Hafid Bouazza is de beste contemporaine schrijver van Nederland. Hij heeft een prachtige oeuvre op zijn naam, maar ik durf te wedden dat niemand hier ooit iets van hem heeft gelezen. Ik ben benieuwd wat Ourzazate allemaal heeft gepresteerd, dat-ie zich dergelijke aanmatigende oordeeltjes denkt te kunnen veroorloven.
Dan de barbaar die hem een 'schop voor zijn bek wil geven'. Waarom eigenlijk? Heeft Hafid jou ooit wat aangedaan? Zijn zijn woorden voor jou zo pijnlijk, dat je je toevlucht zoekt tot grof geweld? Kun je het niet met argumenten af? Het wordt tijd voor wat beschaving, vriend.
Wie op deze manier 'respect' denkt te kunnen afdwingen, heeft nog een lange reeks bittere teleurstellingen voor de boeg.
|
heey hafid jongen, je nieuwe boek, wanneer komt ie?
|
|
|
|
|
|
|
Junior Member
|

15 april 2008, 14:27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas
|
Hafid zou zichzelf nooit de beste schrijver van Nederland noemen, bescheiden als-ie is. Neen, ik ben een vurige bewonderaar van de man. Van zijn werk, uiteraard. Dat Ourzazate niet gaat denken dat ik een homo ben.
|
|
|
|
|
|
|
Life should be a musical
|

15 april 2008, 14:28
Citaat:
|
Hij doet wel heel erg zijn best  ..
|
"Go placidly amid the noise and the haste,
and remember what peace there may be in silence."
Max Ehrmann - 1920
|
|
|
|
|
Senior Member
Leeftijd: 29
|

15 april 2008, 14:46
Citaat:
|
Hafid is een alcoholist, depressief, verward, eenzaam en verdwaald. Dat kan elke persoon met een beetje eigenwaarde niet ontgaan zijn. Hoe een mens op een dergelijke manier respect denkt af te dwingen, is voor mij een vraag. Je kan van anderen niet vragen om waardering voor je op te brengen als je jezelf gewoon als vuilnis behandelt. Dat jij hier zogenaamd voor deze verdwaalde ziel pretendeert op te komen, omdat hij je verlangen naar entertaintment en schrijfseltjes weet te bevredigen, is best hartverscheurend maar doet nogal naief aan. Logischer zou het zijn als je Hafid himself bent.
Dat is meteen ook het probleem met schrijfertjes en romanlezertjes; ze denken dat de wereld op hen staat te wachten om hun 'rijk' innerlijk te verwelkomen. The world is a cruel place, live with it.
|
Laatst gewijzigd door VerbalSmaeel : 15 april 2008 om 14:54.
|
|
|
|
|
Junior Member
|

15 april 2008, 15:05
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VerbalSmaeel
Hafid is een alcoholist, depressief, eenzaam en verdwaald. Dat kan elke persoon met een beetje eigenwaarde niet ontgaan zijn. Hoe een mens op een dergelijke manier respect denkt af te dwingen, is voor mij een vraag. Je kan van anderen niet vragen om waardering voor je op te brengen als je jezelf gewoon als vuilnis behandelt. Dat jij hier zogenaamd voor deze verdwaalde ziel pretendeert op te komen, omdat hij je verlangen naar entertaintment en schrijfseltjes weet te bevredigen, is best hartverscheurend maar doet nogal naief aan. Logischer zou het zijn als je Hafid himself bent.
Dat is meteen ook het probleem met schrijfertjes en romanlezertjes; ze denken dat de wereld op hen staat te wachten om hun 'rijk' innerlijk te verwelkomen. The world is a cruel place, live with it.
|
Vreemd, ik dacht dat in de koran staat dat je je geen oordelen over anderen mag aanmatigen. Oordelen over anderen lijkt op dit forum en op soortgelijke fora echter de belangrijkste bezigheid.
Je hooghartige sneer druipt vooral van de zelfvoldaanheid, VerbalSmaeel. En je selectieve verontwaardiging is veelzeggend. Dreigen met geweld is kennelijk een manier om respect af te dwingen, genieten van kunst geldt als naïef en oogst hier hoon.
Ik vraag niet om respect voor mijzelf of voor iemand anders, en als je aandachtig had gelezen, had ik dat nu niet hoeven uitleggen. Wat ik zei is dat je niet moet verwachten respect af te dwingen door met geweld te dreigen, of je anderszins agressief op te stellen.
Je moet je eens voorstellen hoe deze discussie, met de uitermate agressieve titel, overkomt op buitenstaanders die toch al bepaalde ideeën over de Marokkaans-islamitische gemeenschap hebben opgedaan in de media. Denk je dat je hun vooroordelen wegneemt op deze manier?
Neen, ze krijgen hier precies wat ze verwachten: moslims die alles, wat hen niet bevalt, willen onderdrukken met geweld.
Dat je de waardering van literatuur afdoet als 'verlangen naar entertainment en schrijfseltjes', zegt veel over je geestelijke armoede. Je arrogantie is misplaatst. Je hebt nooit iets van Hafid gelezen, hebt geen idee wat hij schrijft, en alles wat je over hem meent te weten, heb je waarschijnlijk van horen zeggen.
Arme VerbalSmaeel, zo jong en toch al zo versteend, zo hard geworden.
|
|
|
|
|
|
|
errorist berberē
|

15 april 2008, 15:09
Citaat:
Hafid zou zichzelf nooit de beste schrijver van Nederland noemen, bescheiden als-ie is. Neen, ik ben een vurige bewonderaar van de man. Van zijn werk, uiteraard. Dat Ourzazate niet gaat denken dat ik een homo ben.
|
Ja maar dat vroeg ik niet 
Ik wilde weten wanneer jouw boek of eh dat boek van Hafid uitkomt. Ik ben ook een vurige liefhebber van zen boeken. Al lees ik nooit. Maar dat vurige verlangen is er wel; niet dat je gelijk gaat denken dat ik homo ben hoor. Neen, dat nooit, neen, niet dat.
|
|
|
|
|
|
|
gebeten hond
|

15 april 2008, 15:17
Citaat:
Vreemd, ik dacht dat in de koran staat dat je je geen oordelen over anderen mag aanmatigen. Oordelen over anderen lijkt op dit forum en op soortgelijke fora echter de belangrijkste bezigheid.
Je hooghartige sneer druipt vooral van de zelfvoldaanheid, VerbalSmaeel. En je selectieve verontwaardiging is veelzeggend. Dreigen met geweld is kennelijk een manier om respect af te dwingen, genieten van kunst geldt als naïef en oogst hier hoon.
Ik vraag niet om respect voor mijzelf of voor iemand anders, en als je aandachtig had gelezen, had ik dat nu niet hoeven uitleggen. Wat ik zei is dat je niet moet verwachten respect af te dwingen door met geweld te dreigen, of je anderszins agressief op te stellen.
Je moet je eens voorstellen hoe deze discussie, met de uitermate agressieve titel, overkomt op buitenstaanders die toch al bepaalde ideeën over de Marokkaans-islamitische gemeenschap hebben opgedaan in de media. Denk je dat je hun vooroordelen wegneemt op deze manier?
Neen, ze krijgen hier precies wat ze verwachten: moslims die alles, wat hen niet bevalt, willen onderdrukken met geweld.
Dat je de waardering van literatuur afdoet als 'verlangen naar entertainment en schrijfseltjes', zegt veel over je geestelijke armoede. Je arrogantie is misplaatst. Je hebt nooit iets van Hafid gelezen, hebt geen idee wat hij schrijft, en alles wat je over hem meent te weten, heb je waarschijnlijk van horen zeggen.
|
Q.E.D.
|
666% HARAM
|
|
|
|
|
Senior Member
|

15 april 2008, 15:24
Citaat:
zozo schop voor zen bek geven zozo, jij karatikid zijn he? ewa be3da zeg dan schop voor zen kont.
|
whahahahahahahahaha ik lig hier onder mijn bureau... je kunt ook te droog reageren BROER KONIJN
|
Great minds discuss events, small minds discuss people
|
|
|
|
|
Senior Member
|

15 april 2008, 16:14
Frontaal Naakt jij aangebrande Heineken ....je mondlucht stinkt naar Alcohol ..zelfs verstoppen voor ons luktje je niet
Hafid de vuile hond ---> hoeveel namen heb je hier
|
|
|
|
|
|
|
Senior Member
Leeftijd: 29
|

15 april 2008, 16:34
Citaat:
|
Wie vroeg Hafid of jou nou om respect? Jij bent de enige die hier wat vraagt. Totzover heb je door de waas voor je ogen enkel gekeken naar hoe iets op xenofobe en generaliserende blanken kan overkomen. Denk je nou dat het iemand hier wat uitmaakt wat zulke blanke leeghoofden denken? Het lijkt erop dat jij de enige bent die zich daar druk om maakt. Dat is waarschijnlijk het gevolg van het feit dat je je als publieke figuur continue een pose moet aanmeten; op een gegeven moment wordt de werkelijkheid die van je publiek. Kunst wordt dan entertainen en jijzelf bent een stuk vlees dat daarvoor moet zorgen. Als mensen al in het geweer zouden komen tegen de harde kritiek die hier op hem geuit wordt, dan doen ze dat enkel uit medelijden of een ander persoonlijk motief.
Wat ik zei was verder geen oordeel of een veroordeling, maar een simpele observatie. Wil je soms ontkennen dat Hafid een alcoholist is, verward etc.? De inhoud en de waarheid van mijn geloof staan hier verder buiten. Je verwacht van het publiek, fora, om zich bij gedrag dat enkel walging en plaatsvervangende schaamte kan oproepen, van een waardeoordeel te onthouden. Wederom toon je hier je schijnheiligheid en je naiviteit. Jij moet toch als geen ander weten dat wat mensen schrijven zelden de praktijk voorstelt. Dat jij verontwaardiging voor dit gedrag verwacht en dit wenst te koppelen aan de culturele achtergrond van personen, zegt meer over jouw bekrompen geest dan dat het iets zegt over jouw vermogen om kunst te waarderen.
Het is dan ook raar dat je meent te moeten vinden dat ik zijn schrijfsels waardeer of er kennis van moet nemen. Ik heb voor school weleens een boek van hem gelezen destijds, maar het liet me compleet onverschillig. Bibliotheken worden er vol geschreven met allerhande lulkoek, dus waarom zou ik nou waardering moeten tonen voor Hafid's fascinatie voor kontsex en andere soorten ranzigheid? Kijk, neem dan een Abdelkader Benali of een Said el Hajji, die niet alleen qua integriteit en eigenwaarde met kop en schouders boven hem uitsteken, maar ook nog subtiel en stijlvol zijn, zelfs al gaat het over sex of andere banaliteiten. En nog meer, in tegenstelling tot Hafid, hebben ze nooit de aandrang gevoeld om zich in hun oordeel aan te sluiten bij islamhaters en het schofferen van de islam, ook al hebben ze zich afgewend van het geloof. Die man verdient geen respect van moslims en Marokkanen, enkel medelijden en veel beterschap.
Hafid krijgt tenslotte het publiek dat hij verdient en als jij hem al niet bent, ben je een loot aan diezelfde boom. Ik ben dan wel jong, maar ik heb de romannetjes die ik lees tenminste niet nodig om de realiteit te ontvluchten.
|
|
|
|
|
|
|
|

15 april 2008, 16:36
Citaat:
|
Hafid was wel degelijk dronken (let op zn ogen, zn toon, zn gestotter en gehaper en op dat verhaaltje dat ie vertelt over het programma van Fred Oster) en heeft het deels weg weten te werken met een paar snuifjes. Dat kon iedere imbeciel zien. Dat stuk ongeluk zag eruit als een necrofiele hermafrodiet die net was klaargekomen. En hij komt wel eens vaker dronken te voorschijn bij een afspraak. Dit is algemeen bekend over die alcoholist, vandaar dat BNN hem nadrukkelijk heeft gevraagd nuchter in de studio te verschijnen. Het feit dat ze dat aan iemand moeten vragen zegt genoeg over die persoon.
De enige die betekenisloos gebrabbel heeft geproduceerd was Hafid, al kon ook Katja het niet laten om har domheid te etaleren. Als je zoals hijzelf door het leven gaat met de zinsnede 'Als ik niet meer kon schrijven, zou ik me de dood in drinken' dan ben je psychisch gezien heel ver weg verwijderd van een betekenisvol leven. Mijn advies aan Hafid is derhalve: graaf een kuil, ga d'r in liggen en vraag iemand of ie het zand weer terug schept.
Ik heb een aantal boeken gelezen van Hafid en ik kan niets anders dan concluderen dat de literatuur in zeer slechte handen is bij hem. Het jammerlijk falen straalt er vanaf en het is zielig om hem te zien worstelen met dure woordjes terwijl hij volgens mij de betekenissen amper kent. En als zijn boekjes niet gelezen worden dan gaat ie over op de anti-islam toer, zodat hij in de schijnwerpers kan komen. Hollanders sluiten elke ex-moslim in de armen en dat weet ie.
Iemand die onrespectvol omgaat met moslims, de Koran, de Islam, de profeet en God moet niet raar opkijken als ie onrespectvol wordt behandeld door moslims. Hafid kan onder het mom vrijheid van meningsuiting van alles zeggen, en als moslims hetzelfde doen dan ontbeert het hen aan respect?
|
Galasat wal khawfu be3inaiha
Tata amalo fingaan el maqloub
Qalat: ya waladi la ta7zaan
f'al 7oubou 3alaika huwa lmaktoub, ya waladi
al 7oubou 3alaika huwa lmaktoub, ya waladi
|
|
|
|
| Discussietools |
|