You need to upgrade your Flash Player

Ga terug   Maroc.NL > Nieuws > Sport

25 augustus 2009, 14:03
Oud MO_NL
Standaard Positieve babbels voor El Ahmadi

De verrassende koploper van de eredivisie? Feyenoord. En dat maakt een babbeltje met supporters een stuk eenvoudiger.

Aandacht, Karim El Ahmadi was het als speler van FC Twente wel gewend. Zeker als geboren Tukker was hij in Enschede een beroemdheid. ‘Maar ik kon nog wel lekker over straat. En wilde een supporter toch een praatje maken, dan was dat altijd oké.’

Nee, dan zijn overstap naar Feyenoord, inmiddels iets meer dan een jaar geleden. De 24-jarige middenvelder merkte aan alles bij een echte volksclub terecht te zijn gekomen. ‘Het lijkt wel of iedereen in Rotterdam met voetbal bezig is. Soms zie je mensen fietsen of lopen – voor je gevoel weet je zeker dat zij niks met voetbal te maken hebben en dan weten ze echt alles! Mooi om te zien.’

Mooi zolang de prestaties daar zijn, minder mooi zodra de overwinningen uitblijven. El Ahmadi: ‘Maar als het, zoals vorig seizoen, niet goed gaat, moet je die supporters ook te woord staan. Hoe naar de vraag van iemand ook was, ik probeerde altijd antwoord te geven.’

Gelukkig voor de technisch vaardige spelmaker lijkt die slechte periode nu voorbij. Feyenoord is na vier wedstrijden de trotse koploper van de eredivisie. Een klein wonder, gezien de prestaties van de laatste jaren. ‘Dat slechte seizoen motiveert ons’, zegt El Ahmadi. ‘Het heeft me mentaal ook sterker gemaakt. Want hoe het vorig jaar bij Feyenoord is gegaan, wens je geen speler toe.’

Ook El Ahmadi kwakkelde. De Rotterdammers namen hem voor liefst vijf miljoen over van FC Twente, maar tijdens zijn eerste maanden stonden blessures een doorbraak in de weg. Daarna had hij moeite op niveau te geraken. ‘Feyenoord heeft de echte Karim El Ahmadi nog niet gezien. Oorzaak? Ik wilde misschien te veel, maakte daardoor domme fouten. Zeker als je wedstrijden niet wint, is het moeilijk geduldig te blijven.’

En heimwee? Had El Ahmadi geen moeite met de overstap van het rustieke oosten naar het levendige westen? ‘De eerste maanden had ik zeker heimwee, ik woonde ook voor het eerst op mezelf. Maar dat was niet de reden van mijn mindere prestaties. Want als ik eenmaal op dat veld sta, is alles op voetbal gericht.’

Inmiddels is El Ahmadi gewend in Rotterdam en is hij voor oefenmeester Mario Been onomstreden als draaischijf op het middenveld. ‘Als je ziet hoe positief iedereen is over de club: prachtig! Vooral de manier waarop de supporters achter ons staan, is mooi om te zien. Dat maakt je als speler ook sterker.’

Karim El Ahmadi geinterviewd door NOS Sport:

Bron: DePers / Beeld: redactie Maroc.NL

Antwoord

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave

Maroc.NL > Nieuws > Sport

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten

-->