Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/9 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 88

    Onderwerp: Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk

    1. #1
      vidi vici veni MO_NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2001
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      2.660
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Post Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk

      Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk



      De bestraffing van de profeet Mohammed zal iedere ongelovige treffen. Bloedvergieten is dan ook onvermijdelijk in deze 'clash of civilizations'.

      Dat stelt Mohammed Bouyeri donderdag tijdens zijn pleidooi voor de rechter. Bouyeri staat terecht op verdenking van lidmaatschap van een terroristische organisatie. Justitie ziet hem als een van de kernleden van de zogenoemde Hofstadgroep.

      Bouyeri, die is veroordeeld tot levenslang voor de moord op Theo van Gogh, gaat niet inhoudelijk in op zijn eigen zaak. Rechtsgeleerde Afshin Ellian vindt dat het verhaal van de verdachte 'een enorme intellectuele leegte' heeft. Hij vermoedt dat Bouyeri wil aantonen volgens het islamitisch recht geen geweld te hebben gebruikt.

      Voor aanvang van de zitting, die om 10.00 uur begon, was ongeveer 2,5 uur ingepland voor het pleidooi van Bouyeri, maar hij denkt in totaal vier uur bezig te zijn.


      bron: novum

    2. #2
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk

      Geplaatst door MO_NL
      De bestraffing van de profeet Mohammed zal iedere ongelovige treffen.
      Is de profeet hier onderwerp of lijdend voorwerp? Onderwerp toch?

      Ongelooflijke blasfemie; Mohammed is een doodgewoon mens, geen goddelijk wezen. En daarmee al bijna 1500 jaar dood. Die gaat dus niet on the rampage.

      Totaal gestoord geraakt.

      Graag zou ik van moslims nog eens vernemen hoe het te rijmen is dat enerzijds keihard wordt benadrukt dat de profeet een feilbaar mens is (dit itt bijv. Jezus), maar hij aan de andere kant zodanig wordt vereerd dat zijn uiterlijk taboe is, en honderden miljoenen moslims geen kaas meer willen eten, en, what's more, zijn leven, daden en spreuken als onfeilbaar worden gezien.

      Maar misschien is dit niet helemaal het moment.

      Ik zie in ieder geval geen verschil in intensiteit van de verering van God en Zijn Profeet.
      viejo pendejo se extravia

    3. #3
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      rotterdam
      Berichten
      6.393
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

      Standaard

      bouyerie doet meer om het imago van de moslims te verzieken dan wilders en ali ooit van kunnen dromen

    4. #4
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Rotterdam
      Berichten
      3.548
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39

      Standaard

      Bouyeri is wat mij betreft een querulant en een narcist die de Islam als voertuig gebruikt voor zijn eigen complexen.
      Treffend daarbij is die neuzelterm "Zwarte vlaggendrager van de Islam in Europa". Hoe kietel je een querulant en narcist nog nadrukkelijker onder zijn ballen.

      Graag zou ik van moslims nog eens vernemen hoe het te rijmen is dat enerzijds keihard wordt benadrukt dat de profeet een feilbaar mens is (dit itt bijv. Jezus), maar hij aan de andere kant zodanig wordt vereerd dat zijn uiterlijk taboe is, en honderden miljoenen moslims geen kaas meer willen eten, en, what's more, zijn leven, daden en spreuken als onfeilbaar worden gezien.
      Als ik een poging mag doen: Dat heeft te maken met de verschillende golflengte van het geloofsleven conform de officiele leer en het geloofsleven vanuit het gevoelsleven. Hij wordt bij dat laatste als het ware een ikoon van een zuiver lijntje naar Boven. Waar dat gekrenkt wordt voelen sommigen zich kennelijk erg aangetast in hun religieuze identiteit. En lusten dan ineens geen kaas meer.

      Ik heb als christen overigens al heel wat Barbiepoppen aan een kruis zien hangen, op o.a. Elqalem, maar toch gaat de Tahine Barkouk er bij mij nog altijd prima in. Het is maar waar je je door op laat fokken, en vooral, zoals iemand hier al eens zei, als je van binnenuit vertrouwen en trots hebt op het geloof wat je aanhangt, dan doen ze hun best maar, want jij weet wel beter.
      Praktizerend niet-atheist
      op een sinaasappelkist.

    5. #5
        
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Berichten
      10.120
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14401

      Standaard Re: Re: Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk

      Geplaatst door mark61
      Is de profeet hier onderwerp of lijdend voorwerp? Onderwerp toch?

      Ongelooflijke blasfemie; Mohammed is een doodgewoon mens, geen goddelijk wezen. En daarmee al bijna 1500 jaar dood. Die gaat dus niet on the rampage.

      Totaal gestoord geraakt.

      Graag zou ik van moslims nog eens vernemen hoe het te rijmen is dat enerzijds keihard wordt benadrukt dat de profeet een feilbaar mens is (dit itt bijv. Jezus), maar hij aan de andere kant zodanig wordt vereerd dat zijn uiterlijk taboe is, en honderden miljoenen moslims geen kaas meer willen eten, en, what's more, zijn leven, daden en spreuken als onfeilbaar worden gezien.

      Maar misschien is dit niet helemaal het moment.

      Ik zie in ieder geval geen verschil in intensiteit van de verering van God en Zijn Profeet.
      Ik begrijp je punt. Mohammed bestraft immers niet dat doet God. Dat is een van de basisbeginselen van de Islam overigens. Er is een duidelijk verschil tussen God en Zijn boodschappers. Of het nu Mozes, Abraham, Jezus of Mohammed betreft. Niet voor niets verbood Mohammed in eerste instantie het opschrijven van zijn preken die hij in de moskee hield, omdat hij niet wilde dat zijn woorden zouden worden gezien als Goddelijk....

      Dat Mohammed B. niet alles op een rijtje heeft tav de Islam moge duidelijk zijn. Maar dat geldt voor veel moslims die 'ongeletterd' zijn in zowel de tafsir (uitleg) van de Koran als niet in staat zijn om de contexten van de uitspraken van de profeet te begrijpen. Er zelf iets van maken zoals jongens zoals Mohammed B. doen is ten strengste verboden, helemaal als het effect andere mensen treft....

      Ik geloof niet dat Mohammed wordt vereerd door moslims, misschien een kleine groep. Zoals je bv ziet in Iran tav de kleinzonen van de profeet en hun vader Ali. In dat licht deze hadith: Een metgezel zag de profeet hout sprokkelen, liep naar hem toe en pakte het hout uit de handen van de profeet. De profeet vroeg hem waarom hij dat deed. De metgezel antwoordde: 'U bent de boodschapper van God, u kunt toch geen hout gaan sprokkelen. Laat mij dat maar doen.' De profeet stond in zijn gehele lengte op en antwoordde: 'Ik ben inderdaad de boodschapper van God, maar zelfs ik weet niet hoe het mij zal vergaan (op de dag des oordeels).'

      Ik zal hier tzt op verder ingaan....

    6. #6

      Ingeschreven
      Jan 2005
      Berichten
      7.582
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      353569

      Standaard Re: Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk

      Geplaatst door MO_NL
      Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk



      De bestraffing van de profeet Mohammed zal iedere ongelovige treffen. Bloedvergieten is dan ook onvermijdelijk in deze 'clash of civilizations'.
      De optiek 'clash of civilizations' (Huntington) is al enige tijd geleden vervangen door de 'clash of monotheisms'.

    7. #7
      Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2005
      Berichten
      364
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Re: Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk

      Geplaatst door mark61
      Is de profeet hier onderwerp of lijdend voorwerp? Onderwerp toch?

      Ongelooflijke blasfemie; Mohammed is een doodgewoon mens, geen goddelijk wezen. En daarmee al bijna 1500 jaar dood. Die gaat dus niet on the rampage.

      Totaal gestoord geraakt.

      Graag zou ik van moslims nog eens vernemen hoe het te rijmen is dat enerzijds keihard wordt benadrukt dat de profeet een feilbaar mens is (dit itt bijv. Jezus), maar hij aan de andere kant zodanig wordt vereerd dat zijn uiterlijk taboe is, en honderden miljoenen moslims geen kaas meer willen eten, en, what's more, zijn leven, daden en spreuken als onfeilbaar worden gezien.

      Maar misschien is dit niet helemaal het moment.

      Ik zie in ieder geval geen verschil in intensiteit van de verering van God en Zijn Profeet.
      Wij(ware gelovigen) behandelen de Profeten van Allah met volle respect.


      Tijdens zijn bezoek merkte U'rwah hoe de moslims respectvol met de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, omgingen en hem hoogachtten . Toen hij naar Mekka terugkeerde vertelde hij dit aan de mensen van Quraish en dat de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, hen een voorstel had gedaan. U'rwah adviseerde hen om het te accepteren.
      25. Hij (Abraham) zeide: "Gij hebt naast Allah slechts afgoden voor u gekozen terwille van vriendschap onder elkander in het tegenwoordige leven. Doch op de Dag der Opstanding zult gij elkander verwerpen, en elkander vervloeken. En uw tehuis zal het Vuur zijn; en gij zult geen helper hebben."

    8. #8
      Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2005
      Berichten
      364
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Re: Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk

      Geplaatst door mark61
      Is de profeet hier onderwerp of lijdend voorwerp? Onderwerp toch?

      Ongelooflijke blasfemie; Mohammed is een doodgewoon mens, geen goddelijk wezen. En daarmee al bijna 1500 jaar dood. Die gaat dus niet on the rampage.

      Totaal gestoord geraakt.

      Graag zou ik van moslims nog eens vernemen hoe het te rijmen is dat enerzijds keihard wordt benadrukt dat de profeet een feilbaar mens is (dit itt bijv. Jezus), maar hij aan de andere kant zodanig wordt vereerd dat zijn uiterlijk taboe is, en honderden miljoenen moslims geen kaas meer willen eten, en, what's more, zijn leven, daden en spreuken als onfeilbaar worden gezien.

      Maar misschien is dit niet helemaal het moment.

      Ik zie in ieder geval geen verschil in intensiteit van de verering van God en Zijn Profeet.
      Wij aanbidden geen Mohammed noch Jezus.
      Hen zijn de profeten van God en die behandelen wij met liefde.
      Daarom is onze godsdienst ook puur van aanbidding tot God alleen.
      25. Hij (Abraham) zeide: "Gij hebt naast Allah slechts afgoden voor u gekozen terwille van vriendschap onder elkander in het tegenwoordige leven. Doch op de Dag der Opstanding zult gij elkander verwerpen, en elkander vervloeken. En uw tehuis zal het Vuur zijn; en gij zult geen helper hebben."

    9. #9
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard

      Geplaatst door Wortel
      Als ik een poging mag doen: Dat heeft te maken met de verschillende golflengte van het geloofsleven conform de officiele leer en het geloofsleven vanuit het gevoelsleven.
      Dat begrijp ik ook wel, maar het vreemde is dat 'geloven vanuit het gevoelsleven' tot voor kort, en nog op veel plaatsen, tot bijv. 'heterodoxe' heiligenverering leidde / leidt. Terwijl MB zich graag voordoet als orthodoxer dan orthodox. 'Officiëel' kan je zijn beleving toch nauwelijks noemen.

      ... en vooral, zoals iemand hier al eens zei, als je van binnenuit vertrouwen en trots hebt op het geloof wat je aanhangt, dan doen ze hun best maar, want jij weet wel beter.
      Dat zou ik ook denken. Maar ik heb geen recht van spreken, vrees ik.
      viejo pendejo se extravia

    10. #10
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Re: Re: Bouyeri: bloedvergieten is onvermijdelijk

      Geplaatst door Ourzazate
      Ik begrijp je punt. Mohammed bestraft immers niet dat doet God. ...

      Ik zal hier tzt op verder ingaan....
      Ja, zo begreep ik het ook. Ik wacht op uw tzt.
      viejo pendejo se extravia

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Stelling: discriminatie is onvermijdelijk
      Door Dolle Fatima in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 08-01-07, 12:29
    2. Paul Scheffer: Krenking islam onvermijdelijk
      Door Marsipulami in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 1
      Laatste Bericht: 28-10-06, 08:54
    3. Een spiraal die onvermijdelijk tot het onvoorstelbare leidt
      Door Zwarte Schaap in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 2
      Laatste Bericht: 09-11-03, 09:06
    4. ontkennen van iets dat onvermijdelijk is
      Door alfarouz in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 6
      Laatste Bericht: 08-12-02, 23:32
    5. Oorlog tegen Irak nu onvermijdelijk !
      Door Marsipulami in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 7
      Laatste Bericht: 15-11-02, 17:42

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •