salaam allemaal..
Ik ga een verhaal beginnen genaamd ``we moesten vechten voor onze liefde``.
Ik heb hier hele leuke verhalen gelezen dus leek het me leuk om er een zelf te schrijven.
Hoofdpersonen zijn :
Dounya, 23 jaar
Samir, 26 jaar broer van Dounya
Mohammed, 28 jaar broer van Dounya en Samir
Nawal, beste vriendin van Dounya 24 jaar
Nouredine, 26 jaar getrouwd met Nawal
Bijpersonen:
Khalid, 26 jaar beste vriend van Nouredine
Omar, 22 jaar broertje van Nouredine
Klein begin maar wil eerst zelf opzetten over wie het gaan ..ik ga dalijk een lange begin opzetten!!!![]()
Beslemaaa
Dounya
Ik kwam thuis hartstikke moe aan. Het enige wat ik de laatste tijd doe is werken , werken en werken. Ik was afgelopen zomer afgestudeerd voor Hoger Hotelonderwijs, en had na een paar maanden een leuke baan gevonden als hotelmanager in Tilburg. Het was een klein hotelletje, maar je moet toch ergens beginnen. Er was helemaal niemand thuis. Vreemd vond ik het want normaal gesproken is mijn moeder altijd thuis. Totdat de telefoon overging, het was mijn broer Mo. `` Dounya kom je nog hierheen ofwat??`` Waar heb je het over? Zijn mama en baba bij jou thuis? `` Ja slimme dat zei ik nog gister tegen je.`` Oooh ja ...damnz man ik was het helemaal al vergeten. Maar hoe gaat het verder? `` Doun ik moet ophangen schiet nou op dan kunnen we dalijk verder praten. `` Oke, is goed ik kom eraan. Mijn broer Mo is wel cool daar heb ik altijd een goede band mee gehad, maar met Samir?? echt niet. Volgens mij wenstte hij dat ik niet eens bestond. Vlug pakte ik me tas en vertrok naar Breda waar mijn broer woont.
Heyyyy meid ...kom snel binnen en hoe gaat het verder?? Pff.. k ben echt hartstikke uitgeput. Maar elhamdoelilah gaat het wel hoor. Met jou ook ? ``Jawel hoor prima``. Dat was Esma mijn lieve schoonzus, ik kon het van dag 1 al meteen met haar vinden , het is echt een schat. Ik liep naar de salon waar ik mijn ouders en Esma`s ouders begroetten. Ik liep meteen naar de keuken om Esma te hulp te schieten dat had ze duidelijk nodig want de tante en oom van Esma waren ook gekomen, de salon zat bomvol. Esma en ik waren aan een stuk door aan het praten over werk, en over dat ze al heel lang aan het nadenken was om een kind te nemen. Ze vroeg mijn advies erover. Nou Esma ik vi....Dingg Dongg... OOh Doun kun je misschien de deur open doen? Ik moet nog op deze el harira letten ..``Ja tuurlijk``. Toen ik de deur opende zag ik Rachid staan. Rachid is de broer van Esma. Ik kon het met Rachid prima vinden, maar soms leek het me alsof die wat wil zeggen maar dan haakt ie altijd weer af. Na wat gepraat liep die naar buiten om te roken.
De vrijdagavond verliep net als elke avond wanneer mijn ouders en Esma`s ouders elkaar treffen. We waren echt een hechtere familie geworden na hun huwelijk. Laat in de avond belde Nawal mij op. Ze vroeg of ik morgen wou langskomen. Nawal kon ik al vanaf de brugklas. Sindsdien zijn we onafscheidelijk. Alleen de laatste tijd liep alles een beetje stroef. Nawal was een paar weken geleden getrouwd met Nouredine. Ik gun het ze van harte, maar soms vindt ze dat ik haar heb laten vallen. Laten vallen vond ik altijd te sterk uitgedrukt. Ik ging gewoon minder vaker met Nawal om , maar dan meer met de reden van, ik laat je maar voorlopig met rust je man heeft je ook nodig. Nawal wou daar niks van weten, al had ik haar diep in de nacht nodig moest ik haar altijd opbellen. We hadden een keer een hele week niet met elkaar gepraat. Nouredine haalde mij over om de eerste stap te zetten. Nawal is daar altijd te koppig voor geweest. Ik vond ze allebei een leuk stelletje. Ze pasten echt goed bij mekaar. Ik?? Ik had helaas nog niet de ware gevonden.
Ewa wat vinden jullie ervan stoppen of doorgaan..of moet ik het verhaal een andere wending geven???
ma3a salama![]()
salaam mensen.. ga toch ff verder met het verhaal...![]()
Dounya
Ik werd vroeg wakker. Ik moest eerst boodschappen doen van mijn ouders en daarna vertrok ik naar Tilburg waar Nawel en Nouredine wonen. Ik had er wel zin in. Anders zat ik weer eens op een zaterdagavond alleen. Toen ik bij Nawel aankwam, zag ik dat ik niet de enige gast bij hun was. Omar het broertje van Nouredine was er ook en een nog 2 andere vrienden van Nouredine. Eentje viel me op. Ik begroette elk van hun en ging Nawel mee helpen met el -isha. Nawel en ik waren aan een stuk door aan het lachen en aan het praten over allerlei herinneringen van vroeger. ``Dounya vertel eens wat vind je van Fouad en Khalid??... `` Uhh... wie is wie eigenlijk?? Doun Fouad is de ene met die tommy -blousje en Khalid is die ene met die evisu- trui.
Ik vind ze niet echt speciaal hoor. Diep in me hart wist ik wel beter. Khalid was me wel degelijk opgevallen. ``Dounya ik weet dat je liegt. Je vindt Khalid wel leuk he ? Die Nawel toch ze kon me door en door , op welke type ik viel gewoon echt alles. Ja maar , je kent me Nawel jongens zijn allemaal hetzelfde in ieder geval voor degene die zich nog niet volwassen gedragen. Jij hebt Nouredine leren kennen in een periode waar hij volwassen was en bereid was om zich met een meisje te settelen. Deze 2 die hier, die zie ik daar echt niet voor aan hoor. ``Hoe weet jij dat nou weer?? Misschien als je Khalid van wie ik al zekr weet dat je hem leuk vindt , misschien verandert hij wel op gedachten als ie je kent. Nee hoor ik denk van niet. Nawel had koffie gemaakt en wat lekkernijen voordat we el-isha zouden geven. Omar was op stap gegaan. En Fouad en Khalid bleven nog. Nawel ging lekkah knus naast Nouredine zitten. Ze duwde mij expres de kant op van Khalid. Op een gegeven moment gaf ik er niet veel om. Ik bedoel ik ken hem niet eens en nog doe ik er moeilijk over om even naast hem te gaan zitten. Khalid starte een gesprek met me. We waren over vanalles aan het praten zijn werk, zijn familie over zomervakantie en natuurlijk zijn jeugd. Ik liet niet al te veel van me los. Hij was heel erg open, ik voelde me na 2 min meteen op me gemak bij hem. Fouad zat daarnetegen mij vuile looks te geven. Of soms probeerde hij in het gesprek te komen. Ik wou hem echt niet negeren ofzo, maar Khalid was hem telkens voor. Nawel begon kopjes en borden naar de keuken te brengen. Ze gaf me een blik van `` Spil it !!!! ( maar dan in de keuken``). Ik hoorde Fouad opeens iets mompelen toen ik opstond. Ik wou er niet al te veel aandacht aan geven, maar ik zat er wel meee![]()
ga maar verder dit begin is al erg leuk dus ga maar snel verder![]()
Okey..vertel wat vind je van hem???
Okay, hij heeft da looks, hij is accountant!!!! goede baan dus, hij is hartstikke aardig, maar soms wel gesloten. Bijv als ik over zijn familie vraag geeft ie korte antwoorden. `` AAhh joh zal wel gewoon zijn omdat je jullie elkaar pas ontmoet hebben. `Jah misschien heb je wel gelijk.`` Fouad daarentegen zit me de hele tijd raar aan te kijken. Soms probeert ie wel in het gesprek te komen en dan doet ie kei aardig, maar dan lach ik heel ff met khalid en dan kijkt ie weer zo vies. ``AHahah meneertje is dus jaloers.`` Nee hoor Nawel Jaloers niet het is iets anders denk ik. `` Ja whatever je vindt hem toch niet leuk, lets focuss on Khalid okay. Ik hoorde laatst dat Khalid tegen Nouredine zei , dat hij het tijd vond om zich te gaan settelen. ik bedoel, hij heeft nu wel een leuk huisje, maar jah nou nog een meisje vinden he. `` En je weet zeker dat hij het zo bedoelde?`` Ja Dounya ik weet 100% zeker.
Ik kreeg steeds meer de neiging om hem beter te leren kennen. Ik sta echt wel open voor een jongen die serieuze acties wilt maar geen player!! Even later kwam Khalid de keuken in. Ik was bezig met alles in de vaat te zetten. We raakte aan de praat en opeens hielp ie ook mee. Nawel, had het in de gaten gekregen en verliet sneaky de keuken. Fouad stond opeens op en zei dat ie echt dringens weg moest. Khalid en ik merkte niet eens op dat ie dat zei totdat hij op me schouder klopte.
``Dounya, ik vond leuk dat je er was, kom je de volgende keer ook?
Uhh ja hoor ik ben hier wel vaker,stamelde ik. Khalid keek Fouad vragend maar tegelijkertijd ook verwijtend aan. Toen Fouad de deur dichtsloeg, zuchtte Khalid opgelucht. ``Wauww.. net was gedroeg hij zich als een...
``Als een wat, als een wat Dounya??
Zou ik hem de waarheid vertellen over hoe ik 5 minuten geleden nog over Fouad dacht? Of zou ik maar beter mijn mond dichthouden voor het geval het dalijk ook nog eens echt matties van mekaar zijn en ik de schuld ergens van zou krijgen?
Hey...ik zie maar een reactie staan, toch vond ik het de moeite waard om een vervolgje te plaatsen dalijk misschien een veeeeeeeel langere.
thallay
![]()
ga doorrr. denk dat iedereen og een beetje bezig is.. maar reacties zullen vast gauw volgen..
ga in ieder geval door
safi heb het echt gehad..op maroc.nl ik heb 2 keer vervolgejs zitte schryven en opeens staat er je bent niet ingelogd..
Misschien als k in een betta mood ben schrijf k er een verder![]()
he ik ga weer verder....![]()
``Dounya, ik vond leuk dat je er was, kom je de volgende keer ook?
Uhh ja hoor ik ben hier wel vaker,stamelde ik. Khalid keek Fouad vragend maar tegelijkertijd ook verwijtend aan. Toen Fouad de deur dichtsloeg, zuchtte Khalid opgelucht. ``Wauww.. net was gedroeg hij zich als een...
``Als een wat, als een wat Dounya??
Zou ik hem de waarheid vertellen over hoe ik 5 minuten geleden nog over Fouad dacht? Of zou ik maar beter mijn mond dichthouden voor het geval het dalijk ook nog eens echt matties van mekaar zijn en ik de schuld ergens van zou krijgen?
Nee, niks laat maar zitten, zei ik. Khalid keek me verbaasd aan, maar vroeg niet verder. Mijn telefoon ging af. Hey, Mohammed, waarom bel je zolaat? Khalid keek me opeens heel raar aan. Mohammed was weer een heel verhaal aan het zeiken over ons familie in Maroc. ``Mo, kan dit niet tot morgen wachten>?` Ik wou het je vandaag al vertellen en wat ik ermee moet doen, zei Mo. Khalid begon steeds sneller alles in de vaat te zetten, en seinde toen dat ie in de woonkamer ging zitten. Ik seinde maar terug , dat ik er zo aankwam. Mo, safi ik zie je morgen wel ik kom rond 4 langs. Vlug hing ik op. Shit, nu zal die wel weer denken dat Mo mijn vriend is ofzo.
Khalid
safi, ik kon haar gesprek echt niet aanhoren, over haar en haar vriend. Net toen mijn gevoel voor haar aan het groeien was mijn liefde sterker voor haar werd, belde die ``MO`` van haar op. Ik was diep in gedachten bij Dounya. Khalid, a Khalid leef je nog, vroeg Nouredine op een bespottende manier. Melek?...Nee, niks. Nouredine bleef maar doorvragen, ik hield vol door te zeggen dat er echt niets aan de hand was. Het was al inmiddels 11:40 geworden, en besloot maar om naar huis te gaan. Aleen Nawel, Nouredine en ik waren onder, Dounya was al naar boven toe. Toen ik in de gang stond om te vertrekken, twijfelde ik. Zou ik nog gedag tegen haar zeggen, of niet. Ik had besloten om meteen naar huis te gaan. Ik kon echt niet blij op haar af lopen, en welterusten te zeggen. Het deed me pijn om te weten dat ze al bezet was.
Thuis aangekomen, zat ik weer met me gedachten bij Dounya. Toen ze zijn naam uitsprak, kon ik wel door de grond zakken. Opeens schoot er een positieve gedachte door me heen. Mo, kan nog altijd haar neef, of broer zijn. Jaah.. dat zal het zijn. Dat kan niet anders,want ik weet zeker dat ze mij ook leuk vond. Met die gedachte viel ik in diepe slaap.
Dalijk meer!!!!![]()
Bladwijzers