Ouderen zijn echt zielig worden vaak alleen gelaten door kinderen die werken overdag en komen 1 keer in de week of 2 weken kijken.
En als ze dementeren dan komen ze helemaal niet meer onder het mom het heeft geen zin.
Mijn opa bedankte mij voor het langskomen ook al is hij zwaar dement toen we langs kwamen hoe bijzonder toch!
Eerst kwamen binnen en vertelde hij over dat hij 4 mooie huizen had gezien hele mooie huizen en hij wilde 2 kopen hij wilde snel 2 kopen.
En hij vroeg aan mijn oma hebben wij genoeg geld ervoor?
En later was mijn oma weg en zei hij ze is het vast aan het regelen de 2 mooie huizen...
En vertelde keer op keer hoe mooi deze huizen waren en dat ze snel moesten kopen en huilde weer bijna...
Hij werd ook heel emotioneel toen hij mijn oma zag toen we binnen kwamen(zij woont een dorpje verder maar kon niet meer voor hem zorgen)omdat ze zelf ook oud geworden is dan gaat alles wat moeilijker.
Maar ze gaat zeker 4 5 keer in de week naar haar man toe.
In de huiskamer zaten 7 andere oudere mensen ook allemaal aan het dementeren met het bezoekuur zie je bijna niemand....behalve mijn oma
Ze zitten in een rolstoel speciale waarin ze ook kunnen liggen en sommige praten niet meer,en weer anderen prevelden wat versjes.
Ook waren er 3 aan een tafel.
2 konden hun eigen thee niet meer drinken en werden gevoeld door een man die daar werktte.
Hij kwma een vrouw en begon te lachen de vrouw boven de 90 jaar zo vertelde mijn oma...heeft geen tanden niets meer en beweegt telkens haar mond en zit vol rimpels maar hoe lief ze lachtte terug toen het op was zei de man op en hij lachtte weer en zij lachtte ook weer terug.
De mensen die er werken hebben weinig tijd voor de verzorging hoe vaak is er niet een katheter die vervangen moet worden of als zon oudje eraan trekt dan gaat het los en zit hij of zij maar in de stank en met een natte broek....
de werkdruk ligt zo hoog dat ze vaak zelf de medewerkers ook overspannen raken en de stress zorgt voor gekibbel op het werk onderling waardoor sommigen zich maar ziek worden.
Gevolg die oude mensen zijn de dupe...
Invallers is nog erger die kennen de mensen niet dus worden er veel fouten gemaakt en lijden de mensen onnodig pijn.
Mijn opa is niet zo slecht als de anderen is soms heel helder en kent zijn vrouw nog heel goed.
Wij mijn oma en ik denken dat de andere ook meer zouden praten en weten als er meer bezoek voor hun zouden komen want ze zitten maar te zitten dat was het...
Mijn oma komt daar en geeft de andere ouderen op die afdeling ook aandacht....
de werkers komen bij haar met hun gemopper en geruzie onderling van de verzorgers....omdat ze nergens terecht kunnen?
Hoe vergeten zijn deze mensen?
En hoe vergeten en eenzaam sterven hun?
Hoe vaak zijn ze uit hun bed gevallen?
en hoe lang hebben ze op de grond gelegen voordat er iemand kwam....
Hoelang en hoevaak lijden ze pijn omdat de katheter niet vervangen is?
en hoeveel gaan er dood door verkeerd medicijn gebruik door invallers bv?
En dit kabinet ach dit kabinet wil NOG MEER BEZUINIGEN?
Oorspronkelijk geplaatst op forums.maroc.nl
ik vind onze ouders horen niet in een rusthuis.
hoe graag ik ook zpu willen ik heb er de ruimte
niet voor en daar komt bij dat je dit ook heel goed thuis
bespreekt, als ik hoor hoeveel mensen niet met schoonouders over
weg kunnen astafirallah, het zal een hele druk op je huwelijk zetten,
ik ben toch vrij makkelijk in omgang, maar ik weet niet of ik het wel
zou kunnen???????
Ik heb lieve hele lieve schoonouders gehad alhamdl.
ik had wel graag voor ze willen zorgen, maar je hebt wel de kans
dat je een ander relatie met ze krijgt, kleine aanvaringen kun je krijgen
alhamdl hebben mijn schoonzussen goed voor haar gezorgd en s ze niks yte kort gekomen!!
maar vind hetw el moeilijk hier in nederland!!

Ik vind dat ook niet kunnen,voor je ouders dien je te zorgen zoals zij dat ook gedaan hebben voor jou!
En wat betreft het eten enz? Wordt daar rekening meegehouden,of krijgen ze gelijk de rest,want ik ga er vanuit dat er geen Islamitische rusthuizen bestaan.
Of je het nu moeilijk hebt of niet,je ouders zet je niet in een verzorgingshuis. Bij het opvoeden van hun kinderen dachten ze er toch niet aan,seg dit is wel moeilijk en weegt zwaar op ons huwelijk,we steken ons kinderen maar in een instelling.
Draag je ouders op je handen zoals zij dit hebben gedaan voor jou en Allah beloont je daar dubbel voor. Voor geen geld van de wereld stuur ik mijn ouders daarheen. Ook ga ik er vanuit dat er bnn een marokkaanse gezin wel meer als 1kind is dus de zorg kan perfect vedeeld worden...
:masha:
salaam malaikom,
Ik ken een bejaardentehuis die is ingericht
als een gewoon huis, ze hebben 2 huizen aan
elkaar en er 1 van gemaakt!
Deze mensen worden waardig behandeld en blijven
langer actief, als ze naar bed gaan , gaan ze naar boven,
voor degene die het nog kunnen!
Er is constant 1 verpleegster aanwezig op 6 bewoneres, voor
het verzorgende deel vrij zwaar, maar overal is de werkdruk hoog!!
Maar dit beter dan een verpleeghuis, dit zijn dementerende bejaarden!

Overgroot ouders/ouders horen niet in verzorgingstehuis vind ik..
Na alles wat ze voor je gedaan hebben???
Wie zorgte voor je toen je ziek was??
Wie gaven jou goed advies, toen je dat nodig had??
Wie zijn degene, zodra je het huis uitloopt en je succes wensten met alles??
Wie zijn de mensen die Dag&Nacht klaar voor je stonden??
Ik dank elke dag voor zulke toffe ouders...
Ik snap het wel dat het vermoeiend is, om voor ze te zorgen omdat ze zo oud zijn..
Maar in die tijd hoorde je onze ouders ook niet klagen en deden alles met liefde,
Ik zou juist alles opgeven voor me ouders en zorgen dat ze elke dag een glimlach
op hun gezichten hebben. Ik zou geen dag afstand van hun kunnen nemen..
Maar dat is mijn mening, iedereen ziet dat op andersss...
liefs,
Bladwijzers