Oorspronkelijk geplaatst door
radjoeloen
Natuurlijk. Iemand die het volgende schrijft:
is iemand die sterk de indruk geeft dat hij zelf ook aan tovenarij doet en tovenarij met tovenarij bestrijdt. Wat deze man hierboven schrijft, is een advertentie die vele tovenaars gebruiken. Soms lees je wel eens in kranten of krijg je reclame in de brievenbus van mensen die adverteren met teksten als: 'Wil je meer geluk in je leven?' of 'Wil je meer geld in je leven?' of 'Wil je liefde in leven?' et cetera. Dat is met deze advertentie ook zo. Mensen betalen geld aan deze personen en moeten persoonlijke dingen opsturen, zoals foto's, haren of wat dan ook of ze moeten papiertjes met nummers en vierkantjes onder hun bed leggen, of voor hun deur leggen, onder hun kussen, of waar dan ook. Ze moeten dan ook bepaalde rituelen doen en die instructies krijgen ze van de tovenaar. Dit is allemaal van de sjaitaan en dit is aanbidding van de sjaitaan en de sjaitaan werkt niet gratis, maar wil maar 1 ding en dat is jouw ziel mee de hel in. Dit is een belofte die Iblis - vervloekt is hij - aan Allah heeft gemaakt, namelijk:
'Hij (Iblies) zei: 'Omdat U mij hebt doen dwalen (Iblies geeft Allah de schuld van zijn dwaling, terwijl Iblies zelf schuldig is aan zijn dwaling en niet Allah)
, zal ik hen belemmeren op Uw recht Pad. Daarna zal ik zeker tot hen komen, van vóór hen en van achter hen en van hun rechterzijde en van hun linkerzijde, en U zult de meesten van hen niet als dankbaren aantreffen.' (soera al-A'raaf 16-17)
'Hij (Iblies) zei: 'Mijn Heer, omdat U mij heeft doen dwalen, zal ik voor hen (hun slechte daden) zeker schoonschijnend maken op de aarde, en ik zal hen zeker allen doen dwalen. Behalve Uw dienaren, onder hen die oprecht zijn.' (soera al-Hidjr:39-40)
'Hij (Iblies) zei:
'Ziet U? Dat is degene die U boven mij geëerd hebt. Indien U mij uitstel geeft tot de Dag der Opstanding zal ik zeker zijn nageslacht doen dwalen, op weinigen na.' (soera al-Israa:62)
Allah zegt tegen Iblies:
'Ga er uit weg (het Paradijs), veracht en verstoten. Wie van hen jou dan volgt: voorwaar, Ik zal de hel vullen met jullie allen.' (soera al-A'raaf:18)
en Allah zegt:
'Voorwaar, jij hebt geen macht over Mijn dienaren, behalve degene die jou volgt van de dwalenden. En voorwaar, de Hel is aan hen allen zeker toegezegd.' (soera al-Hidjr 42-43)
Deze tovenaars komen over als mensen die het goede doen en je willen helpen, maar in feite zijn het werkers van de sjaitaan die alleen maar ellende in je leven zullen brengen. Er bestaan dus geen 'goede' tovenaars.
Maar ja, een tovenaar zal niet van zichzelf zeggen dat hij een tovenaar is. Hij gaat zichzelf dus niet ontmaskeren. En je hebt natuurlijk van die onwetenden die aan tovenarij doen en niet eens weten dat het haraam is. Wij moeten dus ver weg blijven van zulke mensen en hen oproepen naar de waarheid, namelijk hen laten weten dat Allah hun werken niet goedkeurt en dat ze tawbah moeten verrichten en andere mensen waarschuwen om niet naar deze mensen te gaan. En als we in een Islamitisch land zouden leven, dan moeten we deze mensen aangeven bij de politie, zodat ze ter dood veroordeeld kunnen worden.
De beste bescherming tegen kwade invloeden van de sjaitaan en tovenaars, is door de Qu'raan en Sunnah te bestuderen en dit te praktiseren en door regelmatig ruqya bij jezelf te doen. En als het gaat om het huwelijk dat je wilt voorkomen dat je partner vreemdgaat, dan zul je ten eerste een goede partner moeten trouwen (iemand die Allah gehoorzaam is en wil zijn) en natuurlijk kennis moeten vergaren over wat een Islamitische huwelijk inhoudt en hoe je dus als man en vrouw met elkaar moet omgaan. Gelukkig hebben we die mogelijkheid hier in Nederland om dat te leren. Kijk maar op de volgende link:
Islamitische Gezinskunde | Instituut voor Opvoeding & Educatie
Bladwijzers