Heb je een no-go voor je afstudeervoorstel, maar weet je niet waardoor dat komt? Blijft de feedback van jouw afstudeerbegeleider vaag? Heb je het gevoel dat je dingen aan het doen bent zonder te weten waarom? Krijg je alleen feedback op wat er fout is met jouw onderzoeksvoorstel? Mijn begeleiding is gericht op het aanleren van vaardigheden, op het laten zien hoe het wél moet.

Veel studenten hebben nooit onderzoekvaardigheden opgedaan, terwijl deze wel vereist zijn om tot een goed resultaat te bereiken. Een slecht proces leidt nooit tot goede resultaten. Mijn scriptiebegeleiding is erop gericht om jou de benodigde afstudeervaardigheden op te laten doen, zodat je op eigen kracht kunt afstuderen. Zonder deze vaardigheden loop je namelijk in een later stadium toch weer vast - of ben je afhankelijk van externe hulp, die vaak kostbaar is. Focussen op het proces levert dus geld en tijdswinst op, ook omdat je zo studievertraging voorkomt.

Door vragen te stellen, bijvoorbeeld over de opbouw van een alinea of over de informatiewaarde van een zin of antwoord, help ik studenten concreet met het schrijven van een goede scriptie. Wij staan stil bij welke afwegingen een rol spelen bij het doen van onderzoek en bij het schrijven van een goede tekst. Zo leer je helder, rationeel, informatief en beknopt te schrijven. Ook wijs ik eventueel op relevante en bruikbare theorieën. In één bijeenkomst is het al mogelijk om een goede probleembeschrijving met bijbehorende vragen te maken. Ook kunnen bijeenkomsten worden gebruikt om feedback te verwerken of een deelvraag te beantwoorden. Voor een gratis intakegesprek of voor meer informatie over een voordelig geprijsd traject (vanaf € 40,- p/u) bel of mail even.