Straks om 14:00 uur, NL 3. De film Suzhou River. Een hele mooie, poëtische film over verloren liefde.
![]()
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Geplaatst door GiovanniHN
Straks om 14:00 uur, NL 3. De film Suzhou River. Een hele mooie, poëtische film over verloren liefde.
![]()
hou niet van die romantische films
val er als een blok bij in slaap

Heb geen tijd om te kijken, moet zo weg.

De film is ook niet romantisch als in Hugh Grant romantisch. Maar tragisch liefdesverhaal, waar beide geliefden dood gaan en liefde iets is dat mensen kapot maakt. Een beetje zoals in het echt![]()
Geplaatst door GiovanniHN
De film is ook niet romantisch als in Hugh Grant romantisch. Maar tragisch liefdesverhaal, waar beide geliefden dood gaan en liefde iets is dat mensen kapot maakt. Een beetje zoals in het echt![]()
oke
dat is wat anders ja,
dus het is meer een drama film

Drama film alleen dekt de lading niet. Het is een heel mooi verhaal over liefde, maar dan zonder allerlei 'en ze leefden nog lang en gelukkig'. Een mooi, maar hard verhaal. Poëtisch en nuchter, hard en zacht, mooi en lelijk.

Die ken ik geloof ik al, is dat niet die ene dat dat meisje bij de bevalling sterft?
Shit! Hij is al bezig. Nouja dat geeft ook niet veel meer nu Shmisha het eind al heeft verpest.:P

Geplaatst door FiFi-Style
Shit! Hij is al bezig. Nouja dat geeft ook niet veel meer nu Shmisha het eind al heeft verpest.:P
Oh haha, was dat die film wel dan?

Nee, is hele andere film.
Het gaat over een cameraman (al zijn scenes zie je ook uit zijn oogpunt) die een meisje ontmoet en haar het verhaal verteld over Mada. En dan komt het verhaal over Mada. Mada is een koerier die zo nu en dan het meisje van een rijke drankhandelaar naar haar tante brengt. Ze worden verliefd op elkaar, maar de criminele vrienden van Mada krijgen hem zo ver dat meisje te ontvoeren zodat ze losgeld kunnen vragen aan haar vader. Nadat het geld betaald is laat hij het meisje gaan, maar ze is zo kwaad op hem dat ze van de brug springt, in de Suzhou rivier. Haar lichaam wordt niet gevonden en hij zoekt twee jaar lang naar haar, door het hele land.
Het verhaal gaat dan weer terug naar de cameraman en zijn vriendin. Die vriendin komt in contact met Mada en hij gelooft dat zij het meisje is waar hij verliefd op was. Hij probeert haar weer voor zich te winnen, maar zij vertrouwd hem niet. Uiteindelijk vind hij toch wel weer het meisje waar hij verliefd op was en samen plegen ze zelfmoord door in de Suzhou rivier te springen.
De vriendin van de cameraman wordt gevraagd het lichaam van Mada te identificeren en beseft dat het geen verhaal was, maar dat Mada echt 2 jaar lang op zoek is geweest naar zijn verloren liefde. De film eindigt met het meisje die met de cameraman praat en hem vraagt "Als ik ooit weg ga, zul je me dan zoeken. Net zoals Mada."
Bladwijzers