Wereldfeest Utrecht 25 Juni 2006
Gnawa Diffusion gaat optreden![]()
![]()
Franse crossoverband Gnawa Diffusion staat garant voor feestmuziek met opzwepende ritmes. Stevig geworteld in de Maghreb tradities én met beide benen in het westerse heden. Het achttal uit Grenoble mengt met instrumenten als drums, keyboards, guembri-bas, banjo en mandola rock, reggae en ragga met Noord-Afrikaanse gnawa, chaâbi en raï en krijgt iedereen van jong tot oud aan het dansen. De band staat onder leiding van de Algerijnse Berber Kateb Amazigh, zoon van de grote schrijver Kateb Yacine. Amazigh, een charismatisch podiumbeest, brengt - in Frans, Arabisch en Engels - kritische teksten over actuele zaken als achterstelling van migranten, racisme en over de heren Bush & Bin Laden. Zijn groep wordt in Frankrijk terecht in één adem genoemd met bekende acts als Orchestre National de Barbès, Massilia Sound System, Rachid Taha en Zebda. Sinds haar ontstaan in 1992 toerde de groep over de hele wereld en maakte acht albums.
Veldpodium 15.15 - 16.15 uur
http://www.wereldfeestutrecht.nl/index.php3?h=7620

Boter.
![]()

19-06-2004
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Dat is vandaag hè, tfoeeee!![]()

YepGeplaatst door Origi
Dat is vandaag hè, tfoeeee!![]()
vandaag is ook parkpop, kelis komt zo
weer de trein gemist,Geplaatst door Mystline
vandaag is ook parkpop, kelis komt zo
ik mis ook alles.
Geplaatst door Origi
weer de trein gemist,
ik mis ook alles.
ik ga ook niet, ik hoor het al vanaf hier![]()
Geplaatst door Mystline
ik ga ook niet, ik hoor het al vanaf hier![]()
vett,als iemand vraagt ben je geweest, kun je altjid zeggen dat je bent geweest, je weet immers wie wanneer optraden en welke nummers gedaan werden
Ik zou met deze teringlijer gaan, maar hij belde me maar een keer wakker.![]()
Bladwijzers