• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... Laatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 52

Onderwerp: Onderzoek naar lijfstraffen in moskeescholen..

Shoe Addict NadiadePadia's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2008
      Sekse
      Leeftijd
      31
      Reputatie Macht
      621
      Likes Ontvangen
      3
      Likes Gegeven
      11

Standaard Onderzoek naar lijfstraffen in moskeescholen..

Onderzoek naar lijfstraffen in moskeescholen
      Uitgegeven: 26 juni 2008 09:17
      Laatst gewijzigd: 26 juni 2008 10:07

DEN HAAG - Minister Ella Vogelaar (Integratie) wil onderzoeken hoe islamitisch godsdienstonderwijs in moskeeŽn wordt gegeven.

Ze sluit niet uit dat binnenkort islamitisch onderwijs op openbare scholen kan worden gegeven.

Onderzoek

Bij het onderzoek moet worden gekeken naar de inhoud van het onderwijs en naar de behandeling van de kinderen.

Ze is daarover in overleg met staatssecretaris Sharon Dijksma (Onderwijs) en de Amsterdamse deelraadsvoorzitter Ahmed Marcouch.

Dat zegt Vogelaar donderdag in een interview met Trouw. Aanleiding is de kritiek van Marcouch dat islamitische godsdienstlessen in moskeeŽn slecht uitpakken.

Lijfstraffen

De kinderen zouden te maken krijgen met lijfstraffen en er zou een vijandig beeld van het westen worden meegegeven. Marcouch pleit er daarom voor om islamitisch onderwijs op openbare scholen te geven.

Vogelaar neemt zijn signaal serieus. "Lijfstraffen mogen niet in Nederland. Dus er zit een justitiŽle kant aan." Ook wil ze weten of de lessen slecht zijn voor de integratie. "We zijn ook tegen haatzaaiende predikers."

Volgens de bewindsvrouw is het mogelijk om islamitisch godsdienstonderwijs aan te bieden op de openbare school als de ouders daar om vragen en het neutrale karakter van de school niet wordt aangetast.

Shoe Addict NadiadePadia's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2008
      Sekse
      Leeftijd
      31
      Reputatie Macht
      621
      Likes Ontvangen
      3
      Likes Gegeven
      11

Standaard

Ik kan me niet voorstellen dat het gebeurt op scholen waar koran les wordt gegeven..

Lovesick crackhead Couscousje's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2001
      Sekse
      Reputatie Macht
      148
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NadiadePadia Bekijk Berichten
      Ik kan me niet voorstellen dat het gebeurt op scholen waar koran les wordt gegeven..
      Waarom kun je je dat niet voorstellen?

Heb je nooit gehoord van klappen met de lineaal op je hand en dergelijke?

@ topicstart: Goede zaak dat islamitisch onderwijs wordt geintegreerd in het openbare onderwijs. Zo werk je het beste toe naar een goede integratie en burgerschap.

Cc

--- Outcast --- Qaiys's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2006
      Reputatie Macht
      127
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Toen marcouh zei dat hij openbare scholen islamonderwijs moeten geven viel half Nederland over hem heen, want dat kon niet want Nederland is een seculier land die de islam niet moet verspreiden via de openbare scholen.

Toen hij twee weken later zijn mening anders aankleedde namelijk dat op islamitische weekendlessen anti-westerse ideeen werden geleerd en dat er lijfstrafffen worden gegeven staat iedereen achter hem.

Marcouh en zijn broodheren zijn gewoon hypocriet

Hejaz Industries illmatik's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2003
      Sekse
      Reputatie Macht
      265
      Likes Ontvangen
      1
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Dit wordt echt een lachertje.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2004
      Sekse
      Reputatie Macht
      29
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Dit was de opzet van Ahmed.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Sekse
      Reputatie Macht
      1424372
      Likes Ontvangen
      2804
      Likes Gegeven
      2223

Standaard

Ik heb ook klappen gehad in de moskee omdat ik men huiswerk niet gemaakt had. Iedereen kleeg wel eens een klap met een liniaal op de handpalm. maar om dat nou "lijstraffen" te noemen. Guantanamo Bay, das pas lijfstraffen, mensen zonder proces vastzetten en terroriseren. Maar das de hypocrisie van het heden. Wilders, eat your hart out! Zied emmeth! Lalalalalalalala.

Maar goed, uiteindelijk ben ik blij dat ik op de moskeeschool heb gezeten.
      Zonder te leren bereik je niks in deze maatschappij.

Very Important Prikker Bidawia_Bighir's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Sekse
      Reputatie Macht
      1259
      Likes Ontvangen
      10
      Likes Gegeven
      15

Standaard

Dit balletje is wel erg hard gaan rollen. Maar goed, het rolt nu en als dat betekent dat islamitische godsdienstlessen op de BS gegeven kan worden dan is dit toch alleen maar goed.

Lovesick crackhead Couscousje's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2001
      Sekse
      Reputatie Macht
      148
      Likes Ontvangen
      0
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      Ik heb ook klappen gehad in de moskee omdat ik men huiswerk niet gemaakt had. Iedereen kleeg wel eens een klap met een liniaal op de handpalm. maar om dat nou "lijstraffen" te noemen. Guantanamo Bay, das pas lijfstraffen, mensen zonder proces vastzetten en terroriseren. Maar das de hypocrisie van het heden. Wilders, eat your hart out! Zied emmeth! Lalalalalalalala.

Maar goed, uiteindelijk ben ik blij dat ik op de moskeeschool heb gezeten.
      Zonder te leren bereik je niks in deze maatschappij.
      Nou, nee. Lijfstraffen is iemand moedwillig pijn doen om gedrag te veranderen/bestraffen.

Dus die meppen in de moskee vallen daar gewoon onder.

Je moet eens een keer een kind een klap geven op de basisschool, kijken welke hel er dan losbreekt.

Zoiets kan gewoon niet, waarom dan wel opeens in islamitisch onderwijs?

Cc

Hejaz Industries illmatik's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2003
      Sekse
      Reputatie Macht
      265
      Likes Ontvangen
      1
      Likes Gegeven
      0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bidawia_Bighir Bekijk Berichten
      Dit balletje is wel erg hard gaan rollen. Maar goed, het rolt nu en als dat betekent dat islamitische godsdienstlessen op de BS gegeven kan worden dan is dit toch alleen maar goed.
      Dat valt nog maar eens te bezien. Wie gaat de kwaliteit van dat onderwijs dan toetsen, Plasterk(Onderwijs)? Vogelaar (Integratie)? Wat weten zij nou van islamitisch onderwijs af?

Of komt er een orgaan bij dat de lesstof moet gaan samenstellen? Welke lijn bevat die lesstof dan? Soennitisch? Sji'itisch? Of toch iets dat moslims dient te veranderen in wat ze niet zijn of wat de islam totaal niet voorschrijft? Allemaal vragen die hopelijk dan wel gesteld gaan worden.

Ik zou er een voorstander van zijn als de lesstof wordt samengesteld uit de stof die op de 4 grote leerscholen wordt gedoceerd. Maar da's natuurlijk niet het doel van Marcouch. En dus zal dat ook zeer zeker niet gebeuren. De Partij van de Apen is namelijk uit op het stichten van een nieuwe godsdienst die ze ook 'de islam' willen noemen, waarbij stukjes worden weggelaten en stukjes worden toegelaten.

+ Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... Laatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten