• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/11 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 103

Onderwerp: Me-pb'ers die nog geen mama zijn..

~
      Ingeschreven
      Aug 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13559

Standaard Re: Me-pb'ers die nog geen mama zijn..

Ik heb het borstvoeden echt onderschat. Om de 3 uur weer 45 minuten bezig en dat gedurende 24 uur. Alleen 's nachts om de 4 tot 5 uur. Voel me net een melkkoe en als ik ergens naartoe wil, moet ik dat echt tussen de voedingen doen. Wil nog niet kolven. En heb alle shizzle gehad; borstontsteking, kloven, blaren . Maar hamdoulilah, hopelijk haal ik de 6 maanden!

Maar SS4U, het is het waard hoor. Verder geen sociaal leven meer etc., maar goed dat weet je daarvoor al. Probeer tijdens je zwangerschap nog zoveel mogelijk buiten te zijn, uit eten met je friends etc, want dat kan daarna een geruime tijd niet.
      ~

3amtoe qahwa MaNaNa's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      438476

Ah meiden, Allah ie 3awenkom!

Ik heb dat ook hoor. Veel (oud)vriendinnen die mama zijn. en ik vind het geweldig om te zien, en lijkt me een prachtig vooruitzicht. Ben verliefd op mijn neefje en nichtjes. Maar ben op zaterdagochtend ook wel blij dat ik kan uitslapen. En op een vrije dag blij dat ik dan ook echt vrij ben van alles.

Petje af voor jullie.

Pattie, ik ga je appen voor een lunchdate. (inclusief baby. )

Very Important Prikker Ron Swanson's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      102045

waarom blijven jullie borstvoeding geven? niet makkelijker om gewoon baby melkvoeding te geven?

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349522

baby aan de borst is supergezond voor de baby. hoe langer je dat kan blijven doen des te beter. als je die verpakkingen van babydozen zou geloven is het supergoed, maar het komt verre niet eens in de buurt van moedermelk. eigenlijk zou je nadat de moedermelk op is, gelijk moeten beginnen met het mee laten eten van de baby met het gezin. ik snap al die mensen niet die nog een vermogen gaan uitgeven aan eten uit een potje. het is ook nog eens smerig. fruit zelf prakken is veel beter.

Very Important Prikker Yumi's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      231895

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      baby aan de borst is supergezond voor de baby. hoe langer je dat kan blijven doen des te beter. als je die verpakkingen van babydozen zou geloven is het supergoed, maar het komt verre niet eens in de buurt van moedermelk. eigenlijk zou je nadat de moedermelk op is, gelijk moeten beginnen met het mee laten eten van de baby met het gezin. ik snap al die mensen niet die nog een vermogen gaan uitgeven aan eten uit een potje. het is ook nog eens smerig. fruit zelf prakken is veel beter.

Kintsukuroi Giulietta's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      695918

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Swanson Bekijk Berichten
      waarom blijven jullie borstvoeding geven? niet makkelijker om gewoon baby melkvoeding te geven?
      Het is alsof je mij met een vork in mn ogen zit te prikken.

Nee, het is niet veel beter. Verre van. Niets, maar dan ook echt niets kan zelfs maar in de buurt komen van moedermelk. Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen die borstvoeding hebben gekregen, veel minder last hebben van oorinfecties, darminfecties, allergieën, diabetes op latere leeftijd, astma, buikgriep, hersenvliesontsteking, en nog tientallen aandoeningen en ziektes. Ook de moeder heeft enorm veel voordeel aan het borstvoeden. De band tussen mama en baby wordt versterkt. Niets is mooier dan zo'n intiem momentje met je baby.

De World Health Organisation raadt aan om je kind minstens 6 maanden borstvoeding te geven.

Het is alleen ERG jammer dat de producenten van kunstvoeding zo ver gaan om ziekenhuizen te sponsoren (lees: omkopen). Bijna alles wat je voor de eerste keer doet is moeilijk, en als je als jonge moeder in het diepe wordt gegooid wat betreft borstvoeding, dan kan het wel eens anders lopen dan je had gedacht. Artsen die af en toe wat toegestopt krijgen van bv. Nestle en Nutricia proberen je bij de eerste de beste tegenslag al kunstvoeding aan te bieden. Ik spreek uit eigen ervaring. Belachelijk. Kan er echt woedend om worden.

@Patience, wat is er misgegaan dan? Stuwing? Alles kan verholpen worden, schakel desnoods een lactatiekundige in. Kijk anders even op deze link; Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Het is jammer dat borstvoeding in Nederland niet genoeg wordt aangemoedigd. Ter vergelijking; in Nederland geeft 35% van de moeders na 3 maanden nog borstvoeding. In Zweden is het 80%. Kunstvoedingsfabricanten zijn de grootste boosdoeners. Winst gaat voor gezondheid. Nestle heeft een boycot gekregen in 20 landen voor misleidende reclame. Zo erg is het dus.

Anurati » Kunstvoedingsfabrikanten: De wolven in schaapskleren
      If your dreams don't scare you, they aren't big enough.

Very Important Prikker Ron Swanson's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      102045

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giulietta Bekijk Berichten
      Het is alsof je mij met een vork in mn ogen zit te prikken.

was niet mijn intentie om iemand in de ogen te prikken

ik refereer alleen voor mijzelf naar ervaringen in eigen kringen en zie eigenlijk geen enkel borstgevoede kinderen, en ze zijn allemaal gezond opgegroeid alhamdoellilah

dus vraag me soms wel af hoe heel erg beter borstvoeding nou is. ja, beter band enzo, dat geloof ik, maar als je als moeder continu stresst ervaart omdat je omdat de 3 uurtjes weer alles moet geven, tja, dan vraag ik me af hoe een baby omgaat daarmee, want die voelt dat ook

maar ja, ben geen borstendrager, zal het nooit ervaren, jullie zijn de ervaringsdeskundige

Important Prikker Strenghtt's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      43876

Standaard

Wat mij altijd ontzettend veel energie gaf was om mijn leven na het moederschap zo veel mogelijk als voorheen te blijven leiden. Ik liet mij zeker niet beperken in mijn vrijheid, door alleen maar thuis bezig te zijn met de kleine. Ik hield van buiten zijn en dat deed ik ook gewoon toen de kleine er was. Ik heb een zo actief mogelijk leven proberen te leiden met de baby en ik plukte daar eerlijk gezegd al heel snel de vruchten van. Op driejarige leeftijd was de kleine zo ontzettend flexibel, sociaal, sprak veel, raakte niet in paniek door een trein of busreis en kon gewoon gezellig mee uit eten.

Sommigen van mijn kennissen (moeders) hebben hun leven echt een soort van halt gegeven na de geboorte van de baby. Ik merkte wel dat ze na een jaar helemaal uitgeput waren en sommigen zelfs depri. Het is een zekere zware job, maar als je zo actief mogelijk probeert te blijven en beide (baby en moeder) genoeg rust nemen, dan kun je er ook heeeeeel veel energie uit halen.

Veel succes met de baby's beginnende moeders, moge Allah jullie laten slagen en de kids inscha Allah tot lieve kids grootbrengen. Amin.

Sufisticated. Giuseppe's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1279427

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulsister4u Bekijk Berichten
      Ik weet het niet....heb daar nog nooit over nagedacht. Jij zou als jij later een man van respectabele leeftijd zou zijn en niet meer zelfstandig zou kunnen wonen opgenomen willen worden in het huis van je kinderen?
      Waarom niet?

Of in m'n eigen huis verzorgd worden door m'n kinderen, dat ze elkaar aflossen bijvoorbeeld. Hangt natuurlijk af wat voor zorg..
      In the arithmetic of love, one plus one equals everything, and two minus one equals nothing.

L'ignorance mène à la peur, la peur mène à la haine, et la haine mène à la violence. Voilà l'équation.

19-06-2010 Married! MissyR's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      15560

Al denk je van tevoren het zal vermoeiend worden maar het lukt me wel, het is toch nog vermoeiender dan verwacht

Ik heb ook soms van die dagen dat ik een pauze of rust nodig heb maar ja jammer genoeg heb ik hier niet iemand die kan oppassen dus mijn baby vrije uurtje komt meestal als ik richting mijn moeder ga en dat heb ik dan ook echt nodig.

Wat betreft m'n leven stopgezet, zo voelt het nu wel voor mij, wil aan de ene kant weer gaan werken maar aan de andere kant wil ik m'n zoontje de eerste jaren zelf opvoeden.

De dames die moeder zijn en thuis blijven wat doen jullie de hele dag?

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 148
      Laatste Bericht: 30-11-14, 01:28
    2. Babywalvis aanziet boei voor zijn mama en spoelt aan
      Door Marsipulami in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 19-08-10, 15:46
    3. Mama mama, ik wil ook zo een gekke muts
      Door Juanita in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 1
      Laatste Bericht: 14-01-10, 20:37
    4. Alle Marokkaanse papa`s en mama`s zijn...
      Door meryamaa in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 23
      Laatste Bericht: 01-07-07, 02:52
    5. Reacties: 5
      Laatste Bericht: 09-05-06, 13:29

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten