• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/4 EersteEerste ... 34
    Resultaten 31 tot 39 van de 39

Onderwerp: Wie is het gelukkigste lid naar jouw beleving hier?

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      38
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846448

Standaard Re: Wie is het gelukkigste lid naar jouw beleving hier?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieff Bekijk Berichten
      Ja, ben er regelmatig...ideale plek voor mij om mn hoofd ff te legen..
      Ik ga zaterdag of zondag even naar het strand.

Very Important Prikker Thaitouzint's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1067953

Ik denk dat Juf Saartje het gelukkigst is.
      Waarom weet ik niet, hoe ze hier overkomt. Ze lijkt gelukkig getrouwd met een eigen gezin en haar hobby's.

Verder minst gelukkig is lastig te zeggen.
      Revisor zeer waarschijnlijk omdat hij Nederland en de mentaliteit hier haat maar hier wel woont.
      En omdat hij op zijn leeftijd nog steeds geen geluk in de liefde heeft, kinderloos.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      38
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846448

Ik denk dat ik tot 1 van de gelukkigste hoor hier.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011774

Gelukkig voelen is een momentopname als er iets bijzonders positiefs gebeurt. Je constant gelukkig voelen lijkt me onwaarschijnlijk en onhaalbaar.

Verder is het een kwestie dat je jezelf in je materiele en geestelijke basisbehoeftes kunt voorzien en geen pijn hebt. Dat houdt voor mij in een dak boven mijn hoofd, voldoende eten, goede contact met mensen die van mij houden en waar ik van hou en een goede gezondheid.

Pijn, tegenslagen en frustraties zijn onoverkomelijk en horen bij het leven. Als het goed is maakt dat je rijper, je leert zelf en anderen beter kennen, beter waarderen wat je hebt...etc...

Verder vind ik dat je jezelf niet gek moet maken in deze materiele wereld met modes en spulletjes. Less is more (freedom).

Alhamdoulilah, ik ben tevreden.

P.S. nu ik gestopt ben met werken voor een ander, helemaal. Ik heb volledige zeggenschap over mijn tijdsindeling en actieradius.
      Laatst gewijzigd door Revisor; 23-03-17 om 22:56.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Birds to the Resque !! mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48983

lol... goeie topic Oiseau!

Muziekje voor Liefff... :

https://soundcloud.com/hugo32/hugo-p...4-308-24032017
      Laatst gewijzigd door mrz; 23-03-17 om 23:05.
      My Daily Peace of Music:
      http://www.soundcloud.com/hugo32

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146379

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Gelukkig voelen is een momentopname als er iets bijzonders positiefs gebeurt. Je constant gelukkig voelen lijkt me onwaarschijnlijk en onhaalbaar.
      Nou nee, roes is niet hetzelfde als gelukkig. Dat bedoelde ik met 'energiebeheersing'. Sommigen hebben constant een roes of emotie nodig.

Neem bijvoorbeeld een prachtige performance bij whatevercountry got talent. Even ben je volledig in beslag genomen door de act en alles vergeten, maar is het gevoel blijvend? Bij sommigen die constant muziek hier plaatsen waardoor de topic amper opent stel ik dezelfde vraag.

Je kunt niet van de ene naar de andere gelukshype hoppen, of constant shoppen (zegt ondergetekende ha ha), dat heeft totaal geen nut. Het gaat er juist om dat je gemoedstoestand goed is en dat bereik je niet door constant euforie op te zoeken. Na euforie komt namelijk ontlading en moeheid. Up and down. Dat bedoel ik met energiebeheersing. Minder ups en hypes (mind altering stuff) betekenen minder moeheid, dus meer monterheid
      Laatst gewijzigd door Juffrouw_Saartje; 24-03-17 om 08:21.
      -------Worship the Creator not the creation-------

Important Prikker Lieff's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2014
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39132

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrz Bekijk Berichten
      lol... goeie topic Oiseau!

Muziekje voor Liefff... :

https://soundcloud.com/hugo32/hugo-p...4-308-24032017
      Sooooo liefff

Peregrinus Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614807

mensen die ongelukkig zijn roepen te makkelijk tegen een ander die ongelukkig lijkt te zijn : als ik jouw was en heb wat je hebt aan dit of dat dan was ik gelukkig.. de vraag is waarom zijn er mensen die in de ogen van velen alle potentie en omstandigheden om gelukkig te zijn hebben maar toch het niet zijn?

Gelukkig zijn is volgens mij genetisch bepaald.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011774

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Nou nee, roes is niet hetzelfde als gelukkig. Dat bedoelde ik met 'energiebeheersing'. Sommigen hebben constant een roes of emotie nodig.

Neem bijvoorbeeld een prachtige performance bij whatevercountry got talent. Even ben je volledig in beslag genomen door de act en alles vergeten, maar is het gevoel blijvend? Bij sommigen die constant muziek hier plaatsen waardoor de topic amper opent stel ik dezelfde vraag.

Je kunt niet van de ene naar de andere gelukshype hoppen, of constant shoppen (zegt ondergetekende ha ha), dat heeft totaal geen nut. Het gaat er juist om dat je gemoedstoestand goed is en dat bereik je niet door constant euforie op te zoeken. Na euforie komt namelijk ontlading en moeheid. Up and down. Dat bedoel ik met energiebeheersing. Minder ups en hypes (mind altering stuff) betekenen minder moeheid, dus meer monterheid

...
      Geluk

Die nadruk op geluk onderscheidt Harari van andere historici. Hij onderwerpt bepaalde episodes uit de geschiedenis aan een streng oordeel: prima dat jagers-verzamelaars tienduizend jaar geleden overstapten op de landbouw, maar maakte dat hen ook gelukkiger? En hoe zit het met ons, in de westerse wereld die van alle gemakken voorzien is?

Geluk, zegt Harari, bestaat uiteindelijk uit niets meer dan aangename gevoelens in het lichaam die per definitie vluchtig zijn. En dit is waar zijn boeddhisme om de hoek komt kijken. Het permanente najagen van aangename gevoelens geeft stress en ontevredenheid, doceert de historicus. Van Boeddha kunnen we leren om het komen en gaan van alle sensaties nauwlettend te volgen, en ze vervolgens te accepteren zonder er gehoor aan te geven. Want wat heeft het voor zin, aldus Harari, om achter zo iets vluchtigs als verlangens aan te hollen?

...

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/25...89857-a1551831

Kapitalisme maakt misbruik van dat geluk najagen. Je wordt gelukkig en vrij als je toegeeft aan je verlangens, ga ze achterna zegt de consumptiemaatschappij. Islam zegt ons, nee beheers je ego en verlangens, dan pas wordt je vrij.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten