• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: daar gaan ze weer : Gekleurde pieten komen niet meer terug maar de Zwarte pieten komen terug

Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Standaard daar gaan ze weer : Gekleurde pieten komen niet meer terug maar de Zwarte pieten komen terug

Sinterklaasjournaal ziet af van gekleurde pieten

De gekleurde pieten die afgelopen jaren te zien waren in het Sinterklaasjournaal keren dit seizoen niet meer terug. De NTR vond ze achteraf 'niet zo geslaagd', vertelt mediadirecteur Willemijn Francissen. ,,Het paste te weinig binnen de traditie en zag er niet leuk uit. We proberen de discussie een plek te geven en dat gaat soms met vallen en opstaan.''

Bij ons is zwart geen huidskleur, maar roet. Iedereen kan piet worden, of je nu wit, licht of donker getint bent.''

☆ Nsa Li Nsak ☆ M@riska's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1223539

Standaard Re: daar gaan ze weer : Gekleurde pieten komen niet meer terug maar de Zwarte pieten komen terug

Die discussie gaat het hele jaar door.
      Time is a flat circle.

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Standaard Re: daar gaan ze weer : Gekleurde pieten komen niet meer terug maar de Zwarte pieten komen terug

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Sinterklaasjournaal ziet af van gekleurde pieten

De gekleurde pieten die afgelopen jaren te zien waren in het Sinterklaasjournaal keren dit seizoen niet meer terug. De NTR vond ze achteraf 'niet zo geslaagd', vertelt mediadirecteur Willemijn Francissen. ,,Het paste te weinig binnen de traditie en zag er niet leuk uit. We proberen de discussie een plek te geven en dat gaat soms met vallen en opstaan.''
      Welke "ze" ?

Onder druk van een minderheid is het zo ongeveer afgelopen met zwarte piet op de meeste plaatsen. De NTR gaat daar volgens mij niet over. Het sinterklaasjournaal is geen model voor de rest van Nederland.

.
      Ingeschreven
      Feb 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1038341

Toppunt van koppigheid. Zwart is roet, geen huidskleur. De afro kroeshaar, rode lippen en gouden oorbellen dan? Gek dat je geen blonde kop ziet met wat vegen op de wang.
      Zelfs onze belastinggeld wordt verneukt aan een leugen.
      Deze zwarte pieten discussie ontmaskerd en toont de ware aard van de westerse samenleving.

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gadjo dilo Bekijk Berichten
      toont de ware aard van de westerse samenleving.
      De ware aard? Jij houdt ook helemaal niet van hokjesdenken.

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Wat mij betreft mogen ze dat hele rottige sinterklaasfeest afschaffen. Het is een bron van conflicten. De gezellige sfeer is er al heel lang af.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      39
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846448

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gadjo dilo Bekijk Berichten
      Toppunt van koppigheid. Zwart is roet, geen huidskleur. De afro kroeshaar, rode lippen en gouden oorbellen dan? Gek dat je geen blonde kop ziet met wat vegen op de wang.
      Zelfs onze belastinggeld wordt verneukt aan een leugen.
      Deze zwarte pieten discussie ontmaskerd en toont de ware aard van de westerse samenleving.
      Inderdaad slaven mochten altijd de gouden oorbellen houden he.

Birds to the Resque !! mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48984

Ik snap nu waarom het: "America first, The netherlands second" is... In Amerika hebben ze al een donkere president gehad, maar die zwarte sinterklaas in Nederland wil maar niet uit de verf komen... Haha!

Peregrinus Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614762

Ik vier het niet .Ook al hebben ze Mocro pieten of parkieten, het kan me geen fluit schelen.

Ik ga me niet weer mengen in dit soort discussies want de mensheid naar mijn inzicht heeft gefaald. Ik maak me nergens druk om !
      !كم من الناس صرفوا العمر في إتقان فن الكتابة، فقط ليذيعوا جهلهم
      مخائيل نعيمة
      How many people wasted their lifetime mastering the art of writing only to lay bear their ignorance !

Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Ze zijn dat je het zou moeten zien als 50 tinten grijs. Dat wordt cool. "Slaven" die zelf een zweep in de hand nemen om stoute kinderen te slaan. Kinky hoor.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten