• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Dit vind ik zo belachelijk : Karim El Ahmadi moet een homo bandje in het weekend dragen

Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Standaard Dit vind ik zo belachelijk : Karim El Ahmadi moet een homo bandje in het weekend dragen

Karim El Ahmadi is aanvoeder van Feyenoord ...hij niet alleen die het bandje in het weekend moet dragen ..alle aanvoeders moeten het dragen

Om aandacht te vragen voor diversiteit en acceptatie in de sport, dragen alle aanvoerders van Nederlandse voetbal- en hockeyclubs komend weekend een aanvoerdersband in de kleuren van de regenboog.

Op woensdag was het internationale 'Coming Out Day', een dag waarop de LHBT-gemeenschap wordt gestimuleerd om openlijk over seksuele geaardheid te praten. Aanvoerders in de Eredivisie, Jupiler League en Eredivisie Vrouwen en hockeyers in de Hoofdklasse voor mannen en vrouwen dragen komend weekend een regenboogband om aandacht te vragen voor het onderwerp.

Danny Hesp, voorzitter van de VVCS, zegt op de website van de spelersvakbond: "Dit doen wij om collega-voetballers, scheidsrechters, supporters, vrijwilligers en vele anderen binnen het voetbal die met hun eigen identiteit worstelen te steunen en om bij te dragen aan bewustwording omtrent het bespreekbaar maken van diversiteit."

"Voetbal moet voor iedereen zijn, ongeacht culturele achtergrond, huidskleur, ras, seksuele voorkeur of religie. Iedereen moet met plezier kunnen deelnemen aan zijn of haar favoriete sport, wie je ook bent en wat je achtergrond ook is."

Blankenstein

De actie is een initiatief van de spelersraad CSR en de John Blankenstein Foundation, een stichting vernoemd naar de homoseksuele oud-scheidsrechter die de sociale acceptatie van homo's en lesbiennes in de sport wil bevorderen.

"Regenboogbanden drukken de kern van sport voor iedereen uit: alle verschillen zijn welkom zodat iedereen zich thuisvoelt en daardoor met plezier sport", zegt Karin Blankenstein, voorzitter van de foundation. "Sport wordt leuker en sterker als we iedereen insluiten, ongeacht leeftijd, afkomst, seksuele voorkeur of geslacht."

Hockeyinternational en Oranje-Rood-aanvoerder Mink van der Weerden noemt de regenboogband op Hockey.nl "een goed initiatief". "Er wordt vaak met trots gesproken over tolerantie in Nederland, maar volgens mij is er nog genoeg winst te boeken. Als we daar op deze manier ook maar een klein beetje aan kunnen bijdragen, zou dat mooi zijn."

"De hockeysport moet een veilige omgeving zijn voor iedereen. Hopelijk geven we hier een duidelijk signaal mee af."

Prikker Ballandalus's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      7

Standaard Re: Dit vind ik zo belachelijk : Karim El Ahmadi moet een homo bandje in het weekend dragen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      "Er wordt vaak met trots gesproken over tolerantie in Nederland, maar volgens mij is er nog genoeg winst te boeken.
      25 jaar geleden misschien.
      Nu staat Nederland vooral bekend om haar xenofobie en islamofobie.

"De hockeysport moet een veilige omgeving zijn voor iedereen. Hopelijk geven we hier een duidelijk signaal mee af."

Ik heb er geen moeite mee dat aanvoerders zo'n bandje dragen.
      Moslims wonen in een land dat opkomt voor homorechten.
      Ben je tegen de grondwet, SF?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Standaard Re: Dit vind ik zo belachelijk : Karim El Ahmadi moet een homo bandje in het weekend dragen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ballandalus Bekijk Berichten
      25 jaar geleden misschien.
      Nu staat Nederland vooral bekend om haar xenofobie en islamofobie.

Ik heb er geen moeite mee dat aanvoerders zo'n bandje dragen.
      Moslims wonen in een land dat opkomt voor homorechten.
      Ben je tegen de grondwet, SF?

Nee maar wel tegen hypocriete Nederland .....Politiek mengen met Sport dat is verboden

Prikker Ballandalus's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      7

Nee maar wel tegen hypocriete Nederland .....Politiek mengen met Sport dat is verboden
      Volkslied? Is dat politiek of sport?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ballandalus Bekijk Berichten
      Volkslied? Is dat politiek of sport?

Volkslied is een lofzang dat hoort bij een bepaalde land ..hoort bij het Nelsons zelf in alle afdelingen

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1

Dit is een idee van de sportbonden geweest en hebben niks met politiek te maken SF.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745190

Dit vind ik zo belachelijk : Karim El Ahmadi moet een homo bandje in het weekend dragen

Karim El Ahmadi is aanvoerder van Feyenoord ...hij niet alleen die het bandje in het weekend moet dragen ..alle aanvoerders moeten het dragen

Draag jij hem ook, bij je matrozenpakje?

En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

.
      Ingeschreven
      Feb 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1038341

Waarom Karim Al Ahmadi in het bijzonder? Waarom niet alle aanvoerders? Karim is Moslim~ Moslim accepteert geen homofilie?

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745190

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gadjo dilo Bekijk Berichten

Waarom Karim Al Ahmadi in het bijzonder? Waarom niet alle aanvoerders? Karim is Moslim~ Moslim accepteert geen homofilie?
      Juist alle aanvoerders, staat er.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

.
      Ingeschreven
      Feb 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1038341

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Juist alle aanvoerders, staat er.
      Titel van Sport Olive. Artikel is duidelijk.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten